Mitä lähihoitaja tekee päiväkodissa?
Kommentit (12)
Osallistuu toiminnan suunnitteluun /toimintaan yms siinä missä muutkin työntekijät. Kyllä ne lastentarhanopetki niitä pyllyjä joutuu pyyhkiin ;)
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 19:39"]Osallistuu toiminnan suunnitteluun /toimintaan yms siinä missä muutkin työntekijät. Kyllä ne lastentarhanopetki niitä pyllyjä joutuu pyyhkiin ;)
[/quote]
Itse en ole kyllä vielä joutunut, 3-5v ryhmässä olen opettajana työskennellyt puolisen vuotta. Vessatukset ovat hoitajien vastuulla, toki me opettajatkin siinä tarpeen mukaan voimme auttaa. Meillä siis 2 opea ja 2 hoitajaa ryhmässä. Otamme mielellämme täyden hyödyn irti koulutustemme erilaisuudesta.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 19:39"]Osallistuu toiminnan suunnitteluun /toimintaan yms siinä missä muutkin työntekijät. Kyllä ne lastentarhanopetki niitä pyllyjä joutuu pyyhkiin ;)
[/quote]
"Siinä missä" on vähän harhaanjohtavaa... Meillä opet suunnittelevat, heille on varattu osa työajasta siihen (tietenkin) ja minä lastenhoitaja en suunnittele. Toki ohjaan tuokioita, mutta eivät viikkosuunnitelmat ja vasut minun vastuualuettani ole, ei minulla ole siihen koulutusta.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 19:39"]Osallistuu toiminnan suunnitteluun /toimintaan yms siinä missä muutkin työntekijät. Kyllä ne lastentarhanopetki niitä pyllyjä joutuu pyyhkiin ;)
[/quote]
Itse en ole kyllä vielä joutunut, 3-5v ryhmässä olen opettajana työskennellyt puolisen vuotta. Vessatukset ovat hoitajien vastuulla, toki me opettajatkin siinä tarpeen mukaan voimme auttaa. Meillä siis 2 opea ja 2 hoitajaa ryhmässä. Otamme mielellämme täyden hyödyn irti koulutustemme erilaisuudesta.
[/quote]
Miksi se on niin vaikea ymmärtää, että opettaja ja hoitaja tekevät päiväkodissa osittain eri hommia? Eihän luokanopettajakaan tee vain samoja juttuja kuin koulunkäyntiavustaja!
Lähärit pyyhkii pyllyt ja koulutetummat keskittyy kasvatukseen. Näin ammatit on valittu niitä ketkö hoitaa ajattelun ja on niitä ketkä hoitaa fyysisen työn noin pääpiirteissään. Onhan koulutetummat aina ryhmissä, jossa ei pyllyä tarvitse enää pyyhkiä. Sry lähärit, jos muuta väitätte.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 19:39"]Osallistuu toiminnan suunnitteluun /toimintaan yms siinä missä muutkin työntekijät. Kyllä ne lastentarhanopetki niitä pyllyjä joutuu pyyhkiin ;)
[/quote]
"Siinä missä" on vähän harhaanjohtavaa... Meillä opet suunnittelevat, heille on varattu osa työajasta siihen (tietenkin) ja minä lastenhoitaja en suunnittele. Toki ohjaan tuokioita, mutta eivät viikkosuunnitelmat ja vasut minun vastuualuettani ole, ei minulla ole siihen koulutusta.
[/quote]
Onpa hirveän vaativaa suunnitella viikko-ohjelmaa lapsille. Vasutkin kiinnostaa lähinnä lto:aa eikä ketään muuta. Vanhemmille toki tärkeää päästä puhumaan omasta lapsesta, mutta vasu on aika korkealentoinen noin niinku käytännön kannalta. Lapset kun on vaan säilössä siellä tarhassa vanhempien työpäivän tai jonkun muun "rasitteen" takia.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 19:39"]Osallistuu toiminnan suunnitteluun /toimintaan yms siinä missä muutkin työntekijät. Kyllä ne lastentarhanopetki niitä pyllyjä joutuu pyyhkiin ;)
[/quote]
[/quote]
Onpa hirveän vaativaa suunnitella viikko-ohjelmaa lapsille. Vasutkin kiinnostaa lähinnä lto:aa eikä ketään muuta. Vanhemmille toki tärkeää päästä puhumaan omasta lapsesta, mutta vasu on aika korkealentoinen noin niinku käytännön kannalta. Lapset kun on vaan säilössä siellä tarhassa vanhempien työpäivän tai jonkun muun "rasitteen" takia.
[/quote]
Ei meillä vaan, me motivoituneet työntekijät pystymme tarjoamaan enemmän kuin vain säilytyspaikan, nimittäin sitä varhaiskasvatusta! Tiedän kyllä, ettei kaikkialla ole niin. Ja ps. tavoitteellisen toiminnan suunnittelu ja arviointi ei ole ihan sellainen juttu, mitä voi ilman koulutusta tehdä.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 19:39"]Osallistuu toiminnan suunnitteluun /toimintaan yms siinä missä muutkin työntekijät. Kyllä ne lastentarhanopetki niitä pyllyjä joutuu pyyhkiin ;)
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Joo ja koulussakin vain lojutaan säilössä vanhempien työpäivän ajan, ei siellä opet muuta tee kuin vahdi lapsia?
Hoitaa lapsia.