Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun on venäläinen työkaveri. Ollaanko niinkuin ennenkin

Vierailija
27.02.2022 |

Ei itse ole sota-asiaa ottanut puheeksi. En minäkään. Tarviiko ylipäätään?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitin asiattomaksi. Ei hauska. Ei sota ole tavallisten venäläisten syytä.

Typerys. Lainasit sitten kommentin, niin se jäi poistonkin jälkeen ketjuun 🤦‍♀️

Vierailija
42/54 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ottaisi itse puheeksi tätä asiaa. Sitten välit poikki, jos alkaa ylistää Putinia.

No kyllä minä ainakin ottaisin puheeksi ja ihmettelisin onko se Putin tullut ihan hulluksi. Minusta olisi outoa ettei tuollaisesta asiasta puhuisi venäläisen työkaverinsa kanssa, kun kaikki muutkin siitä puhuu. Miksi esittää kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan. Tietenkään sitä työkaveria ei syytetä tai kohdella huonommin, kun on venäläinen, mutta yleistä keskustelua kuitenkin. 

Politiikka ei ole asiallinen keskustelunaihe työpaikalla. 

Ihanko totta. Ja sitten kun SAK kertoo teidän olevan sitä mieltä, että nyt mennään vaikka lakkoon, niin suut pysyvät edelleen kiinni....outoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun Englannissa ja kaikki tuntemani venäläiset täällä vastustavat sotaa. Monet heistä ovat nimenomaan muuttaneet maasta pois sen takia, että eivät siedä paikallista politiikkaa ja propagandaa. Eihän he nyt sille mitään herranjestas voi, että ovat sattuneet syntymään Venäjälle. 

Vierailija
44/54 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa. Työkaveri ylisti Putinia ja vastusti pakotteita 2014 ja siitä lähtien olen välttänyt kaikkea ylimääräistä puheissaoloa. En vain pysty suhtautumaan, jos ei tälläkään kertaa pidä mölyjä mahassaan. Epämiellyttävä, itsekeskeinen ja töykeä ihminen muutenkin. Se ei ole este työnteolle, mutta en halua Suomessa joutua kuuntelemaan diktaattorin puolustelua kun omaa maatanikin on uhkailtu.

Vierailija
45/54 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa mielestäni olla ihan normaalisti. Jos venäläinen kollega ottaa sodan puheeksi (en usko että kehtaa ottaa häpeän vuoksi) niin sitten kertoo oman mielipiteensä asiasta ja Putesta.

Ennen maa repee ku rssä häpee. Röyhkeää ja ylimielistä sakkia ne on koko kansa.

Oikeasti sanonnassa " huor@ häpee",kyse ei ole ry--stä.

Vierailija
46/54 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytär on töissä ulkomailla, ranskalaisessa firmassa. Päivittäin hän on kontaktissa venäläisen, Moskovassa olevan työkumppaninsa kanssa. Tulevat kuulemma hyvin toimeen; vähän tytärtä vanhempi naiskollega; Juttelevat joskus muutaman sanan muustakin kuin työasioista. Venäjä vs Ukraina- sota... on kuitenkin asia, josta eivät ole kommentoineet.

Moskovassa asuvat eivät todennäköisesti tiedä Putinin aloittaneen täysimittaista hyökkäysotaa Eurooppaan. Luulevat poikien lähteneen sotaharjoituksiin Valko-Venäjälle. Putin on kieltänyt venäläismediaa kertomasta tilanteesta.

Oletko tyhmä? He seuraavat muutakin mediaa, ja etkö ole nähnyt mielenosoituksia joissa sota tuomitaan? Tuhansia venäläisiä mielenosoittajia on pidätetty Moskovassa ja Pietarissa.

Vierailija
47/54 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin työpaikalla tekemisissä venäläisen kanssa sen verran, mitä on pakko. Muuten en kuitenkaan erityisemmin hakeutuisi seuraansa. En myöskään jättäisi sanomatta Venäjän vastaista kantaani, jos töissä tulisi puhetta Ukrainan tilanteesta. 

Vierailija
48/54 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain jos tulee sota Venäjä vs. Suomi ja hän ei ole kansalainen (oletan, ettei pysyvä oleskelulupa riitä, vaikka saattaa riittää siihen, ettei suomalaisen tarvii tulla Suomeen sotimaan enää siinä vaiheessa), niin sitten hänen on lähdettävä; ainakin miehenä hän on silloin käytännössä venäläinen sotilas Suomen maaperällä, että lievempää menetelmää siinä ei voida toteutta. Hän palaa sitten Venäjälle hakemaan asepuvun ja tulee takaisin tappamaan suomalaisia asiaan kuuluvalla tavalla.

Vierailija
49/54 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedä turpaan.

Vain jos työkaveri on Vladimir Putin.

Vierailija
50/54 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet venäläiset sanovat kyllä itse suoraan, etteivät ymmärrä tai kannata tätä sotaa. Ehkä puheen aiheesta voi jättää siihen, on monelle heillekin vaikea asia.

No höpö höpö nyt taas. Venäjän kansa rakastaa diktaattoriaan. Samanlaisia vallanhimoisia psykoja kaikki.

Vierailija
51/54 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin odottaisin työkaverilta selkeää irtisanoutumista Venäjän toimista, ennen kuin työnteko voisi jatkua normaalisti. Kuuluu suomalaiseen kulttuuriin, odotammehan me esim. persuiltakin yhteisönä julkista tuomitsemista ja irtisanoutumista kun joku heistä laittaa törpön twiitin.

Vierailija
52/54 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni ei tullut torstaina harrastukseen, ilmoitti, että on silmätulehdus. Sitten minulle sytytti, että eikö hän ilkeä, kun on syntyjään venäläinen, 20 vuotta Suomessa asunut. Tuntui surulliselle.

Itkenyt silmänsä umpeen? 

Vierailija
53/54 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni ei tullut torstaina harrastukseen, ilmoitti, että on silmätulehdus. Sitten minulle sytytti, että eikö hän ilkeä, kun on syntyjään venäläinen, 20 vuotta Suomessa asunut. Tuntui surulliselle.

Miksi hän ottaisi asian itseensä? Jos asuisin ulkomailla ja Niinistö tulisi hulluksi alkaisi miehittää Ruotsia, niin kyllä minä ihmettelisin sitä asiaa muiden mukana enkä jättäisi harrastuksia väliin toisen huulluskohtauksen takia. 

Vierailija
54/54 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistellaan venäläisiä ja pidetään huoli siitä, että tietävät olevansa ei-tervetulleita Suomeen. Näin meillä idässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä