Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluaisit kysyä vegaanilta?

Vierailija
20.07.2015 |

Kysymyksiä, joita haluaisit kysyä?

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 18:47"]

Käytätkö pakuria tai muita superfoodeja?

[/quote]

En käytä. Lähinnä metsämustikoita ja kaurapuuroa (voidaanko sellaiset luokitella superfoodiksi?) ;-) AP

Vierailija
22/80 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 18:55"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 18:50"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 18:43"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 18:41"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 18:38"]

Miksi vegaaniruokien pitää muistuttaa liharuokia niin usein, ainakin nimiään myöten? Miksi pitää olla makkaraa, seitanmöykkyä sanotaan kinkuksi jne? Ei minua haittaa, mutta haluaisin tietää miksi. 

[/quote]

En osaa kyllä sanoa. Ainakaan monet tuttavapiirini vegaanit eivät moisia "makkaroita" ja "kinkkuja" käytä. Kyseessä voi toki olla kulttuurinen tapa, puhutaan "kinkuista" ja "makkaroista", kun siihen on kulttuurissamme kasvettu. AP

[/quote]Ok, mutta ei tuo minusta olisi ollenkaan tarpeen, se kuulostaa vähän hassulta, kun ollaan niin vegaania, mutta lautasella on sitten pihviä, kinkkua ja makkaraa. :) Ei tietenkään kaikki vegaanit ole sellaisia, en sellaista väitäkään.

[/quote]

Kyllähän monet vegaanit pitävät lihan mausta. Veganismi on valittu esim. eettisistä tai ekologisista syistä, vaikka lihan maku houkuttelisikin. En näe itse mitään ongelmaa siinä, että joku vegaani haluaa tällaisia korvikkeita syödä, monethan ovat oikeastikin melko "lihaisan" makuisia. Sanotaanhan kaupassa myytäviä light "mehujakin" mehuiksi, vaikka ne sisältävät vain makeutusaineita, lisäaineita ja väriaineita, eivätkä ole todellisuudessa marjoista tai hedelmistä puristettuja. AP

[/quote]No ei mehu ole ollenkaan sama asia minusta kuin pihvi tai kinkku  :D Mutta joo, en siis ymmärrä tätä asiaa. Minulle oli uusi asia sekin, että vegaani pitäisi lihasta, muttei syö sitä eri syistä. Se on aika kiinnostavaa ja ihailtavaakin.

[/quote]

Jep, kyllä tällaisiakin vegaaneja tunnen. :) AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 18:55"]

En halua kysyä mitään. Mitä enemmän olet hiljaa, sen parempi.

[/quote]

Tulit sitten kuitenkin tänne ilmoittamaan asiasta. (ei ap)

Vierailija
24/80 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
25/80 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivatko vegaanit niellä spermaa? Vai onko se syljettävä suusta pois jos mies laukeaa suuhun?

Vierailija
26/80 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten varmistat B12-vitamiinin saannin?

Vierailija
27/80 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 19:19"]

Voivatko vegaanit niellä spermaa? Vai onko se syljettävä suusta pois jos mies laukeaa suuhun?

[/quote]

Voivat kyllä niellä. Ihmissperman tuotanto ei noin lähtökohtaisesti aiheuta miehelle kärsimystä. AP

Vierailija
28/80 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 19:24"]

Miten varmistat B12-vitamiinin saannin?

[/quote]

Syömällä B12-vitamiinivalmisteita. AP

Vierailija
29/80 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko sulla ideaa vähän juhlavampaan illallismenuun? Mä en keksi mitään kivaa :)

Vierailija
30/80 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 19:44"]

Oisko sulla ideaa vähän juhlavampaan illallismenuun? Mä en keksi mitään kivaa :)

[/quote]

Vähän huono juhlakokki olen, mutta Suomessakin on julkaistu keittokirja vegaanisista gourmet-resepteistä, taisi olla kirjan nimi "Viiden tähden vegaani", jos oikein muistan. Ehkä sieltä voisit saada jotain inspiraatiota? AP

Vierailija
31/80 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että sinulta saa kysellä :-) itse olen vähentynyt lihan syöntiä eettisistä syistä, mutten ainakaan vielä ole kokonaan kasvissyöjä. Voisitko jakaa pari lempireseptiäsi? Jotain helpohkoa, ei keittoa :) linssit ja pavut kiinnostavat erityisesti, niitä olen oppinut nyt käyttämään.

Entä käytätkö jtn muuta lisäravinnetta kuin B12-vitamiinia? Kalkkia?

Oletko kokenut terveydessäsi mitään eroa siihen, kun vielä söit lihaa?

Ps. En voi ymmärtää miksi vegaanius herättää niin paljon vahvoja tunteita ihmisissä. Huomaa tässäkin ketjussa...

Vierailija
32/80 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 19:46"]

Onks sulla sellainen saatanan rum, paskainen ja rasvainen hampuusirastatukka. Mä oksennan niistä. Vihaatko neekereitä?

[/quote]

Ei ole rastoja. Enkä vihaa "neekereitä", vaan suhtaudun kaikkiin ihmisiin tasa-arvoisesti ja lähtökohtaisesti kunnioittavasti. AP

Vierailija
33/80 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 19:49"]

Kiva että sinulta saa kysellä :-) itse olen vähentynyt lihan syöntiä eettisistä syistä, mutten ainakaan vielä ole kokonaan kasvissyöjä. Voisitko jakaa pari lempireseptiäsi? Jotain helpohkoa, ei keittoa :) linssit ja pavut kiinnostavat erityisesti, niitä olen oppinut nyt käyttämään. Entä käytätkö jtn muuta lisäravinnetta kuin B12-vitamiinia? Kalkkia? Oletko kokenut terveydessäsi mitään eroa siihen, kun vielä söit lihaa? Ps. En voi ymmärtää miksi vegaanius herättää niin paljon vahvoja tunteita ihmisissä. Huomaa tässäkin ketjussa...

[/quote]

Hei! Esim. chocochili-blogista (jos ei ole tuttu, löytyy googlaamalla) olen saanut paljon inspiraatiota, siellä on paljon hyviä ja myös helppojakin reseptejä esim. juuri pavuista ja linsseistä. Paljon kokkaan myös itse soveltamalla. Linssejä olen laittanut patoihin, leipätaikinaan, lasagneen jne. Papuja olen käyttänyt esimerkiksi chili sin carnessa, spagettikastikkeissa, padoissa, pastan ja riisin kanssa. Lisäravinteista B12-vitamiinia käytän talvisin D-vitamiinia, muuta en käytä. Terveysvaikutukset ovat olleet ainoastaan myönteisiä, olo on virkeämpi, painoa on tippunut ja kaikin puolin kevyempi ja energisempi olo. Onnea vegaanikokkailujesi kanssa! :)  AP

Vierailija
34/80 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö oluthiivahiutaleita? Millä tavalla? Terv. Lakto-ovo-vege, jonka pitäisi tuhota pussillinen

Vierailija
35/80 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 19:40"]

[/quote]

Voivat kyllä niellä. Ihmissperman tuotanto ei noin lähtökohtaisesti aiheuta miehelle kärsimystä. AP

[/quote]

Ai, eikö se eläinproteiini nyt olekaan epäterveellistä?

Vierailija
36/80 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 19:59"]

Käytätkö oluthiivahiutaleita? Millä tavalla? Terv. Lakto-ovo-vege, jonka pitäisi tuhota pussillinen

[/quote]

En ole koskaan käyttänyt, joten en valitettavasti osaa neuvoa. :/ Jotkut tietääkseni käyttävät esim. pizzan päällä tuomaan pizzaan "juustoisuutta" tms. AP

Vierailija
37/80 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 20:00"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kuka on väittänyt, että eläinproteiini noin automaattisesti olisi epäterveellistä? Varmaan sekin epäterveelliseksi muuttuu, jos ei muuta syö kuin eläinproteiinia... AP

Vierailija
38/80 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö tehotuotettuja kasviksia? Onko kasvisten tehotuotanto mielestäsi ekologista?

Vierailija
39/80 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 20:04"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 20:00"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kuka on väittänyt, että eläinproteiini noin automaattisesti olisi epäterveellistä? Varmaan sekin epäterveelliseksi muuttuu, jos ei muuta syö kuin eläinproteiinia... AP

[/quote]

Vegaanit väittää...

Vierailija
40/80 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 20:05"]

Syötkö tehotuotettuja kasviksia? Onko kasvisten tehotuotanto mielestäsi ekologista?

[/quote]

Syön tehotuotettuja kasviksia. Totta kai kasvisten tehotuotanto rasittaa ympäristöä, mutta moninverroin raskaampaa ympäristölle on lihantuotanto. AP Siksihän kasvissyönti onkin ympäristön kannalta järkevää, koska karjanrehun tuottamiseen joudutaan käyttämään valtavia määriä maa-alueita. AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän