Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tasa-arvoinen avioliittolaki

Vierailija
20.07.2015 |

Hyvin perusteltuja mielipiteitä asiaan, kiitos!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ketään?

Vierailija
2/16 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yöllä saa hyvin perusteltuja mielipiteitä mihinkään asiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pliis nyt.

Vierailija
4/16 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homoilla ja lesboillakin täytyy olla ihmisoikeudet
-MIES 155v

Vierailija
5/16 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisoikeudet. Sekä lasten, että aikuisten. Ei tähän ole muuta perustelua. Ja tietenkin rakkaus, joka perustuu molempien osapuolten vapaaehtoisuuteen.

Vierailija
6/16 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 01:55"]

Ihmisoikeudet. Sekä lasten, että aikuisten. Ei tähän ole muuta perustelua. Ja tietenkin rakkaus, joka perustuu molempien osapuolten vapaaehtoisuuteen.

[/quote]

Ei seksi ole mikään ihmisoikeus. En minäkään saa ikinä seksiä, vaikka panettaa aina.

t. lassukka.

Vierailija
7/16 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Here we go again...

Eikös se eilisöinen hekumointi aiheesta riittänyt? Antaa eduskunnan aikanaan ihan rauhassa torpata uskisten uusi aloite eikä siitä sen enempää. Saahan sitä aloitteita tehdä.

Vierailija
8/16 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 01:57"]

[/quote]

Ei seksi ole mikään ihmisoikeus. En minäkään saa ikinä seksiä, vaikka panettaa aina.

t. lassukka.

[/quote]

Ei tässä olekaan kyse pelkästä seksistä. Ja miten seksi ei olisi ihmisoikeus? Tarviiko seksuaaliseen kanssakäymiseen pyytää joku lupakortti vai?

Vierailija
9/16 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asettaa ihmiset lain edessä eriarvoiseen asemaan kumppanin sukupuolen perusteella? Plus oikeastaan kaikki lasten oikeuksia kannattavat järjestöt (mm. mll, unicef) ja mielenterveyden keskusliitto, psykologiliitto, lääkäriliitto kanattavat. Nämä tahot katsovat lain parantavan myös lasten asemaa, kun heidän perheitään kohdellaa yhdenvertaisesti muiden kanssa.

Vierailija
10/16 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 01:58"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 01:57"]

[/quote]

t. lassukka.

[/quote]

Ei tässä olekaan kyse pelkästä seksistä. Ja miten seksi ei olisi ihmisoikeus? Tarviiko seksuaaliseen kanssakäymiseen pyytää joku lupakortti vai?

[/quote]

No jos minä joudun vittu olemaan pakkoselibaatissa koko ikäni syntymästä kuolemaan, niin voivat homotkin ihan yhtälailla. Turha tulla valittamaan mistään oikeuksien loukkauksista.

Vierailija
11/16 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 02:00"]

No jos minä joudun vittu olemaan pakkoselibaatissa koko ikäni syntymästä kuolemaan, niin voivat homotkin ihan yhtälailla. Turha tulla valittamaan mistään oikeuksien loukkauksista.

[/quote]

Miksi joudut? Jos olet pedofiili, se on kyllä ikävä asia, koska lapset eivät ole tarpeeksi kypsiä, ei henkisesti eikä fyysisesti, päättämään kenen kanssa menee sänkyyn. Ja miksi olet vihainen vai homoille etkä lainkaan heteroille. Mutta seksiä ei kukaan ole kieltämässä vaan kyse on lakipykälistä pitkälti ja arkisista asioista.

Vierailija
12/16 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää tuleva mielipidekirjoitus on sitten vaan mun oma mielipide, josta ei tarvii vetää herneitä nenää koska tää on edelleen vaa mun mielipide ja näkökulma koko tasa-arvoisesta avioliittolaki- asiasta. Ja huom: tätä ei tarvitse lukea, jos sattuu nyt olemaan huonolla päällä. Muista, hyvä lukija ottaa huomioon kaikkien mielipiteet eikä alkaa heti haukkumaan tätä "sukupuolirasistiksi" koska ja paskat. Sehän oli loukkaus! Sitähä mä justii en ole!

Noni, elikkäs mennään asiaan.
Nyt heti tässä alussa haluun sanoa, etten mä tuomitse ketään/keitään ihmisiä seksuaalisuuden suuntautumisen, ihon värin, mielipiteiden tai tämmösten ulkoisten tai sisäisten seikkojen takia varsinkaan jos en itse henkilöä/henkilöitä tunne ihmisinä.
Mä olen sitä mieltä seksuaalivähemmistöistä, että en pidä sitä ihan normaalina.. Ei se musta ole todellakaan mikään OK, että jos vaikka oma lapsi sanois tulleensa kaapista.. tosin eihän sitä lasta ohjata siinä tapauksesaa oikein, että JOS aletaan heti kieltämään ja rankaisemaan lasta siitä, jos nyt tyttö sattuu tykkäämään tytöistä ja poika pojista tai kummistakin. Mulle on aivan sama, että joku Patu on homo ja Liisa on lesbo.
KUNHAN EIVÄT TULE MINULLE TYRKYTTÄMÄÄN SITÄ PERUS: heh olen lesbo ja tuo sitä kauheesti ilmi ja se on huomionhakuista..
Se on se tosiasia, että osa seksuaalivähemmistöihin kuuluvista pitävät mielummin asian joko salassa, tai sitten vaikka niin, että se ei ole mikään salaisuus, mutta että koko Suomi ei tiedä sitä. Ja mitä sitten jos tietäisikin? Sehän on vain sinun oma asiasi. Ja kyllä mä olen hetero, tätä viestiä kirjoittava n. Kohta 16-vuotias tyttö.

Ja tähän avioliittolakiin koskee nyt tämä seuraava, johon sisältyy kanssa oma mielipiteeni: mun mielestä homot ja lesbot sais mielummin mennä kihloihin ja sitä kautta mennä maistraatissa naimisiin, mutta eivät kuitenkaan saisi järjestää ihan isoja kirkkohäitä. Ja mä ikävä kyllä kuulun niihin, että avioliitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välinen asia. Siihen ei mitkään homot ja lesbot pysty, sillä ei sillä lapsia saa aikaan, että nainen on naisen kanssa tai että mies on miehen kanssa.
Mun mieleStä tää koko avioliittolaki on menny sinällään aivan perseelleen, koska miten musta jotenkin tuntuu siltä, että homot ja lesbot tän tasa-arvoisen avioliittolain läpi pääsemisen jälkeen saaha oikeudet hankkia adoptiolapsia sellaiseen perheeseen jossa on joko kaks äitiä ja kaks isää.. Esim lesboperheen kaks äitiä.. Siis mitä.. Musta siitä perheestä puuttuu miehen malli täysin kokonaan. Ja niinhän se sanontaki menee ja oikein on, että mies on perheen pää.
Minusta se ei ole mitenkää tervettä, jos tähän menee suomen tulevaisuus..
Ei millään pahalla. Älkää nyt vähemmistölaiset ottako itteenne tästä, vaan sen sijaan olkaa vahvoja omina itsejänne ja pitäkää päänne tässä elämässä koska seuraavaa elämää ei oo tulossa, siks ota jokaisesta päivästäs kaikki elämäs irti olit sä sitte mikä tahansa!!! :)

Vierailija
13/16 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä 16-vuotias hetero teinityttö, joka kirjoitit tuon romaanin:

Sulla on ensinnäkin faktat täysin päin metsää, missään vaiheessa ei olla kirkkoa pakotettu vihkimään samaa sukupuolta olevia pareja, vaan kyseessä on valtion taholta maistraatissa tapahtuva vihkiminen.

Tekstisi on myös melko ristiriitainen: kyllä saa olla homo, mutta ei silti saa?

Ja jos avioliitossa on tarkoitus tehdä lapsia, niin otetaanko nyt heti käyttöön myös lapsettomien parien avioerot?

Entä mites yksinhuoltajaperheet joista puuttuu miehen/naisen malli?

Entäpä mitä vastaat tutkimuksiin, jotka puhuvat homoparien lasten oikeuksien puolesta ja tukevat rakastavaa ympäristöä, eikä sukupuolta? Menevätkö heterotkin naimisiin sukupuolielinten takia eikä henkilön takia?

Vierailija
14/16 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika epäloogista, että tasa-arvoisen avioliiton purkamista haluavat vetoavat lasten oikeuksiin. Adoptoida voi mahdollisesta lain purkamisesta huolimatta edelleen yksittäinen ihminen, jonka seksuaalista suuntautumista ei tietenkään adoptioprosessissa kysellä. Uskisten kyky ts. kyvyttömyys loogiseen ajatteluun jaksaa aina yllättää.

Vierailija
15/16 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 02:27"]Tää tuleva mielipidekirjoitus on sitten vaan mun oma mielipide, josta ei tarvii vetää herneitä nenää koska tää on edelleen vaa mun mielipide ja näkökulma koko tasa-arvoisesta avioliittolaki- asiasta. Ja huom: tätä ei tarvitse lukea, jos sattuu nyt olemaan huonolla päällä. Muista, hyvä lukija ottaa huomioon kaikkien mielipiteet eikä alkaa heti haukkumaan tätä "sukupuolirasistiksi" koska ja paskat. Sehän oli loukkaus! Sitähä mä justii en ole!

