Autosynnytys, joko olette nähneet videon
Huikeaa! Niin luonnollista.
http://www.iltalehti.fi/fiidifi/201507200131117_fd.shtml
Nainen synnytti lapsen liikkuvassa autossa
Maanantai 20.7.2015 klo 13.45
Pariskunnan kolmas lapsi sai vauhdikkaan alun.
Houstonilainen pariskunta oli matkalla sairaalaan synnyttämään, kun vaimon synnytys käynnistyi toden teolla. Lapsen isä tiedustelee videolla vaimoltaan, haluaako hän, että pysähdytään. Tähän ei kuitenkaan ollut aikaa, sillä vauva oli melkein pihalla.
Lopulta äiti synnyttää penkillään terveen poikavauvan, joka parkaisee ensimmäisen kerran autossa.
Vanhemmat lyövät yhdessä yläfemmat onnistumisen merkiksi ja jatkavat matkaansa kohti sairaalaa.
Videon on kuvannut lapsen isä ajaessaan. Kuvaamiseen käytettiin GoPro-kameraa, joka ei edellytä jatkuvaa kiinnipitämistä.
Kommentit (60)
Minun lapseni parkaisi kyllä kans kun oli napanuorassa kiinni :D
Ei hitto miten tietämätöntä porukkaa täällä on?! Kyllä vauvat hengittää ennen napanuoran katkaisua, nykyään monessakin sairaalassa napanuoran annetaan olla rauhassa kunnes sykkinyt loppuun, katkaistaan vasta sitten.. :D ja ehkäpä videon nainen ei nostanut vauvaa syliin koska napanuora on kiinni ja niin LYHYT ettei vauvaa voinut nostaa ylemmäs.. Ja autossa on varmasti ollut tarpeeksi lämmintä ettei vauvaa tarvitse heti peitellä.. Ei kaikki edes ole varautunut matkasynnytyksen mahdollisuuteen, ja senkin vuoksi oli hämillään mitä pitäisi tehdä.. Sairaalassakin kun varastetaan ne ensihetket äidiltä, niin ei voi ennen synnyttänytkään tietää mitä vauvalle 'pitäisi tehdä'.. Vaikka tosiasiassa vauvallehan ei tarvitse eikä edes saisi tehdä yhtään mitään (nn katkaisu, heti pesut jne) nostaa vain vatsalle vaikka paidan alle. Vauva ryömii siitä itse rinnalle kun on valmis, ja kina imeytyy vauvaan kyllä itsekseen jos sitä on eikä sitä saa pestä pois..!
-Kotisynnyttäjä
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 16:19"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 16:17"]No just joo. Kyllä meillä ainakin itki ennen napanuoran katkaisua. [/quote] silloinhan sen pitäisi itkeä vatsassakin. Olet ollut sekaisin.
[/quote]
Meidän vauva itki heti kun pää oli ulkona, puolet vartalosta vielä sisällä.
En ole koskaan synnyttänyt, mutta kyllä mä nyt sen lapsen syliin ottaisin rinnalle ekana. Cmon oma lapsi just syntynyt, en mä nyt sitä reisilleni jättäs
Parempi on jättää reisille, niin keuhkoissa mahdollisesti vielä oleva vesi valuu pois. Napanuoraa ei tule myöskään kiskottua irti lasta nostellessa.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 17:22"]
Parempi on jättää reisille, niin keuhkoissa mahdollisesti vielä oleva vesi valuu pois. Napanuoraa ei tule myöskään kiskottua irti lasta nostellessa.
[/quote]Eikö se mies nimenomaan käskenyt vaimoansa pitämään lapsen pääalaspäin? Ei he mitään avuttomia tumpeloita olleet ja naiselle suotakoon että on pökerryksissä yllätyssynnytyksen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 16:24"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 16:20"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 16:19"] [quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 16:17"]No just joo. Kyllä meillä ainakin itki ennen napanuoran katkaisua. [/quote] silloinhan sen pitäisi itkeä vatsassakin. Olet ollut sekaisin. [/quote] Sikiö - kolmas matkustaja. Kohdussa kukaan ei kuule huutoasi. [/quote] pitäisi kuulla jos huutaa. Oletko kuuro.
[/quote]Katsotko elokuvia?
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 16:32"]Varmaan shokki, mutta ihmettelin kyllä miksei ottanut vauvaa rinnan päälle tai syliin ylipäätään
[/quote]
Jos hän pelkäsi että napanuora katkeaa jos nostaa liian ylös tms.
Mitä pahaa siinä on että laittoi jalkojen päälle syliin? Siinähän helpoiten näkee että vauva hengittää jne.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 17:30"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 16:32"]Varmaan shokki, mutta ihmettelin kyllä miksei ottanut vauvaa rinnan päälle tai syliin ylipäätään [/quote] Jos hän pelkäsi että napanuora katkeaa jos nostaa liian ylös tms. Mitä pahaa siinä on että laittoi jalkojen päälle syliin? Siinähän helpoiten näkee että vauva hengittää jne.
[/quote]Sairaalassa äiti kai makaa sängyllä ja lapsi lepää vaaka-asennossa rinnalla. Nytkö äidin olisi pitänyt pitää lasta pystyasennossa sylissään? Ja kuten muutama on todennut, napanuora ei ehkä ollut kovin pitkä. Nyt vauva sai maata oikeassa asennossa äitinsä paljaalla iholla ja äiti silitteli lastansa.
Minusta toiminta näytti erittäin hyvältä -mutta olenkin itse lapseton joten en voi päteä tässä asiassa ja saatan kokematomana olla totaalisen väärässä ;)
Olisi kiva tietää kuinka kritisoijat itse -ihan oikeasti- toimisivat vastaavassa tilanteessa.
Selvästi laskelmoitu juttu. Odoteltu supistusten alkamista ja sitten lähdetty ajamaan. Kameran läsnäolo vahvistaa epäilyt: tehty mediajulkisuuden saamiseksi koko juttu.
Penkki alas ja vauva paidan alle. Tai jotain vauvan päälle.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 18:00"]Selvästi laskelmoitu juttu. Odoteltu supistusten alkamista ja sitten lähdetty ajamaan. Kameran läsnäolo vahvistaa epäilyt: tehty mediajulkisuuden saamiseksi koko juttu.
[/quote]
Taitaa ihan kamerat olla kaikilla nykyään mukana, etenkin synnyttämään lähtiessä.. Taitaa olla ihan näissä "mitä synnytykseen mukaan"- listoilla että kamera/videokamera. Itse ainakin pakkaisin sairaalakassiin videokameran..
-kotisynnyttäjä
Kuulemma 4,5kg tuo vauva, melkoinen suoritus.
En saa videota toimimaan kännyllä. IL-tv on sysipaska
Huomaa kyllä että äiti ei oikein tiedä mitä tehdä vauvan kanssa o_o
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 16:21"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 16:19"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 16:17"]No just joo. Kyllä meillä ainakin itki ennen napanuoran katkaisua.
[/quote]
silloinhan sen pitäisi itkeä vatsassakin. Olet ollut sekaisin.
[/quote]
Mun vauva huusi heti kun pää oli tullut pihalle :D loppu kroppa siis sisällä ja napanuora tiukasti kiinni :D
[/quote]
Mulla kävi täysin sama toisen lapsen kanssa. Kätilö sanoi että siitä hyvästä pakko antaa heti ekoiksi pisteiksi 10 :D eli sitten on kätilö ja mieskin ollut sekaisin jos olen tämän kuvitellut.