työkaveri kerää+ tunteja sillä,että tulee kukonlaulun aikaan töihin meikkaamaan itsensä
esimieskin on jo huomattanut,ettei voi tulla töihin niin aikaisin (leimata itseään sisälle) koska ei tee töitä vaan tosiaan tulee suihkunraikkaana ja laittelee hiukset,meikit ja muut.Ottaa päähän!
Kommentit (36)
6.30, mutta olen laittanut itseni kotona valmiiksi. Aamupalan syön samalla kun puran s-postejani.
Yhteistä näille "saldonkerryttäjille" on, että he kaikki ovat 50-65-v. naisia.
mulla työkaveri käy suihkussakin työajalla, mutta hei - joku toinen on sen saman ajan facebookissa tai paskalla, ihan sama mulle kunhan hommansa hoitaa!
tulee töihin aamukuudeksi ja leimaa itsensä sisään. Pitää sitten ylityövapaita kun kertyy niin paljon "ylitöitä", vaikka aamun lueskelee lehtiä ja keittelee kahvia. Usein hän lähtee kello 15, joten päivittäin tulee reilu tunti plussaa. Meidän muiden on sitten kuitenkin palveltava kuntalaisia 8-16.
Kellokorttisysteemi on hanurista, eikä kerro ollenkaan sitä kuinka paljon tekee töitä. Se kertoo ainoastaan siitä, kuinka monta tuntia viipyy työpaikalla.
otetaan ylityövapaiden myöntämisen suhteen huomioon se, onko ylityöt olleet työnantajan hyväksymiä. Eli ylitöitä EI SAA tehdä ilman esimiehen lupaa. Luvaliset ylityöt saa pitää pois, muut menee omaan piikkiin. Jos työaikana ehtii pitää vapaata, meikata tai käydä röökillä niin sitten vaan tekee työnsä tehokkaammin.
Tuollainen marttyyri-uhrautuminen osuu vaan omaan nilkkaan. Kannattaa ottaa vaan rennosti ja hoitaa omat hommansa. Ei ne esimiehet tyhmiä ole, kyllä ne tuollaisen huomaa.
Tyhmä töitä tekee viisas pääsee vähemmällä. Suomalainen rehellisyys on typerää. Onneksi tavat eurooppalaistuvat. Mikset ap tee samalla tavoin? Etkö uskalla? Ei taida riittää kantti? No kärsi ja valita sitten :D
Olen myös juuri näitä tyhmän tunnollisia, korkean työmoraalin omaavia ihmisiä, joita ketuttaa toisten lusmuilu. Kun itse ei osaa lusmuilla. Pitää kai sekin vielä opetella nelikymppisenä. Turhaanpa sitä itsensä uuvuttaa ja stressaa, kun eivät muutkaan.
toisaalta mulla taitaa olla korkeampi moraali myöskin kuin tällä lusmuilijalla.Työt on tehtävä,ollaan terveydehuoltoalalla,se toisen lusmuilu on toisen selkärangasta ja lopulta kärsii potilaat.
ap
esimieskin on jo huomattanut,ettei voi tulla töihin niin aikaisin (leimata itseään sisälle) koska ei tee töitä vaan tosiaan tulee suihkunraikkaana ja laittelee hiukset,meikit ja muut.Ottaa päähän!
Ymmärrän, että sinua ottaa päähän. Kysyn kuitenkin:
jos työkaveri A on päivittäin vessassa 15min. ja työkaveri B on päivittäin vessassa 10 min. Kumpi on enemmän väärin? Onko sillä vastauksessasi merkitystä, jos kerron, että A käy kakalla ja B meikkaa? Eiköhän työssä kuin työssä voida sallia ihmisille vapaus vessailuun. Vai pitäisikö sinusta kakalle mennessäkin leimata "ulos"?
Itsekin meikkaan töissä ja olen huomannut etenkin miespuolisten työtovereiden harrastavan näitä, jopa puolen tunnin istuntoja, joihin oikein lehden kanssa mennään. Minulle ihan sama, mutten voi olla ihmettelemättä ihmisten pikkumaisuutta. Meikkaamisesta huolimatta koen, että minulla on korkea työmoraali, hoidan huolellisesti työni, en vietä ylipitkää lounasta tai kahvitaukoja jne. Mutta en silti jaksaisi, jos joku työtovereistani kyttäisi jokaista minuuttiani, mihin sen käytän.
kunhan vaan työt tulee tehtyä. Mitä väliä sillä on aloittaako ja lopettaako esim. puolen tunnin heitolla. Joissain töissä tietenkin on pakko olla aikatauluissa mut niissä joissa ei oo ihan niin tarkkaa.
toiset hosuu ihan mahdottomasti, että työt tulisi tehtyä mahd.nopeasti. Ihan sama millaisella tuloksella tai huolellisuudella. TAi että mahtuuko työaikaan yhtään taukoa.
pois näitä yliTYÖtunteja niin valitettavasti työt jäävät minun harteille
t.se hoitsu joka on ap
heti kun tulee töihin ja lukeen lehden kahvin kera. Tosin ei siinä tuntia mene.
kerryttää tunteja "hauskalla" tavalla. Tulee töihin, kun muutkin, mutta onkin sitten iltapäivästä pidempään (nettailee, hoitaa asioitaan, lukee lehtiä) odottaessaan, että miehensä pääsee töistä ja ottaa hänet kyytiin. Usein tulee noin tunti ylimääräistä. Eli päivän hommat on tehtynä, mutta rouva odottelee kyytiään ja voivottelee seuraavana päivänä, kun taas meni puoli viiteen saakka töissä, kun miestä piti odottaa. Meillä ei ole esimiestä fyysisesti paikalla ja pienessä työyhteisössä tuohon on hankala kollegoiden puuttua.
mulla oli juoppo kollega jonka hommat säännöllisin väliajoin (terassikausi) kaatui mun niskaan. Oma esimies ei tehnyt mitään joten otin yhteyttä ylempään johtoon. Juoppo ohjattiiin hoitoon ja myöhemmin sai potkut kun ei lopettanut.
Vierailija kirjoitti:
Yhteistä näille "saldonkerryttäjille" on, että he kaikki ovat 50-65-v. naisia.
Täysin totta. Eikä niitä töitäkään olisi ollenkaan niin paljon, tuo ryhmä kun on oppinut myös siirtämään töitään toisaalle - minun kokemukseni mukaan.
Vierailija kirjoitti:
tulee töihin aamukuudeksi ja leimaa itsensä sisään. Pitää sitten ylityövapaita kun kertyy niin paljon "ylitöitä", vaikka aamun lueskelee lehtiä ja keittelee kahvia. Usein hän lähtee kello 15, joten päivittäin tulee reilu tunti plussaa. Meidän muiden on sitten kuitenkin palveltava kuntalaisia 8-16.
Kellokorttisysteemi on hanurista, eikä kerro ollenkaan sitä kuinka paljon tekee töitä. Se kertoo ainoastaan siitä, kuinka monta tuntia viipyy työpaikalla.
otetaan ylityövapaiden myöntämisen suhteen huomioon se, onko ylityöt olleet työnantajan hyväksymiä. Eli ylitöitä EI SAA tehdä ilman esimiehen lupaa. Luvaliset ylityöt saa pitää pois, muut menee omaan piikkiin. Jos työaikana ehtii pitää vapaata, meikata tai käydä röökillä niin sitten vaan tekee työnsä tehokkaammin.
Tuollainen marttyyri-uhrautuminen osuu vaan omaan nilkkaan. Kannattaa ottaa vaan rennosti ja hoitaa omat h
Paitsi ettei kaikki esimiehet huomaa, oli tyhmä tai ei. Varsinkaan ne, joilla on omiakin töitä.
Jos työt tulee kuitenkin tehtyä, niin miten tuo on sinun ongelma? Ehdithän itsekin työpäivän aikana käydä asiaa ihmettelemassa Vauva palstalla. Tietääkö pomosi tästä?
Tyhmä töitä tekee viisas pääsee vähemmällä.
Suomalainen rehellisyys on typerää. Onneksi tavat eurooppalaistuvat.
Mikset ap tee samalla tavoin? Etkö uskalla? Ei taida riittää kantti?
No kärsi ja valita sitten :D