Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies sotkee älyttömästi!

Vierailija
21.07.2015 |

Makkarin lattialla likaiset kalsarit ja T-paita, siis lattialla. Minunko se pitää noukkia pyykkiin? Tiskit jättää pöydälle tai parhaimmillaan lavuaariin, minä laitan sitten tiskikoneeseen. Vessanpytyn jättää poikkeuksetta pesemättä, suihkun jälkeen pyyhkeen löydän olkkarin sohvalta. Minä sen kiikutan sitten kylppäriin. Mies vielä pitää itseään siistinä ja kuulemma auttaa kotitöissä! Niinku... miten? Hitto kun taas ketuttaa. Lapsistamme on vähemmän sotkua kuin miehestä. Mikä avuksi? Keskustelu EI toimi. Jatkuvasti en jaksaisi valittaa päivittäin toistuvista "pikkuasioista".

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin lasten ja koiran tavoille opettaminen vaatii kuulemma tuhat toistoa. Mies ehkä vaatii useamman kerran, Yritetään jaksaa.

Vierailija
22/38 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:39"]Mä huomauttelin asiasta aikanani, kunnes aloin kerätä lattialle jätettyjä vaatteita pussiin. Keräsin niin kauan, että ukko alkoi ihmetellä mihin vaatteet olivat joutuneet. Silloin kerroin, että säkissä on ja saa pestä itse. Ja jos vastaisuudessa löydän vaatteita lattialta, laitan ne suoraan roskiin. Ja aina toisinaan niin olen tehnytkin.
[/quote]

Ooo! Mä muuten teen tämän. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:56"]Minkä hemmetin takia naisen (tai miehen) pitäisi vaan kestää noita "pikkuasioita" ja siivota itse? Tai siis kestää tai erota? Miksi ei ole mitään vaihtoehtoa siitä väliltä?
[/quote]

No aivan! Kyllä aikuisen miehen pitäisi yhteisessä kodissa itsekin ottaa vastuuta OMISTA sotkuistaan ja siivota itse jälkensä. Minä en ole hänen äitinsä. Ap

Vierailija
24/38 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on teinityttö. Pitäis kohta aikuistua, mutta kun ei edes roskiaan osaa itse laittaa roskikseen, puhumattakaan noista vaikeammista hommista. On niin aikuista niin aikuista mutta siisteys ja huolellisuus on 2-vuotiaan tasoa. Ja opetettu on. Kohta 18 vuotta.

Vierailija
25/38 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:54"]

Meillä on teinityttö. Pitäis kohta aikuistua, mutta kun ei edes roskiaan osaa itse laittaa roskikseen, puhumattakaan noista vaikeammista hommista. On niin aikuista niin aikuista mutta siisteys ja huolellisuus on 2-vuotiaan tasoa. Ja opetettu on. Kohta 18 vuotta.

[/quote]

Ja lapsestaan ei voi edes erota.

Vierailija
26/38 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:49"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:56"]Minkä hemmetin takia naisen (tai miehen) pitäisi vaan kestää noita "pikkuasioita" ja siivota itse? Tai siis kestää tai erota? Miksi ei ole mitään vaihtoehtoa siitä väliltä? [/quote] No aivan! Kyllä aikuisen miehen pitäisi yhteisessä kodissa itsekin ottaa vastuuta OMISTA sotkuistaan ja siivota itse jälkensä. Minä en ole hänen äitinsä. Ap

[/quote]

Ja nimenomaan itsenäisesti. Ennen kuin joku nalkuttaa tai huomauttaa. Nalkuttamisen arvostelijat vois pitää muuten turpansa kiinni, koska silloin on jo myöhäistä. Homma on jo kustu.

