Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaisko kukaan vastata miksi minulta lähtee hiuksia?

Vierailija
21.07.2015 |

Joo, elikkäs olen 20-vuotias nuori nainen ja mulla on semmonen vaiva että oon alkanu kaljuuntumaan. Hiuksia lähtee päälimmäisten hiusten alta, aika tasaisesti, ei ole siis mitään kaljuja läikkiä missään mutta letti on ohentunut ihan kauheaksi liuruksi. Pelkään että mulla ei oo kohta yhtään tukkaa päässä! ja tää hiustenlähtö kiihty vaan tuossa keväällä ja samaa tahtia edelleen pelottavasti mennään. Ohimot mulla on noussu tosi korkealle ja täysin kaljut. Niistä ei enää yritä ees kasvaa uutta tukkaa takaisin kunnolla. Jos meet vessassa kirkkaan valon eteen ja katsot peilin kautta, sillon näet pienen pientä vaaleaa siiliä sieltä sun täältä mutta kunnon tukkaa nekään kohdat ei kykene enää kasvattamaan. Mulla on päänahassa myös ihme tuntemuksia, mm. polttelua ja kihelmöintiä. Tää vaiva puhkes kovan stressin/ahdistuksen aikana 2v sitten. Tietääkö täältä myöskään kukaan kuinka kauan hiusnysty on elossa jos on alkanut kaljuuntumaan, millon on ihan toivotonta saada kasvatettua uutta hiusta takaisin? Minä en halua tulla kokonaan kaljuksi tai joutua laittamaan peruukkia päähän!! :'((

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ihotautilääkärillä. Hän otattaa mm.kilpparitestit, testot sun muut

Vierailija
2/31 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:45"]

Käy ihotautilääkärillä. Hän otattaa mm.kilpparitestit, testot sun muut

[/quote]

Testot?

No aika on varattu tänään tavalliselle lääkärille, mutta ajan sain vasta 12.8.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin biotiinin syömisen, auttoi! Kannattaa kuitenkin vielä pistäytyä lääkärin luona

Vierailija
4/31 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun täytyy nyt peruukki nyt hommata

Vierailija
5/31 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat häneltä lähetteen erikoislääkärille, ja otetaan myös valmiiksi verikokeet. Testoilla kakkonen tarkoittaa varmaankin testosteronitason mittaamista. Ylipäänsä hiukset uusiutuvat 5-7 vuoden välein, ja uusiutumisvaiheessa hiustenlähtö saattaa olla rajuakin. Päänahan hierominen vilkastuttaa pintaverenkiertoa, joka edistää hiustuppien hyvinvointia.

Vierailija
6/31 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonitasapainon järkkyminen ja muuttuminen vaikuttaa kyllä hiuksiin. Stressi voi hyvinkin olla syypää hiustenlähtöön. Minulle tuli sulkasato raskauden aikaan, hiuksia lähti siis aivan järkyttävinä tuppoina. Se alkoi tasaantua vasta lapsen ollessa puolitoistavuotias.

Vierailija
7/31 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska oot pälvikalju ja reikäperuukki samanaikaisesta :D !  Ei tarvitse kiittää !

Vierailija
8/31 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö terveellisesti(öljyjäkin) ja käytä luonnon shampoita

Vierailija
9/31 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:51"]

Itse aloitin biotiinin syömisen, auttoi! Kannattaa kuitenkin vielä pistäytyä lääkärin luona

[/quote]

Joo, biotiinit aattelin ostaa enskuussa.

Vierailija
10/31 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:52"]

Kyllä sun täytyy nyt peruukki nyt hommata

[/quote]

Empäs ajatellut hommata. :)

Vierailija
11/31 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:53"]

Saat häneltä lähetteen erikoislääkärille, ja otetaan myös valmiiksi verikokeet. Testoilla kakkonen tarkoittaa varmaankin testosteronitason mittaamista. Ylipäänsä hiukset uusiutuvat 5-7 vuoden välein, ja uusiutumisvaiheessa hiustenlähtö saattaa olla rajuakin. Päänahan hierominen vilkastuttaa pintaverenkiertoa, joka edistää hiustuppien hyvinvointia.

