Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mirtatsapiini lihotti minua 30 kiloa. Lopetin lääkkeen. Milloin paino alkaa putoamaan?

Vierailija
26.02.2022 |

En ollut koskaan ennen makean ystävä, ja muutenkin sellainen, että söin nälkääni ja kun olin täynnä, niin en syönyt enempää. Mirtatsapiini muutti minut ihan erilaiseksi: Oli pakko saada jatkuvasti ruokaa tai muuten tuntui että pyörtyisin nälästä. Ihan heikotti se hirveä nälkä, ja oli ihan oikeasti olo että kehoni on pakko saada ruokaa tai kuolen. Tämän lisäksi vielä sain kaupanpäälle jäätävän makeanhimon. Aterian, jossa söin 2-3 isoa lautasellista ruokaa, sen jälkeen oli pakko saada vielä jotain makeaa jälkiruokaa, vaikka puolen litran pakkaus jäätelöä. Vasta sitten kehoni oli tyytyväinen.

Nyt on lopettamisesta 3 päivää, ja tottakai olo on edelleen lihava, mutta nälkä on hävinnyt taivaan tuuliin ja makeaakaan ei tee enää mieli. Kuinka kauan menee, että paino palaa entiselleen? Jos siis 30 kiloa ollut ylipainoa, ja tästä eteenpäin syön taas normaalisti.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on ihan hirveä lääke. Kerran erehdyin syömään ja tuli 20 kiloa lisää painoa alle puolessa vuodessa. Olin aina ollut hoikka eikä koskaan ollut mitään paino-ongelmia ja todellakin ahdisti oma muuttunut ulkomuoto. Sain lopulta työllä ja tuskalla kilot karistettua lääkkeen lopettamisen jälkeen, mutta tänä talvena kärsin unettomuudesta ja mitäpä muuta lääkäri ehdottikaan, kuin Mirtaa unettomuuden hoitoon. Oli pakko sanoa, että valvon vaikka viikon putkeen ennen kuin kosken uudestaan siihen mömmöön. Ei enää ikinä.

Mulla oli myös joskus tämä lääke. Itselläni ruokahaluun ei juuri aiheuttanut muutoksia, mutta koko ajan oli kyllä sellainen "tyhjä" olo..

Vierailija
22/44 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli 15-20kg noin seitsemäntoista vuotta sitten. Eivät ole vielä lähteneet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti pikkuhiljaa kun vaihdoin Ketipinoriin.

Vierailija
24/44 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trolloo.

Tää lääke aiheuttaa aggressiivisen mässäilytapponälän, kannatta piilottaa kaikki aseet ja veitset yms. 

Vierailija
25/44 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin 2 v synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Paino nousi sinä aikana 35 kiloa, eikä ne kilot mihinkään ole lähteneet, vaikka lääkkeen lopettamisesta on 16 vuotta.  Ruoka-annoskokoni olivat silloin ja ovat edelleen pieniä. Makean himoa lääke ehkä jonkin verran lisäsi.

Puhuin tästä painon noususta silloin psykiatrian hoitavalle taholle, sanottiin vain, että liikun nyt vähemmän kuin ennen vauvan saamista. Liikuin itse asiassa enemmän. Puhuin myös raa´oista painajaisista ja yöllisistä harhoista, jonka vuoksi sain vain psykoottisen masennuksen diagnoosin.

Masennuksesta selvittyäni otin selville, että sekä painajaiset että hallusinaatiot ovat mirtatsapiinin haittavaikutuksia, ja nehän jatkuivat jo masennuksesta toivuttuani, mutta loppuivat siihen paikkaan, kun lopetin lääkityksen.

Vierailija
26/44 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta, että lääkärit vielä tänäkin päivänä määräävät tätä shaissea! On miljoona kertaa nykyaikaisempiakin ja parempia masennuslääkkeitä, jotka eivät lihota.

Lääkärit tietävät lääkkeistä yleisesti ottaen yllättävän vähän.

Vierailija
27/44 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta, että lääkärit vielä tänäkin päivänä määräävät tätä shaissea! On miljoona kertaa nykyaikaisempiakin ja parempia masennuslääkkeitä, jotka eivät lihota.

Totta. Ja määräävät mielellään niitä lääkkeitä, joista saavat lääkeyhtiöiltä "provikat".

Vierailija
28/44 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Ja määräävät mielellään niitä lääkkeitä, joista saavat lääkeyhtiöiltä "provikat".

Jos nyt provikaksi lasketaan pullakahvit lääke-esittelyn yhteydessä. Edes kyniä tai post-it lappuja ei saa. Lääke-edustajat eivät saa tietää, mitä lääkkeitä kukin lääkäri määrää. Ainoastaan paikkakunnan apteekista voi saada tiedon, paljonko jotain kyseessä olevaa lääkettä on siellä myyty.

Vierailija
29/44 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskan marjat. Itse ne kalorit on naamaan vedetty. Itsekin mirtaa välillä käytän. Ei ole tuhansia kaloreita per nappi vieläkään löytynyt. Jos löydätte niin lähetetään kontillinen mirtaa afrikkaan ja nälänhädät on moisella hoidettu vuosiksi. Näillä aloituksilla on aina runsas viihdearvo joilla yritetään perustella oman ylipainon kertymistä.