Noni, elikkäs mennään asiaan.
Nyt heti tässä alussa haluun sanoa, etten mä tuomitse ketään/keitään ihmisiä seksuaalisuuden suuntautumisen, ihon värin, mielipiteiden tai tämmösten ulkoisten tai sisäisten seikkojen takia varsinkaan jos en itse henkilöä/henkilöitä tunne ihmisinä.
Mä olen sitä mieltä seksuaalivähemmistöistä, että en pidä sitä ihan normaalina.. Ei se musta ole todellakaan mikään OK, että jos vaikka oma lapsi sanois tulleensa kaapista.. tosin eihän sitä lasta ohjata siinä tapauksesaa oikein, että JOS aletaan heti kieltämään ja rankaisemaan lasta siitä, jos nyt tyttö sattuu tykkäämään tytöistä ja poika pojista tai kummistakin. Mulle on aivan sama, että joku Patu on homo ja Liisa on lesbo.
KUNHAN EIVÄT TULE MINULLE TYRKYTTÄMÄÄN SITÄ PERUS: heh olen lesbo ja tuo sitä kauheesti ilmi ja se on huomionhakuista..
Se on se tosiasia, että osa seksuaalivähemmistöihin kuuluvista pitävät mielummin asian joko salassa, tai sitten vaikka niin, että se ei ole mikään salaisuus, mutta että koko Suomi ei tiedä sitä. Ja mitä sitten jos tietäisikin? Sehän on vain sinun oma asiasi. Ja kyllä mä olen hetero, tätä viestiä kirjoittava n. Kohta 16-vuotias tyttö.

Ja tähän avioliittolakiin koskee nyt tämä seuraava, johon sisältyy kanssa oma mielipiteeni: mun mielestä homot ja lesbot sais mielummin mennä kihloihin ja sitä kautta mennä maistraatissa naimisiin, mutta eivät kuitenkaan saisi järjestää ihan isoja kirkkohäitä. Ja mä ikävä kyllä kuulun niihin, että avioliitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välinen asia. Siihen ei mitkään homot ja lesbot pysty, sillä ei sillä lapsia saa aikaan, että nainen on naisen kanssa tai että mies on miehen kanssa.
Mun mieleStä tää koko avioliittolaki on menny sinällään aivan perseelleen, koska miten musta jotenkin tuntuu siltä, että homot ja lesbot tän tasa-arvoisen avioliittolain läpi pääsemisen jälkeen saaha oikeudet hankkia adoptiolapsia sellaiseen perheeseen jossa on joko kaks äitiä ja kaks isää.. Esim lesboperheen kaks äitiä.. Siis mitä.. Musta siitä perheestä puuttuu miehen malli täysin kokonaan. Ja niinhän se sanontaki menee ja oikein on, että mies on perheen pää.
Minusta se ei ole mitenkää tervettä, jos tähän menee suomen tulevaisuus..
Ei millään pahalla. Älkää nyt vähemmistölaiset ottako itteenne tästä, vaan sen sijaan olkaa vahvoja omina itsejänne ja pitäkää päänne tässä elämässä koska seuraavaa elämää ei oo tulossa, siks ota jokaisesta päivästäs kaikki elämäs irti olit sä sitte mikä tahansa!!! :)

[/quote]

Jos mielestäsi homot saavat mennä maistraatissa naimisiin, niin silloin olet tasa-arvoisen avioliittolain kannalla. Vai etkö tiennyt sen koskevan vain siviilivihkimisiä? Aloitteen tekstissä sanotaan täysin selkeästi, että aloitteella ei pyritä vaikuttamaan kirkon käytäntöihin ja että kirkko saa edelleen itse päättää keitä vihkii ja keitä ei.

Vierailija
16/16 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 02:59"]Aika epäloogista, että tasa-arvoisen avioliiton purkamista haluavat vetoavat lasten oikeuksiin. Adoptoida voi mahdollisesta lain purkamisesta huolimatta edelleen yksittäinen ihminen, jonka seksuaalista suuntautumista ei tietenkään adoptioprosessissa kysellä. Uskisten kyky ts. kyvyttömyys loogiseen ajatteluun jaksaa aina yllättää.
[/quote]

Tätä mä oon hämmästellyt kokoajan. Jos näillä tyypeillä oikeasti olisi lapsista huoli, miksi he eivät ole sanallakaan ajaneet muutoksia adoptiolakiin, joka mahdollistaa homoseksuaalin ihmisen adoptoida lapsen? Joko nämä tyypit ovat oikeasti niin tyhmiä, että eivät itsekään tajua mitä vastustavat tai sitten tuo lasten oikeuksien toistelu on oikeasti vain tekopyhää lässytystä, jolla yritetään piilottaa se todellinen motiivi vastustaa homojen avioliittoa, eli halu saada sortaa, syrjiä ja kiusata homoja.