Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iskän viikonloppu ja nuoren menot

Vierailija
26.02.2022 |

13v tytöillä toki menoja tulee ja menee ja se on oikein ok. Jopa suotavaa.

Asia mikä kuitenkin ihmetyttää on se, että samana päivänä yleensä tuntia ennen kun lapsia pitäisi olla hakemassa niin tuleekin ilmoitus ettei nyt tule koska kavereiden kanssa sitä tai tätä ja tuleekin toiste. Ja että ovat sopineet äidin kanssa että iskän täytyy viedä lapsi ja lapsen kaverit tunnin matkan päähän ja hakea sitten illalla kun he soittavat. Nämä esimerkkejä. Monet menot on pitänyt perua koska äitinsä kanssa suunnittelevat iskän viikonlopulle asioita joista isä ei ole tietoinen kuin vasta sillä hetkellä kun pitää toimia eli istua autoon ja alkaa kuskaamaan.

Asioista on yritetty keskustella miten näistä täytyy sopia etukäteen, mutta niin ei kuitenkaan tehdä. Äiti on sitä mieltä että lapsella on oikeus päättää. Ja toki on! Mutta mielestäni olisi kohtuullista ottaa myös isän viikonloput huomioon.

Miten nämä asiat oikein menevät? Kuuluuko isän vain odottaa milloin käsky käy ja miten?
Entäs isän suunnitelmat? On melko ikävää ostaa kaappi täyteen ruokia nimenomaan lapsia ajatellen ja sitten eivät tulekaan. Tai varata reissuja mutta ei sitten reissuun pääsekään kun eivät sitä muistaneet ja sopivat muuta.

Tilanne alkaa olemaan jo hieman ärsyttävä. Ymmärrän ettei teinit aina muista, mutta eikös äiti olisi se taho joka muistuttaa?
Miten tällainen asia hoidetaan kun isää ei kuunnella?

Tytöt ovat 12 ja 13 ja erosta on 4v aikaa. Aika se on tätä samaa tappelua ollut. Aina on myös joustettu, mutta olisi pikkuhiljaa jo mukavaa, että muitakin otetaan huomioon.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, ettei tytöt rakasta isäänsä. Sille ei mitään enää tuossa vaiheessa voi.

Vierailija
2/59 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pitkä, en jaksanut lukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

teineille kaverit on tärkeimpiä ja aikatauutukset tuollaisia, ei liity vanhempien eroon mitenkään

t kahden teinitytön äiti

Vierailija
4/59 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anaaliseksi olisi ratkaissut tämänkin ongelman.

Vierailija
5/59 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäsi tekee väärin. Iskäviikonloppua ennen (hyvissä ajoin) iskä ja lapset sopivat aikataulut, äidillä ei ole siihen sanomista. Teinit voivat sopia kyläilyistä ym kavereille isäviikonloppuina mutta ei sillä tavalla että oletetaan isän kuskaavan ja sopeutuvan automaattisesti. Kommunikoi suoraan lastesi kanssa tästä lähin ja pidä huolta että sinun suunnitelmasi ovat teinien tiedossa hyvissä ajoin. Teinit ei päätä kaikesta.

Vierailija
6/59 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exäsi tekee väärin. Iskäviikonloppua ennen (hyvissä ajoin) iskä ja lapset sopivat aikataulut, äidillä ei ole siihen sanomista. Teinit voivat sopia kyläilyistä ym kavereille isäviikonloppuina mutta ei sillä tavalla että oletetaan isän kuskaavan ja sopeutuvan automaattisesti. Kommunikoi suoraan lastesi kanssa tästä lähin ja pidä huolta että sinun suunnitelmasi ovat teinien tiedossa hyvissä ajoin. Teinit ei päätä kaikesta.

teini voi ihan päättää meneekö sinne ollenkaan

Vierailija
7/59 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

teineille kaverit on tärkeimpiä ja aikatauutukset tuollaisia, ei liity vanhempien eroon mitenkään

t kahden teinitytön äiti

Tämä on varmasti totta ja oikein ymmärrettävää. Mutta eikö iskän viikonloppujen menot olisi hyvä sopia iskän kanssa eikä äidin? Tai edes yhdessä?

Tuohan opettaa lapsillekin sen ettei muita tarvitse ottaa huomioon.

Vierailija
8/59 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

teini voi ihan päättää meneekö sinne ollenkaan

Tottakai voi! Se tässä onkin että kun tiedon saa siitä vasta kun on ajanut pihaan niin ilmoitetaan että voi voi kun nyt kävi näin. Näistä asioista täytyy ilmoittaa ajoissa. Ei nyt kukaan voi olettaa että kaikki hyppäävät kun teini sanoo hep miten nyt sattuu huvittamaan ja muuttaa mielensä tunnin päästä jolloin täytyy lähteä uudestaan hakemaan.

Miten teinille opetetaan asioiden sopimisesta kun äitinsä ei näe asiassa mitään väärää?

Vierailija
9/59 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tukea lapsen suhdetta etävanhempaan.

Jos tapaamiset jää, voi lasten aikuistuttua olla jäljellä monta katkeraa ihmistä.

Vierailija
10/59 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei alaikäisenä osaa ajatella tulevaisuutta. Vanhempien täytyisi kantaa vastuu tapaamisten toteutumisesta.

Vierailija
11/59 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista se nyt vaan on teinien kanssa, se rauhoittuu ajan kanssa. 

Vierailija
12/59 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä kuskaa, jos ei ole ennalta sovittu. Sovit niiden lasten kanssa, äidistä välittämättä, mitä teette ja mihin aikaan, ja noudatat niitä sopimuksia. Jos teinit eivät sitten haluakaan tulla mukaasi, niin sille et mitään voi.

Asutteko muuten jossain syrjäseudulla, vai miksi tuon ikäisiä pitää autolla kuskata kavereiden luokse? Eikö siellä kulje julkiset?

Vierailija
13/59 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No älä kuskaa, jos ei ole ennalta sovittu. Sovit niiden lasten kanssa, äidistä välittämättä, mitä teette ja mihin aikaan, ja noudatat niitä sopimuksia. Jos teinit eivät sitten haluakaan tulla mukaasi, niin sille et mitään voi.

Asutteko muuten jossain syrjäseudulla, vai miksi tuon ikäisiä pitää autolla kuskata kavereiden luokse? Eikö siellä kulje julkiset?

Otan kantaa vain tähän "asutteko syrjäseudulla" jne. Esimerkiksi minä asun Lahdessa ja julkinen liikenne on sujuvaa hyvin pienellä alueella. Helpompi kuljettaa lapsi kavereilleen kuin laittaa kävelemään 8 km eli 4 km molemmissa päissä reittiä.

Vierailija
14/59 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syrjäseudulla asumme joten julkiset eivät kulje. Välimatkaa lasten äidin kotiin on 45min joten siksi nämä viime hetken muutokset hieman ärsyttävät. 1,5h ajelua turhaan on asia jota en ymmärrä. Toki välillä ilmoitetaan asiasta ajoissa jolloin en ole vielä ajamassa. Silti kaikki menee uusiksi näin lyhyellä varoitusajalla.

Tyttöjen kanssa on vaikea sopia mitään koska puhuvat yhtä ja sitten päättivätkin toisin. Jokainen päivä on uusi päivä.

Äitinsä tukee heidän mielenmuutoksiaan viimeistään siinä vaiheessa kun alkavat huutamaan ja sitten soittaa minulle että pitää tehdä kuten tytöt sanoo jotta saadaan huuto loppumaan. Kyllähän metsään huutoa mahtuu! Tuolla käytöksellään hän vain lisää lapsiin uskoa että huonolla käytöksellä saa tahtonsa läpi. Meillä on erilaiset kasvatukselliset näkökulmat. Minulla ei asiat toimi huutamalla vaan keskustelemalla ja sopimalla yhdessä, mutta siellä huutaminen ja riehuminen johtaa mieleiseen lopputulokseen. Siksi se ei ole niin tarkkaa heillä miltä muista tuntuu.

Vierailija
15/59 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset saavat itse sopia isäviikonloppunsa ja aika usein käy niin, että isälle ei sovikaan se, että lapsilla on kaverinsa ja harrastuksensa. Molemmilla lapsilla (nyt 12v ja 15v) on lauantaisin harkat, on sovittu kuljetusrinki jne. ja isälle se on liikaa. Hän ei jaksa eikä viitsi hyppiä teinien aikataulujen mukaan, ei mennä kisoihin jne. Onneksi isälläni on aikaa seistä viikonloppuisin kentän laidalla, muuten poika olisi harrastuksessaan aika yksin.

Minä olen isäviikonloput töissä.

Vierailija
16/59 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla lasten kans vaikka yhteistä whatsapp ryhmää, jossa keskustelisitte menemisistä ja tulemisista jne? Ajattelematonta toimintaa sopia menoja kertomatta yhdelle osapuolelle, ja jos oot tarpeeks joustanu niin ne on tottunu siihen että kyllä se sulle sopii

Vierailija
17/59 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian pitkä, en jaksanut lukea.

En mäkään ihan loppuun asti…meillä on torstai takarajana jolloin ilmoittaa tuleeko vai eikö ja siitä pidetään kiinni.

Vierailija
18/59 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset saavat itse sopia isäviikonloppunsa ja aika usein käy niin, että isälle ei sovikaan se, että lapsilla on kaverinsa ja harrastuksensa. Molemmilla lapsilla (nyt 12v ja 15v) on lauantaisin harkat, on sovittu kuljetusrinki jne. ja isälle se on liikaa. Hän ei jaksa eikä viitsi hyppiä teinien aikataulujen mukaan, ei mennä kisoihin jne. Onneksi isälläni on aikaa seistä viikonloppuisin kentän laidalla, muuten poika olisi harrastuksessaan aika yksin.

Ookoo teillä noin päin, mutta en nää miten tuo hyödytti aloittajaa

Vierailija
19/59 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorilla nyt on omat menonsa ja sellaista se vanhemmuus nyt vaan on. Ihan samanlaista on sillä lähivanhemmallakin ja varsin kohtuuton vaatimus sinulta, että Sinut pitäisi laittaa etusijalle. Tuskinpa itsekään eksääsi priorisoit. Eikä lasten kuulukaan sinua priorisoida, heillä on jo oma elämänsä.

Itse muodostat omat suhteesi lastesi kanssa. Pyydä niitä sopimaan sun kanssa etukäteen nuo kuskaukset, ei se eksäsi vika ole tai hänen tehtävänsä järkätä lasten kalenteri tyhjäksi.

Vierailija
20/59 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ookoo teillä noin päin, mutta en nää miten tuo hyödytti aloittajaa

Vaikka niin, että voisi katsoa peiliin ja unohtaa minä-minä -elämänsä. Kun ei ole 4 vuoteen ollut osa omien lapsensa elämää kuin rajoittamalla isäviikonlopputekemiset omien määräystensä mukaisiksi, niin miten ihmeessä olettaa, että lapset haluavat olla mieluummin isän kanssa kuin kavereiden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi