Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein vaihdatte lakanat?

Vierailija
18.07.2015 |

Ja kuinka usein teistä pitäisi vaihtaa? Olkaahan rehellisiä!!

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden välein suurinpiirtein, enpä oo kiinnittänyt asiaan hirveesti huomiota.

Vierailija
2/57 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa ainakin näin kesällä. Menee ryppyiseksi ja nuhjuiseksi. On ihanaa nukkua puhtaissa raikkaissa lakanoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 7kg:n pesukone vaikka asun yksin :DD tiedän että liian iso mutta kun se oli niin halpa suoravetokone! Lg:ltä. Pesen usein lakanoita ja pyyhkeitä ja tyynynkin, kyllä niistä rumpua täyteen saa.

Vierailija
4/57 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee yleensä joku 2-4kk. Muuten olen todella tarkka siisteydestä mutta jostain syystä lakanat ei tunnu likasilta niin en vain vaihda. Vanhempien luona tehtiin samoin pienenä, sieltä jäänyt.

Vierailija
5/57 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä lakana on mun suosikki. Tosi sileä pehmeä ja kiiltävä. Pysyy paikoillan ja helppo laittaa.

https://www.hobbyhall.fi/koti-ja-sisustus/makuuhuone/aluslakanat/pioni-muotoonommeltu-satiinilakana-beige?

Vierailija
6/57 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen viikko. Käytössä on molemmilla kaksi tyynyä, joten tyynyliinatkinbtavallaan vaihtuvat vähän useammin :)

Vierailija
7/57 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakanat 3-4 vk välein. Tyynyliinat kerran viikossa .

Vierailija
8/57 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden välein suunnilleen. Tiedän että liian harvoin, mutta meillä on todella hankala pestä lakanapyykkiä kun ei mahdu kuivumaan minnekään ja pesukone on pieni ja pyykkiä muutenkin paljon. Jos olisi kuivausrumpu niin vaihtaisin varmaan viikon välein. Meillä on kyllä muutenkin sekaista kun siivousvastuu on täysin yhdellä ihmisellä eli minulla, ei vaan ole aikaa pitää kaikkea siistinä yksin. Olen todennut että jos sotku häiritsee, sopii osallistua edes omien jälkien siivoamiseen. Eipä ole näköjään vielä niin paljon häirinnyt.

Vierailija
9/57 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdetaan kerran viikossa, kesällä joskus kaksikin kertaa viikossa. Itse hikoilen aina yöllä vaikka makuuhuoneen lämpötila on matala. Mies ei hikoile. Suihkussa käydään aina iltaisin ennen nukkumaanmenoa eli puhtaana mennään sänkyyn:) Eikä sängyssä (lähes) koskaan syödä tai olla muutoin kuin yövaatteet päällä (tai tietty alasti myös:D). En tiedä mitään ihanampaa kuin viileät, puhtaat lakanat<3 Tai mitään ällöttävämpää kuin haisevat, ryppyiset, tunkkaiset, perseelle haisevat petivaatteet, yöks! Tuuletan aina sängyn ennen nukkumaanmenoa ja ennen petaamista, enkä ikinä lähde mihinkään ilman että sänky on pedattu.

Vierailija
10/57 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa. Käyn suihkussa aamuisin, joten kyllä nuo lakanat viikossa nahjuuntuu. Asuinmaassani myös helteet piinaavat ahkerasti.

Vierailija
11/57 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihdan joka viikko. Oon neuroottinen vissiin jonkun mielestä. Mutta rakastan sitä tunnetta kun menee nukkumaan puhtaiden ja tuuletettujen lakanoiden alle. Lapsien tultua olen tullut makuhuoneen puhtaudesta vielä tarkemmaksi..

Vierailija
12/57 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisängyssä aluslakanan ja tyynyliinan päivittäin, pussilakanat noin viikottain.

Lasten sänkyihin kerran viikossa.

Vierailija
13/57 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa. Mielestäni sopiva väli.

Vierailija
14/57 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan kerran viikossa, öisin tulee jonkin verran hikoiltua.

Vierailija
15/57 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa, mun mielestä sopiva väli, näin on tehty lapsuudestani asti :)

Vierailija
16/57 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka perjantai vaihdan lakanat. Joskus tyynyliinan useamminkin, jos esim. helteitä. Mielestäni kerran viikossa on hyvä vaihtoväli.

Vierailija
17/57 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista:D ehkä kerran kuukaudessa. Onko liian pitkä väli??

Vierailija
18/57 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden viikon välein.

Vierailija
19/57 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen perjantai saunapäivänä vaihtuu ja yhtään enempää en lakanoita pysty pitämään kerrallaan vaikka käyn suihkussa joka ilta. Lakanoiden vaihtoa edeltää säävarauksella 15 min - 3 tunnin ulkona peittojen ja tyynyjen tuuletus. Oikeastaan 1,5 viikkoa olisi paras vaihtoväli, mutta tässä laiskuus tulee jo vastaan.

Vierailija
20/57 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti viikossa.