Yrittäjä hämmästelee työttömien palkkavaatimuksia
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015072020061063_uu.shtml
10 euroa tunnissa ei kelpaa. Toista on ne ulkomaalaiset, kun ne tekee kyllä. Vielä kun saisi sellaisia jotka tekee ympäri vuorokauden parilla ruoskaniskulla.
Kommentit (176)
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 20:11"]
Vaikka työstä saatava korvaus olisi tasan sama kuin työttömyyskorvaus, se ei ole peruste työstä kieltäytymiseen. Työttömyyskorvaus ei ole tuloa, vaan se on tuki jota maksetaan silloin kuin työtä ei ole. Jos on mahdollista tehdä työtä sen summan eteen, silloin tehdään eikä vikistä.
[/quote] Mutta jos yrittäjä tarjoaa nollasopimusta ja vetoaa siihen, että eipä tunnu työ kiinnostavan työtöntä, niin silloin ei enää puhuta samasta asiasta. Tosin työttömän ei tarvitse ottaa vastaan työtä, josta saatava korvaus - syntyvät matkakulut on samansuuruinen kuin työttömyysetuus.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 19:43"]
Hinnat ovat nousseet tosi kovasti. Kuvitelepa tekeväsi normaalin 157,5h/kk. Saat 1575€/kk -verot eli käteen jää n. 1200. Pääkaupunkiseudulla kaksion vuokra voi olla VVOlla 1000€/kk. Elämiseen jää 200€, josta pitää maksaa kaikki muut laskut, ruoka, vaatteet, terveydenhuolto ym. Ei tuolla palkalla juhlita.
[/quote]
Haha, se on kyllä sitten jumalauta jokaisen oma häpeä jos asuu tonnin kuukausivuokran kämpässä!
Menot tulojen mukaan. Naisilla sokaisee nämä miljonääriäidit ja muu blogi-elämä realiteettien tajun aivan täysin, näemmä.
[/quote]
Sä et siis ainakaan asu pääkaupunkiseudulla. Tuo on hintataso VANTAALLA. Mitähän ihmettä se on Espoossa tai Helsingissä. Valitettavasti kaikille ei riitä kaupungin asuntoja, jotka olisivat halvempia. Jonossa voi joutua olemaan vuosia.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 19:33"]
Enkä ymmärrä sitä, että yrittäjän mielestä ansiosidonnainen päiväraha passivoi. Todella harva nuori nimittäin sitä saa!
[/quote]
Kotona asuva nuori ei saa työmarkkinatuestakaan kuin 50 %, jos vanhemmat ovat keskituloisia. Todellakin kannattaa ottaa melkein mitä vaan, tosi huono palkka pitää olla jos ei kannata. Mun palkka on jotain 15 euroa tunti nykyään, jos tuntipalkaksi lasketaan ja edellinen oli 1800 kuussa, en jaksa laskea. Todellakin kelpasi, koska olihan se nettona tasan sen neton verran enemmän kuin työttömänä. Silloin en saanut ajan lain mukaan työmarkkinatukea, mutta vaikka oisin saanut, olisi se ollut tuplasti enemmän. Yrittäjät unohtavat aina kummasti sen, että työttömänä on vaikka millä mitalla sellaisia, jotka eivät kaikenmaailman tukia saa puolison tulojen takia, joten todellakin on tuhansia työttömiä, joita ei tukiloukut koske; ansiosidonnainen on pieni tai sitten on vain se työmarkkinatuki eikä mitään muuta. Näitä ei vaan koskaan julkisuudessa haluta mainita, miksi ei?
Olen tämän kesän tehnyt töitä siivoojana, tuntipalkka 8.90 e. Aikamoisia prinsessoja taitaa Helsingissä asua, kyllä mulle vaan tuo palkka kelpais:( Mä joudun kovalla työllä hankkimillani rahoilla kustantamaan prisessojen tuet. Ei ärsytä!
Montako työtuntia firmassa saa viikossa? Kuinka matkat (eri) festarialueille järjestyy? Millaiset tauot? Jos on tosi kuuma kesällä, niin työntekijöillä on pakko olla tarpeeksi aikaa juoda yms.
Ihan naurettavaa kitistä työttömistä, kun tuo on ihan kesätyön kuuloinen homma, johon saisi opiskelijoita ja muita nuoria (nuoret edes harvoin ovat työttömiä).
10 euroa olisi jo ihan tarpeeksi hyvä palkka, sain itse vähän yli 8 euroa tunnilta siivoajana.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 20:53"]
Olen tämän kesän tehnyt töitä siivoojana, tuntipalkka 8.90 e. Aikamoisia prinsessoja taitaa Helsingissä asua, kyllä mulle vaan tuo palkka kelpais:( Mä joudun kovalla työllä hankkimillani rahoilla kustantamaan prisessojen tuet. Ei ärsytä!
[/quote]
No ota sinä tuolta työtä, niin minä otan tuon sinun 8.90 hommasi. Voitollehan sinä siitä jäät, eiks jeh?
Olen jotakuinkin samaa mieltä. Olen tarjonnut peruspalkkaa 2000kk ja ei kelpaa, kun työ omasta mielestäni mälsää. Onneksi on maahanmuuttajien joukko, joka tykkää töistä. Puutarha ala.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 21:12"]
Olen jotakuinkin samaa mieltä. Olen tarjonnut peruspalkkaa 2000kk ja ei kelpaa, kun työ omasta mielestäni mälsää. Onneksi on maahanmuuttajien joukko, joka tykkää töistä. Puutarha ala.
