Oudot nukkumajärjestelyt kotona
Mitä ootte mieltä sellaisesta, että kun aviomieheni 7 v. poika tulee meille yökylään, minun täytyy luovuttaa oma paikkani parisängyssämme hänelle ja nukkua sohvalla? Yhteinen 3-vuotias lapsemme nukkuu omassa huoneessaan - se huone on valitettavasti niin pieni, ettei sinne mahdu patjaa lattialle toista lasta varten. Meidän makuuhuoneemme lattialle mahtuisi kyllä vähän säätämällä patja lasta varten, aikuisten patjaa ei. Itseäni tämä järjestely hämmentää ja vähän kieltämättä ärsyttääkin
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt tuon kuvion. Nainen on mustasukkainen miehen lapselle. Muulloin nainen hieman pihtaa mutta auta armias kun lapsi tulee viikonlopuksi kotiin, niin juuri silloin se miehen syli naista tuppaa kiinnostamaan erityisen paljon.
Sinäkö muuttaisit olohuoneen sohvalle nukkumaan ja antaisit vieraiden nukkua omassa sängyssäsi?
Eihän miehen lapsi ole mikään vieras vaan osa perhettä kuten yhteinen lapsikin. Hänellä tosin pitäisi olla oma huone tai ainakin oma sänky. Ja tietenkin päästä isän viereen jos näkee painajaisia tai pelottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapsi ei mene lainkaan isälleen, koska isällä ja uudella vaimolla ei ole tarjota kuin patja lattialle. Siksi lapsen isä on meillä joka toinen viikonloppu, hänelle löytyy meillä vierashuone. Uusi vaimo ei tästä pidä, mutta minä en laita lasta lattiamajoitukseen.
Miksei exäsi pyydä myös uutta vaimoaan teidän vierashuoneeseenne kerrossänkyyn nukkumaan? Sinne varmaan mahtuu myös vuodesohva, johon ex-anoppi ja uuden vaimon vanhemmat sopii yöpymään.
Vierashuoneessa on 160 cm leveä vuode, miksi sinne pitäisi kerrossänky kantaa? Jos isän kotona ei ole lapselle tilaa, niin mitä pahaa on siinä, että äidin kotona on tilaa isälle? Kyse on lapsen parhaasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta, kerrossänky lienee tosiaan selkein ratkaisu. En tajua, miten tuo ei ollut meille tullut edes mieleen! Kiitos vaan vinkistä :-)
Toivottavasti poika suostuu nukkumaan siellä sitten, ettet joudu itse sinne kiipeämään kun lapsi haluaa isänsä viereen...
Jos poika ei uskalla nukkua ilman isää, niin ap ottaa pienemmän lapsen viereensä ja isä menee lastenhuoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapsi ei mene lainkaan isälleen, koska isällä ja uudella vaimolla ei ole tarjota kuin patja lattialle. Siksi lapsen isä on meillä joka toinen viikonloppu, hänelle löytyy meillä vierashuone. Uusi vaimo ei tästä pidä, mutta minä en laita lasta lattiamajoitukseen.
Missäs ex-anoppi majoittuu, kun haluaa nähdä lapsenlasta? Lattialla?
Hotellissa. Joskus ex-anoppi tulee myös meidän mökille, silloin hän yöpyy läheisellä vuokramökillä tai se on kai enemmänkin huvila.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei exäsi pyydä myös uutta vaimoaan teidän vierashuoneeseenne kerrossänkyyn nukkumaan? Sinne varmaan mahtuu myös vuodesohva, johon ex-anoppi ja uuden vaimon vanhemmat sopii yöpymään.
Vierashuoneessa on 160 cm leveä vuode, miksi sinne pitäisi kerrossänky kantaa? Jos isän kotona ei ole lapselle tilaa, niin mitä pahaa on siinä, että äidin kotona on tilaa isälle? Kyse on lapsen parhaasta!
Missä ex-anoppi nukkuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provo se on pienikin provo.
Mitä outoa tuossa on? Eikö tämä ole ihan tätä nykyaikaa, että on "teidän, meidän ja heidän lapsia", kun erotaan ties mistä syystä niin helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on 3-vuotias yhteinen lapsi. Ja mies muutti luoksesi 2 vuotta sitten.
Kaikki huoneet niin pieniä, ettei lattialle mahdu edes pikkulapsen patjaa.
Ookoo. :)
Kommentti yksi: just näin. Menimme naimisiin lapsemme ollessa n. vuoden ikäinen. Mies asui tähän asti pääsääntöisesti ulkomailla töiden takia
Kommentti kaksi: ei näin. Makuuhuoneen lattialle mahtuisi kyllä lapsen patja (niin kuin aloituksessa kerroin), ja olohuoneeseen tietty myös. Myös ruokailutila on melko iso, sinnekin mahtuisi. Ainoastaan lapsemme huone on niin pieni, ettei patjaa mahdu. Tai mahtuisi niin, että ei olisi enää lattiapintaa mihin astua .
Laittakaa se lapsen pieni huone omaksi makuuhuoneeksenne ja sinne isompaan huoneeseen molemmat lapset.
Miksei lapsi nuku sohvalla?
Toinen vaihtoehto voisi olla paksu ilmapatja. Siis joku tämmönen:
https://jysk.fi/sites/jysk.fi/files/styles/full_optimized/public/ilmapa…