miks jenkkimiehet on niin paljon kohteliaampia naisille
Kommentit (61)
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 07:26"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 07:20"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 07:07"]
Ainakin joku philadelphia ja chicago jne. on hyvinkin samanlaista kuin suomalaista miesten käytöstavoiltaan. jossain los angelesissa on pakko tarjota naisille ja availla ovia kunb sinne menee ne kauniimmat pissis naiset joka kaupungista. elämää philadelphiassa kuvaa amerikkalaisia enemmän kuin mikään muu.
[/quote] No jo taas tuli omasta paasta keksittya puppua. Kerros vaikka yksi maamerkki Chicagosta kun tuollainen maailmanmatkailija ja kultturikriitikko olet. Entas Philly, mita muuta siita osaat kertoa?
[/quote]
minulla on amerikkalainen kaveri joka on philadelphiasta ja työskentelee myös chicagossa, (sähkömies) olen kuullut juttuja ja ollut viikon philadelphiassa ryyppäämässä. ei hänen kaverinsa vaikuta kauhean herrasmiehiltä naisia kohtaan :D . samoin helsingissä . sai muutaman naisen pöytäämme sanomalla come with me bitches.
[/quote]
Perustat analyysisi siis niinkin laajaan ja luotettavaan lähdeaineistoon kuin yhdeltä kaverilta kuultuihin juttuihin. Pakko kai se on uskoa...
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 08:03"]
Voi liittyä siihenkin, että näin suomalaisena miehenä aina jos puhun tai ylipäätään teen mitään suomalaiselle naiselle, avaan oven, kysyn tarvitseeko apua kantamuksissa, kysyn hississä mihin on menossa - AINA, AINA se otetaan iskuyrityksenä ja tästä saa jopa suoraan vasten kasvoja sanomisia, tyyliin "kiitos ei, olen varattu", "selviän kyllä kuule itsekin", "en halua apuasi".
En ihmettelisi, jos tämä vaikuttaisi paljonkin.
[/quote]
Jos tämä on edes jossain määrin totta, niin todella outoa. Suomessa lapsuuteni viettäneenä, mutta sittemmin Yhdysvaltoihin muuttaneena, en todellakaan pidä miesten jutustelua automaattisesti iskuyrityksenä.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 07:26"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 07:20"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 07:07"]
Ainakin joku philadelphia ja chicago jne. on hyvinkin samanlaista kuin suomalaista miesten käytöstavoiltaan. jossain los angelesissa on pakko tarjota naisille ja availla ovia kunb sinne menee ne kauniimmat pissis naiset joka kaupungista. elämää philadelphiassa kuvaa amerikkalaisia enemmän kuin mikään muu.
[/quote] No jo taas tuli omasta paasta keksittya puppua. Kerros vaikka yksi maamerkki Chicagosta kun tuollainen maailmanmatkailija ja kultturikriitikko olet. Entas Philly, mita muuta siita osaat kertoa?
[/quote]
minulla on amerikkalainen kaveri joka on philadelphiasta ja työskentelee myös chicagossa, (sähkömies) olen kuullut juttuja ja ollut viikon philadelphiassa ryyppäämässä. ei hänen kaverinsa vaikuta kauhean herrasmiehiltä naisia kohtaan :D . samoin helsingissä . sai muutaman naisen pöytäämme sanomalla come with me bitches.
[/quote] Couple of class acts :D
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 05:33"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 02:57"]
Ovat feikin kulttuurin kasvatteja.
[/quote] Voisiko joku selventaa minulle mika tassa kulttuurissa on feikkia varrattuna suomalaiseen.
[/quote]
Oikeastiko kysyt? Tämähän ei koske vain naisiin kohtaan käyttäytymistä vaan kaikkeen muuhunkin. Vertaa Suomalaisen Hei mitä kuuluu? Amerikkalaiseen Hello how are you? Eihän kenenkään kannata olla niin tyhmä että vastaa tuohon Amerikkalaisen kysymykseen, siihen ei ole tarkoituskaan vastata, eli feikki-kysymys ja normaalin kanssakäymisen peruskivi. Yltiöpaltillienen hymy sekä asiakaspalvelussa että muutenkin.
Naisiin erityisesti kohdistuvia käytöstapoja, niin he ovat noin 20v meitä jäljessä tasa arvossa.
Huomaa etten väitä feikkikulttuuria huonommaksi, itse vastaavan kasvatuksen saanut ja molemmissa yhteiskunnissa varttunut ja mukavempihan se on kun ollaan kohteliaita, mutta se hymy ja muu siihen liittyvä on feikkiä, turha sitä kieltää.
kysykää amerikkalaisilta naisilta missä on kohteliaimmat miehet niin he sanovat eurooppa ja paikallisia pidetään moukkina.
