Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhoan ajatusta käyttää verkostoja työnhaussa

Vierailija
06.12.2022 |

Miksi mun pitäisi kertoa kellekään tutulleni olevani työtön?
Mun itsekunnioitus ei taivu tuohon.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Mutta olin työhaastattelussa ja jälkeenpäin soitettiin ja kysyttiin suosittelijoita. Ajattelin että apua, keneltä kysyn. Kysyin sitten yhdeltä tutulta ja sain sen työpaikan.

Vierailija
2/16 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suku on hyvinpärjäävää ja kaikki on töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun suku on hyvinpärjäävää ja kaikki on töissä.

Voi voi, hieno juttu sinulle. Nyt oli kysymys siitä, että pitäisi kerjätä työtä tutuilta eikä hakea sitä kuin normaalit ihmiset. Nepotismi on moraalinen ongelma joillekin suoraselkäisille.

Vierailija
4/16 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä tuttuja paljonkin eri yrityksissä, mutta en ilkeä kysyä niiltä töitä. Ylpeys estää.

Vierailija
5/16 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole sellaisia tuttuja joilta kysyisin.

Jää paikat introverteilta saamatta.

Parempi olisi luoda 6kk määräaikaisia paikkoja joilla olisi päätöspäivä. Tyyppi saisi jatkoa vain jos olisi osoittanut osaamisensa ja hakisi jatkoa...

Vierailija
6/16 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla etten ole ainoa! En tykkää kertoa työnhaustani ihmisille. Itse asiassa minua hävettää liikaa huonosti alkanut. Olen kyllä lukenut että pitäisi kaiken maailman kissanristiäisissä kertoa kaikille kuinka etsii töitä.

Vierailija
7/16 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa suosiolla jäädä sinne Sotkan harmaalle sohvalle syömään juhlapöydän konvehteja ja nauttia hienosta sosiaaliturvasta,minkä suomalainen yhteiskunta tarjoaa niin pirttihin kuin palatsiin

Vierailija
8/16 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Linkkarissa yli 500 kontaktia. Ne on vanhoja opiskelijakavereita, työkavereita tai asiakkaita. Kellään noista ei olisi pahaa sanottavaa musta, mutta en koskaan käytä suosittelijoita työnhaussa.

Vierailija
9/16 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo suosittelijan kysyminen on paha myös. Oma suosittelijani on ollut jo varmaan pari vuotta eläkkeellä ja tajusin sen hiljattain. Pitäis kai nolona soitella vanhoihin työpaikkoihin vaikka tuskin kukaan esimies minua muistaa.

Vierailija
10/16 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi olisi luoda 6kk määräaikaisia paikkoja joilla olisi päätöspäivä. Tyyppi saisi jatkoa vain jos olisi osoittanut osaamisensa ja hakisi jatkoa...

Tuota kutsutaan koeajaksi.

Vierailija
11/16 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on yli 500 kontaktia linkkarissa. En ole laittanut sinne vihreää kaulusta. En myöskään ole kirjoittanut työnhakupostausta. Rekrytöijät näkee mun hakevan töitä. Näköjään niillä ei ole tarpeita.

Vierailija
12/16 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni rekrytoija on niin tyhmä, ettei tajua työssäkäyntialuetta. Jos hakee kandidaatteja vain pääkaupunkiseidulta, niin voi voi tyhmää.

Vierailija
13/16 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko totta että suomalaiset eivät tajua verkostoitumisen tuomia valtavia hyötyjä ja etuja?

https://duunitori.fi/tyoelama/verkostojen-laatu-tyonhaussa

En taatusti olisi tässä työpaikassa ja asemassa jos en olisi käyttänyt verkostoitumista hyväksi.

Se ei tarkoita sitä että kerrot turuilla ja toreilla olevasi työtön vaan sitä että hankit kontakteja ja pidät itsesi aktiivisena.

Itse aloiin pankista jonka työpaikan sain kun tuttu kertoi että sinne voi hakea. Hain ja pääsin, en kassalle vaan muihin töihin. Siellä olin pari vuotta kunnes firmassa jossa poikaystäväni työskenteli ja työskentelee edelleen aukesi kaksi paikkaa haettavaksi. Hain ja pääsin. Hän ja hänen kaverinsa samasta firmasta suosittelivat.

Tästäkään en olisi tiennyt ilma verkostoitumista. 

Edelleen ole tässä samassa firmassa, ollut nyt kuusi vuotta ja saanut kolme ylennystä työtehtävässäni. Sama tehtävä mutta vastuuta tullut lisää ja sen mukana myös palkkaa.

Tulkaa hyvät ihmiset nykyaikaan, muuten kyllä saatte jäädä lehdellä soittelemaan. He jotka osaavat, vievät työpaikat.

Älkää olko turhan arkoja ja jääkö taustalle kyhnäämään. Sinne jäätte armotta.

Vierailija
14/16 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehei, työt saisi se, joka olisi tuonut verkostonsa mukanaan.

Vierailija
15/16 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko totta että suomalaiset eivät tajua verkostoitumisen tuomia valtavia hyötyjä ja etuja?

https://duunitori.fi/tyoelama/verkostojen-laatu-tyonhaussa

En taatusti olisi tässä työpaikassa ja asemassa jos en olisi käyttänyt verkostoitumista hyväksi.

Se ei tarkoita sitä että kerrot turuilla ja toreilla olevasi työtön vaan sitä että hankit kontakteja ja pidät itsesi aktiivisena.

Itse aloiin pankista jonka työpaikan sain kun tuttu kertoi että sinne voi hakea. Hain ja pääsin, en kassalle vaan muihin töihin. Siellä olin pari vuotta kunnes firmassa jossa poikaystäväni työskenteli ja työskentelee edelleen aukesi kaksi paikkaa haettavaksi. Hain ja pääsin. Hän ja hänen kaverinsa samasta firmasta suosittelivat.

Tästäkään en olisi tiennyt ilma verkostoitumista. 

Edelleen ole tässä samassa firmassa, ollut nyt kuusi vuotta ja saanut kolme ylennystä työtehtävässäni. Sama tehtävä mutta vastuuta tullut lisää ja sen mukana myös palkkaa.

Tulkaa hyvät ihmiset nykyaikaan, muuten kyllä saatte jäädä lehdellä soittelemaan. He jotka osaavat, vievät työpaikat.

Älkää olko turhan arkoja ja jääkö taustalle kyhnäämään. Sinne jäätte armotta.

Ujot introvertit eivät kyllä *kyhnää* missään tai ole turhan arkoja. Ei kaikille vaan sovi itsensä markkinointi sometyyliin eikä kaikilla ole tuttuja, joilta saada vinkkejä.

Vierailija
16/16 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut kaikki työpaikat verkostojen kautta. Herätkää hyvät ihmiset. Ei siinä ole mitään noloa pyytää suosituksia tai vinkkejä työpaikoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän