Mitä haittaa on homeisista rattaista?
Saimme toisen lapsen ja varastossa rattaisiin oli tullut vähän hometta tai mitä lie, ei lähtenyt pesussa. Ihan hyvät rattaat ne muuten on mutta kaverini kauhisteli että aionko tosiaan käyttää niitä. Eivät ne nyt päivittäisessä käytössä ole enkä nukuta niissä lasta. Onko muutama pilkku nyt oikeasti noin paha juttu? Ap
Kommentit (73)
Nukkuisitko itse homeisella pajalla, peitolla, lakanalla? Tai jos sängynpäägy homepisteitä täynnä? Edes päikkärit? Jokainen äiti toki tekee valintansa.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 17:40"]Nukkuisitko itse homeisella pajalla, peitolla, lakanalla? Tai jos sängynpäägy homepisteitä täynnä? Edes päikkärit? Jokainen äiti toki tekee valintansa.
[/quote]
Ulkoilmassa? No miksei.
Istuisitko itse mielelläsi homeisella sohvalla? Tai nukkuisit homeisessa sängyssä? Aika itsekkäältä vaikuttaa, mä ainakin ensimmäisenä ajattelen oman lapseni terveyttä ja mukavuutta. Omaa tyhmyyttä on jos päästää vaunut homehtumaan, ei auta kun heittää pois!
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 17:25"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 15:49"]Kyllä! Home ei lähde pesussa pois ja se voi aiheuttaa lapselle astmaa ja muita hengitysvaikeuksia. Järki käteen!
[/quote]Nyt jotakin tolkkua siihen holhoamiseen ja Järki käteen!
[/quote]
Tiedätkö sä edes, mitä holhoaminen tarkoittaa
[/quote]Tiedän.
[/quote]
No Ap kysy neuvoa, vastasin faktalla ja nyt syyllistetään holhouksella?? Ja et näköjään taida tietää mitä se tarkoittaa :D siellä joku puolustelee homevaunuja koska ei haluais ostaa uusia ja vakuuttelee itselleen että homerattaita on ok lapsella käyttää.
[/quote]Jos teillä on yli 5v. vanha auto, raotappa esim. jalkatilan verhoilumattoa ja haistele? Voit myös vilkuilla peräkontin verhoiluja.
Kyllä, jännä haju mutta erilainen kuin uutena oli...
Voisi olla parempi kun vaihtaisit uuden auton, tai vauvan kanssa ainakin matkustaisit julkisilla... mutta sielläkin voi olla hometta?
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 17:45"]Istuisitko itse mielelläsi homeisella sohvalla? Tai nukkuisit homeisessa sängyssä? Aika itsekkäältä vaikuttaa, mä ainakin ensimmäisenä ajattelen oman lapseni terveyttä ja mukavuutta. Omaa tyhmyyttä on jos päästää vaunut homehtumaan, ei auta kun heittää pois!
[/quote]
No onhan siinä eroa onko kyseessä muutama pilkku, jotka ovat käsitelty vai jotain muuta. Mutta hienoa että aina löytyy neropatti syyllistämään tyhmyydestä xD
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 17:22"]
Miksi homeisessa konttorissa työskentelevälle tulee astma mutta metsurille ei? Metsurin työskentely-ympäristössä on paljon enemmän hometta kuin siellä konttorissa.
[/quote]
Metsuri on vapaan avaran taivaan alla ulkotilassa, et voi olla noin yksinkertainen... ilma ei seiso siellä, mm. tiettyjen homeiden tuottamat vaaralliset toksiinit eivät pääse vaikuttamaan samoin kuin ahtaassa seisovassa sisäilmassa pääsevät, sisäilmassa jota hengitetään joka päivä, josta sitten aletaan oireilla, ja lopulta pahimmillaan sairastutaan. Eiväthän tosin kaikki sairastu. On paljon homeisista rakennuksista astman saaneita ihmisiä, on niin täysin turhaa vähätellä sitä, vaikket itse olisikaan koskaan joutunut kokemaan. Tietoa saa vaikka lukemalla kirjoja, tietokirjoja, jos aihe kiinnostaa enemmän. Sen jälkeen sinua saattaa jopa hävettää suhtautumisesi.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 17:46"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 17:25"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 15:49"]Kyllä! Home ei lähde pesussa pois ja se voi aiheuttaa lapselle astmaa ja muita hengitysvaikeuksia. Järki käteen!
[/quote]Nyt jotakin tolkkua siihen holhoamiseen ja Järki käteen!
[/quote]
Tiedätkö sä edes, mitä holhoaminen tarkoittaa
[/quote]Tiedän.
[/quote]
No Ap kysy neuvoa, vastasin faktalla ja nyt syyllistetään holhouksella?? Ja et näköjään taida tietää mitä se tarkoittaa :D siellä joku puolustelee homevaunuja koska ei haluais ostaa uusia ja vakuuttelee itselleen että homerattaita on ok lapsella käyttää.
[/quote]Jos teillä on yli 5v. vanha auto, raotappa esim. jalkatilan verhoilumattoa ja haistele? Voit myös vilkuilla peräkontin verhoiluja.
Kyllä, jännä haju mutta erilainen kuin uutena oli...
Voisi olla parempi kun vaihtaisit uuden auton, tai vauvan kanssa ainakin matkustaisit julkisilla... mutta sielläkin voi olla hometta?
[/quote]
Ei kannata myöskään kyläillä eikä laittaa lapsia tarhaan eikä kouluun, koska home.
Laimennetulla kloriitilla kun pesee niin lähtee home! Pesin vanhat rattaat ja pilkut hävis silmissä. Hyvä huuhtelu vaan päälle!
Kuinka moni teistä homefanaatikoista ottaa selvää, millä kemikaaleilla ne rattaat on kyllästetty? Kokeilkaapa huviksenne pestä vaikka P&T:n rattaat puutarhaletkulla suihkutellen - jumalaton vaahto vaikkei pesuainetta ole 10m säteellä edes pullossa. Se vaahtoava aine on ehkä homesuojaa tai palonestoaineita, jotka takuulla ovat vaarallisempia kuin mikään home. Mutta pelkkä kangas ei vaahtoa.
Homeitiöitä on joka puolella, ja jos lapsi voi nukkua/olla ulkona, voi niitä rattaitakin käyttää. Vähän nyt järkeä päähän. Eihän se lapsi niitä vaunuja/rattaita nuole/imeskele, ja ulkoa tulee vaatteisiin joka tapauksessa homeitiöitä, osa kulkeutuu jopa sisälle.
Home sweet home sanovat englanninkielisetkin.
Kloriitilla lähtee, Klorin paras merkki.
Kysyn näin: voiko homeisessa talossa asua jos siellä on vaan pari pilkkua? Asuisitteko itse, minä en...
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 18:25"]Kuinka moni teistä homefanaatikoista ottaa selvää, millä kemikaaleilla ne rattaat on kyllästetty? Kokeilkaapa huviksenne pestä vaikka P&T:n rattaat puutarhaletkulla suihkutellen - jumalaton vaahto vaikkei pesuainetta ole 10m säteellä edes pullossa. Se vaahtoava aine on ehkä homesuojaa tai palonestoaineita, jotka takuulla ovat vaarallisempia kuin mikään home. Mutta pelkkä kangas ei vaahtoa.
Homeitiöitä on joka puolella, ja jos lapsi voi nukkua/olla ulkona, voi niitä rattaitakin käyttää. Vähän nyt järkeä päähän. Eihän se lapsi niitä vaunuja/rattaita nuole/imeskele, ja ulkoa tulee vaatteisiin joka tapauksessa homeitiöitä, osa kulkeutuu jopa sisälle.
[/quote]
Eihän sitä hometta imeskellä, nuolla tai hinkata homeisessa talossakaan eli ei siis vaaraa?
Helvetti sanon.... Järki käteen !
Monet homeenestoaineet ovat todella myrkyllisiä. Homeitiöitä on kaikkialla, mutta en itse näkyvästi homeisia vaunuja käyttäisi. En myöskään luonnossa levittäisi esim. telttaa paikkaan jossa olisi näkyvää rihmastoa.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 16:27"]Sitä on muuten olemassa homeentorjunta-aineita. Laittakaa rattaiden pehmusteisiin sellaista, niin home ei tartu sieltä mihinkään muualle.
[/quote]
Ei todellakaan! Nuo ovat oikeasti miljoona kerta pahempia myrkkyjä vauvalle kuin home.
No jos sitten poistan kuomun ja pyydän ompelijaa vuoraamaan sen uusilla kankailla? Siinä ne homepilkut ovat. Ei sekään ekologista ole aina ostaa uutta jos entinen on käyttökelpoista. Ap
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 18:38"]Kysyn näin: voiko homeisessa talossa asua jos siellä on vaan pari pilkkua? Asuisitteko itse, minä en...
[/quote]
Eli lapseni asuu rattaissa? Ehei, ei asu. Ap
Ei kannata. Lapsesi tulee altistumaan homeille päiväkodissa, koulussa, työpaikalla jne. ja kun tarpeeksi paljon altistuu, riski sairastua vakavasti kasvaa. Eli mitä kauemmin altistuksia voi välttää, sen paremmin säilyy terveys myöhemmin elämässä.
t. yksi homeista työkykynsä menettänyt
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 19:38"]No jos sitten poistan kuomun ja pyydän ompelijaa vuoraamaan sen uusilla kankailla? Siinä ne homepilkut ovat. Ei sekään ekologista ole aina ostaa uutta jos entinen on käyttökelpoista. Ap
[/quote]
Kokeile sitä?
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 17:32"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 17:29"]Meillä on vauvan turvakaukalo, joka on muuten ok, hihnoissa vain on pieniä pisteitä. En usko, että vauva siitä sairastuu. Itse kangas ei ole homeessa eikä missään ole mitään rihmastoja ja kaikki osat on pesty huolellisesti. [/quote]Sairastuu! Vauva voi homehtua vuorokaudessa, jos altistuu remmeistä pölisevään homeilmaan!
[/quote]
Homehtunut vauva muuttuu vihreäksi. Sitä paitsi lapsen laittaminen kiinni remmeillä turvakaukaloon on laiton vapaudenriisto.