Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaisko kukaan vastata miksi minulta lähtee hiuksia?

Vierailija
21.07.2015 |

Joo, elikkäs olen 20-vuotias nuori nainen ja mulla on semmonen vaiva että oon alkanu kaljuuntumaan. Hiuksia lähtee päälimmäisten hiusten alta, aika tasaisesti, ei ole siis mitään kaljuja läikkiä missään mutta letti on ohentunut ihan kauheaksi liuruksi. Pelkään että mulla ei oo kohta yhtään tukkaa päässä! ja tää hiustenlähtö kiihty vaan tuossa keväällä ja samaa tahtia edelleen pelottavasti mennään. Ohimot mulla on noussu tosi korkealle ja täysin kaljut. Niistä ei enää yritä ees kasvaa uutta tukkaa takaisin kunnolla. Jos meet vessassa kirkkaan valon eteen ja katsot peilin kautta, sillon näet pienen pientä vaaleaa siiliä sieltä sun täältä mutta kunnon tukkaa nekään kohdat ei kykene enää kasvattamaan. Mulla on päänahassa myös ihme tuntemuksia, mm. polttelua ja kihelmöintiä. Tää vaiva puhkes kovan stressin/ahdistuksen aikana 2v sitten. Tietääkö täältä myöskään kukaan kuinka kauan hiusnysty on elossa jos on alkanut kaljuuntumaan, millon on ihan toivotonta saada kasvatettua uutta hiusta takaisin? Minä en halua tulla kokonaan kaljuksi tai joutua laittamaan peruukkia päähän!! :'((

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:29"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:22"]

Syöt liian vähän rasvaa.

[/quote]

Rasvaa menee kyllä mielestäni ihan sopivasti, leivän päällä, ruuissa ja välillä jopa syön aika paljon rasvaista ja epäterveellistä ruokaa... Pitsaa, hampurilaisia, sipsejä... yms. Arkisin pyrin syömään kuitenkin hyvin ja terveellisesti! Tänään esimerkiksi söin pasta carbonaraa ja vuohonjuustosalaattia ja join ananas-porkkana mehua. Joka päivä juon myös 0,5l vettä. Ja syön naisten omaa monivitamiinia.

[/quote]

Noissa roskaruuissa se rasva on tosi huonoa, sekin voi vaikuttaa.

Vierailija
22/31 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:53"]Saat häneltä lähetteen erikoislääkärille, ja otetaan myös valmiiksi verikokeet. Testoilla kakkonen tarkoittaa varmaankin testosteronitason mittaamista. Ylipäänsä hiukset uusiutuvat 5-7 vuoden välein, ja uusiutumisvaiheessa hiustenlähtö saattaa olla rajuakin. Päänahan hierominen vilkastuttaa pintaverenkiertoa, joka edistää hiustuppien hyvinvointia.
[/quote]

"Päänahan hierominen vilkastuttaa pintaverenkiertoa, joka edistää hiustuppien hyvinvointia."

Järkyttävää paskaa, tällaista sitä tulee kun meillä on humpuukilääketieteemme, satuja kerrotaan toisillemme, kun ei mitään osata parantaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:16"]

Ja mitä vikaa mun testosteronitasoissa voisi olla? Onko naisellakin testosteronia??

[/quote]

On naisellakin testosteronia ja miehellä on vastaavasti estrogeenia. Eri määrät vain.

Vierailija
24/31 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:33"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:53"] Saat häneltä lähetteen erikoislääkärille, ja otetaan myös valmiiksi verikokeet. Testoilla kakkonen tarkoittaa varmaankin testosteronitason mittaamista. Ylipäänsä hiukset uusiutuvat 5-7 vuoden välein, ja uusiutumisvaiheessa hiustenlähtö saattaa olla rajuakin. Päänahan hierominen vilkastuttaa pintaverenkiertoa, joka edistää hiustuppien hyvinvointia. [/quote] No mä en enää tiedä, mitä uskaltaisin tehdä että multa ei lähtis tukka päästä. Kaljuuntumistani on kestänyt nyt 2v ajan ja siis tosiaankin kaljuuntumista, uutta tukkaa ei kasva lähteneiden tilalle! En tiiä siis mikä uusiutumisvaihe tässä voisi olla meneillään, jos nuori nainen kaljuuntuu. Ja mitä vikaa mun testosteronitasoissa voisi olla? Onko naisellakin testosteronia?? [/quote] Totta kai naisellakin on Juot muuten liian vähän vettä

[/quote]

En tiiä miten saisin sitä vettä mahtumaan enemmän päivään, juon kyllä sitten muita nesteitä. Mm. mehuja.

Vierailija
25/31 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:36"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:29"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:22"]

Syöt liian vähän rasvaa.

[/quote]

Rasvaa menee kyllä mielestäni ihan sopivasti, leivän päällä, ruuissa ja välillä jopa syön aika paljon rasvaista ja epäterveellistä ruokaa... Pitsaa, hampurilaisia, sipsejä... yms. Arkisin pyrin syömään kuitenkin hyvin ja terveellisesti! Tänään esimerkiksi söin pasta carbonaraa ja vuohonjuustosalaattia ja join ananas-porkkana mehua. Joka päivä juon myös 0,5l vettä. Ja syön naisten omaa monivitamiinia.

[/quote]

Noissa roskaruuissa se rasva on tosi huonoa, sekin voi vaikuttaa.

[/quote]

Mut onko esim. pasta carbonara ja vuohenjuustosalaatti sitten terveellistä ruokaa?? ja hyvä rasvaista?

Vierailija
26/31 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni lähti toisen raskauden jälkeen tukka päästä. Sain myös hirvittävän aknen. Hormonit olivat ihan sekaisin. Ihotautilääkäri määräsi akneen roakuurin joka auttoi akneen mutta tukka senkun vaan lähti kiihtyvällä vauhdilla. Lääkäri määräsi hiusten lähtöön spiresistä (nesteenpoistolääke) jota naisilla käytetään hormonaalisen hiustenlähdön hoitoon. Jouduin aika kauan syömään mutta se auttoi ja tukka kasvoi takaisin. :) Eli kehoitan menemään ihan asiantuntijalle ennenkuin tuhlaat rahasi mihinkään biotiineihin ym. Nämä eivät auta jos sulla on kyseessä miestyyppinen hiustenlähtö eli hormoneista johtuva. Samoin siellä selviää sitten esim just kilpirauhasjutut joka myös aiheuttaa hiustenlähtöä, voi olla PCO tai mitä tahansa... Ja mikään tk lääkäri ei sua osaa auttaa, siksi ihotautilääkärille.

Vierailija
27/31 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:39"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:16"]

Ja mitä vikaa mun testosteronitasoissa voisi olla? Onko naisellakin testosteronia??

[/quote]

Paljonkohan mussa on sitten mitäkin?

On naisellakin testosteronia ja miehellä on vastaavasti estrogeenia. Eri määrät vain.

[/quote]

Vierailija
28/31 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:48"]

Itselläni lähti toisen raskauden jälkeen tukka päästä. Sain myös hirvittävän aknen. Hormonit olivat ihan sekaisin. Ihotautilääkäri määräsi akneen roakuurin joka auttoi akneen mutta tukka senkun vaan lähti kiihtyvällä vauhdilla. Lääkäri määräsi hiusten lähtöön spiresistä (nesteenpoistolääke) jota naisilla käytetään hormonaalisen hiustenlähdön hoitoon. Jouduin aika kauan syömään mutta se auttoi ja tukka kasvoi takaisin. :) Eli kehoitan menemään ihan asiantuntijalle ennenkuin tuhlaat rahasi mihinkään biotiineihin ym. Nämä eivät auta jos sulla on kyseessä miestyyppinen hiustenlähtö eli hormoneista johtuva. Samoin siellä selviää sitten esim just kilpirauhasjutut joka myös aiheuttaa hiustenlähtöä, voi olla PCO tai mitä tahansa... Ja mikään tk lääkäri ei sua osaa auttaa, siksi ihotautilääkärille.

[/quote]

Siis voinko mä kaljuuntua niinkuin äijä vaikka olen nainen !?

Ja onko tuo spiresis sitten mitenkä turvallista...? miksi biotiini ei tuossa tapauksessa auttaisi?

Vierailija
30/31 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:57"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:48"]

[/quote]

Siis voinko mä kaljuuntua niinkuin äijä vaikka olen nainen !?

Ja onko tuo spiresis sitten mitenkä turvallista...? miksi biotiini ei tuossa tapauksessa auttaisi?
[/quote]
Spiresis on ihan turvallinen käyttää. Toki nesteenpoistolääke ei ole varsinaisesti tarkoitettu hiustenlähdön hoitoon mutta vaikuttaa naisilla sivuvaikutuksena niihin hormoneihin. Voit vaikka googlettaa. Biotiini ei auta jos sulla on kyse hormoneista. Siksi pitäisi selvittää mistä on kyse. Minulle henk.koht lääkäri sanoi ettei noista "humpuukipillereistä" ole apua. Jos syöt normaalisti saat kaiken tarvittavan (hivenaineet) ruoasta. Turhaa tuhlata rahaa noihin kun saman asian ajaa jos syöt vaikka kanamunaa. (Biotiini) ja jos sulla just ohimoilta lähtee tukka niin epäilen hormoneita, koska minultakin lähti juuri sieltä se tukka ensin. Apteekista saa myös liuosta (minoksiidia) kauppanimi rogaine, joka on ainoa itsehoitolääke apteekissa joka on tieteellisesti todistettu auttavan hiustenlähdössä ja kasvattavan niitä takaisin. Minä käytin tätä spiresiksen lisänä. On tosin kallista.

Vierailija
31/31 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa shampoopullot. Ne on nykypäivänä niin ytyjä, että vedellä kannattaa hiukan latrata. Vaihtaa voi myös esim linnashampooseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme