Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä tuntuu sydänkohtaus? Pelottaa...

Vierailija
18.07.2015 |

Olen siis vasta 20-vuotias, mutta pienempänä mulla oli paljon kipuja ja rytmihäiriöitä sydämen kohdalla. Asiaa tutkittiin paljon, vain lievä läppävika löytyi, muttei ollut tarpeellista tehdä asialle mitään. Rytmihäiriöitä ja kipuja on edelleen, usein sydän jättää lyönnin välistä tai tulee ylimääräisiä lyöntejä. Nyt mä oon sitte alkanu (aavistaa?) tai ainakin pelätä, että sydänkohtaus tulee jossain vaiheessa. En tiedä kuinka tällaiseen vois valmistautua, kyllä sen varmaan tunnistaa, mutta onko kellään kokemusta, miltä sydänkohtaus tuntuu?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään oo kokemusta...?

Ap

Vierailija
2/12 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänkohtaus voi tuntua kipuna rinnassa, ja selässä. Sydämmen puoleista kylkeä voi myös "vetää". Kipu on tunnistettavan voimakasta. Jos ei ole sydänlääkkeitä, nitroja saatavilla, käytä aspiriinia, se on verta ohentava lääke joka auttaa pahimpaan hätään, ja pitää soittaa heti ambulanssi. Kun sydänkohtaus iskee, mene puoli istuvaan koho asentoon, se rentouttaa lihaksia. Pitää pyrkiä olemaan liikkumatta odotellessa.

Vierailija
4/12 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla infarkti tuntui vain pienenä puristuksena rinnassa ja molempien käsien voimattomuutena, eikä siihen mitään auta vaikka kuinka pelkäisit ja istuisit sormet valtimolla. Se tulee jos tulee taikka sitten ei, sinulla on edessäsi vuosikymmenia aikaa, älä tuhlaa elämääsi turhaan vauhkoiluun.

Vierailija
5/12 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä kuitenkin joskus kuolet. Diilaa sen kanssa ja elä elämääsi.

Vierailija
6/12 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelkäät kohtausta noin paljon, eikö olisi paikallaan tilata vastaanottoaika kardiologilta ja selvittää sydämesi nykytila ja määrätä lääkitys, jos tarpeen.

Vierailija
7/12 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt relaa. Se on äärettömän harvinainen sun ikäisellä. Monet luulee lihaspistoja ja närästystä sydänperäisiksi. Rytmihäiriöt on nuorilla varsin yleisiä. Sun iässä mulla oli jatkuvasti. Niihin ei kannata kiinnittää huomiota.

Vierailija
8/12 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pelottaa myös. Taustalla iso sukurasitus, olen stressannut hulluna viimeiset 30 vuotta. Kortisolit varmasti tapissa vuosikymmeniä. Verenpaine on ollut tähän asti ok mutta nyt yhden oikein pahan stressiviikon aikana alkoi korvassa jumputtaa sydämen syke eikä se ole lakannut sen jälkeen kuin hetkeksi. Pitäisi mittauttaa verenpaine mutta pelottaa.
.

Vierailija
9/12 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 16:31"]Jos pelkäät kohtausta noin paljon, eikö olisi paikallaan tilata vastaanottoaika kardiologilta ja selvittää sydämesi nykytila ja määrätä lääkitys, jos tarpeen.
[/quote]

Onko tää maksullinen, tai jos on ni kuinkahan paljon tulee hintaa?

Ap

Vierailija
10/12 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 16:37"]Mua pelottaa myös. Taustalla iso sukurasitus, olen stressannut hulluna viimeiset 30 vuotta. Kortisolit varmasti tapissa vuosikymmeniä. Verenpaine on ollut tähän asti ok mutta nyt yhden oikein pahan stressiviikon aikana alkoi korvassa jumputtaa sydämen syke eikä se ole lakannut sen jälkeen kuin hetkeksi. Pitäisi mittauttaa verenpaine mutta pelottaa.
.
[/quote]

Sama juttu, tietty kaikki kuolee aikanaan eikä mihinkään tollaseen voi oikeesti loppujen lopuks vaikuttaa, mut kokemuksia olis kiva kuulla. Googlesta löysin lähinnä oireita, en kokemuksia... Itsellä kans suku täynnä sydänsairauksia ja muuta.

Ap

Vierailija
11/12 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei 9, mee lääkäriin, korvassa jumputtava sydämen syke voi olla karotisdissekaatio.

Vierailija
12/12 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 17:01"]Hei 9, mee lääkäriin, korvassa jumputtava sydämen syke voi olla karotisdissekaatio.
[/quote]

Tai ihan vaan kohonnut verenpaine ja stressi, mut hyvähän se tosiaan olis lekurissa mennä käymään!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä