Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

### JOULUNTÄHTIEN keskiviikko ###

27.09.2006 |

Eilinen keskustelu:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8440757&p=&mpage=1&tmode=…

Tulin töihin jo jokin aika sitten. Esikoiselle tapahtui hyvin harvinainen pissavahinko ja näin, että kohta pitäisi herätä kuitenkin... Ilman päivävaippoja ollaan oltu jo vuosi ja tämän vuoden alusta ilman yövaippojakin. Sitä vaippojen raahaamista kaupasta kotiin ei kyllä kauhean innolla odota... Kai sitä 3,5-vuotiaan kanssa pääsee jo aika helpolla, joten mukavuudenhalu aina välillä iskee.

MUTTER-MOMMY. Kerroit siitä, että unelmiesi työpaikka meni ohi. Heini taisikin jo antaa neuvoja, että hakemuksen voisi laittaa sisään kuitenkin ja ilmoittaa kiinnostuksestaan, jotta jäisi mieleen. Toinen juttu, mitä on pitänyt kysyä, on keisarileikkaus. Muistanko oikein, että sinulle on sellainen suunnitteilla? Kuinka olet sopeutunut ajatukseen?

SYNNYTYSTAPA-ARVIO. Heinin ajatukset synnytystapa-arviosta kuulostivat niin kovin tutuilta. Ensimmäisessä raskaudessa pohdin kovasti tuota asiaa. Sain silloin ajan tuohon arvioon. Se jäi kuitenkin väliin, sillä lapsi syntyikin sitä ennen. Esikoinen painoi vain 2,7 kg syntyessään ja oli 46 cm pitkä, joten nyt vähän arveluttaa, minkä kokoinen tästä vauvasta tulee. Minulla on kyllä aika NKL:lle synnytyslääkärille rv 33, mutta en ihan tarkkaan tiedä, minkä takia tuo aika on. Kukaan ei tunnusta antaneensa lähetettä siihen!

SF-MITTA. Minulta ei ole moista mittaa otettu vielä lainkaan. Tosin terkkari on ollut enemmän kuin innokas aina siirtämään neuvola-aikoja, jos olen käynyt noilla ylimääräisillä lääkärikäynneillä. Kai Espoon kaupunki säästää sitten tuolla tavalla. Ensi viikolla on kuitenkin aika neuvolalääkärille ja sitä ennen terkkarille. Täytyy muistaa oikein pyytää tuota sf-mitan ottamista.

RAUPOTAR. Vinkkasit jotain ensi vuoden perhevapaauudistuksista. Olen yrittänyt itse tavata sitä kelluvaa isäkuukautta koskevaa voimaantulosäännöstä. Onko se nyt niin, että HE:n mukaan tämä muutos koskee niitä, joilla vanhempainloma alkaa ensi vuoden puolella tniitä, joilla on vielä 12 päivää jäljellä vanhempainlomaa ensi vuonna? Muistelen, että isäkuukauden tullessa aikanaan voimaan riitti, että oli jäljellä nuo 12 päivää.

Jep. Tällä viikolla on ollut pitkästä aikaa virtaa tehdä tosiaan muutakin kuin maata sohvan pohjalla. Onneksi se inhottava flunssa on nyt voitettu, jee! Eilen jaksoin laittaa oikein ruokaa ja jälkkäriksi vispipuuroa, nam. Turvotuskin on vähän hellittänyt eikä vaaka näyttänyt aamulla sellaisia lukemia kuin eilisaamuna. Minulla taitavat liiat hiilihydraatit pistää vatsan kovaksi ja nesteet kasautumaan. Heini taisi miettiä karkkilakkoa. Itse taidan alkaa siihen ensi kuussa! Tiedän kokemuksesta, että raskauskilojen karistaminen ei käy itselläni helposti, joten parasta olisi miettiä asiaa jo nyt! :-)

Mutta nyt työn touhuun!

Iituli rv 29+0

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin Iitulin kanssa samaan aikaan liikenteessä...

Niiskulle kiitos eilisestä, kiva kun tytöt tuli mukavasti toimeen ja todellakin, leikit osuu hyvin yksiin kun ovat niiiin saman ikäisiä! Toivottavasti teillä voidaan jo paremmin!

Paljon on juttuja ollut tässä mun parin päivän nettipimennon aikana, kaikkea en varmasti edes muista, ainakaan nimimerkkejä! PItäisi oikeasti olla jokin paperi, mihin kirjoitella samalla kun lukee pinoja! Sairasloma on monella ajankohtainen asia ja niinhän se taitaa olla näillä viikoilla. Hyvä ja huono omatunto varmasti vaihtelee rajustikin asian suhteen, mutta laitetaan sekin hormoonien piikkiin ;-) jookos, nyt voimme hyvällä omallatunnolla laittaa kaiken niiden piikkiin. Itse huhkin kovasti kotona ja siitä välillä huono, välillä hyvä mieli... Ota siitä sitten selvää!

Sf-mitta, oli mulla rv 28+ vain 25cm, esikoista odottaessa noilla viikoilla se oli jo 28 tai 29, vähän mitetityttää vauvan kasvu, mutta kaipa se ihan kivasti kasvaaa, potkii ainakin aktiivisesti. Ja se hikka, sitä on kyllä aika usen :-))) Kivaa!

Synnytystapa-arvio: Esikoisesta olin (käytännössä lääkäri teki sisätutkimuksen ja kokeili käsin vatsan päältä vauvan kokoa). Sanoi vauvan olevan 3.5-4kg ja hyvin mahtuu... No, oli 3140 ja hyvin mahtui... Tuskimpa tästäkään se kummempaa arviota tehdään, elleivät halua tarkistaa jostain asiaa erikseen.

Sonetelle kovasti voimia odotukseen. Vaikken odota yksin niin kovasti myötätuntoa sinulle. Kuten Heini kirjoittikin, sinun teksitistä huokuu sellaista järkevyyttä ja harkitsevuutta, että tulet varmasti pärjäämään vauvan kanssa vaikka yksin. Usen miehet eivät kai koe odotusta kovin konkreettisena osana vauvan tuloa, joten ihastuvat vauvaan vasta sen synnyttyä, toivottavasti isännän isälliset tunteet heräävät kun saa nyytin syliin.

Ja vielä gallup: Tavattiin töissä (jep, työromanssi) keväällä 2002, talvella 2003 muutettiin yhteen ja samana syksynä mentiin kihloihin. Vuonna 2005 syntyi ihana esikoisemme, kesällä 2006 mentiin siis naimisiin ja nyt jouluksi saadaan neljäs perheenjäsen. Ihanaa kun porukka kasvaa :-)

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Tiina 29+6

Vierailija
2/14 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläisellä vaihtui nämä raskauden kymmenluvut taas sitten supistusten merkeissä. Eli maanantaina illalla jouduin taas TAYSiin, kun supistukset tuli levossakin 10 min välein noin parin tunnin ajan. Taas sitten otettiin käyrää, ultrattiin...... kaikki kunnossa ja loppujen lopuksikaan supparit eivät nyt saaneet mitään aikaan. On tämä raskaus ja supistelu kummallista!!! Mutta nyt on sitten ollut taas rauhallisempaa ja onneksi viikkoja niin paljon, ettei enää tarvi sillä tavalla olla sydän ihan syrjällään vaan uskaltaa jo taas vähän nauttia raskaudestakin.

Galluppi oli kiva!!!!! Oli mielenkiintoista lukea toisten tarinoita. Vähän jotain muutakin kuin tätä raskautta aina vaan. Täytyypi kehitellä enemmän tällaisia galluppeja!!

Eli me tavattiin 97 baarissa. Oltiin molemmat yksin liikenteessä (aika tavaton tilanne kummallekin), törmättiin baaritiskillä ja juteltiin koko ilta henkeviä. Portsari oli sanonnu miehelleni, että tänä iltana tärppää ja se oli mieheni mukaan enne - tiedä sitten....

Yhteen muutettiin parin kuukauden jälkeen ja kihlat ostettiin vielä samana vuonna. ' 99 isot häät ja sitten oli ns. uurastusvuodet. Rakennettiin itse omakotitalo ja minä opiskelin työn ohessa uudelle alalle (ammattitutkinto ' 01 ja erikoisammattitutkinto ' 03).

Sitten alkoi tämä " perheenkasvatusprojekti" . Mieheni tyttö muutti meille asumaan ' 02, poju syntyi ' 04 ja nyt odotetaan perheeseemme näillä näkymin sitä viimeistä lasta ' 06.

Liitto on ollut onnellinen yhtä uurastusvuotta lukuunottamatta, jolloin mietin kiukuspäissäni jopa eroa. Onneksi ollaan nyt tässä ja tällä porukalla!

Jepulis, TINURILLE vielä, etten muuten ole käynyt Napapiirissä, kun mekään emme asu Tampereella. Tuo hypnoosi on ainoa asia, joka saa mut sinne raahautumaan;)

Mukavaa keskiviikkoa joulutähtösille!

t. päivikki 30+1 (jeee!!!!!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin oksentelija en ollut minä itse, vaan kolmevuotias esikoistyttö! Voi pientä, oksensi aamupuuronsa ulos, sen jälkeen ei ole enää oksennellut mutta saapa nähdä, pysyykö juuri annettu kamomillatee ja juustosiivu sisällä. Laitoin pikkuiselle pedin olohuoneen lattialle, lastenvideon pyörimään ja käyn aina välillä paijailemassa. Kuumetta ei onneksi ole ja muutenkin tyttö vaikuttaa melko pirteältä. Toivotaan ettei kyseessä ole kunnon oksennustauti!

Väsyttää. Lonkat taas jomottivat ja vauva oli yöllä tosi aktiivinen kohdunvenyttelijä :) Vaan eiköhän tämä tästä. ...Krooh...

[b]Synnytystapa- ja painoarvio[/b] tehtiin esikoisesta. Rv 36 neuvolassa lääkäri arvioi lantion kokoa ja kun ultran perusteella ei mitään erityisen isokokoista vauvaa odoteltu, totesi, ettei estettä alatiesynnytykselle ole. Kolme päivää ennen synnytystä kävin jo svolla näytillä tiuhan ja säännöllisen supistelun vuoksi ja silloin kokenut kätilö arvioi vatsan päältä tunnustellen vauvan kooksi noin 3 800 grammaa. Liekö sitten aivan edessä ja keskellä ollut istukka hämännyt, tyttö kun painoi vain 3 kiloa :) Eli vatsan päältä tehdyt painoarviot voivat heittää kilonkin suuntaan tai toiseen (meillä onneksi näin päin!), ultra on jonkin verran tarkempi, mutta ei sekään välttämättä luotettava mittari.

Eilisessä pinossa Heini kyseli joulutähtien Yahoo-listasta ja saikin linkin, hyvä! Kaikki mukaan vain rohkeasti, lista on hyvin moderoitu ja kirjoittajilta vaaditaan aktiivisuutta. Pelkkiä lukijoita ei kauaa katsella ;).

Onnea kaikille, jotka ovat siirtyneet jo 30+ -viikoille tai lähestyvät tuota lukemaa.

Tinuri ja Itu rv 28+4 ja pikkutyttö, joka juo kamomillateetä vatsavaivaansa :)

Vierailija
4/14 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ehdä vaihtamassa toimipistettä saman konsernin sisällä ja tämä uuden mahdollisen paikan pomo tietää tulossa olevista perhevapaista. Onko ihan laillista sanoa, että " saa paikan" jos EI ole jouluviikolla perhevapaalla?? Hän on kaupan alalla töissä ja jouluviikko on tosi kiireinen. Olen itse kovasti toivonut, että mies pitäisi juuri tuon joulun ajan isyyslomaa, niin olisi kerrankin osallistumassa jouluvalmisteluihin... Milta kuulostaa?????? Mies on tänään menossa tapaanmaan tätä esimiestä, ja olisi sitä ennen kiva kuulla kommentteja!! t. Maituliini 30 + 3