[/quote]

No mä en enää tiedä, mitä uskaltaisin tehdä että multa ei lähtis tukka päästä. Kaljuuntumistani on kestänyt nyt 2v ajan ja siis tosiaankin kaljuuntumista, uutta tukkaa ei kasva lähteneiden tilalle! En tiiä siis mikä uusiutumisvaihe tässä voisi olla meneillään, jos nuori nainen kaljuuntuu.

Ja mitä vikaa mun testosteronitasoissa voisi olla? Onko naisellakin testosteronia??

Vierailija
12/31 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:55"]

Hormonitasapainon järkkyminen ja muuttuminen vaikuttaa kyllä hiuksiin. Stressi voi hyvinkin olla syypää hiustenlähtöön. Minulle tuli sulkasato raskauden aikaan, hiuksia lähti siis aivan järkyttävinä tuppoina. Se alkoi tasaantua vasta lapsen ollessa puolitoistavuotias.

[/quote]

No kuukautisten kanssa mulla on ongelmia ja sitten mulla kasvaa nänneistä muutamia pitkiä tummia karvoja, napaa kohti alapäästä muutamia pitkiä tummia karvoja, vaaleet viikset kasvaa ylähuulen päällä ja poskissa myös vaaleaa karvaa ikään kuin ois partaa... Sheivaan aina nuo viikset ja poskikarvat pois. :S stressiä/ahdistusta mulla on elämässä ollut paljonkin, enemmän kuin liikaa. Sen seurauksena mun päänahkaan puhkes sillon joku ihme reaktio, ihan kuin se ois ollu tulessa ja minä itkin kivusta! jonkun aikaa myöhemmin, huomasin että jaa, ohimoilta on ruvennu lähtee tukkaa... näyttääpä oudolta....

Vierailija
13/31 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:56"]

Koska oot pälvikalju ja reikäperuukki samanaikaisesta :D !  Ei tarvitse kiittää !

[/quote]

Öööö... Ok?

Vierailija
14/31 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liian vähän rasvaa.

Vierailija
15/31 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:03"]

[/quote]

Syön terveellisesti ja purkista vedän mm. omega 3:sia eli niissähän on kalaöljyä ja sitten hiukseni pesen XZ shampoilla.

Vierailija
16/31 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:23"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:03"]

[/quote]

Syön terveellisesti ja purkista vedän mm. omega 3:sia eli niissähän on kalaöljyä ja sitten hiukseni pesen XZ shampoilla.

[/quote]

Sanot syöväsi terveellisesti ja silti hiukset lähtee. Ehkä ruokasi ei olekaan terveellistä.

Vierailija
17/31 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö biotiinia ja lopeta röökaaminen

Vierailija
18/31 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:22"]

Syöt liian vähän rasvaa.

[/quote]

Rasvaa menee kyllä mielestäni ihan sopivasti, leivän päällä, ruuissa ja välillä jopa syön aika paljon rasvaista ja epäterveellistä ruokaa... Pitsaa, hampurilaisia, sipsejä... yms. Arkisin pyrin syömään kuitenkin hyvin ja terveellisesti! Tänään esimerkiksi söin pasta carbonaraa ja vuohonjuustosalaattia ja join ananas-porkkana mehua. Joka päivä juon myös 0,5l vettä. Ja syön naisten omaa monivitamiinia.

Vierailija
19/31 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:27"]

Syö biotiinia ja lopeta röökaaminen

[/quote]

En polta. Biotiinin hommaan ensikuussa kun mulla on enemmän rahaa. Hienoa että siitä on ollut ihmisille apua täällä!

Vierailija
20/31 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:53"]

[/quote]

No mä en enää tiedä, mitä uskaltaisin tehdä että multa ei lähtis tukka päästä. Kaljuuntumistani on kestänyt nyt 2v ajan ja siis tosiaankin kaljuuntumista, uutta tukkaa ei kasva lähteneiden tilalle! En tiiä siis mikä uusiutumisvaihe tässä voisi olla meneillään, jos nuori nainen kaljuuntuu.

Ja mitä vikaa mun testosteronitasoissa voisi olla? Onko naisellakin testosteronia??
[/quote]

Totta kai naisellakin on
Juot muuten liian vähän vettä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme