Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa hirveästi asua Suomessa, yritän epätoivoisesti keksiä, miten voisin muuttaa muualle

Vierailija
27.02.2022 |

Eikä tässä ole pelkästään kyse Venäjän uhasta, mutta muutenkin ahdistaa ilmapiiri, ilmasto, syrjäytymisen uhka jne. Koitan katsella karttaa mihin voisin muuttaa, mutta en keksi, miten, kun täällä elää kädestä suuhun. Kaikki raha mitä tulee, menee senttiä myöten elämiseen (vuokra, laskut, ruoka).

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no heippa! Hanki pelkkä menolippu.

Vierailija
2/19 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa mitä tilaa. Olisit kouluttautunut ja järjestänyt elämäsi paremmin.

Kerropa muuten minkä verran tienaat, paljon vuokrasi ja muuta laskut ovat. Kun itse elää hyvin, mutta säntullisesti, niin rahaa jää vielä säästöönkin noin 1900 euron palkasta, miten ihmeessä se ei jollekin yksin asuvalle riitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävele. Niinhän ne pakolaisetkin kävelivät Euroopan läpi tänne. Rojut reppuun vaan ja menoksi.

Vierailija
4/19 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun vuokraat asunnon mistä vain, niin sillä pääset muualle.

Vierailija
5/19 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerropa muuten minkä verran tienaat, paljon vuokrasi ja muuta laskut ovat. Kun itse elää hyvin, mutta säntullisesti, niin rahaa jää vielä säästöönkin noin 1900 euron palkasta, miten ihmeessä se ei jollekin yksin asuvalle riitä?

Et visssiin itse noudattanut ohjettasi palkastasi päätellen. 

Vierailija
6/19 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, no heippa! Hanki pelkkä menolippu.

Samaa mieltä. Ei täällä vinkuliisoja tarvita ja heitä ei kukaan jää kaipaamaan. Lopeta ap siis valitus ja tee jotain, muuta vaikka sinne Afrikkaan halvemmille asuinsijoille ja aurinkoon. Muista kuitenkin, että et ole tyytyväinen yhtään missään niin kauan kun pääsi on sekaisin.

Vierailija
7/19 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluttauduinkin, ihan yliopistossa, mutta hyväpalkkaisiin töihin en ole ikinä päässyt. Ja en edes opiskellut mitään diipadaapaa, vaan alan työpaikkoja ei yksinkertaisesti riitä kaikille.

Vierailija
8/19 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä olen onnellinen, siinä on vinha ero. :)

Vierailija
9/19 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ole hyvä ja lähde vaikka Venäjälle.

Vierailija
10/19 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 67v, asunut vuokralla viimeksi opiskeluaikoina, 18-22 v, 23 v ostin ekan oman asunnon. Vain ääliö asuu vuokralla.

Vierailija
11/19 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vapaaehtoistöihin, työlomalle tai vastaavaa, mistä saat töitä vastaan ainakin majoituksen ja ruoan.

Vierailija
12/19 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuvittelet että 'muualla' tällä hetkellä olisi parempaa. Samat ongelmat ovat 'muuallakin' vastassa.

Vierailija
13/19 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap valitti, ei äskeinen kirjoittaja.

Vierailija
14/19 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 67v, asunut vuokralla viimeksi opiskeluaikoina, 18-22 v, 23 v ostin ekan oman asunnon. Vain ääliö asuu vuokralla.

Ehkäpä ap kuuluu juuri tuohon alle 23 vuotiaiden ryhmään. Sinä taas olet hieman yli-ikäinen tänne vauvapalstalle.

Vierailija
15/19 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit oikeasti onnellinen, et kokisi tarvetta mollata ihmisiä vauvapalstalla pönkittääksesi omaa egoa.

Vierailija
16/19 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouluttauduinkin, ihan yliopistossa, mutta hyväpalkkaisiin töihin en ole ikinä päässyt. Ja en edes opiskellut mitään diipadaapaa, vaan alan työpaikkoja ei yksinkertaisesti riitä kaikille.

No sitten kouluttaudut uudestaan.

Vierailija
17/19 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit oikeasti onnellinen, et kokisi tarvetta mollata ihmisiä vauvapalstalla pönkittääksesi omaa egoa.

Egot ovat housuissasi.

Odottelen vieläkin ap:n listausta mihin kaikki hänen rahansa menevät.

Vierailija
18/19 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tämä vuokrallaolo sopii oikein hyvin. Vuokra 350 kk ja siihen kuuluu vesi, sähkö, autopaikka ja sauna koska haluaa. Kaksio on kyseessä. Palkkani on vähän päälle 5000 € kk brutto eikä ole minkäänlaista ongelmaa jos esim. jääkaappipakastin hajoaa. Uusi tulee heti tilalle. Paljonko sinun yhtiövastikkeesi, sähkö ja vesi ovat yhteensä?

Vierailija
19/19 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis vakkea taloustilannehan ressaa ihmistä varmasti. Jos olet terve etkä tarvitse lähes ilmaista terveydenhuoltoamme niin voithan muuttaa matalampien elinkustannusten maahan, toki niissä monissa on huono työtilanne. Suomalaisena voisit jättää kaiken, jos voit, ja ottaa vaikka halvan äkkilähdön espanjan aurinkorannoille. Siellä varmaan saisi töitä espanjaa huonostikin osaava jos suomi ja enkku ok. Vuokralle johonkin, olishan siellä nähtävää. Omat eväät vaan mukaan kaikkialle minne menet niin rahaa säästyy. Jos olisin sinä niin harkitsisin. Siellä kai on aika rento meininki. Elämä on liian lyhyt kaiken kurjan murehtimiseen. Voisit olla perillä jo huomenna. Haet vaikka saikkua päivystyksestä epämääräisten oireiden perusteella, irtisanoudu samalla äläkä mene enää ollenkaan töihin. Toimitat sitten jonkun masennustodistuksen jälkikäteen. Maanantaina matka kohti aurinkoa! Jos olet työtön niin vielä helpompi. Hei ja jos irtisanot vuokrasopimuksen tänään, ei tarvitse maksaa huhtikuuta! Toriin ilmoitus, että tänään saa hakea kaikki mikä lähtee irti mutta vain jos hakee kaiken. Tai pyydät kierrätyskeskusta hakemaan kamat, roskat roskikseen.

Toki voit myös vähän suunnitella tätä, mutta lähiaikoina kuitenkin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi