Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ARGH!! Mitä tää on? Eikö vauva saa tarpeeksi maitoa?

Vierailija
27.09.2006 |

Vauva siis imee 30min - 60min tissiä. Nukahtaa välillä. Herättelen. No, kohta taas unessa. Otan pois tissiltä, laitan nukkumaan, ni heti 10 min päästä herää huutoon.

Mitä tää on? Eikö vauva saa tarpeeksi maitoa tissistä vai onko laiska imemään? Yritän antaa tuttia kun huutaa, mutta sylkii tutin pois...

Olen menettämässä jo hermot!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä kuulostaa. :) Minä tein tuossa vaiheessa niin, että otin hiukopalaa viereen, pötkötettiin sängyllä ja luin Agatha Christien tuotannon läpi. Ei sitä ikuisuutta kestä, puolen vuoden päästä enää muisto vain moinen ajanjakso.

Vierailija
2/10 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vauva teki noin lähes heti synnyttyään, siis ei jaksanut syödä kunnolla. Antibioottikuuri auttoi eli oli jokin tulehdus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on korvikkeen syöny, niin on tyytyväinen

ap

Vierailija
4/10 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kuinka pientä sai imettää putkeen pari kolme tuntia iltaisin. En silti mitään korvikkeita antanut. Sun oma maito vähenee koko ajan kun niin teet ja noidankierre on valmis. Sun tehtävä on nyt vain imettää ja imettää ja imettää. Sitä se alku on. Kärsivällisyyttä peliin, niin maitokin heruu paremmin.

Vierailija
5/10 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut tiheän imun kausista? Vauvan pitkä ja tiheä imu lisää maidontotantoa.

Vierailija
6/10 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys kunniaan, mutta voipi olla että vastike auttaisi. On nimittäin vähän " vahvempaa" kuin äidinmaito ja vauva tulee helpommin kylläiseksi. Jos tavaksi otat niin voi olla kylläkin hyvästit imetykselle, mutta parempi sekin kuin äidin totaalinen uupuminen ja hermojen menetys. Yritä jaksaa!

Vierailija
7/10 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat itse levättyä, ja palaudut nopeasti omaksi itseksesi. Ei äitiyden tarvitse olla uhrautumista ja kärsimystä. Imetät sen verran kun huvittaa ja korviketta loput. Vauva pärjää erinomaisesti.

Vierailija
8/10 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annettiin korviketta ja lapsi oli rauhallinen ja minäkin nautin silloin äitiydestä. Ennen korvikkeen antoa olin niin väsynyt ja turhautunut kaikkeen.

Nyt on sitä maitoa tullut ja ajattelin imettää ja ettei tarvitsisi antaa lisämaitoa, mutta pakko kai se on. Kun en muuten jaksa olla hyvä äiti esikoisellekaan, joka myöskin tarvitsee sitä äidin aikaa. Eikä ole varmaankaan mukavaa jos äiti on ihan hermoraunio koko ajan :(

ap

Vierailija
9/10 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jotkut imevät nopeasti ja jotkut hitaasti. Ja se hitaasti voi tarkoittaa toooooosi hitaasti. Vauvat kun ovat erilaisia.

Vierailija
10/10 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan sen tietää että vastasyntyneet asuvat tissillä, eikä se tarkoita sitä että maito olisi loppunut. Kai se nyt loppuu, jos heti antaa vastiketta.

Vierailija:

tee testi, anna vastiketta heti imetyksen perään. siinä huomaat saako riittävästi tissimaitoa. muista itsekin juoda paljon...

AP! Ei muuta kuin annat vauvan vain tisutella niin kauan kuin haluaa. Minä makoilin sohvalla TV:tä katsellen usein montakin tuntia niin, että vauva imi välillä tissiä. Oli koko ajan rinnassa kiinni, välillä vaan piti pientä taukoa ja sitten taas tankkasi puolituntia-tunninkin ihan koko ajan. Se kuuluu asiaan.

2vk tienoilla suunnilleen on ensimmäinen tiheän imun kausikin, jolloin vauva tilaa lisää maitoa itselleen imemällä tavallista useammin ja pidempään.