Vierailija
5/14 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa sain nukuttua tosi hyvin. Tahtoo olla aika katkonaista tuo uni nykyisin, ja joskus neljän jälkeen alan heräillä vähän väliä. Siihen asti kyllä nukun kuin tukki, mutta aamuyö on sitten jotenkin tosi levotonta unta. Maha ei paina, mihinkään ei satu, enkä usko että vauvakaan herättää, mutta nään kauheasti kaikenlaisia unia ja heräilen monta kertaa ennenkuin kello soi. Ja arvatkaa vaan ketä nukuttaa sitten iltapäivisin ihan kauheasti.. Viime yönä sain kuiteskin pitkästä aikaa nukuttua koko yön, heräsin vaan pari kertaa, ja nyt on tosi energinen olo! Ihanaa :) Mites muut saa nukuttua?

[b]Joulusta[/b] kyseltiin aiemmin. Me ei olla vielä koskaan oltu kotona joulua, vaan aina lähdetty jomman kumman vanhempien luo aatoksi ja sitten joulupäivänä tai Tapanina reissattu seuraavaan paikkaan. Matkaa

on kuitekin molempien vanhempien luo yli 200km ja yleensä joulunaikaan mittariin on kertynyt reilusti yli 1000km, joten tänä jouluna tuskin reissataan yhtään mihinkään. Ja kun tuo la on 17.12. niin ei vauvan tarvi olla kuin viikon myöhässä niin sitten vietetäänkin joulu sairaalassa. Toivottavasti kuitenkaan ei :) Isäni kyllä ilmoitti jo varanneensa vauvankin syntymäpäiväksi 12.12. (joka on siis myös isäni syntymäpäivä), saas nähdä on vauveli samaa mieltä asiasta ;) Joulusuunnitelmia ei tosiaan kauheesti tässä perheessä tehdä,

oletettavasti ollaan kotona tai sairaalassa. Voi kyllä olla että sukua kertyy sitten meille viimeistään pyhinä, mikäli vauva syntyy ennen joulua, koska kyseessä on kuitenkin eka lapsenlapsi molempien perheissä.

Mitäs muuta galluppia täällä onkaan ollut viime aikoina.. Ainiin. Miehen kanssa olemme myös klassisesti opiskelutovereita. Aluksi ihan " vain ystäviä" , aika pian sitten jotain muuta.. :) 1.5 vuoden seurustelun jälkeen muutimme yhteen, ja puoli vuotta myöhemmin kihlauduimme (talvella 2004). Häät piti olla tänä kesänä mutta kiireiden takia siirsimme vuodella (niin kuin joku muukin taisi sanoa tehneensä?). Ja nyt sitten syntyy rakas esikoinen :)

Onkohan tässä muuten mitään logiikkaa että yritän edelleen kituuttaa ilman närästyslääkkeitä..? Rupeaa olemaan aika inha vaiva, joten kai tässä jo vois helpottaa oloaan. Jotenkin sitä vaan on välttänyt lääkkeen

ottamista ihan viimeiseen saakka.. Kahvinjuomisen joudun kyllä varmaan kohta jättää pois kokonaan. Onko kellään muulla muuten älytöntä [b]suklaanhimoa[/b]? Mun pitäis lopettaa tuo suklaanmussuttaminen, tai ees vähentää, paino on noussu jo ihan tarpeeks, mutta kun vaan niin kovasti tekee mieli suklaatia...

Ainiin, vielä yksi kysymys.. Miltä vauvan hikka tuntuu? :)

-nesselia ja paraikaa jumppaileva masukki (rv28+3)

Vierailija
6/14 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi aamu kivalla uutisella :) Saadaan isompi vuokra-kämppä samalta kadulta :-) Rupean olemaan jo virtuoosi muuttamisen suhteen, tämä on jo kuuden vuoden sisällä 7 muutto mun osalla, heh :) Tosin tavaran määrä tuntuu olemaan aina tuo vakio. Eli aikas runsaasti.

Ensivuoden puolella pitäis kyllä katella ihan omistuskämppää, kun nyttenki päälle 700 eskoa menee jonkun toisen lompakkoon, gäägs.

Mutta ei ole pahemmin varaa ottaa lainaa, kun jää mammalomalle. Tulot tippuu liian paljon :( Siinä jo tekemistä ku lyhentää parisatkua kuukaudessa autolainaa veks :D Toki onhan tuo avokki apuna, mutta ei viitsi ihan tiukille vetää elämisen suhteen kuitenkaan. (sinä aikana, kun kotona on tuon vajaan vuoden)

Herranjestas ku päivittelin eilen taas asuntojen hintaa oikotien sivuilla..Järestään et kyllä alle 700e saa kunnon kolmiota vuokrattua täältä hki-vantaa sektorilta. Tylsää vai mitä? Meikku muuttaa Inariin..heh..

Vauva porskuttaa (.) massussa ja eilen nippaili pahemman kerran, kun olin autolla päristelemässä avokin kanssa. Jos olisin ollu ratissa, niin olis tullu käännettyä rattia väärään suuntaan. Tänk kaad..

Taitaa olla jotain stressiä kai? Eikä varmaan paranna tää muutto marraskuun puolella tilannetta :D Tosin aikaahan tässä on pakkailla, että ei siinä mielessä ei pitäisi stressata turhaan.

Sitten semmoinen kysymys, että minkäs kokoinen baby on viikolla 28? Onko kellään mitään tietoa :)

T. tirppis ja pimatsu

Vierailija
7/14 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.liberovaipat.fi/Pages/Pregnant/CalendarDefault.aspx?id=3010

Tuosta linkistä pitäisi näkyä, minkä kokoisia vauvat ovat keskimäärin milläkin viikoilla. Tietenkin yksilökohtaisia eroja on, mutta tuon viikon 28 mukaan vauva näyttäisi olevan 35 cm pitkä ja 1000 g painava.

Itse voin kertoa, että kolme viikkoa sitten rv 25+5 tehdyssä ultrassa lääkäri sai painoarvioksi vauvalle 905 g. En muista, oliko se Päivikki, joka kertoi jo jokin aika sitten, että vauvan painoarvio oli ollut 1500 g.

Vierailija
8/14 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoarvio nyt maanantaina ja vajaa viikko sitten 1500g. Viikolla 27 oli 1150g.

Arvioitahan nuo vaan on, mutta ymmärtääkseni tarkempia kuin loppuraskaudessa tehdyt, kun mulla ainakaan ei ole silloin enää saatu vauvan pään mittaa kunnolla, kun vaavi laskeutunut ja pää tuolla äidin luiden alla.

t. päivikki

Vierailija
9/14 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole aiemmin nuilla sivuilla käynyt! :) Kiitos linkistä. Tulee nyt sitten usemmin käytyä tuolla katsastamassa, missä mennään ;)

Vierailija
10/14 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että mun ei tarvinnut lääkärissä kuvailla liitoskipujani vaan tohtori ymmärsi heti, että mistä on kysymys! Määräsi panicodia, ei kuulemma auta liitoskipuihin, mutta saapahan nukuttua kunnolla. Sairaslomaa toistaiseksi 22.10 saakka, sen jälkeen riittää pelkkä soitto ja hän kirjoittaa loppuun saakka sairaslomaa.

Sisätutkimuksessa kaikki oli ihan ok. Supistelut ovat onneksi levon myötä rauhoittuneet. Ja verenpaine näyttää taas normaaleja lukemia. Vauva on kuulemma jo sievästi pää alaspäin. Syke 140 ja sf-mitta oli kasvanut päivässä 2cm, tosin mittaaja oli eri.

Sattuipa eilen hassu juttu.

