****TOUKOTAAPERTAJIEN KESKIVIIKKO*****
Kommentit (32)
Eilen en itse kerennyt käydä kirjoittelemassa, äsken lukasin läpi eilisen pinon.
Ensiksikin Sohvi@lle voimia! En tiedä mitä sanoa...
kaikkea_uutta: Mullakin oli esikon raskaudessa tuhrua, aika paljonkin jossain vaiheessa, mutta kaikki meni hyvin silti. Älä panikoi turhaan, jos kovia kipuja ei ole.
Täällä oli kyselyä lasten ikäeroista. Meillä tulee ikäeroksi vajaat 2 v 1 kk, olettaen, että Pieni syntyy silloin, kun on laskettu...
Mulla on huomenna ultra! Viikkoja on silloin 6+4, eli pitäis kyllä syke näkyä, jos viikot on oikein. Tosin esikoisen kanssa kävi niin, että olinkin 7 pvä vähemmillä viikoillla kuin kuukautisten mukaan, joten ekalla käynnillä sykettä ei voinutkaan nähdä. Nyt kuitenkin luulisin, raskaustestien perusteella, että olen aika lailla laskennallisilla viikoilla.
Joku kirjoitti eilen siitä, kuinka rv 10 oli vaatteet alkaneet kiristää ja sitten tulikin kaksoset. Olen itse pähkäillyt, että kuinkahan monta meikäläisen masussa on, kun nyt jo tavalliset farkut puristaa ja maha pullottaa ihan kamalasti. Mieskin sanoi viikonloppuna, että " pakko meidän on kaikille kohta kertoa, ei tota sun mahaa pysty enää piilottelemaan" . Tänään on hame päällä - ah, mikä vapaus, ei kiristä! :)
Tosin, kun tää on toinen raskaus - ehkä mahanahka muistaa, että ai niin, tää oli tää juttu" ja pullahtaa kertarysäyksellä.
Ootteko jo miettineet tulokkaalle nimeä? Täytyy tunnustaa, että mä olen jo kahlaillut läpi nimilistoja ja maistellut erilaisia vaihtoehtoja. Pari lempparia tytölle ja pojalle on jo löytynyt. Oonko vähän hörhelö ja ehkä hieman aikaisessa? ;)
Tuutis ja Pieni rv 6+3
Mä olen miettinyt jo muutamia nimiä, ehkä on liian aikaista mutta en voinut vastustaa kiusausta. Mieskin on muutaman ehdotuksen antanut.
Eli suosikit on löytyneet :D
Mulle ei farkut mahdu päälle enää, on vatsa turvonnut vähän.
Lääkäri sanoi että mun kohtu kasvaa taaksepäin, joten selkäkipuja on odotettavissa.
Olen lukenut vuoden 2003 vauva-lehdet läpi, joten täytynee varmaan tilata se, jotta saa uutta lukemista.
Juuh, meiltä löytyy esikoisen vanha pinnasänky, hoitopöytä ja hyppykiikku sekä äitiyspakkaus vaatteineen, jotka on tosi hyvässä kunnossa.
Turvakaukalo oli lainassa, joten nyt täytyy sellainen ostaa.
Imetystyynykin oli lainassa, eli sellaisenkin joudun ostamaan.
Olisi jo hirveä hinku sisustaa vauvan huonetta mutta mies vielä hidastelee...
Taas tuli kirjoitettua outoja juttuja...
*Mami ja vintiö sekä " jeje" 8+5
No niin löysihän se tuhru tännekkin :( Eli aamulla tuli pikkasen vaaleanpunaista paperiin vessa käynnillä :( Tosin huomasin, että ihana hiivatulehduskin oli löytänyt tiensä antibioottihoidon jälkeen ja paikat on tosi pipinä... Tuo vuotelukin vois ehkä johtua tuosta hiivasta? Soittelen vielä neuvolaan, mutta en ainakaan vielä panikoi.
Oma olotila jatkuu samana, kuvottaa, väsyttää ja kiukuttaa... Ei siis mitään positiivista...
No se siitä omasta navasta.
Tuutupii kyseli nimistä, täälläkin on jo pikkasen mietitty mikä rimmaisi esikoisen kanssa. Ja minähän menin jo ostamaan ekan tavarankin tälle tulokkaalle, minäkö pimeä ;) ensihatun, siis sellaisen pienen puuvillaisen, oli niin syötävän söpö että oli pakko ostaa :)
Eipä tässä kummempia, palaan vielä illalla lukemaan kuulumisianne...
onnipapunen 8+1 ( ultran mukaan 8+4) & " iivari" 1v
Tein viime viikolla plussatestin ja laskettu aika osuu tuonne ihan toukokuun lopulle. Eli toivottavasti mahdun tänne teidän joukkoonne! Aika vähän on viikkoja kasassa toistaiseksi, mutta koko ajanhan ne siinä lisääntyy. :) Pientä pahoinvointia on esiintynyt jo, mutta ei onneksi vielä mitään pahempaa (ei ole tarvinnut toistaiseksi halailla pönttöä) ja mahaa nippailee ja jomottaa aina välillä. Kaikki on aika jännää, kun ensimmäistä odotan.
Tuutupii, minulla on myös maha turvonnut! Jotkut housut ei enää mene ollenkaan jalkaan, ja varsinkin iltapäivisin jos töissä on istunut paikallaan lähes koko päivän, niin housut alkaa kiristää ja tulee ihan tuskainen olo. En olis tosiaan uskonut että jo tässä vaiheessa tulee näitä ongelmia! Mullahan on kumminkin vielä viikko vähemmän kuin sulla, eli ei juuri mitään. Minä olen ajatellut, että se on vaan nestettä tai jotain, kun näin aikaisin tulee. (mutta olispa kyllä hurjaa jos tarkoittaisikin kahta¿;)
Tuntuu kyllä että mikään muu ei ajatuksissa ole moneen päivään pyörinyt kuin raskaus :) On tämä kyllä tosi hurjaa!
T: Meriheppa rv 5+4
Tervetuloa joukkoon! Ainahan tänne mahtuu! The more the merrier, eikös vaan.
Lueskelin noita muiden ryhmien pinoja ja siellä on hauskoja esittelyketjuja. Olisiko sellainen tediän mielestä kiva? Tällaisia kysymyksiä mm. voisi olla. Keksikäähän lisää, niin pistetään pino sitten pystyyn.
Ikäsi:
Ammatti:
Asuinpaikka / -alue:
Asuinmuoto:
Siviilisäätysi:
Monettako odotat:
Lastesi iät:
Lemmikit:
Harrastukset:
Minkälaisissa vaatteissa viihdyt parhaiten:
Lempiruoka:
Lempijuoma:
Lempimusiikki:
Lempiväri:
Lempielokuva:
LempiTVohjelma:
Viimeisimmät:
Lukemasi kirja:
Näkemäsi elokuva:
Nipotus:
Suuttumuksesi:
Ajatuksesi:
Kauppareissu ja miksi:
Matkasi (ulkomaa):
Jompsin kumpsin ja perustele
Auto/polkupyörä:
Puutarhatyöt/sisäsiivous kotona:
Cola/Jaffa:
Kahvi/tee:
Liha/kana:
Irtokarkit/suklaa:
Sen verran on nimittäin etova ja voimaton olo. Kyllä on työn laatu laskenut sen plussa testin jälkeen. Ei pystyis mitään, kun yökkäilee vaan.
Kettu-äiti kyseli siskon ja minun välejä, kun se hänen lapsettomuus hiertää meitä. Olemme tosi läheisiä, kun ikäeroa on vain 1,9 kk. Heillä reilut 4 vuotta yritystä takana, joten ymmärrän hyvin sen tyhjän sylin tunteen. Tänään siskoni vastasi sähköpostiini, mutta ilmoitti tarvitsevansa välimatkaa ja aikaa ja yhteistä joulua ei sitten kuulemma tänä vuonna tule. Neuvolan täti pyysi minut ylimääräiselle käynnille, kun totesi, että stressaan asiaa kovin. Hyvä, että välittävät.