[/quote]
Ja seuraavaksi voitkin kertoa totuuden kyseisestä työstä.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 21:01"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 20:53"]
[/quote]
No ota sinä tuolta työtä, niin minä otan tuon sinun 8.90 hommasi. Voitollehan sinä siitä jäät, eiks jeh?
[/quote]
Minä voisin hyvin mennä tekemään tuota työtä, jos saa 8 tuntia päivässä ja 5 päivää viikossa. Tämänhetkinen työni on huonommin palkattu ja yhtä raskasta ellei raskaampaa. Harmi vain, että on eri kaupungissa.
Mulle kyllä kelpaisi 10e/tunti. Tosin mulla on etuna avopuoliso, kohtuulliset elämiskustannukset ja kelpo kulkuyhteydet kotikaupungissani. Terveisin vastavalmistunut työtön, toinen aste.
Mä teen avustajan työtä 10 € /h, osa-aikaisena.
Tienaan kuukauessa huikeat hieman alle 300 €
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 20:11"]
Vaikka työstä saatava korvaus olisi tasan sama kuin työttömyyskorvaus, se ei ole peruste työstä kieltäytymiseen. Työttömyyskorvaus ei ole tuloa, vaan se on tuki jota maksetaan silloin kuin työtä ei ole. Jos on mahdollista tehdä työtä sen summan eteen, silloin tehdään eikä vikistä.
[/quote]teetkö itse työtä samalla tai pienemmällä summalla kuin työttömyyskorvaus tai olisitko -rehellisesti- valmis siihen? Mikäli et älä vaadi sitä muilta. Jos teet tai oikeasti ilomilein siihen suostuisit asia on eri.
Surkea yhteiskunta tämä Suomi, missä paapotaan laiskoja ihmisiä. Ei ihme että verot on tapissa kun on 330000 työhalutonta tässä maassa. Menkää töihin pellet ja lakatkaa valittamasta!!
No on kyllä siivoamisesta hyvä aloituspalkka, jos tarjotaan 10-15e/h... Oma läthöpalkkani oli pari vuotta sitten 8,5e/h ja oli kyllä ihan hanurista. Ei silloinkaan pärjännyt 1200e/kk, vaan tukia piti hakea ja juosta paikasta toiseen.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 19:41"]
"passivoiva järjestelmä" No vittu laittakaa se perustulo ja lopettakaa se vinkuminen.
[/quote]
Lopeta sinä vinkuminen siitä että sinun pitäisi saada mitään vastikkeetonta rahaa. Ainut oikeudenmukainen järjestelmä on se ettei mitään - MITÄÄN - tukia jaeta kenellekään paitsi sairaille ja vanhuksille. Juuri sinunlaisesi idiootit luulevat että ovat oikeutettuja johonkin perustuloon vaikka sinut pitäis viedä Senaatintorille piiskattavaksi ja varoittavaksi esimerkiksi kaikille muille lusmuilijoille.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 19:53"]
Juuri tänään katselin netistä halvempia vuokrakämppiä Helsingistä, kurjimmastakin yksiöstä kuukausivuokra oli 750 euroa. Kuussa jäisi 450 sähköön, puhelimeen, nettiin, ruokaan ja muuhun tarvittavaan. Vaikka olen tottunut tulemaan pienellä toimeen, tuo olisi mahdotonta kun vielä on perussairaus, johon tarvitsee lääkitystä.
[/quote]
Häh!? Mistä lähtien köyhän on ollut pakkoa asua Helsingissä? Mikä perustarve on puhelin tai netti? Te "köyhät" ootte kyllä niin pihalla kun ette ole koskaan joutuneet itse rahojanne tienaamaan. Teidät pitäisi lähettää Kambotzaan orjatyöleirille niin varmaan sitten pieneen nuppiinne tulisi järkeä vähän lisää ja lopettaisitte infantiilin vinkumisen.
On se kumma, että en tunne ketään, kuka olisi saanut puutarha-alalta kesätöitä. Sellaisia, jotka on kysyneet, tiedän kyllä montakin. Mansikanmyyntiinkiin oli kuulemma käynyt yksi nuoren kaveri haastattelussa, eikä päässyt vaikka on ollut ennen. Mitään tarjota tartte, se on suosittu kesätyöala.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 20:31"]Yleensä kaikki festarit siivotaan vapaaehtoisten turvin. Vapaaehtoiset saavat palkkioksi rannekkeen, jolla pääsevät esim. seuravana päivänä ilmaiseksi asiakkaana festareille.
Omituista touhua, varsinkin tuollaiselta "yritykseltä", jonka toimiala on tuo Kauppalehden rekisteritiedoissa mainittu.
Minäkin kyllä kallistun provon suuntaan.
[/quote]
Tämä firma tekee ne hommat joita vapaaehtoisia ei voida laittaa tekemään.
Yleensä kaikki festarit siivotaan vapaaehtoisten turvin. Vapaaehtoiset saavat palkkioksi rannekkeen, jolla pääsevät esim. seuravana päivänä ilmaiseksi asiakkaana festareille.
Omituista touhua, varsinkin tuollaiselta "yritykseltä", jonka toimiala on tuo Kauppalehden rekisteritiedoissa mainittu.
Minäkin kyllä kallistun provon suuntaan.