Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alle 50% menee kirkossa naimisiin. "Kirkkoliitto" heille!

Vierailija
19.07.2015 |

Eli aito avioliitto on maistraatissa solmittu, teille vähemmistölle suosittelen termiä "kirkkoliitto". Avioliitto on juridinen sopimus, ei mikään jeesusjuttu nykypäivänä!

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/kirkkohaiden-suosio-laskee-jo-yli-puolet-avioliitoista-solmitaan-maistraatissa/5105162

Viime vuonna: kaikista avioliitoista 50,7 prosenttia oli siis vihitty maistraatissa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se vois olla "Kristillinen liitto". Hyvä idea, vai mitä :D

Vierailija
22/28 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 20:39"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 20:33"]

Itse olen sitä mieltä, että kirkon olisi aika ottaa omat oppinsa tosissaan eikä vaan valita rusinoita pullasta. Vihkioikeuden voivat pitää, mutta esim. Avioeroa ei saisi kirkossa vihityt (sehän on selvästi kielletty raamatussa). Jos siis raamattuun vedotaan tässä homojen liitoissa, niin otetaan sitten kaikki säännöt käyttöön.  

[/quote]

Muuten hyvä mutta avioero on ihan juridinen "oikeus", se ei liity kirkkoon mitenkään. Mutta kirkko voisi tietysti kieltäytyä vihkimästä eronnutta.

[/quote]

Ja tältäkin kannalta oli hyvä jos olisi ne juridiset oikeudet ihan erikseen ja kirkolla vain seremoniallinen rooli. Yhtäläiset oikeudet kaikille yhteiskunnan jäsenille ja vapaus kirkoille toteuttaa haluamiaan oppeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 20:39"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 20:33"]

Itse olen sitä mieltä, että kirkon olisi aika ottaa omat oppinsa tosissaan eikä vaan valita rusinoita pullasta. Vihkioikeuden voivat pitää, mutta esim. Avioeroa ei saisi kirkossa vihityt (sehän on selvästi kielletty raamatussa). Jos siis raamattuun vedotaan tässä homojen liitoissa, niin otetaan sitten kaikki säännöt käyttöön.  

[/quote]

Muuten hyvä mutta avioero on ihan juridinen "oikeus", se ei liity kirkkoon mitenkään. Mutta kirkko voisi tietysti kieltäytyä vihkimästä eronnutta.

[/quote]

yllättävää, että jos tuodaan esiin joku raamatun juttu, joka rajoittaisi normiheteron elämää, niin heti löytyy syyt miksi se ei onnistu. (Mainiosti voitaisiin säätää laki, ettei avioero koske kirkossa solmittuja liittoja. Ei avioero ole mikään automaattinen ihmisoikeus. Tosin reiluuden vuoksi, se voisi koskea vain lain jälkeen solmittuja liittoja.) Mutta homous on ja pysyy syntinä ja siksi heiltä voidaan kieltää mitä milloinkin (ja olen siis itse heteronainen, joka on vaan niin kyllästynyt tähän uskovaisten/kirkon tekopyhyyteen). 

Vierailija
24/28 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 20:35"]

Minusta on hassua miten kokoajan selitetään että ei kiinnosta kirkko ja uskonnot, mutta silti ollaan väkisin sinne tunkemassa kaikesta huolimatta.

[/quote]

Minusta taas on hassua että kaikille lapsille opetetaan Jeesuksesta ja jumalasta ja uskonnollista asiaa tunkee joka tuutista, ja sitten yhtäkkiä murrosiän iskiessä selviääkin että näänää, Jeesus ei rakastakaan SINUA, SINÄ olet sairas, perverssi ja jumalalle kauhistus joka vie kaikki helvettiin. Että olepas ikuisesti yksin että kelpaat meille ja seurakuntaan et saa tulla jos haluat samoja asioita jotka tekee muiden elämästä elämisen arvoista, kuten rakkaus ja perhe. Jos homot ei saa tulla seurakuntaan omana itsenään, uskonnon pakkosyöttö lapsille on lopetettava.

Vierailija
25/28 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aidot hihhulit ei kuulu kirkkoon, joten niiden on mentävä maistraatissa naimisiin, kirkossa saa siunauksen jos tahtovat.

Vierailija
26/28 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vois koko avioliiton poistaa, täysin turha. Kihlat riittää ja jos tarvetta niin saahan sitä testamenttia yms tehdä

Vierailija
27/28 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristillisliitto, muslimiliitto, buddhaliitto, hinduliitto... Avioliitto vain normaaleille, ettei meitä sekoiteta moisiin! "Naimisissa" saatte olla, mutta ette avioliitossa, se on maallinen asia!

Vierailija
28/28 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 21:00"]Mun mielestä vois koko avioliiton poistaa, täysin turha. Kihlat riittää ja jos tarvetta niin saahan sitä testamenttia yms tehdä

[/quote]
Pelkät kihlat uskovaisille, muille avioliitto!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän