Lapsuutenne lempi arkiruoka
Mikä oli lapsuutenne lempi arkiruoka ja millä vuosikymmenellä olette syntyneet?
Minun lempiruokani oli tiskista ostettu kokonainen broileri riisin kanssa. 80- luvulla syntynyt.
Kommentit (84)
Perunamuusi ja uunilenkki, terkuin 70-l lopulla syntynyt.
Makaronilaatikko, lasagne, valkosipuliperunat, lihapullat, lohikeitto.
t. -93
Riisipuuro tai lämpimät voileivät! :)
-89
Suolasienikastike missä sianlihaa ja sipulia, keitetyt perunat. Olen syntynyt 1950-luvulla ja siihen aikaan noukittiin omat sienet ja myös marjat talvea varten. Äiti laittoi sitten
Keitetty kukkakaali ja valkokastike,kesäkeitto,paistettu siika.
s.79
Hyvät jauhoiset perunat jotka imi sen kastikkeen, aivan ihanaa. Toinen hyvä ruoka oli paistetut silakat etikka-sipulimarinaadissa.
Jauhemaksapihvit ja pottumuussi. Myös kaalikääryleet.
vm -72
Lihapullat, perunamuussi ja ruskeakastike :)
-85
Poronliha kaikissa eri muodoissa.... Käristys, pihvit, jauhelihapyörykät, lihakeitto, jauhelihakeitto. Syötiin paljon poronlihaa kun olin lapsi (ukilla oli poroja). Ei kyllä enää maistuisi yhtä hyvältä kun on syönyt niin paljon. Olen syntynyt 1990.
Mummon lihapullat, ruskea soossi ja perunamuussi. ❤
Harmi vain etten enää koskaan saa syödä noita herkkuja. :'(
Nii ja olen syntynyt -85.
Makaronilaatikko, lasagne ja spagetti tavallisella ruskeella jauhelihakastikkeella :,) vm 88
Kesäkeitto, jauhelihakeitto, kanakeitto missä currynmakua, leipäjuusto, perunamuusi paistetulla sipulilla, porkkanavalkosipuli salaatti, nämä tuli mieleen. Vm 95
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 22:05"]
Kiva kun on tullut vastauksia, on hauskaa kuulla, miten toisaalta ruokakulttuurimme on muuttunut, mutta toisaalta pysynyt osin samana :) Mutta mitä on pärämäzi?
t. ap
[/quote]
Turkkilaisen kokin Tampereelle tuoma piirakka. Pyöreä, rypytetty niinkuin karjalanpiirakka. Sisällä jauhelihaa. Tulisesti pippuria päälle. Toiset, niinkuin itsekin laittavat myös ketsuppia ja sinappia. Nam!
Kaikki mummin tekemä plus pinaattilätyt ja kariniemen kananugetit
Nakkikastike. Olin tosi huono muuten syömään, mutta kun oli nakkikastiketta niin söin isomman lautasellisen kuin isäni. Ja samaa linjaa jatkaa oma poikani, mikähän siinä oikein on :D -85 syntynyt.
Kaalikääryleet ja puolukkasurvos.
s. 81
Makaronilaatikko, spagetti ja jauhelihakastike, mummin savustamat tai paistamat muikut :) -83