Lapsuutenne lempi arkiruoka
Mikä oli lapsuutenne lempi arkiruoka ja millä vuosikymmenellä olette syntyneet?
Minun lempiruokani oli tiskista ostettu kokonainen broileri riisin kanssa. 80- luvulla syntynyt.
Kommentit (84)
Pinnasta rapeiksi paistetut veriletut puolukkahillon kanssa, kanankoivet, riisi ja currykastike(curryjauheella maustettu maitokastike). Grillitassut. Pyttipannu. Vihasin kananmunakastiketta, nyt varmaan tykkäisin siitä. Synt. '80
Makkarakeitto, makaronivelli ja kanaviillokki. Olen syntynyt 80-luvun lopulla.
Täytetty uunimakkara ja perunamuusi. Olen syntynyt 80-luvulla.
Makaronivelli, makaronilaatikko, maksalaatikko, kaalilaatikko, kaalikääryleet, veripalttu ja valkokastike, perunamuusi ja lihapullat, uudet perunat, jotka "tökättiin" sienvoihin, tirripaisti ja kuiva ruisleipä.
Synnyin 60.
Vm81, kotona paistetut perunat ja paistetut ahvenet, tai savustettu lahna. Koulussa sitten lihaperunasoselaatikko ja ohrapuuro. Koulussa tykkäsin myös niistä paneroiduista kalapihveistä.
Kaikki mitä mummo teki. Paistoi esimerkiksi lihapullia, kananugetteja ja pinaattilettuja voissa pannulla, leivän päälle aina reilusti voita ja oltermannijuustoa, juomaksi limpparia. Lihoin lapsena mummon luona ollessa varmaan aina hirveesti :D
80-luvun lapselle maustui kokonainen broileri riisillä ja he-ma-pa:lla. Myöskin pottu & kastike, kalakeitto, marjakiisselit ja vispipuuro puolukasta, makkarakastike & pottumuussi. Kotona tehty pizza oli mahtavaa! Sekä äidin tekemä lihapata! <3
Äitin tekemät perunamuusi, lihapullat ja ruskeakastike. Nyt tuli nälkä. 90-luvulla olen syntynyt.
Mummon puu-uunissa tekemä muikkukukko kunnon läskillä, karjalanpaisti , tuore tai savustettu kala uusilla perunoilla ja voi-tilli-ruohosipuli-sipulinvarrella uitettuna.
Ja ne karjalanpiirakat munavoilla.
M38v
Spagetti bolognese. On edelleenkin mun suosikkiruoka, samoin lasten 5v. ja 1,5 v. Oon syntynyt 70-luvulla.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 22:18"]
Kaikki mitä mummo teki. Paistoi esimerkiksi lihapullia, kananugetteja ja pinaattilettuja voissa pannulla, leivän päälle aina reilusti voita ja oltermannijuustoa, juomaksi limpparia. Lihoin lapsena mummon luona ollessa varmaan aina hirveesti :D
[/quote]
yyw.. kai se teki ne itse vai paistoiko paketista?
Karjalanpaisti. Perunat ja jauhelihakastike. Vm -81.
Maksalaatikko voisulan kanssa, kaalilaatikko puolukkahillon kanssa. Ja molemmat äidin tekeminä. Vm.68.
Hernekeitto, jauhelihakeitto, uunikala ja muussi.
-1990
Uunisei, riisivelli, lihapullat ruskeassa kastikkeessa ja erityisherkkuna lihatiskillä myydyt kotletit.
Olen syntynyt -67.
Ehdoton suosikki: merimiespihvi. Kaalikääryleet hyvänä kakkosena. Vm -61
Jauhelihakastike ja perunat, kaalilaatikko. Äitin tekemänä, totta kai. 90-luku.
Äidin laihis-salaatti, jota sain myös halutessani syödä: Jäävuorisalaattia, tonnikalaa, ananasta ja raejuustoa. Vm.-82