Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä on hankkia lapsia alle 25-vuotiaana?

Vierailija
18.07.2015 |

Kertokaas

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sit kun elämä alkaa neliskympis niin ne ei oo riesana enää

Vierailija
2/25 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin on jo niin kulunut aihe, ettei oikein jaksaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä jos ei ole muutakaan tekemistä ja on saanut vakkarityön.

Vierailija
4/25 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai sä tosissasi luule, että elämä menee kaikilla samallalailla? Ihan oikeasti, nyt laajennat sitä ajatusmaailmaasi.

Vierailija
5/25 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse "hankin" alle 25-vuotiaana lapsen koska se tuntui oikealta. Oli vakkarityö, aviomies (joka siis toki myös halusi lapsen, ei ollut mikään minun projektini). 

Vierailija
6/25 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa tylsää kun naiset synnyttäisivät 29v jokaikinen. BLAAH.

Vierailija
7/25 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään ei olisi toisilleen mitään kerrottavaa kun kaikki tapahtuisi kaikille samoin. Ap, nyt menet kaappiin häpeämään.

Vierailija
8/25 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko tässä elämässä mitään järkee? Toiset näitä ajattelee ja päätä särkee. Mitä vanhemmaksi tulee sitä enemmän tajuaa, ettei missään ole lopulta järkee. So ist das leben.

Vierailija
9/25 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä paljon järkeä kuin hankkia lapsia yli 25 vuotiaana.

Vierailija
10/25 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, molemmat lapset "hankin" alle 25v. Miehen kanssa 6v kun "tehtiin" esikoinen. Amiskoulutus, vakkari duuni, oma (lainalla) koti, jonkin verran omaisuutta (itse hankittua).

Mitä lapsi vielä vaatii rakastavan ja taloudellisesti vakaan perheen lisäksi? Miksi olisi pitänyt odottaa vielä?

Olen nyt 26 ja esikoinen kohta kolme.

Vierailija
11/25 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 21:50"]

[/quote]

Miks tarvii olla vakityö?

Vierailija
12/25 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin on todennäköisempää saada lapsia silloin, löytää kumppanin helpommin, pysyy todennäköisemmin yhdessä kumppanin kanssa, ei ole niin kyyninen, on energiaa, ei ole vanha, kun lapset on teinejä jne.

Vierailija
13/25 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein lapset alle 25-vuotiaana, koska tiesin että vanhempana niitä tuskin saisin. Onneksi satuin tapaamaan "sen oikean" 17-vuotiaana :)

Vierailija
14/25 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 21:58"]

No, molemmat lapset "hankin" alle 25v. Miehen kanssa 6v kun "tehtiin" esikoinen. Amiskoulutus, vakkari duuni, oma (lainalla) koti, jonkin verran omaisuutta (itse hankittua). Mitä lapsi vielä vaatii rakastavan ja taloudellisesti vakaan perheen lisäksi? Miksi olisi pitänyt odottaa vielä? Olen nyt 26 ja esikoinen kohta kolme.

[/quote]

Tässä on se perusidea. En tajua ihmisiä, joiden on lokeroitava asioita iän mukaan. Olen itse tehnyt lapset 30-vuotiaana mutta minulla tuo sama oli saavutettuna vasta 27-vuotiaana ja pari vuotta vielä tein uraa. Emme ole kaikki samasta muotista.

Paljon fiksumpi kysymys on esim. miksi teit lapsia, vaikka olit kouluttamaton, työtön ja rahaton ja parisuhdekin aivan tuore. Toisaalta tuohon taitaa vastaus olla aivan itsestään selvä.

Vierailija
15/25 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 21:59"]

Ainakin on todennäköisempää saada lapsia silloin, löytää kumppanin helpommin, pysyy todennäköisemmin yhdessä kumppanin kanssa, ei ole niin kyyninen, on energiaa, ei ole vanha, kun lapset on teinejä jne.

[/quote]Mikään noista ei pidä tosi elämässä paikkaansa, mutta ovat yleisesti nuoren ihmisen luuloja. Odotas kun ole viiskyt niin huomaat todellisuuden, paremmin.

Vierailija
16/25 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä ylipäätään hankkia ollenkaan.

Vierailija
17/25 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on elää yli 20 vuotiaaksi?

Vierailija
18/25 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 22:06"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 21:59"]

[/quote]Mikään noista ei pidä tosi elämässä paikkaansa, mutta ovat yleisesti nuoren ihmisen luuloja. Odotas kun ole viiskyt niin huomaat todellisuuden, paremmin.

[/quote]

Olen 50-vuotias ja minusta tuo em. viesti ihan pitää paikkansa. Ja lapset on "tehty" alle kolmikymmpisenä, ei kuitenkaan alle 25-vuotiaana. 

Aivan varmasti on hedelmällisempi nuorena, kiistätkö sen? Kiistätkö myös sen, ettei nuorena riitä virtaa paremmin kuin vanhana? Eli miten argumentoit väitteesi?

Vierailija
19/25 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 21:50"]

[/quote]

Miks tarvii olla vakityö?
[/quote]
Voi prkl..totta helvetissä sinulla täytyy olla elatuskykyä että minä en joudu tekeleitäs elättämään. Törä tää sossuyhteiskunta saa aikaiseksi. Sormi perseessä ihmetellään että pitääkö mun elättää joku...

Vierailija
20/25 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee mukelos milloin haluat. Kunhan sinulla on kasvatustaitoa ja elatuskykyä. Minä en todellakaan haluaa sinun ja tekeleittesi elättäjäksi. Suosittelen tenavien tekemistä reippaasti yli 30-vuotiaana. Ladtensuojelukulut ja sosiaalimenot puolittuisi. .veronmaksaja