Neuvolan jälkeen sovin ystäväni kanssa, että kävelen kaupungilta hänen ja hänen poikansa kanssa kotiin samaa matkaa. Hän lähti hakemaan tarvikkeita vauvauintia varten ja minä sanoin käyväni hänen poikansa kanssa vaunuilla kaupassa sillä aikaa. Pakatessani kauppatavaroita laitoin vaunuista jarrun päälle ja sitten kun olin pakannut ostokseni tulikin tenkkapoo! En saanut jarrua pois päältä mitenkään, koska liitoskivut aiheuttavat sen, etten voi seista yhdellä jalalla, joten en onnistunut nostamaan jarrua pois päältä. Yritin toki, mutta kipu oli valtava. Yritin kädellä, mutta en saanut, kun vipu oli liian raskas. Aikani ihmeteltyäni, pyysin kaupan kassaa auttamaan. :) Kassatäti sanoi, että tulee ihan oma odotusaika mieleen, kun hänellä oli samoja vaivoja!!!

Joku galluppi oli miehen tapaamisesta ja me tavattiin tylsästi työn merkeissä. Olin aikoinani pienessä ravintolassa töissä ja mieheni tuli kyseiseen paikkaan tekemään pientä pintaremonttia. Katselin vain, että onpas komea kaveri, mutta en tehnyt lähempää tuttavuutta, koska kollegani oli sanonut, että hän olisi aika kiinnostunut kyseisestä tapauksesta. Kyselin vaan remonttimieheltä, että mistä päin on kotoisin, kun en ollut miestä ennen nähnyt. Siitä noin kuukauden tapasimme remontin merkeissä ja kesäkuussa 2003 hän tuli eräässä pubissa minulta kysymään, että: " mikset sä huomaa mua" ! No minä yritin sepostaa, että tokihan minä nyt huomaan, mutta kun... Istuimme sen illan yhdessä ja paransimme maailmaa. Olin tosi skeptinen asian suhteen, olin ollut tytön kanssa vuosia yksin ja suhde siinä vaiheessa tuntui ihan mahdottomalta ajatukselta. Onneksi mies aloitti väsytystaistelun, jonka lopuksi huomasin olevani korvia myöten rakastunut. Kävimme yhdessä kertomassa tälle " kiinnostuneelle" työkaverilleni, että näin on käynyt ja hän oli kovasti onnellinen meidän puolestamme. Sen jälkeen ollaankin sitten oltu kuin paita ja peppu.Yhteiseen asuntoon muutimme neljän seurustelukuukauden jälkeen. Kovasti välillä ryskyy, mutta sitten on taas mukavan tasaista. Naimisiin menimme tämän vuoden aprillipäivänä ja juuri joku kysyi, että miltä avioelämä tuntuu ja minä totesin, että varmaan ihan mukavalta, jahka näistä raskauden tuomista hormonimyrskyistä päästään. ;)

Vähän tuntuu oudolta, etten enään töihin ennen vauvan syntymää mene... Työkaverit ovat onneksi olleet ihania ja ymmärtäneet täysin, ettei tässä kunnossa suorittavaa vuoroa tehdä.

Nyt sitten kulutetaan aikaa ja kasvatetaan mahaa. Pää sisustus-suunnitelmia täynnä... Projektina seinälle laitettava astiakaappi (kauniille paraatilaseille ;) ), jonka isäni lupasi kanssani tehdä. Toivottakaa onnea projektille.

Kirsikka, joka varmaan viihtyy nyt aktiivisesti palstalla, kun ollaan kotimiehinä " aarteen" kanssa.

Voikaa hyvin sairaslomalaiset ja VOIMIA töissäkäyville, kohta ollaan ansaitulla äippälomalla kaikki!

Vierailija
11/14 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa tuli käytyä ja kaikki ok. Hb 114 eli rautaa tarttis syödä, verenpaineet 106/62, kohdunpohjan korkeus 28 cm ja painoa tullut taas ihan kiitettävästi lisää...nooh, tuo suklaa ja karkki maistuu kohtalaisen hyvin ja toki ruokaakin menee...