Vierailija
27/38 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:49"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:56"]Minkä hemmetin takia naisen (tai miehen) pitäisi vaan kestää noita "pikkuasioita" ja siivota itse? Tai siis kestää tai erota? Miksi ei ole mitään vaihtoehtoa siitä väliltä? [/quote] No aivan! Kyllä aikuisen miehen pitäisi yhteisessä kodissa itsekin ottaa vastuuta OMISTA sotkuistaan ja siivota itse jälkensä. Minä en ole hänen äitinsä. Ap

[/quote]

Ja nimenomaan itsenäisesti. Ennen kuin joku nalkuttaa tai huomauttaa. Nalkuttamisen arvostelijat vois pitää muuten turpansa kiinni, koska silloin on jo myöhäistä. Homma on jo kustu.
[/quote]

Täysin samaa mieltä! Ap

Vierailija
28/38 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:30"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 15:28"]Minä erosin exästä jatkuvan sotkuisuuden vuoksi. Ei riittänyt että vaatteet ja tiskit oli pitkin, hän onnistui hamstraamaan kaksi ulkovarastoa täyteen romua ja koko pihapiiri täynnä sekalaista tavaraa, autonromuista lähtien. Itse olen todella siisti ja pedantti ihminen joten en vaan enää jaksanut/kestänyt
[/quote]

Joo! Näkisitpä ulkovaraston, voi itku! Itse myös nautin siisteydestä ja oikeasti tämä touhu ketuttaa päivittäin. Ap
[/quote]

Eipä oikeastaan eromallakaan päässy ongelmasta. Koska meillä aikuiset lapset ja talo iso sovittiin että mies vuokraa talon multa ja lapset saa asua siellä kunnes opinnot on ohitse. Itse en halunnut/halua siellä asua joten vuokrasin oman asunnon. Koska talo on mun niin olen vastuussa siitä. Pakko on kai siirtolava ottaa syksyllä ka ruveta jotenkin raivaamaan paikkaa. Ei se mies siellä edes ole kun joskus öisin nykyään kun hänellä uusi naisystävä. Turha hänelle on siivoamisesta jankuttaa koska hän ei vaan kykene moiseen.

Vierailija
29/38 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sottaisen miehen kanssa elää kyllä, jos sillä on parempi palkka.

Vierailija
30/38 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha keskustelu, mutta jatketaan.

Mulla räjähtää nimittäin kohta pää tuon miehen kanssa!! Sotkee kuin pikkulapsi eikä tunnu itse ymmärtävän ollenkaan miksi ne roskat ja astiat olisi hyvä laittaa ihan vaan heti suoraan sinne mihin ne kuuluu eikä seisottaa niitä pitkin pöytiä viikkotolkulla. Mitä tässä tilanteessa voi enää tehdä kun puheesta ei ole mitään hyötyä? Ihan hetkeksi skarppaa ja taas sama meno jatkuu.

Kerran kokeilin sitä etten enää itse vaan siivoa vaan katson mitä tapahtuu. Noooo pari viikkoa ja kämppä kuin sikolätti. Siinä vaiheessa kun huomasin keittiössä homeista ruokaa pöydällä oli pakko antaa periksi. En ole mikään siivoushullu itsekkään, mutta en pysty rentoutumaan kotona jos kaikki paikat on hujan hajan ja kuka nyt liassa haluaisi olla ja elää.

Ja nyt kun oikein pääsin tähän valituksen vauhtiin, niin voi ********************** kun tuo ei edes viitsi tyhjiä pakkauksia laittaa roskiin tai edes siirrä sivuun, että voisi päätellä sen olevan tyhjä. Milloin on pesuaineet loppu ja totean tämän vasta kun olen menossa suihkuun tai huomaan hammastahnan olevan loppu kun olen pesemäisilläni hampaat. Tähän tosin tein sen ratkaisun, että mulla on jemmassa omat pesuaineet. Joo kyllä, pakko pitää piilossa tai niitäkään ei kohta enää ole kun itse tarvitsisin.

Se on myös toooodella kiva, kun aamukahvia keitellessä huomaa kahvia olevan vain muutama muru tai ettei ole maitoa kuin pisara, mutta tölkki toki jääkaapissa.

Alan olla jo aika loppu tähän ainaiseen siivoamiseen joten jos jollain olisi yhtään mitään neuvoa millä saisi taottua miehen päähän ettei tämä näin voi jatkua niin kiitollisena ottaisin vastaan!

Vierailija
31/38 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla räjähtää nimittäin kohta pää tuon miehen kanssa!! Sotkee kuin pikkulapsi eikä tunnu itse ymmärtävän ollenkaan miksi ne roskat ja astiat olisi hyvä laittaa ihan vaan heti suoraan sinne mihin ne kuuluu eikä seisottaa niitä pitkin pöytiä viikkotolkulla. Mitä tässä tilanteessa voi enää tehdä kun puheesta ei ole mitään hyötyä? Ihan hetkeksi skarppaa ja taas sama meno jatkuu.

Kerran kokeilin sitä etten enää itse vaan siivoa vaan katson mitä tapahtuu. Noooo pari viikkoa ja kämppä kuin sikolätti. Siinä vaiheessa kun huomasin keittiössä homeista ruokaa pöydällä oli pakko antaa periksi. En ole mikään siivoushullu itsekkään, mutta en pysty rentoutumaan kotona jos kaikki paikat on hujan hajan ja kuka nyt liassa haluaisi olla ja elää.

Ja nyt kun oikein pääsin tähän valituksen vauhtiin, niin voi ********************** kun tuo ei edes viitsi tyhjiä pakkauksia laittaa roskiin tai edes siirrä sivuun, että voisi päätellä sen olevan tyhjä. Milloin on pesuaineet loppu ja totean tämän vasta kun olen menossa suihkuun tai huomaan hammastahnan olevan loppu kun olen pesemäisilläni hampaat. Tähän tosin tein sen ratkaisun, että mulla on jemmassa omat pesuaineet. Joo kyllä, pakko pitää piilossa tai niitäkään ei kohta enää ole kun itse tarvitsisin.

Se on myös toooodella kiva, kun aamukahvia keitellessä huomaa kahvia olevan vain muutama muru tai ettei ole maitoa kuin pisara, mutta tölkki toki jääkaapissa.

Alan olla jo aika loppu tähän ainaiseen siivoamiseen joten jos jollain olisi yhtään mitään neuvoa millä saisi taottua miehen päähän ettei tämä näin voi jatkua niin kiitollisena ottaisin vastaan!

Vanha keskustelu, mitenköhän miehen kanssa kävi?

Vierailija
32/38 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä miehesi kantaa tiskit lavuaariin, eli siis vessaan? Kerro ihmeessä lisää tästä aivoituksesta, haluan ymmärtää.

Vierailija
33/38 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tuollaisesta parisuhteesta eronneena, tuo kuormitti ja söi jaksamistani enemmän kuin ymmärsinkään.

Kun yritti tehdä kaikkensa, jotta kotona olisi edes jonkinlainen perussiisteys, mutta toinen sotkee minkä ehtii.

Esimerkiksi, jos on juuri edellisenä iltana hinkannut tiskipöydän kiiltäväksi ja muutenkin laittanut ja siivonnut keittiön viihtyisäksi, niin jo seuraavana päivänä töistä tullessa kerätty tasot täyteen tavaraa. Jopa kauppakassina toiminut muovipussi heitetty siihen keon päälle.

Pyykinpesu oli hänelle sitä, että laittoi kyllä pesukoneen käyntiin ja levitti sen jälkeen kuivumaan, mutta kuivaustelineellä olleet kuivat pyykit lätättiin kasaksi jonkin lähimmän tason päälle. Ei puhettakaan, että ne olisi voinut viikata ja viedä paikoilleen.

Ja lopulta sitten luovuttaa, ja yrittää elää siinä kaatopaikka-sotkussa. Koko ajan epämiellyttävä ja inhottava olo.

Kyllä siinä pistää miettimään, että miksi se siisteystaso pitää määritellä sen sotkuisemman osapuolen mukaan.

