Kuinka usein vaihdatte lakanat?
Ja kuinka usein teistä pitäisi vaihtaa? Olkaahan rehellisiä!!
Kommentit (57)
Kerran viikossa ainakin näin kesällä. Menee ryppyiseksi ja nuhjuiseksi. On ihanaa nukkua puhtaissa raikkaissa lakanoissa.
Mulla on 7kg:n pesukone vaikka asun yksin :DD tiedän että liian iso mutta kun se oli niin halpa suoravetokone! Lg:ltä. Pesen usein lakanoita ja pyyhkeitä ja tyynynkin, kyllä niistä rumpua täyteen saa.
Menee yleensä joku 2-4kk. Muuten olen todella tarkka siisteydestä mutta jostain syystä lakanat ei tunnu likasilta niin en vain vaihda. Vanhempien luona tehtiin samoin pienenä, sieltä jäänyt.
Tämä lakana on mun suosikki. Tosi sileä pehmeä ja kiiltävä. Pysyy paikoillan ja helppo laittaa.
Joka toinen viikko. Käytössä on molemmilla kaksi tyynyä, joten tyynyliinatkinbtavallaan vaihtuvat vähän useammin :)
Lakanat 3-4 vk välein. Tyynyliinat kerran viikossa .
Kuukauden välein suunnilleen. Tiedän että liian harvoin, mutta meillä on todella hankala pestä lakanapyykkiä kun ei mahdu kuivumaan minnekään ja pesukone on pieni ja pyykkiä muutenkin paljon. Jos olisi kuivausrumpu niin vaihtaisin varmaan viikon välein. Meillä on kyllä muutenkin sekaista kun siivousvastuu on täysin yhdellä ihmisellä eli minulla, ei vaan ole aikaa pitää kaikkea siistinä yksin. Olen todennut että jos sotku häiritsee, sopii osallistua edes omien jälkien siivoamiseen. Eipä ole näköjään vielä niin paljon häirinnyt.
Vaihdetaan kerran viikossa, kesällä joskus kaksikin kertaa viikossa. Itse hikoilen aina yöllä vaikka makuuhuoneen lämpötila on matala. Mies ei hikoile. Suihkussa käydään aina iltaisin ennen nukkumaanmenoa eli puhtaana mennään sänkyyn:) Eikä sängyssä (lähes) koskaan syödä tai olla muutoin kuin yövaatteet päällä (tai tietty alasti myös:D). En tiedä mitään ihanampaa kuin viileät, puhtaat lakanat<3 Tai mitään ällöttävämpää kuin haisevat, ryppyiset, tunkkaiset, perseelle haisevat petivaatteet, yöks! Tuuletan aina sängyn ennen nukkumaanmenoa ja ennen petaamista, enkä ikinä lähde mihinkään ilman että sänky on pedattu.
Kerran viikossa. Käyn suihkussa aamuisin, joten kyllä nuo lakanat viikossa nahjuuntuu. Asuinmaassani myös helteet piinaavat ahkerasti.
Mä vaihdan joka viikko. Oon neuroottinen vissiin jonkun mielestä. Mutta rakastan sitä tunnetta kun menee nukkumaan puhtaiden ja tuuletettujen lakanoiden alle. Lapsien tultua olen tullut makuhuoneen puhtaudesta vielä tarkemmaksi..
Parisängyssä aluslakanan ja tyynyliinan päivittäin, pussilakanat noin viikottain.
Lasten sänkyihin kerran viikossa.
Kerran viikossa. Mielestäni sopiva väli.
Vaihdan kerran viikossa, öisin tulee jonkin verran hikoiltua.
Kerran viikossa, mun mielestä sopiva väli, näin on tehty lapsuudestani asti :)
Joka perjantai vaihdan lakanat. Joskus tyynyliinan useamminkin, jos esim. helteitä. Mielestäni kerran viikossa on hyvä vaihtoväli.
En muista:D ehkä kerran kuukaudessa. Onko liian pitkä väli??
Joka toinen perjantai saunapäivänä vaihtuu ja yhtään enempää en lakanoita pysty pitämään kerrallaan vaikka käyn suihkussa joka ilta. Lakanoiden vaihtoa edeltää säävarauksella 15 min - 3 tunnin ulkona peittojen ja tyynyjen tuuletus. Oikeastaan 1,5 viikkoa olisi paras vaihtoväli, mutta tässä laiskuus tulee jo vastaan.
Kuukauden välein suurinpiirtein, enpä oo kiinnittänyt asiaan hirveesti huomiota.