Vierailija
30/44 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trolloo.

Tää lääke aiheuttaa aggressiivisen mässäilytapponälän, kannatta piilottaa kaikki aseet ja veitset yms. 

Eipä muuten aiheuta.

Olen 15 vuotta syöny eikä kiloakaan tullut. Päinvastoin laihduin alipainon rajalle.

Vierailija
31/44 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskan marjat. Itse ne kalorit on naamaan vedetty. Itsekin mirtaa välillä käytän. Ei ole tuhansia kaloreita per nappi vieläkään löytynyt. Jos löydätte niin lähetetään kontillinen mirtaa afrikkaan ja nälänhädät on moisella hoidettu vuosiksi. Näillä aloituksilla on aina runsas viihdearvo joilla yritetään perustella oman ylipainon kertymistä.

Tämä. Pistäkää ahmatit kaappeihin vaikka ajastetut lukot.

Vierailija
32/44 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle,

multa lähti 5 kg 3 kk:n aikana, kun liikuin melkein päivittäin 2 h (aamulla korkeatehoista treeniä 30 min. + venytys 30 min., työpäivän jälkeen 5 km kävelylenkki). Tämä ei tietenkään sovi, jos on muita terveysvaivoja, kuten nivelrikko tai sydämessä häiriötä. Lisäksi jätin kaikki makeiset, herkut, mehut, salaattikastikkeet, jugurtit (piilosokeri) ym. pois ja sain popsia porkkanoita ja hedelmiä nälkääni välipaloina niin paljon kuin vaan jaksoin. Kaikki ruuat valmistin höyryttämällä tai keittämällä, enkä käyttänyt ollenkaan rasvaa kypsentämiseen.

Vierailija kirjoitti:

Sain lopulta työllä ja tuskalla kilot karistettua lääkkeen lopettamisen jälkeen, mutta tänä talvena kärsin unettomuudesta ja mitäpä muuta lääkäri ehdottikaan, kuin Mirtaa unettomuuden hoitoon. Oli pakko sanoa, että valvon vaikka viikon putkeen ennen kuin kosken uudestaan siihen mömmöön. Ei enää ikinä.

Kokeile pienellä annostuksella doksepiinia. Sain sillä syvää unta - joskin painajaiset tulivat sivuoireina. Ei kuitenkaan lihottanut.

Vierailija
33/44 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomasin alle viikossa, mitä oli tapahtumassa ja lopetin siihen. Masennus JA lihavuus - ei kiitos.

Vierailija
34/44 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Pistäkää ahmatit kaappeihin vaikka ajastetut lukot.

Tuliko nyt hyvä mieli kun pääsit sanomaan?

Vierailija
35/44 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit on aina itse hankittu, piste.

Vierailija
36/44 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin Mirtazapinilla 5kg/6kk enkä laihtunut koskaan ennalleen. Päinvastoin painoa tullut vielä 4kg lopettamisen jälkeen, pilasi aineenvaihdunnan. Näin vaikka olen vähentänyt syömistä entisestään:(

Vierailija
37/44 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin minäkin ajattelin.

Pudotin mirtan lopettamisen jälkeen päivän normikalorit 1500> 1300 ja lihominen jatkui. Nyt syön 1200kcal normalia ruokaa eikä paino putoa. En usko myöskään säästöliekkiin koska esim anorektikot laihtuu, kai sellainen olisi heilläkin.

Mittaan ja lasken syömiseni koska yritän todellakin päästä nyt jo 10 ylikilosta eroon.

Jostain syystä jos syön vaikka 300 kcal yli tuon nykyisen rajan niin paino nousee 300g. 500kcal on suoraan 500g seuraavana päivänä. Turvotusta ei ole, eikä muo grammat poistu millään

Vierailija
38/44 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli noin puolen vuoden ajan Mirta käytössä. Painoa tuli noin 20 kiloa, vaikka en syönyt enempää kuin ennen. Kun huomasin, niin aloin syömään tosi niukasti ja kyttäämään kaloreita. Paino ei tippunut, mutta ei myöskään enää noussut. Ärsytti olla 80 kiloinen vaikka söin pelkkää salaattia. Lopetin lääkkeen, ja paino rupesi putoamaan viikon päästä hurjaa vauhtia, ilman mitään ruokavalion kyttäämistä. En sit tiedä onko ollut mahdollisesti jotain nesteturvotusta, mutta oli myös ihan rehellistä läskiäkin paljon. Kyllä tämä lääke ihan oikeasti lihottaa, tai ainakin tekee laihtumisesta mahdotonta. 

Vierailija
39/44 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta menny  puolikas illalla, melkee joka yö.

Kunto noussut kun saanut nukuttua ja tullu liikuttua enemmän yms., paino pysynyt samassa .

Vierailija
40/44 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä pointti. Kun aineenvaihdunta taas nopeutuu; sitä ennen syädään vähemmän/liikutaan enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme