työkaveri kerää+ tunteja sillä,että tulee kukonlaulun aikaan töihin meikkaamaan itsensä
esimieskin on jo huomattanut,ettei voi tulla töihin niin aikaisin (leimata itseään sisälle) koska ei tee töitä vaan tosiaan tulee suihkunraikkaana ja laittelee hiukset,meikit ja muut.Ottaa päähän!
Kommentit (36)
tulee syömään aamiaisen ja lukemaan hesarin. joka aamu tulee 45 min extraa tuosta.
Täällä monet tulee aikaisin, syövät rauhassa aamupalan, jotkut käyvät myös suihkussa. Hyvinkin menee tunti tuohon touhuun.
Ja iltapäivällä täällä on sen sortin kalkatuskerho, että ällöttää. Neljän aikaan miehet (kyllä, juuri miehet) kokoontuvat milloin kenenkin huoneeseen ja katsovat youtube-videoita, nauraa räkättävät, surffaavat ties missä muualla ja juoruavat ja ryystävät kahvia. Siinä menee parikin tuntia.
Sitten raahaudutaan "väsyneinä" kotiin ylitöistä ja vaimo laittaa ruuat valmiiksi. Sitten voikin pitää taa ylityövapaita. Just.
Mitä ihmeellistä tuossa on? Samoin suihku ok, jos pyöräillyt.
Työt pitää tehdä, mutta onneksi kukaan ei kyttää. Toki esimiehet katsovat, että työaikaa noudatetaan ja korvataan aika, jos telkee muuta. Itse pidämme kirjaa tunneista, usein tulee tehtyä ylitöitä. Osan ilmoitan, osan käytän vaikka ostosreissuihin, kampaajalla käyntiin asioilla käyntiin tai vaikka jumppaaan keskellä päivää.
Eihän tuossa mitään vikaa, jos ei ilmoita tekevänsä enemmän töitä kuin tekee.
Jos esim haluaa rauhassa lukea lehden ennen työn aloitusta, kotona ei voi lasten vuoksi tm.
on ihan p:stä. Onneksi saan itse kammata hiukseni töissä (ja vastaavasti tehdä illalla ja yöllä töitä kotona). Pääasia että hommat tulee hodettua.
yksi sitten sooloilee ja huokailee kun on kertynyt niin paljon yliTÖITÄ,mutta kun täällä on niin paljon vapaamielisiä niin taidetaan jättää työt hoitamatta,käydään suhkussa,lueskellaan lehtiä kun ajanvarauspuhelimet pirraa,mikäs siinä!
ap
Jos haluat juoda aamukahvin ja lukea lehden aamulla ennen töiden aloittamista, niin se on ihan omaa aikaa, eikä siitä palkkaa makseta.
Eikä meillä edes onnistuisi tuommoinen, kuka niitä asiakkaita palvelisi sillä aikaa kun työntekijät istuisi kahvilla.
Oikeastaan meillä jää työpäivän aikana monesti lakisääteiset tauotkin pitämättä, kun ei vaan yksinkertaisesti kerkiä pitämään. Eikä niistä pitämättömistä tauoista saa mitään korvausta.
T. Huoltamotyöntekijän vuodatus-aloituksen tekijä.
Töitä on heti seitsemältä koska avaamme klo.7.30
Työkaveri tulee kuudelta, laittaa kahvin tippumaan ja alkaa lukea lehteä ja syömään aamiaista. Lähtee töistä 13.30.
Kuuden ja seitsemän välissä ei tee mitään,vaikka hommia olisi, sitte hirveellä kiireellä saamme ravintolan auki puolessa tunnissa. Minä en koskaan kerkiä kahvia aamulla juomaan, saatika lehtiä lukemaan.
Vituttaa sitten kun toinen pääsee aikaisemmin, ja vain siksi koska on paikalla aikaisemmin.
Ja pomo ei usko minua, sanoin että tulee itse katsomaan, ei se työkaveri todella tee aamulla mitään.
leimaa itsensä sisään sitten vasta kun aikoo aloittaa työt. Kyllä mäkin hiukset kampaan ja laitan huulipunaa,mutten käytä siihen tuntia vaan ainoastaan 10sek.
ap
Eräs työkaveri tulee aina ajoissa töihin (n. 1/2-1 tuntia), keittelee kahvit koko porukalle jne. Pitää sitten säännöllisesti ylityövapaita.
Ei tässä muuten mitään, mutta kun meillä on oikeasti kiire ja töitä paljon (hoitoala). Nämä ylityövapaat ovat aina meidän muiden selkärangasta pois kun teemme töitä vajaamiehityksellä.
että mä kikkailen tuntien kans tälleen: kun ajan työpaikan pihaan, katon onko pomo paikalla. jos ei ole, laitan työlistaan että aloitin jo klo 6, vaikka todellisuudessa tulin töihin vasta 6.45. Samoin loppupäivästä, jos pomo ei ole enää paikalla, laitan muutaman tunnin extraa. Jos taas pomo on paikalla, en välttämättä "muista" kirjata tunteja kuin vasta muutaman päivän myöhässä, jolloin pomo ei enää muista koska tulin töihin minäkin päivänä. Työni hoidan ripeästi ja tehokkaasti, ja koskaan ei ole pomolla ollut mitään valittamista työstäni. Olen joustava, minut voi kutsua töihin hätätilanteessa vaikka keskellä yötä.
ja todella tarkka työnantaja,eräs sai potkut kun leimasi itsensä sisään ennekuin oli vaihtanut työvaatteensa päälle,että silleen..
tulee töihin aamukuudeksi ja leimaa itsensä sisään. Pitää sitten ylityövapaita kun kertyy niin paljon "ylitöitä", vaikka aamun lueskelee lehtiä ja keittelee kahvia. Usein hän lähtee kello 15, joten päivittäin tulee reilu tunti plussaa. Meidän muiden on sitten kuitenkin palveltava kuntalaisia 8-16.
Kellokorttisysteemi on hanurista, eikä kerro ollenkaan sitä kuinka paljon tekee töitä. Se kertoo ainoastaan siitä, kuinka monta tuntia viipyy työpaikalla.
edellisessä työpaikassa eräs mies teki näin. Plussaa tuli päivittäin puoli tuntia ja päällekkin. Olin hänen lähin esimiehensä ja ennekuin ehdin puuttua asiaan oma esimieheni käski puuttua asiaan. Sittemmin leimasi kun aloitti työt.
Siellä myös seurattiin leimauksia. mielestäni kaikkien etu isossa talossa. Säännöllisesti ja pistokokein.
Kyllä meillä saa palautetta, vaikkei ole kulunvalvontaa. Tosin meillä on määritettlyt työt, ja jos ei saa töitään tehtyä työajan puitteissa tekee sitten työajan jälkeen. Jos syynä on joku tekninen vika, joku muus hyvä syy, miksei saa tehtyä, voi toki laskuttaa ylitöistä. Niihin pitää aina kirjoittaa tarkka syy.
kunhan vaan työt tulee tehtyä. Mitä väliä sillä on aloittaako ja lopettaako esim. puolen tunnin heitolla. Joissain töissä tietenkin on pakko olla aikatauluissa mut niissä joissa ei oo ihan niin tarkkaa.
Taas tuli yksi syy lisää hakeutua pois opettajan ammatista. Voisipa meilläkin noin...
tuli aina fillarilla töihin. Kävi töissä suihkussa, meikkasi ja teki aamupalan/söi sen työajalla.
Teki tätä vuosikausia. En tiedä vaikka jatkaisi sitä nykyisessäkin työpaikassaan...