Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein vaihdatte lakanat?

Vierailija
18.07.2015 |

Ja kuinka usein teistä pitäisi vaihtaa? Olkaahan rehellisiä!!

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka päivä

Vierailija
22/57 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vaihdetaan joka toinen viikonloppu. Mun mielestä meille ihan hyvä vaihtoväli. Joskus saatan väliviikonloppuna pestä tyynyliinat pyyhkeiden kanssa.

Yleensä tulee kuitenkin mentyä nukkumaan suihkun jälkeen, jolloin sitä likaa ei kerry niin paljoa sänkyyn. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon hikoilette yöllä? Meillä mies hikoilee jonkun verran, mä en oikeastaan ollenkaan. Makuuhuoneen lämpötila on aika matala, myös näin kesällä. Suihkussa käymme joka ilta ennen nukkumaanmenoa.

Vierailija
24/57 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyynyliina pitäisi kerran viikossa ja lakanat kerran kahdessa viikossa.
Itsellä tahtoo unohtua tuo, joten ne saattavat olla pari kuukautta...

Vierailija
25/57 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 15:03"]Tyynyliina pitäisi kerran viikossa ja lakanat kerran kahdessa viikossa.
[/quote]
Ja jatkan ennen kuin yökkäätte :D että peseydyn joka ilta ja olen aina puhtailla vaatteilla sängyssä.

Vierailija
26/57 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on varmaan pari kuukautta pahimmillaan. Myönnän että olen tosi laiska ja että tää on vähän ällöttävää.

Vierailija
27/57 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 15:03"]

Tyynyliina pitäisi kerran viikossa ja lakanat kerran kahdessa viikossa. Itsellä tahtoo unohtua tuo, joten ne saattavat olla pari kuukautta...

[/quote]

Kuka sen määrää?

Vierailija
28/57 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen viikko, helteillä joka viikko. Tyynyliinat useammin. Lapsille tarpeen mukaan mutta väh.kahden viikon välein.

Vierailija
29/57 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi joka viikko, vaihdan noin 2 viikon välein. Kesällä ehkä hiukan tiuhemmin, kun kuivavat nopeasti narulla.

Vierailija
30/57 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman viikon välein. Yleensä käytän pussimaista lakanaa patjan ympärillä(ikään kuin pussilakana peitossa mutta peiton tilalla patja) ja käännän patjan reilun viikon päästä lakanan vaihdosta, joten vähän pitempi väli on mun mielestä ihan ok kun on kaksi puolta mitä käyttää :D Hankala selittää, ne jotka harrastaa samaa varmaan ymmärtää. Jos lakana tuntuu likaiselta tai haisee niin vaihdan sen aikaisemmin. Mutta 1,5 viikkoa per puoli eli vaihdan lakanan kolmen viikon välein :)

Vierailija
31/57 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vaihdetaan noin kerran viikossa. Joskus saattaa olla 1.5-2 viikkoakin väliä, mutta keskimäärin viikon välein. En muuten vaihtaisi näin usein, mutta kun talossa puolipitkäkarvainen kissa niin lakanat on ihan täynnä karvaa. Ja tänään haettiin toinen samanrotuinen kisuli taloon, eli karvan määrä vain kasvaa :D Ja en koe tätä ongelmana, haluan että kissat nukkuu vieressämme yöllä joten siitä seuraa karvaiset lakanat.

Vierailija
32/57 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 14:52"]Kerran viikossa, mun mielestä sopiva väli, näin on tehty lapsuudestani asti :)
[/quote]

Meillä ei kotona kyllä noin usein vaihdettu 80-luvulla. Mahtoikohan olla edes 2 viikon välein vaihtopäivä. Muuten meillä oli aina ihan moitteettoman siistiä ja puhtaat lakanat aina mankeloitiin tai silitettiin.

Vierailija
33/57 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 15:03"]Tyynyliina pitäisi kerran viikossa ja lakanat kerran kahdessa viikossa.
[/quote]

Tiedätkö, miltä asunnossasi haisee? Vaikka olisi -miten- puhdas kun käy nukkumaan, imeytyy vuodevaatteisiin hikeä, kuolleita ihosoluja, pölyä, kuolaa (jokainen joskus nukkuu suu auki) ym. Hyi olkoot.

Vierailija
34/57 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä parin viikon välein yksin ollessa, mutta vietän nykyään yhden miehen luona ehkä 5 yötä viikossa niin omia lakanoita vaihdan varmaan kerran kuussa ja hänen luona sitten kerran viikossa.

Vierailija
35/57 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden viikon välein. Haluaisin vaihtaa joka viikko, mutta olen laiska.

Vierailija
36/57 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa pyrin vaihtamaan. Lakanan saatan vaihtaa parikin kertaa viikossa kun lapset oleilee meidän sängyssä. Just eilen vaihdoin ja pesin peitot ja tyynytkin! Oli vielä uudet liinavaatteet :) Mikään ei voita puhtaita petivaatteita!
Lasten liinavaatteet vaihdan harvemmin, ehkä kerran kahdessa tai kolmessa viikossa. Liian harvoin..

Vierailija
37/57 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 15:11"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 14:52"]Kerran viikossa, mun mielestä sopiva väli, näin on tehty lapsuudestani asti :) [/quote] Meillä ei kotona kyllä noin usein vaihdettu 80-luvulla. Mahtoikohan olla edes 2 viikon välein vaihtopäivä. Muuten meillä oli aina ihan moitteettoman siistiä ja puhtaat lakanat aina mankeloitiin tai silitettiin.

[/quote]

Olen vm 71 ja meillä oli lauantaisin siivouspäivä, ja silloin vaihdettiin lakanat, tapa on jostain syystä jäänyt mulle, tosin meillä siivotaan torstaisin ja silloin vaihdetaan lakanat. Meilläkin mankeloitiin aina, mäkin mankeloin vielä silloin, kun asuimme kerrostalossa, en enää.

Vierailija
38/57 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin, kolmen viikon välein. Menemme aina puhtaana sänkyyn.

Vierailija
39/57 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tämmöinen "pitäisi viikon välein..." tulee? Meillä noin kahden viikon välein, ja se on ollut ihan riittävä. Joka ilta käydään vähintään suihkussa, usein saunassakin ja nukutaan niin viileässä, että ei paljon öisin hikoilla.

Vierailija
40/57 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 15:48"]Mistä tämmöinen "pitäisi viikon välein..." tulee? Meillä noin kahden viikon välein, ja se on ollut ihan riittävä. Joka ilta käydään vähintään suihkussa, usein saunassakin ja nukutaan niin viileässä, että ei paljon öisin hikoilla.
[/quote]
No kyllä ne lakanat vaan marinoituu, jos niitä ei viikottain vaihda. Ihan perushygieniaa, vaikkei erityisemmin edes hikoilisi.