Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15v itkee koko ajan. Ei ole varmaan enää normaalia?

Vierailija
26.02.2022 |

Pojasta kyse. Ei ole aiemmin juurikaan itkenyt. Nyt viikon sisään on itkenyt tosi monta kertaa. Jos häneltä kysyy asiasta silloin kun hän itkee, niin alkaa itkemään kovemmin. En tiedä mikä nyt on. Sitten kun rauhoittuu niin sanoo, että kaikki on hyvin.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kokee itsensä tytöksi eikä uskalla kertoa.

No voihan tämäkin olla, mutta en silti tähän usko.

Ap

Vierailija
22/52 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 20 v itkee, mutta kertoi että tämä maailman tilanne ahdistaa, ydinsodan mahdollisuus ym. moni muu tulevaisuuteen liittyvä. Pyysin sohvalle viereen ja rauhoittelin, päivä kerrallaan eletään ja pyysin välttämään lööppien ja klikkijournalismim lukemista em. tilanteista.

No 20v ehkä märsääkin tätä maailman menoa kun pitää jo osata itse hankkia voitakin leivän päälle ja jos mielii vielä ylähuulen lisäksi muita lisukkeita, niin on mentävä itse tekemään tiliä. Laskut maksettava ja ehkä vielä opiskeltava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttöhuolia?

Vielä vähemmän uskon tähän. Ei taida vielä tytöt kiinnostaa :)

Ap

Ai 15-vuotiaalla ei tytöt kiinnosta? Kyllä niillä kuule piirakat jo mielessä pyörii. Voi ehkä olla ettei sun poika ole päässyt vielä pinpin päälle, mutta ehkä siinä onkin se syy jos kaverit on saaneet ja hän ei.

No ei täällä tyttöjä ole näkynyt. Poikia vain.

Ap

No sitten ei uskalla tulla ulos kaapista.

Vierailija
24/52 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla sodanpelkoa, ei nuoren tarvi es lukea uutisia. Niitä tuuttaa joka Some kanavalta mitä nuoret käyttää ja ryhmissä.

Juttelisin pojan kanssa mitä nähnyt tai onko kokenut jotain. Olisin lähellä ja tekisin selväksi, että voi luottaa.

Heh, vedä nyt sota vielä tähänkin ketjuun ja puhu omasta puolestasi. Noin nuorella teinillä niin paljoa kiinnosta maailman meno kun se elämä pyörii niiden omien kavereiden, harrastusten, koulun ja tyttöjen ympärillä.

HAH?🧐

Mistä ihmeestä sinä tiedät, mikä ketäki ahdistaa?

Ääliö.

No ehkä siitä kun muistan oman ja kavereiden nuoruuden elävästi.

Vierailija
25/52 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttöhuolia?

Ap

Ai 15-vuotiaalla ei tytöt kiinnosta? Kyllä niillä kuule piirakat jo mielessä pyörii. Voi ehkä olla ettei sun poika ole päässyt vielä pinpin päälle, mutta ehkä siinä onkin se syy jos kaverit on saaneet ja hän ei.

Ap

No sitten ei uskalla tulla ulos kaapista.

No sano nyt ap:lle suoraan että se haikailee persereiän perään jos ei tytöt kiinostele

Vierailija
26/52 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsihan se vielä on. Ei ihme, jos itkettää.

Vierailija
27/52 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy sellaisia kysymyksiä, joihin on helppo vastata. Esim. Mihin voi vastata joko kyllä tai ei.

Ja tosiaan ehkä parempi ensin keskittyä lohduttamiseen kuin siihen itkun syyhyn

Vierailija
28/52 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti ku joku itkee se syyn tietäminen ei oo niin olennaista kuin toimia niinkuin itkevän henkilön kanssa toimitaan. Eli olla läsnä, kuunnella, antaa tilaa tunteelle jne. Sen syyn voi saada myöhemmin selville, mutta tärkeämpää on keskittyä siihen itse tilanteeseen. Itellä ainakin jos itken, tilanteesta tulee vaan vaikeampi jos pitäis alkaa sanoittaan tilannetta jollekki toiselle. Tuo, että hän itkee vanhemman seurassa on tosi hienoa, kun tuntee olonsa tarpeeks turvalliseks että voi näyttää tunteensa.

Vierailija
29/52 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy sellaisia kysymyksiä, joihin on helppo vastata. Esim. Mihin voi vastata joko kyllä tai ei.

Teen näin ensi kerralla. Mulla on vähän haasteita tässä, mutta yritän.

Ap

Vierailija
30/52 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttöhuolia?

Ap

Ap

Huoh. Ei näkynyt mullakaan, kun olin nuori ja sitä itkin aina iltaisin.

ohis

Vierailija
31/52 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sota on aina pelottanut nuoria. Sinun nuoresi ei ole poikkeus. Lisäksi on tietysti jokaisella ne omatkin murheet.

Vierailija
32/52 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minkälainen äiti sä oikein olet, kun et osaa toimia ja keskustella lapsesi kanssa??

Vierailija
33/52 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ootko assi?

Vierailija
34/52 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna ap alkaisin systemaattisesti keskustelemaan eri asioista. Ensiksi ottaisin esille sukupuoliasiat, sanoisin ihan selvästi ,että kaikki ihmiset, niin heterot, lesbot, kuin homotkin ovat TÄYSIN saman arvoisia ja hyväksyn kaikki 100%: sesti. Ihminen on sellainen millaiseksi on syntynyt ,eikä tarvitse ainakaan kotona sitä salata.

Toiseksi kysyisin omalta opelta ihan puhelimitse onko havainnut jotain erityistä koulussa, ja pyytäisin luottamuksellisesti tarkkailemaan kaverisuhteita, välitunteja ym .

Kolmanneksi pyytäisin ,että kutsuisi kotiin jonkun kaverin tai kavereita ja tarkkailisin miten silloin toimii.

- onko saanut tietää esim että teidän perheasoissa olisi tullut esiin jotain pelottavaa, esim isä uskoton.

- pelkääkö sinun kuolemaa, onko jonkun pojan kaverin lähipiirissä tapahtunut kuoleman tapauksia, vakavaa sairautta. Ja tietysti puhuisin varovasti ,ettei Suomeen tule sotaa.

Vierailija
35/52 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minkälainen äiti sä oikein olet, kun et osaa toimia ja keskustella lapsesi kanssa??

Se ei oo mulle luontaista. Haluaisin kyllä, mutta se on vaikeaa. Silloin kun mä olin pieni, niin mulle suututtiin itkemisestä ja kiukuttelusta enkä oppinut näyttämään niitä. Omilleni en suutu tietenkään tuollaisesta mutta mun on vaikeaa olla tuollaisessa tilanteessa. Mulle on helpompaq kysyä, mikä mun lapsella on hätänä kuin mennä halaamaan ja silittelemään. Ei se ole kaikille niin helppoa, vaikka haluaisi.

Ap

Vierailija
36/52 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuna ap alkaisin systemaattisesti keskustelemaan eri asioista. Ensiksi ottaisin esille sukupuoliasiat, sanoisin ihan selvästi ,että kaikki ihmiset, niin heterot, lesbot, kuin homotkin ovat TÄYSIN saman arvoisia ja hyväksyn kaikki 100%: sesti. Ihminen on sellainen millaiseksi on syntynyt ,eikä tarvitse ainakaan kotona sitä salata.

Toiseksi kysyisin omalta opelta ihan puhelimitse onko havainnut jotain erityistä koulussa, ja pyytäisin luottamuksellisesti tarkkailemaan kaverisuhteita, välitunteja ym .

Kolmanneksi pyytäisin ,että kutsuisi kotiin jonkun kaverin tai kavereita ja tarkkailisin miten silloin toimii.

- onko saanut tietää esim että teidän perheasoissa olisi tullut esiin jotain pelottavaa, esim isä uskoton.

- pelkääkö sinun kuolemaa, onko jonkun pojan kaverin lähipiirissä tapahtunut kuoleman tapauksia, vakavaa sairautta. Ja tietysti puhuisin varovasti ,ettei Suomeen tule sotaa.

Kiitos näistä neuvoista. Pitää jutella tuon kanssa, kun on sopiva hetki ja hyvin aikaa.

Ap

Vierailija
37/52 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se ei oo mulle luontaista. Haluaisin kyllä, mutta se on vaikeaa. Silloin kun mä olin pieni, niin mulle suututtiin itkemisestä ja kiukuttelusta enkä oppinut näyttämään niitä. Omilleni en suutu tietenkään tuollaisesta mutta mun on vaikeaa olla tuollaisessa tilanteessa. Mulle on helpompaq kysyä, mikä mun lapsella on hätänä kuin mennä halaamaan ja silittelemään. Ei se ole kaikille niin helppoa, vaikka haluaisi.

Ap

Ja silti piti lisääntyä?

Vierailija
38/52 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsihan se vielä on. Ei ihme, jos itkettää.

Ei oo mikään pieni enää.

Vierailija
39/52 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiktok on täynnä sotaklippejä ruumiita jne näkee paljon raaempaa matskua ku mistään uutisista. Näitä katsoo sit alakoululaisetkin.

Vierailija
40/52 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiktok on täynnä sotaklippejä ruumiita jne näkee paljon raaempaa matskua ku mistään uutisista. Näitä katsoo sit alakoululaisetkin.

niin on :( munkin lapset on tiktokissa nähnyt niitä videoita. onneksi ovat jo lukioikäisiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme