Apua onnellisuusprojektiini
Olen 25-vuotias pikkulapsen opiskelijaäiti, mutta tunnen itseni vanhaksi ja väsyneeksi. Kulahtanut kuvaa minua hyvin myös. Stressiä aiheuttaa kaaoksen tunne: koko ajan kiire opiskella tai kiire hoitaa lasta, koti sinänsä siisti mutta tilaan nähden tavaraa liikaa, rahat riittää juuri ja juuri elämiseen mutta yllättävien menojen pelko aiheuttaa huolta jne. Ulkonäkökin kaipaa päivitystä, kiloja pitäisi tiputtaa noin 5-10. Omaa aikaa ei juuri ole.
.
Haluan syksyksi suunnitella eräänlaisen onnellisuusprojektin, joka tähtää parempaan elämän hallintaan ja tyytyväisyyteen itseeni, sekä stressin vähentämiseen. Haluan askarrella jonkin taulun itselleni suuntaviivoiksi, mutta en yhtään tiedä mistä lähteä liikkeelle. Ostin kirjan, jossa on kauniita ruokalistapohjia - jo viikon ruokalistan suunnittelu etukäteen tuo minun elämääni järjestyksen tunnetta. Auttakaa minua laatimaan oma onnellisuusprojektini - ja kertokaa omistanne!
Kommentit (4)
Ajattelin lähteä liikkeelle siitä, että mietin mitkä kaikki elämän osa-alueet tarvitsevat muutosta. Tavaran karsiminen on ehdottomasti yksi. Ap
Tuohon tavaran karsimiseen suunnittelen KonMari-siivouskirjaa. Tein itse kodissani raivauksen menetelmän mukaan jokin aika sitten ja ai että on ilmavan näköistä kun turha roina on pois, ja paljon helpompi pitää järjestystä.
Muuten olen vähän skeptinen tuollaisten onnellisuusprojektien suhteen. Olen niitä nuorena kyllä useinkin yritellyt, mutta niistä tuppasi lopulta tulemaan vain stressiä, ja lopulta ne päätetyt toimet aina jäi. Nykyisin olen onnellinen, koska en enää yritä tulla onnellisemmaksi, vaan tyydyn siihen mitä on ja otan hetki kerrallaan.
Aloita siitä, että kirjaat mitä olet tähän mennessä elämässäsi tehnyt js mistä asioista voit nyt olla onnellinen ja ylpeä
Mulla onnellisuutta aiheuttaa mm. tavaran vähentäminen! Karsi tavarat ihan minimiin, pidät vaikka pihakirppiksen tai laitat ne paikkakunnan nettikirppikselle. Laitat siihen että nouto silloin ja silloin, sun ei tartte tavaroita pakkailla eikä viedä minnekään. Ja halvat hinnat. Saat vähän rahaakin!