Noh, näin täällä itsellä. Kiva kuulla, että uusia tullut, tänne vaan! Ja aika monet meistä ovat ihan ensi viikoilla ultrassa käyneet. Itseäni ainakin se rauhoitti ja teki todelliseksi, joten hinnasta viis. Käy sitten jatkossa jos siltä tuntuu, mutta jos kaikki menee hyvin, niin kunnalliset riittää meille.
Jaksuja kaikkien päiviin!!
Hetan-äiti rv 7+6
Tämähän on hauska! :) tälläisiä lisää.
Ikäsi: 21v
Ammatti: Kokki
Asuinpaikka / -alue: Helsinki
Asuinmuoto: Kerrostalo
Siviilisäätysi: avoliitossa
Monettako odotat: toista :)
Lastesi iät: 1v9kk
Lemmikit: 2 hiirtä :)
Harrastukset: kuntosalin jumpat & pyöräily
Minkälaisissa vaatteissa viihdyt parhaiten: rennoissa, nuorekkaissa
Lempiruoka: mussakka
Lempijuoma: piimä
Lempimusiikki: laidasta laitaan
Lempiväri: vaaleanpunainen
Lempielokuva: ...en osaa sanoa
LempiTVohjelma:onhan noita.. L-koodi on ihan huippu!
Viimeisimmät:
Lukemasi kirja: Nancy
Näkemäsi elokuva:V for Vendetta (V niin kuin verikosto)
Nipotus: kun mies vetkutteli eilen pojan hampaiden pesua.
Suuttumuksesi: ..ohhoh.. enpäs muista.
Ajatuksesi: onpas hankalia kysymyksiä..
Kauppareissu ja miksi: Eilen, hain välipalaa pojalle. Kylään oltiin menossa.
Matkasi (ulkomaa): Teneriffa, -05
Auto/polkupyörä: Pyörä, ei maksa liikkuminen mitään :)
Puutarhatyöt/sisäsiivous kotona: Sisäsiivous, ei ole puutarhaa :)
Cola/Jaffa: Cola, Jaffa on " oksennustauti-juomaa" :)
Kahvi/tee: molemmat! Vaihtelevasti juon molempia.
Liha/kana: Naudan liha.. en osaa perustella.. mastuu paremmalle :)
Irtokarkit/suklaa: irtokarkit.. voi valita pussiin myös suklaata ;)
vaikka koko ajan kyllä tietää, että on raskaana... Koko ajan mielessä syöminen. Kun alkaa syödä, yhtäkkiä tulee totaalinen stoppi ja öklötys. Onneksi ei tarvitse enää oksentaa.
Maha turvottaa mulla tosi pahasti (3. raskaus mun laihassa varressa), ihmiset ovat jo alkaneet arvailla. Katsoin Libero-raskauspäiväkirjoista, että eka raskaudessa 12.viikolla ja tokassa 10.viikolla ei enää ole menneet muut kuin mammahousut. Nyt menevät enää yhdet tavalliset housut jalkaan joten taitaa turvottaa vielä enemmän...
Mutta pitää lopettaa, tänne tulee porukkaa.
niitä on 6+6
Ja vastaanpas jotain kyselyyn:
Ikäsi: 25
Ammatti: opiskelija (tuleva äikänope, ent. muusikko)
Asuinpaikka / -alue: Oulu
Asuinmuoto: rivitalo
Siviilisäätysi: avioliitto
Monettako odotat: 3.
Lastesi iät: 2v10kk ja 1v7kk
Lemmikit: -
Harrastukset: musiikki
Minkälaisissa vaatteissa viihdyt parhaiten:
Lempiruoka: kunnon pihvi
Lempijuoma: kahvi (paitsi ei nyt!)
Lempimusiikki: klassinen
Lempiväri: valkoinen
Lempielokuva: ?
LempiTVohjelma: ?
Viimeisimmät:
Lukemasi kirja: Oppikirja
Näkemäsi elokuva: En muista enää...
Nipotus: Tyttö ei olisi halunnut laittaa aamulla kurahousuja (eikä mitään muutakaan). Käytin ylivaltaa.
Suuttumuksesi: edellä olevalle aamun känkkäränkälle
Ajatuksesi: jaksaako mennä kuuntelemaan 10 min. päästä tuntia
Kauppareissu ja miksi: sunnuntaina maitokaupassa
Matkasi (ulkomaa): Perheellä Kreikka 02 ja 04, Teneriffa 06. Yksin on tullut matkattua kaikki mantereet.
Auto/polkupyörä: Polkupyörä - pelkään vieläkin autolla ajamista
Puutarhatyöt/sisäsiivous kotona: sisäsiivous - nyt sataa
Cola/Jaffa: cola - kofeiinia!
Kahvi/tee: kahvi - sama
Liha/kana: liha - kana arkiruokaa enemmän
Irtokarkit/suklaa: suklaa
Ikäsi: Tänään tasan 25 v.
Ammatti: suurtalouskokki
Asuinpaikka / -alue: Tampere
Siviilisäätysi: avoliitto
Monettako odotat: toista
Lastesi iät: 1v
Lemmikit: koira
Harrastukset: ulkoilu ja pojan kanssa touhuilu, ajattelin aloittaa myös mammajumpan/joogan
Minkälaisissa vaatteissa viihdyt parhaiten: täälähetkellä mahdollisimman löysissä ;)
Lempiruoka: oi on niin vaikea valita, kanaherkkusienipasta
Lempijuoma: kivennäisvesi
Lempimusiikki: kaikki ruokainen, mutta jos yksi pitää valita niin eput
Lempiväri: Limen vihreä
Lempielokuva: niitä on monia...
LempiTVohjelma: Pako, Täydelliset naiset
Viimeisimmät:
Lukemasi kirja: Tami Hoag, polkupyörälähetti
Näkemäsi elokuva: lauantai illan pätkä, vieraat keskiajalta
Nipotus: miehelle siivouksesta :)
Suuttumuksesi: verkkotunnukset menivät lukkoon ;)
Ajatuksesi: Mitäköhän tähän vastaisi??
Kauppareissu ja miksi: eilen, haettiin vadelmawienerpitko viemisenä kaverille kun kutsui meidät kylään :)
Matkasi (ulkomaa): Sveitsi kevät -06
Auto/polkupyörä: ei kumpikaan, vaan bussi ;) en omista pyörää enkä ajokorttia...
Puutarhatyöt/sisäsiivous kotona: puutarhatyöt mieluummin, tosin en omista puutarhaa :)
Cola/Jaffa: Jaffa, Colassa on kofeiinia
Kahvi/tee: Tee
Liha/kana: kana
Irtokarkit/suklaa: Irtokarkit
Ikäsi: 22v.
Ammatti: Hotellivirkailija/kotiäiti
Asuinpaikka / -alue: Pohjois-Savo
Asuinmuoto: Kerrostalo(3/3 krs)
Siviilisäätysi: Avioliitossa (kohta 3 vuotta)
Monettako odotat: toista
Lastesi iät: 2v10kk
Lemmikit: 2 kissaa, 2 akvaariota
Harrastukset: Ulkoilu, leikkiminen, pelaaminen
Minkälaisissa vaatteissa viihdyt parhaiten: rennoissa
Lempiruoka: pizza
Lempijuoma: mustaherukkamehu
Lempimusiikki: The sounds
Lempiväri: musta
Lempielokuva: akvaario rakkaus
LempiTVohjelma: Salatut Elämät
Viimeisimmät:
Lukemasi kirja: Juoppohullun päiväkirja: raskausarpia
Näkemäsi elokuva: en muista...
Nipotus: mies ei tehnyt eilen mitään...
Suuttumuksesi: tekemättömät kotityöt
Ajatuksesi: Ihanaa kun ei ole paha olo...
Kauppareissu ja miksi: Eilen, koska mies sai ahaa- idean
Matkasi (ulkomaa): Tallinna kesäkuun alussa 2006
Auto/polkupyörä: Polkupyörä, en omista ajokorttia
Puutarhatyöt/sisäsiivous kotona: sisäsiivous, ei ole omaa pihaa
Cola/Jaffa: Cola, koska se on hyvää
Kahvi/tee: tee, kahvista tulee paha olo
Liha/kana: kana, koska paremman makuista
Irtokarkit/suklaa: Irtokarkit, koska saa itse valita
HYVÄÄ SYNTYMÄPÄIVÄÄ ONNIPAPUSELLE:) ja syvät pahoittelut sohvi@lle..tiedän miltä se tuntuu (km 11/05) koita jaksaa!!!
Eilen yllätin itseni ja siivosin..mitä en oo jaksanu tehdä moneen viikkoon..ja äsken leivoin sämpylöitä:) tosin nyt on ihan naatti ja haluis vaan sohvalle löhöömään..ja pitää töihin iltavuoroon:(
Hyvä että muittenkin mahat on jo kasvanu! Ei tarvi yksin pähkäillä että mikäs tässä nyt on kun ei farkut mee enää kiinni varsinkin illalla ja vatta on pinkeä ja suuri kuin rantapallo. Miehen mukaan on myös syyttäminen hampurilais-ruokavaliotakin:) just söin taas yhden:) oonhan mä jo lihonu 2,5 kiloa vajaassa kuukaudessa. kun en oo kuukauteen pystynyt liikkumaankaan..Noloa kun piti täyttää neuvola-kaavake huomista varten ja piti laittaa paino ennen raskautta. jos nyt punnitsee niin mennään jo eri kymmenluvuilla:)
kiva toi kysely-idea:)
Ikäsi: 22
Ammatti: opiskelija..(tuleva terveydenhoitaja)
Asuinpaikka / -alue: Kokkola
Asuinmuoto: rivitalo
Siviilisäätysi: avoliitto..toistaiseksi:)
Monettako odotat: ensimmäistä
Lastesi iät: -
Lemmikit: koira, Bichon Frisé
Harrastukset: kuntosali+aerobic
Minkälaisissa vaatteissa viihdyt parhaiten: kotipöksyissä ja jossain lämpimässä paidassa
Lempiruoka: joku hyvä medium pihvi ja valkosipuli/aurajuustoperunat (ja nyt tällä hetkellä tietty ne hampparit)
Lempijuoma: vesi
Lempimusiikki: aikalailla kaikki kelpaa
Lempiväri:valkoinen ja musta
Lempielokuva: mikähän olis.. jotkut komediat ehkäpä
LempiTVohjelmat: tällä hetkellä lost, 4400, täydelliset naiset ja tietysti BB
Viimeisimmät:
Lukemasi kirja: joku koulukirja
Näkemäsi elokuva: hannibal
Nipotus: myöskin miehelle siivouksesta
Suuttumuksesi: mies sanoi että syön kuin hevonen...pyh sanon minä;)
Ajatuksesi: sämpylät tuoksuu hyvälle..hitsi ne taitaa palaa!! (ei olleet ehtineet palaa)
Kauppareissu ja miksi: eilen, pikkukaupasta jäätelöä ja hampurilaisia
Matkasi (ulkomaa): siitä on jo kauan..rooma 4 vuotta sitten.. häämatkaa odotellessa:)
Auto/polkupyörä: mieluiten autolla(laiskimus) mutta käytännön pakosta liian usein pyörällä
Puutarhatyöt/sisäsiivous kotona: ennen tykkäsin siivota..nyt vain ei jaksa
Cola/Jaffa: cola yleensä..jaffa on ollut nyt suunnaton apu
Kahvi/tee: sekä että..useimmin kahvi mutta tee on parempaa
huh-hei..eikun töihin!! huomista neuvolaa odotellessa, Mirage 7+4
Minäkin vastaan
Ikäsi: 25 v
Ammatti: markkinointi-assistentti
Asuinpaikka / -alue: Helsinki
Siviilisäätysi: avioliitto
Lemmikit: 2 kissaa
Harrastukset: italian kieli
Minkälaisissa vaatteissa viihdyt parhaiten: vilukissana - sopivan lämpimissä
Lempiruoka: spaghetti parmesaaniraasteella
Lempijuoma: kylmä vesi
Lempiväri: ruskan värit
Lempielokuva: niitä on monia
LempiTVohjelma: luonto-ohjelmia
Viimeisimmät:
Lukemasi kirja: One year in the merde (ranskalaisen ystäväni lahja :)
Näkemäsi elokuva: en muista muita kuin Geisha (huhtikuussa), mutta olen kai vielä jotakin sen jälkeen nähnyt
Suuttumuksesi: taitaa olla joskus ennen positiivista raskaustestiä
Ajatuksesi: onko ihan törkeää, että käytän tähän vastaamiseen arvokasta työaikaani ;) ???
Kauppareissu ja miksi: eilen aamuseitsemältä hain banaaneja S-marketista
Matkasi (ulkomaa): Kreikka kesä -06
Auto/polkupyörä: polkupyörä, olen varsin huono kuski
Puutarhatyöt/sisäsiivous kotona: puutarha työt, sillä ulkona on kivaa
Cola/Jaffa: kylmää vettä, en välitä hiilihaposta
Kahvi/tee: Tee (vihreä), tuntuu terveellisemmältä vaihtoehdolta
Liha/kana: kana, eläimenä ei ole yhtä empaattinen, kuin lehmä tai possu. Kun syö kanaa, omatunto ei kärsi niin paljon.
Irtokarkit/suklaa: Irtokarkit, suklaa rupesi yököttämään plussaamisen jälkeen
Onpas kovin monella sitten maha jo kasvanut/turvonnut kun aika moni siitä kirjoitti...hauskaa miten näin alussa alkaa se massu sieltä työntymään ulospäin:) itselläni ei kyllä oo yhtään kasvanut eikä pahasti turvonnutkaan. mulle menee edelleen samat farkut ja kaikki housut mitkä ennenkin eikä tosiaan oo kiirettä varmaan tälläkään kertaa siirtyä mammahousuihin! viime raskaudessakin ootin jo tuskasena koska se maha oikein alkaa näkyä eikä se koskaan niin valtavan isoksi kasvanutkaan mikä hassua koska moni ennusti mulle isoa mahaa ja ajatteli että musta näkee jo ajoissa raskauden ku en mistään isommasta päästä oo itsekkään. saa nähä tuleeko tuo maha nyt esiin ennemmin ja tuleeko isompi maha....ja mikä myös pelottaa JÄÄKÖ se maha:/ heh
TUUTUPII kyseli nimistä...oon mä kans miettinyt jo nimiä ja miettinyt yleensäkkin jos lisää lapsia tulee niin mitkä nimet sopis pojan nimen kans...että ollaan niitä pikkusisarusnimiä tääläkin mietitty=)
ONNIPAPUNEN toivottavasti se tuhru on jo lakannut ja on ihan harmitonta!!jaksuja sinne säikähdyksen keskelle.
MERIHEPPA:TERVETULOA joukkoon mukaan:) ihanaa että tulee lisää mammoja jotka odottelee toukokuun nyyttiä:)
täälä oireet on niin vähäisiä,et välillä tulee kyllä mieleen onkohan tässä raskaana ollenkaan....vaikka ei nuita oireita viime raskaudessakaan ollut pahemmin,mut mietityttää mietityttää. aika moni on sielä alkuraskauden ultrassa käynyt....onneksi hyviä uutisia kaikki saanut:) itsekkin välillä kovasti haluan sinne,mut enpä taida mennä. mieli tekis,mut en oo varannut mitään aikaa enkä varmaan tällä menoo varaakkaan.täytyy malttaa vaan odotella sinne np-ultraan asti!
nyt täytyy mennä ruokkimaan tota tuholaista.....katson sen jälkeen tuon kyselyjutun,kivalta näytti:)
On niiiiin huono olo. Mutta kyllä tää tästä. töistä ei vois olla pois ja silti on ihan kaamea olo.
Mukava työ kysely =)
Ikäsi: 22
Ammatti: lähihoitaja (lasten)
Asuinpaikka / -alue: pääkaupunkiseutu (Espoo)
Asuinmuoto: luhtitalo (2krs.)
[muutto edessä ennen vauvan syntymää =) ]
Siviilisäätysi: avoliitto, häät 07 tai 08 kesällä. Huom! vain anoppi kuvittelee et suostun viettää häät 07 kesällä, en todellakaan suostu. Oon just synnyttänyt (toivottavasti) ja vauva on hirmu pieni.
Lastesi iät: -
Lemmikit: ei oo, ei tuu.
Harrastukset: jumpat
Minkälaisissa vaatteissa viihdyt parhaiten: rennoissa ja mukavissa
Lempiruoka: feta-makarooni salaatti
Lempijuoma: valion kylmä rasvaton maito
Lempimusiikki: aikalailla kaikki kelpaa
Lempiväri: sininen
Lempielokuva: uuno turhapurot
LempiTVohjelmat: [color=blue] BB [/color]
[color=green] Viimeisimmät: [/color]
Lukemasi kirja: Peppi pitkätossu (töissä)
Näkemäsi elokuva: muuttohaluton poikamies
Nipotus: Miehelle viime päivinä, ihan syyttä, mutta kun kiukuttaa.
Suuttumuksesi: mies sanoi, että kuvittelen vaan et on huono olo (tulin just yökkimästä vessasta)
Ajatuksesi: Ihanaa olla vihdoin raskaana
Kauppareissu ja miksi: eilen, Jumbosta ruokaa
Matkasi (ulkomaa): Kreikka, Rhodos (toukokuu, 2006)
[color=red] Jompsin kumpsin ja perustele [/color]
Auto/polkupyörä: Mönkijä kaikkein mieluiten, mut muuten auto. Pyörä vain spinning tunnilla.
Puutarhatyöt/sisäsiivous kotona: ehdottomasti siivous, mä tapan kaikki kukat mitä menen lähellekkään. Mami1801 voi todistaa. =)
Nappikukka on edelleen elossa, ihme.
Cola/Jaffa: Fanta jos joku limu
Kahvi/tee: ei kumpikaan (oonpas nirso ku mikään ei käy
Mukavaa viikon jatkoa kaikille!
Kiitos kaikille eilisistä onnitteluista :)
Vaikka, eihän tässä oikein vielä osaa olla onnellinen, kun ensimmäisiä viikkoja mennään.
Tänään oli aamulla tavallista huonompi olo. Toivon niin, ettei koko pahoinvointia tulisi... Esikoista oottaessa pahaa olo oli rv 6-10.
Rintoja alkaa särkemään ja nippailemaan päivä päivältä enemmän. No, se olikin odotettavissa, kun muistelee kuinka kipeät ne oli esikoista odottaessa...
Äitille ja isälle kerroin jo raskaudesta. Sekä mun sisaruksille ja heidän perheille. Parhaimmat ystävätkin jo tietää.
Eihän sille sitten minkään voi, jos menee kesken. Mutta, en mä näin iloista uutista osaa pitää salassa :)
Miehen vanhemmat ja sisarukset saa sitten kuulla, kun heitä seuraavan kerran tavataan.
Jokos olette ensimmäisessä neuvolassa käyneet, tai neuvolan varailleet? Milläs rv:lla ensimmäinen kerta on?
Tietää vähän arvioida, koska soittais ja varais ajan.
Ultra on rv 18, mut voi olla, että pääsee myös rv 12.
Päivän jatkoja kaikille!
[color=green]-sammakko
Ikäsi: 23-v.
Ammatti: Nyt " kotiäiti"
Asuinpaikka / -alue: Kymenlaakso
Asuinmuoto: Vuokra/kerrostalo
Siviilisäätysi: Avioliitto
Monettako odotat: Toista
Lastesi iät: 2-v.
Lemmikit: -
Harrastukset: Käsityöt, lenkkeily ja sohvalla lojuminen tv:n ääressä
Minkälaisissa vaatteissa viihdyt parhaiten: Mukavissa (paita ja farkut)
Lempiruoka: Pizza (kinkku-ananas-aurajuusto)
Lempijuoma: Limppari
Lempimusiikki: Lähinnä POP, mutta melkein kaikki muutkin menee
Lempiväri: 70-luvun keltainen, vihreä ja ruskea
Lempielokuva: Pulp Fiction ja Kill Bill 1/2
LempiTVohjelma: Täydelliset naiset, 70s show, LOST, Teho-osasto, BigBrother, CSI...
Viimeisimmät:
Lukemasi kirja: Nancy
Näkemäsi elokuva: Joku huono komedia telkkarista
Nipotus: Tiskit tiskipöydällä
Suuttumuksesi: Sotkuinen koti
Ajatuksesi: " Heh, mitä kysymyksiä" :D
Kauppareissu ja miksi: Citymarketista välipalaa ja villalankakerä
Matkasi (ulkomaa): Tallinnan päiväristeily
Auto/polkupyörä: Auto. Pyörällä ajanut viimeeksi 2-3 vuotta sitten.
Puutarhatyöt/sisäsiivous kotona: Sisäsiivous. Ei ole puutarhaa :(
Cola/Jaffa: Cola. On vain parempaa.
Kahvi/tee: Kahvi. Vaikka siitä tuleekin paha olo.
Liha/kana: Liha. Herkullisempaa.
Irtokarkit/suklaa: Irtokarkit. Suklaa on liian makeaa.
Mä olen jo jonkin aikaa seuraillut näitä teidän pinoja, mutta kirjotellu en oo vielä tätä ennen..
Tänään kävin ultrassa, jossa varmistu lasketuksi 6.5..
Yksi lapsi meillä on jo ennestään, poika syntynyt joulukuussa 2004, eli noin 2,5 v. tulee sitä ikäeroa..
Mulla kans on maha ku pallo.. Tänään ultras selvisi et kohtu on takana, tuntuu hassulta kun maha on kuiten jo niin pyöreä..=) Mutta sitä turvotustahan se taitaa olla.. Ei mullakaan kovin monet housut enää mene jalkaan, miehelle sanoinki et pitäs alkaa ettimään vanhoja mammahousuja jostain..=)
Nimiä ollaan väläytelty miehen kans, jos vaikka jossain kuullaan joku omasta mielestä hyvä, niin kysytään että tykkääkö toinen..=) Ja esikoisen kanssa sais jotenki rimmata..
Mä en ole joutunu oksentelemaan tässä raskaudessa, mutta olo on aika surkee.. Kuvottaa ja väsyttää. Siihen kun lisää tuon turvonneen mahan, niin ei kivaa ole.. Mut samat jutut teillä muillaki, tietää että joku muukin samassa tilanteessa..=)
Lapsettomista läheisistä (en nyt millään muista, kuka siskostaan kirjoitti).. Mulla on veli vaimonsa kans yrittänyt jo kauan saada lasta ja ovat aloittaneet hoidonkin. Ei ole onnistunut vielä, ja mä myös stressaan ihan kauheasti tätä asiaa.. Miten ja milloin kertoa heille!? Mä uskoisin, että ne tulee olemaan onnellisia meidän puolesta, mutta tiedän että se sattuu varmasti.. Miksi tää elämä onki tällasta, että toiset vaan tulee helpommin raskaaksi, kun toiset..?
No mutta, eiköhän tässä näin ekaksi kerraksi oo..=) Vastailen noihin kysymyksiin myös...
Miitu 8+2
Aamu oli kamala, oksetti ja kuvotti ja silti piti lähteä verikokeisiin klo.9.00! Neiti jäi mummin luo hoitoon, ja minä poljin pyörällä 1,5 km ylämäkeä. Kivaa!
Eilinen ultra on pyörinyt mielessä paljon, oli se niin helpottavaa päästä jo tässä vaiheessa utraan. Seuraava onkin sitten KYS:issä reilun kuukauden päästä.
Satsumia olen pistellyt poskeeni parina aamuna, ne on niiiiiin hyviä....
Ja AB piimää menee vajaa litra päivässä.
Viikonloppua odotellessa...
*Mami ja vintiö ja " jeje" 8+5