Kun on venäläinen työkaveri. Ollaanko niinkuin ennenkin
Ei itse ole sota-asiaa ottanut puheeksi. En minäkään. Tarviiko ylipäätään?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ottaisi itse puheeksi tätä asiaa. Sitten välit poikki, jos alkaa ylistää Putinia.
No kyllä minä ainakin ottaisin puheeksi ja ihmettelisin onko se Putin tullut ihan hulluksi. Minusta olisi outoa ettei tuollaisesta asiasta puhuisi venäläisen työkaverinsa kanssa, kun kaikki muutkin siitä puhuu. Miksi esittää kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan. Tietenkään sitä työkaveria ei syytetä tai kohdella huonommin, kun on venäläinen, mutta yleistä keskustelua kuitenkin.
En suosittele. Venäjän tiedustelupalvelu pyrkii rekrytoimaan kansalaisiaan, eikä voi koskaan tietää. Voi joutua kiusanteon kohteeksi, emme tarvitse sellaista. Antakaa olla kokonaan. Työt työnä.
Putinin voi haukkua ja kauhistella miten Venäjällä äidit ei pääse edes hautaamaan poikiaan kun jäljet peitetään kuten hitler teki juutalaisille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ottaisi itse puheeksi tätä asiaa. Sitten välit poikki, jos alkaa ylistää Putinia.
No kyllä minä ainakin ottaisin puheeksi ja ihmettelisin onko se Putin tullut ihan hulluksi. Minusta olisi outoa ettei tuollaisesta asiasta puhuisi venäläisen työkaverinsa kanssa, kun kaikki muutkin siitä puhuu. Miksi esittää kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan. Tietenkään sitä työkaveria ei syytetä tai kohdella huonommin, kun on venäläinen, mutta yleistä keskustelua kuitenkin.
En suosittele. Venäjän tiedustelupalvelu pyrkii rekrytoimaan kansalaisiaan, eikä voi koskaan tietää. Voi joutua kiusanteon kohteeksi, emme tarvitse sellaista. Antakaa olla kokonaan. Työt työnä.
Ai tauollakin pitää puhua vain töistä eikä yleisestä maailmantilanteesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Politiikka ei ole asiallinen keskustelunaihe työpaikalla.
Minusta psykopaatin aloittama sota ei ole enää politiikkaa.
Putinia vastustavat venäläiset eivät ole vihollisiamme, joten heidät on syytä jättää henkiin. Putinin toimet hyväksyvät on puolestaan tuhottava kansalaisuudesta riippumatta.
Kannattaa mielestäni olla ihan normaalisti. Jos venäläinen kollega ottaa sodan puheeksi (en usko että kehtaa ottaa häpeän vuoksi) niin sitten kertoo oman mielipiteensä asiasta ja Putesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Politiikka ei ole asiallinen keskustelunaihe työpaikalla.
Minusta psykopaatin aloittama sota ei ole enää politiikkaa.
En haluaisi olla töissä lapseni murhaajan kanssa, vaikka emme asiasta keskustelisi.
Kannattaa avoimesti tuomita vihollisen hyökkäys Eurooppaan.
Naurettavaa ajatella, että Suomessa asuva ja työskentelevä venäläinen ihminen olisi syyllinen sotaan. Omat venäläistaustaiset tuttuni todella aktiivisesti somettavat sodanvastaisia päivityksiä. Venäjällähän ei ole demokratiaa. Venäläinen ei voi vaikuttaa siihen kuka maata johtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä suuremmalla syyllä on selvitettävä onko kyseessä vihollisen tiedustelupalvelun värväämä putinistiterroristi.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa ajatella, että Suomessa asuva ja työskentelevä venäläinen ihminen olisi syyllinen sotaan. Omat venäläistaustaiset tuttuni todella aktiivisesti somettavat sodanvastaisia päivityksiä. Venäjällähän ei ole demokratiaa. Venäläinen ei voi vaikuttaa siihen kuka maata johtaa.
Onhan näitä lapsiemme murhaamiseen osallistuvia suomalaisiakin, Johan Bäckman kumppaneineen esimerkiksi.
Tytär on töissä ulkomailla, ranskalaisessa firmassa. Päivittäin hän on kontaktissa venäläisen, Moskovassa olevan työkumppaninsa kanssa. Tulevat kuulemma hyvin toimeen; vähän tytärtä vanhempi naiskollega; Juttelevat joskus muutaman sanan muustakin kuin työasioista. Venäjä vs Ukraina- sota... on kuitenkin asia, josta eivät ole kommentoineet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töissä ei olla puhumassa politiikkaa.
No kyllä kahvitauolla puhutaan siinä missä muistakin asioista.
Suomessa saa puhua vapaasti, toista se on muualla.
Kannattaa avoimesti kehua eurooppalaisten urheaa taistelua maanosaamme tunkeutunutta ihmiskunnan vihollista vastaan.
Työtoverisi on ehkä alkujaankin tullut Suomeen pakoon Putinin "johtamistavan" tuottamaa tavallisten ihmisten arkielämän hankaloittamista.
Ei todella ole hänen vikansa.
Vierailija kirjoitti:
Tytär on töissä ulkomailla, ranskalaisessa firmassa. Päivittäin hän on kontaktissa venäläisen, Moskovassa olevan työkumppaninsa kanssa. Tulevat kuulemma hyvin toimeen; vähän tytärtä vanhempi naiskollega; Juttelevat joskus muutaman sanan muustakin kuin työasioista. Venäjä vs Ukraina- sota... on kuitenkin asia, josta eivät ole kommentoineet.
Moskovassa asuvat eivät todennäköisesti tiedä Putinin aloittaneen täysimittaista hyökkäysotaa Eurooppaan. Luulevat poikien lähteneen sotaharjoituksiin Valko-Venäjälle. Putin on kieltänyt venäläismediaa kertomasta tilanteesta.
Ystäväni ei tullut torstaina harrastukseen, ilmoitti, että on silmätulehdus. Sitten minulle sytytti, että eikö hän ilkeä, kun on syntyjään venäläinen, 20 vuotta Suomessa asunut. Tuntui surulliselle.
Olen ollut elämäni aikana paljon tekemisissä venäläisten kanssa ja asunut siellä useaan otteeseen eri vuosikymmenillä.
Usein sortavat heikompaansa. Kun olin opiskelija tuli kaikenlaista kusetusyritystä jatkuvasti oikealta ja vasemmalta, lähtien opiskelija-asuntolan hoitajilta, kaupan myyjiltä, tarjoilijoilta, siis kaikilta sellaisilta ketkä olivat rahan kanssa tekemisissä.
Suomessa asuessa ja työskennellessä venäläinen kollega mustamaalasi minua koko ajan esimiehelleni ja yritti savustaa minua ulos toimestani. Joutui sitten lähtemään itse. Myöhemmin minulla on ollut mukavakin venäläiskollega mutta kyllä hänkin tilaisuuden tullen yrittää vähän pimittää jos en ole tarkkana.
Kovin mairittelevia kokemuksia minulla ei tuosta kansasta ole. Putinin lapsia ovat kaikki siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moskovassa asuvat eivät todennäköisesti tiedä Putinin aloittaneen täysimittaista hyökkäysotaa Eurooppaan. Luulevat poikien lähteneen sotaharjoituksiin Valko-Venäjälle. Putin on kieltänyt venäläismediaa kertomasta tilanteesta.
Suurissa, kansainvälisissä firmoissa kyllä tiedetään, mitä missäkin päin maailmaa tapahtuu.
ei tosiaan, biden ja nato provokoinut