Annatko taksikuskille Suomessa tippiä?
Kysymys otsikossa. Itse annan aina välillä, useimmiten jos hinta esim 18,50€ saatan antaa kahdenkympin setelin ja sanoa että pitää loput. Juuri tässä yksi päivä minulle sattui oikein mukava taksikuski, joka ystävällisesti jutusteli matkan ajan ja kertoi juuri aloittaneensa hommassaan ja kokeilevansa, josko tästä saisi ammatin. Matkan hinta oli jotain tyyliin 20,30€, annoin hänelle yhteensä 25€. Mies vaikutti todella yllättyneeltä ja ilahtuneelta, ei tuntunut oikein tietävän mitä sanoisi, ja eihän se ole Suomessa tapana. Joskus vaan on kiva palkita toista hyvästä palvelusta.
Kommentit (45)
Mulla kuljettajat ovat pyynnöstä kantaneet painavat ostokset toiseen kerrokseen (ei hissiä). Annan silloin aina 5 euroa tippiä. Jotkut yrittävät siitä kieltäytyä (muodonko vuoksi?) mutta tuntuvat silti aina olevan mielissään. Käytän taksia 2-3 kertaa viikossa, ja käytän aina saman taksiyhtiön autoja.
Kantasuomalaisille kuskeille kyllä aina välillä, mikäli palvelu on hyvää ja kuskilla kivat jutut.
Asun Lauttasaaressa, taksi maksaa 18 e.
Rautatieasemalla kysyn ensimmäiseltä taksilta mitä maksaa. Jos sanoo max 20 e, otan kyydin.
Joskus on sanonut 8 e. Perillä annan 20 e setelin, sanon oikea hinta on 18 e. Ja antanut loput tippeinä.
Taksit ovat isossa pulassa nyt. Yritän käyttää väh kerran viikossa
En anna tippiä, turhan kallista muutenkin eikä palvelu ole yleensä sen arvosta. Monesti myös noihin hintoihin on jo tipit (palvelumaksut) lisätty valmiiksi.