[/quote]
Käytöstavat ja perhe ovat oikeasti tärkeitä. Ei siinä ole mitään feikkiä. Suomalainen tapa laukoa suoraan haistappaskoja ei ole mikään hyve, vaikka hämmästyttävän monet ilmeisesti niin kuvittelevat. Se on ihan vain huonoa käytöstä.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 04:10"]
Minulla on jenkkimies. Kohtelee hyvin , on herrasmies. Ei koskaan hauku tai edes suuttuessa solvaa. Tekee kotityöt, kokkaa, hoitaa lapset. Sängyssä minun nautintoni on ykkönen. Niin ja saan olla kotona niin pitkään kuin haluan lasten kanssa. En vaihtaisi suomalaiseen.
[/quote]
Mulla on ihan samanlainen ja supisuomalainen :)
ei sie ole kansallisuudesta kiinni vaan kotikasvatuksesta ja persoonasta
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 08:26"]kysykää amerikkalaisilta naisilta missä on kohteliaimmat miehet niin he sanovat eurooppa ja paikallisia pidetään moukkina.
[/quote]
Hah monet ei edes toedä missä se Eurooppa osavaltio on
Äkkiseltään tuli mieleen kolme tekijää: kulttuuri, uskonto ja tasa-arvo.
Valloissa - tai Suomeen verrattuna melkein missä tahansa muualla - ollaan vähän sosiaalisempia, ja kaikki ihmiskontaktin ottaminen ei väistämättä tarkoita iskuyritystä. Suomesta puuttuu myös sellainen "deittailukulttuuri", jossa ihmiseen tutustutaan jonkin aikaa ihan vain tutustumisen vuoksi. Suomessa moni on hakemassa heti ensi tapaamisella loppuelämäkseen unelmien kumppania.
Uskonto on varmasti vahvana läsnä arjessa, jos ei muuten, niin kulttuurin kautta. Suomen saunakulttuurin myötä ehkä alastomuus on sallitumpaa, kun taas Jenkeissä nännin näkeminen traumatisoi lapsen. En ole kasvatustieteilijä, mutta luulisi vaikuttavan parisuhdekäyttäytymiseen.
Kolmanneksi tasa-arvo. USA on edelleen hyvin konservatiivinen, ja moni nainen ydinkeskustojen ulkopuolella elää kotiäitinä. Tämä heijastelee joka päiväiseen elämään niin, että mies on vanhan kaavan mukaan perheen pää ja pitää naisesta huolta. Deittailussa tämä näkyy positiivisena "hemmotteluna", joka tosin tasa-arvoisen suomalaisen naisen näkökulmasta voi joskus vaikuttaa paapomiselta/alentavalta.
Alueissa ja ihmisissä on varmasti eroja. Uskoisin, että kolmen aikaan aamuyöstä känninen rekkamies on joka puolella maailmaa melko samanlainen.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 07:59"]
Useimmat amerikkalaiset on kasvatettu erittäin tiukan uskpnnollisuuden mukaan mitä ei suomessa harrasteta. Moni ei ymmärrä miten vahvasti uskonto on osana heidän kulttuuria, paljon enemmän kuin euroopassa. Suomi on täysin pakanamaa heihin verrattuna ja sen hedelmiä me naiset korjaamme mm. Raiskausrangaistusasteikkoa kun katsoo. Ihmisarvo täysin nolla täällä. Siellä ihan normi prrhe käy kirkossa joka sunnuntai , täällä haukutaaisiin hihhuliksi.
[/quote]
"Ihmisarvo nolla Suomessa" ja vertaat amerikkalaisiin: en sano kuin muutaman sanan, koska en halua aloittaa haukkumisketjua: mustat, poliisit ja asekulttuuri
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 06:26"]Koska kulttuuriin kuuluu itsestäänselvyytenä, että lapsille opetetaan huomaavaiset käytöstavat.
[/quote]
Ja tähän sisältyy ovien availua aikuisten kesken, loisimisen oikeellisuutta jne.?
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 04:10"]Minulla on jenkkimies. Kohtelee hyvin , on herrasmies. Ei koskaan hauku tai edes suuttuessa solvaa. Tekee kotityöt, kokkaa, hoitaa lapset. Sängyssä minun nautintoni on ykkönen. Niin ja saan olla kotona niin pitkään kuin haluan lasten kanssa. En vaihtaisi suomalaiseen.
[/quote]
Jenkkimies iskenyt kätensä paskaan. Haaskaa kohteliaisuutensa läskiin laiskaan lompakkoloiseen. Tilastollisesti te eroatte alle 10 vuoden. Jenkki tulee järkiinsä.
Näet kun jenkkinaisetkin on kohteliaampia kuin suomalaiset sisaret. Kutsuu tuntemattomia honeyksu. Parisuhteessa haluavat näyttää kauniilta ja pitää kodin siistinä, että mies olisi onnellinen. Seksistä nyt puhumattakaan. Samaa ei voi odottaa kotimaiselta perunasäkiltä.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 02:57"]Ovat feikin kulttuurin kasvatteja.
[/quote]
Tämä on kärjistyä, tiedän, mutta: hey, you look lovely today vs. murahdus/ei tervehdystä ollenkaan.
En yhtään ihmettele, että ne jenkit jotka tuon taitavat vievät suomalaiselta jalat alta.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 08:26"]kysykää amerikkalaisilta naisilta missä on kohteliaimmat miehet niin he sanovat eurooppa ja paikallisia pidetään moukkina.
[/quote]
Totta. Suominaiset ovat niin toivottomia mustan kullin perässä juoksevia lumppuja, että tulevat sokeiksi tuollaiselle.
Amerikassa naisten keskuudessa afrikkalaisen patjaa pidetään alhaisena olentona. Siellä ihmisillä on vielä arvoja.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 08:49"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 08:26"]kysykää amerikkalaisilta naisilta missä on kohteliaimmat miehet niin he sanovat eurooppa ja paikallisia pidetään moukkina. [/quote] Totta. Suominaiset ovat niin toivottomia mustan kullin perässä juoksevia lumppuja, että tulevat sokeiksi tuollaiselle. Amerikassa naisten keskuudessa afrikkalaisen patjaa pidetään alhaisena olentona. Siellä ihmisillä on vielä arvoja.
[/quote]
No niin kyllä pidetään suomessakin.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 08:26"]
kysykää amerikkalaisilta naisilta missä on kohteliaimmat miehet niin he sanovat eurooppa ja paikallisia pidetään moukkina.
[/quote]
Hepä eivät laskekaan suomalaisia eurooppalaisiin.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 08:26"]
[/quote]
Ovat tuossakin kohteliaita :)
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 08:49"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 08:26"]kysykää amerikkalaisilta naisilta missä on kohteliaimmat miehet niin he sanovat eurooppa ja paikallisia pidetään moukkina. [/quote] Totta. Suominaiset ovat niin toivottomia mustan kullin perässä juoksevia lumppuja, että tulevat sokeiksi tuollaiselle. Amerikassa naisten keskuudessa afrikkalaisen patjaa pidetään alhaisena olentona. Siellä ihmisillä on vielä arvoja.
[/quote] Taas meni yksi ketju asiattomaksi ja asiantuntemattomaksi suunsoitoksi ja nimittelyksi.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 08:21"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 05:33"]
[/quote] Voisiko joku selventaa minulle mika tassa kulttuurissa on feikkia varrattuna suomalaiseen.
[/quote]
Oikeastiko kysyt? Tämähän ei koske vain naisiin kohtaan käyttäytymistä vaan kaikkeen muuhunkin. Vertaa Suomalaisen Hei mitä kuuluu? Amerikkalaiseen Hello how are you? Eihän kenenkään kannata olla niin tyhmä että vastaa tuohon Amerikkalaisen kysymykseen, siihen ei ole tarkoituskaan vastata, eli feikki-kysymys ja normaalin kanssakäymisen peruskivi. Yltiöpaltillienen hymy sekä asiakaspalvelussa että muutenkin.
Naisiin erityisesti kohdistuvia käytöstapoja, niin he ovat noin 20v meitä jäljessä tasa arvossa.
Huomaa etten väitä feikkikulttuuria huonommaksi, itse vastaavan kasvatuksen saanut ja molemmissa yhteiskunnissa varttunut ja mukavempihan se on kun ollaan kohteliaita, mutta se hymy ja muu siihen liittyvä on feikkiä, turha sitä kieltää.
[/quote]
Jos olisit oikeasti USAn kulttuurissa edes vähän varttunut niin tietäisit, että Hi how are you-toivotukseen kyllä vastataan ja myös miten siihen vastataan.
Voi liittyä siihenkin, että näin suomalaisena miehenä aina jos puhun tai ylipäätään teen mitään suomalaiselle naiselle, avaan oven, kysyn tarvitseeko apua kantamuksissa, kysyn hississä mihin on menossa - AINA, AINA se otetaan iskuyrityksenä ja tästä saa jopa suoraan vasten kasvoja sanomisia, tyyliin "kiitos ei, olen varattu", "selviän kyllä kuule itsekin", "en halua apuasi".
En ihmettelisi, jos tämä vaikuttaisi paljonkin.