Tuossa oli joku galluppi miten mies tavattu. Me olemme ihan ekaa kertaa tavattu sotkun(sotilaskodin) jonossa ja siihen se sitten silloin jäi. Mies meni aina kaverini ja hänen miehensä kotiin iltaisin sohvalle notkuun ja nämä käskivät ottamaan yhteyttä.Aluksi vain soiteltiin, mutta joulun välipäivinä 98 hän tuli minun kotona käymään(asuin siis vielä vanhempieni kanssa). Uusi vuosi vietettiin yhdessä, kesäkuussa 99 muutettiin yhteen, 00 kihloihin, 01 esikoinen, 02 toinen, 04 naimisiin ja 05 enkelipoikamme. Nyt sitten neljättä odotellaan...

Nyt täytyy lähteä, mutta palaillaan taas!

elmersson 30+2

Vierailija
12/14 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pikkulisäys vielä...vauva oli pää alaspäin jo kun sanoin terveydenhoitajallekin että tuntuu kuin vauva olisi kauhean matalalla. Kuulemma aika alhaalla on mutta pää liikkuu vielä..käski ottaa rauhallisesti.

elmersson

Vierailija
13/14 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän nyt raahautua tänne joulukuisten joukkoon, en olekaan tällä kerralla aiemmin vielä kirjoitellut. Nyt on ihan ruhtinaallisesti aikaa kirjoitella, kun olen sairaslomalla ja ihana mieheni kävi ostamassa tietsikan niin pääsee nettiin milloin vaan. Nelonen on tulossa meidän perheeseen ja la on viattomien lasten päivänä;) Lapsia löytyy isommat tyttö ja poika ja kohta kaksivuotias poika, nyt ei tietoa kumpi tulossa.

Varsinaisesti aloin laittamaan linkkiä sivulle www.tekay.fi, josta löytyy kaikkea kivaa mm. lapsen koosta ja muista jutuista, mitä tuolla kohdussa milläkin viikolla tapahtuu... Käykää kattomassa jos ette ole vielä tutustuneet.

Tuulijakki viikoilla 26+6

Vierailija
14/14 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jippii, koulutus ohi :) eikä enää pitäisi olla ennen äippälomaa lisää tiedossa, lomalla kylläkin. Sitten vaan vaavin kanssa luennoille :)) ja siitähän tulisikin jotain: kaikki vaan ihastelisi toukkaa -> taidettais äityli poistaa paikalta häiriköinnin vuoksi (hui! ettei vaan reksin kansliaan) hih hih... :)) no, joo.. oli aika väsyttävä päivä.

Iituli: niin olin kyllä lakikoulutuksessa mutta aihe ei ollut lähelläkään perheoikeutta :( se olisi kyllä tässä tilanteessa ollut paljon mielenkiintoisempaa. Eli en tiedä siitä isyyslomasta enempää kun mitä neuvolassa kerrottiin.

Viime yö oli katkonainen: toukan puolesta olisin kyllä saanut nukkua, mutta mein koiralla oli joku vahti päällä kun murisi ja haukkui sekä juoksi ikkunasta toiseen... tiiä mitä sielä pimeessä luuli näkevänsä ://

Ensi viikolla minullakin on vihdoin neuvola :) todella harvoin niitä onkin: ensin oli 2kk:n välein ja nyt taitaa olla 6vkoa viimeisestä :o Ihan kiva kans tietää tuo sf-mitta ja samalla saan lisää noita sokeriarvojen mittaliuskoja.. (ei saa kertoo kellään, mutta työkaverikin mittasi omia arvojaan samalla).

Tämän vkon jälkeen enää 3vkoa töitä. Uskomatonta!! Sain Kela-päätökset eilen ja ei niissä mitään uutta ollut. Samat kuukausitulot kun on vuodesta toiseen niin aikas helppo laskea korvauksetkin.

Tjaah.. taidanpa testata ton Yahoo-linkin :))

Illat kaikille - - RauPotar ja toukka 29+4