Erotessa lopetin ihan kokonaan siivoamisen, siis se aika kun kumpikin etsi jo omaa asuntoa. Oli kyllä melkoinen näky lopulta, yhdessä huoneessa ei melkein lattiapintaakaan enää näkynyt tavaroiden alta. En tiedä, havahduttiko yhtään.

Nykyään olen niin iloinen omasta kodistani, joka pysyy siistinä vähäisellä työmäärällä.

Vierailija
34/38 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu on paljon yksinkertaisempi kuin osaa kuvitellakaan: anna miehen jättämien kamojen jäädä niille sijoilleen. Opeta lapsesi huolehtimaan OMISTA tiskeistä, pyykeistä ja sotkuista jo pienestä pitäen.

Jos lattialle jätetyt vaatteet sinua häiritsevät, potki ne sängyn alle.

Ja muista se, että ei mies VAIN AUTA sinua kotitöissä vaan hänelle ne kuuluvat aivan itsestään selvästi. Minunkin mieheni luuli saavansa minusta kodinhoitajan, eikä se raukka vieläkään ymmärrä erehtyneensä.

Vierailija
35/38 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu on paljon yksinkertaisempi kuin osaa kuvitellakaan: anna miehen jättämien kamojen jäädä niille sijoilleen. Opeta lapsesi huolehtimaan OMISTA tiskeistä, pyykeistä ja sotkuista jo pienestä pitäen.

Jos lattialle jätetyt vaatteet sinua häiritsevät, potki ne sängyn alle.

Ja muista se, että ei mies VAIN AUTA sinua kotitöissä vaan hänelle ne kuuluvat aivan itsestään selvästi. Minunkin mieheni luuli saavansa minusta kodinhoitajan, eikä se raukka vieläkään ymmärrä erehtyneensä.

En ole ap, mutta itsekin tuota yritin, etten siivoa toisen jälkiä.

Mutta se vaan, kun toista ne sotkut eivät haitanneet, eikä ajateltu pätkääkään toisten asumisviihtyvyyttä, niin siinähän ne sitten lojuivat tasan siihen asti, että luovutin ja siivosin.

Itselleni oli muuten aika pysäyttävää, kun eron jälkeen uudessa kodissa jonkinaikaa asuttua lapsi yllättäen totesi, että on ihanaa kun nykyään on aina siistiä ja viihtyisää. Eli lastakin oli se ainainen sotku häirinnyt.

Vierailija
36/38 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki miehet laittaisivat naistensa vaatteet jotka on lattioilla roskiin, Suomi muuttuisi erakoiden maaksi.

Tämä ratkeaa sillä että miehellä pitää olla talossa oma huone jossa ei tarvii noudattaa kumppanin vaatimaa jatkuvaa siivousta.

Rajoittaahan siivoushullu nainen miehen elämää paljon.

Vierailija
37/38 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki miehet laittaisivat naistensa vaatteet jotka on lattioilla roskiin, Suomi muuttuisi erakoiden maaksi.

Tämä ratkeaa sillä että miehellä pitää olla talossa oma huone jossa ei tarvii noudattaa kumppanin vaatimaa jatkuvaa siivousta.

Jos tavaroilla on paikat, miksi ne ei voi olla paikoillaan? Vaan pitää olla pitkin pöytiä ja roskat lattioilla?

Vierailija
38/38 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, se pieni jatkuva siivous on paljon helpompaa, kuin kunnon raivaus.

Itse olen todennut olevani siivouksen kanssa niin laiska, että on helpompaa viedä kaikki tavarat heti paikoilleen, pyyhkäistä heti pöydältä tahrat jne, kuin alkaa monta tuntia kestävään raivaussiivoukseen.

Imuroida jaksan ehkä kerta kahteen viikkoon, lattianpesu ehkä kerran kahdessa kuukaudessa.

Vaatteita en säilytä lattioilla, kun ne saa sillä samalla vaivalla laitettua kaappiin tai pyykkikoriin.