Sopiva paino 165 cm:lle?
Olen tällä hetkellä 56,5 kg ja läskiä on vyötäröllä, lantiolla ja reisissä ihan reilusti. Vaatekoko 38. Haluan koon olevan 36. Haluan myös pudottaa painoa, en vain kiinteytyä. Rakenteeltani olen sirohko; mm. hartiat, pohkeet, nilkat ja ranteet kapeat. Suosittele minulle näillä vajavaisilla tiedoilla ihanteellinen paino! :D
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 11:32"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 11:19"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 11:02"]Minusta olet ihannepainossasi jo. Ennenkuin luin tekstin ajattelin että n. 60 kg olisi ok tuon pituiselle. Ilmeisesti olet aika nuori koska jos esim. 50 v. Samat mitat omistava olisi tosi hoikka.
[/quote]
Kiitos! Vaatteet päällä olen ihan sopusuhtaisen näköinen, mutta kyllä minussa liikaa rasvaa ja makkaroita on :( Olen kolmekymppinen.
Ap
[/quote]
Vai niin. Itse olen hoikimmillani ollut 56 kg ja sain kuulla kuinka laiha olin. Ja siltä näytti kuvissakin. Nyt olen 60 kg ja just hyvä. Käytän kyllä 36 vaatteita.
[/quote]
Ollaan varmasti rakenteeltamme ihan erilaisia! En epäile sinua yhtään, mutta itse en ole todellakaan laiha. Ymmärrän kyllä, että olen aivan normaalipainoinen, monen mielestä hoikkakin, enkä ole mikään syömishäiriöinen. Koska olen muuten siro, niin haluaisin näyttää hyvältä myös vähemmissä vaatteissa, kuten näin kesällä bikineissä. En ihannoi fitnessmimmejä, vaan mielumminkin sellaista 70-luvun hoikkaa, mutta pehmeämpää naisvartaloa :)
Ap
Haha, olen 165cm ja painan 66kg. Vaatekoko 38, S. Siis ihan oikeasti. Treenaan paljon ja mulla on urheilutausta. Vähän rasvaakin löytyy, mutta kehtaan kyllä mennä esim. rantsulle. Mulle "oma" ihannepaino olisi 62-63kg ja sitä tavoittelen :D
Mä painan tasan saman verran ja olen vain sentin pidempi. Pidän vartaloani suht miellyttävänä, ehkä hitunen ylimääräistä lantiolla mutta vatsasta taas erottuu jopa vatsalihakset. En kyllä voi uskoa että sulla olisi joka paikassa läskiä vaikka kuinka sinulla olisi erilainen vartalomalli.
Mulla pituutta 167, painoa 61 ja koko xs-s. Se riippuu ihan ruumiinrakenteesta.
Tuttavani oli kuntoremontissa (164-65cm) ja siellä oli määritelty ihannepainoksi 58kg. Olen itse tämän pituinen myös ja olen 59kg. Käytän vaatekokoa M. Syön muuten ihan ok, mutta päivittäin jätskiä ja suklaapatukan tms, ja en vain malta jättää näitä pois. Olen nyt tyytynyt elämään näin, kun tämä on kuitenkin normaalipaino, vaikka peilistä katsottuna olisi kiva olla vähän hoikempi.
Kyllä mäkin ratsulla oon bikinit päällä nytkin, mutta olisi ihana olla taas oikeasti tyyyväinen itseensä ja vartaloonsa. Mittailin tuossa äsken huvikseen ry-vy-ly -mitat, niin rinnanympärys oli sama kuin ennenkin, mutta vyötärön- ja lantionympärys ovat lisääntyneet 3 cm:llä kumpikin vuoden-parin sisään. Voiko se tehdä näin ison vaikutuksen? Harmi, kun en ole aikoihin punninnut itseäni. En tiedä edes paljonko tarkalleen painoin silloin, kun olin vielä tyyyväinen vartalooni. Silloin käytin kokoja 34-36.
Ap
[quote author="Minttu77" time="18.07.2015 klo 11:50"]Tuttavani oli kuntoremontissa (164-65cm) ja siellä oli määritelty ihannepainoksi 58kg. Olen itse tämän pituinen myös ja olen 59kg. Käytän vaatekokoa M. Syön muuten ihan ok, mutta päivittäin jätskiä ja suklaapatukan tms, ja en vain malta jättää näitä pois. Olen nyt tyytynyt elämään näin, kun tämä on kuitenkin normaalipaino, vaikka peilistä katsottuna olisi kiva olla vähän hoikempi.
[/quote]
Itse herkuttelen myös päivittäin. Jos olisin oikeasti ylipainoinen, voi olla, etten edes jaksaisi laihduttaa. Nyt ärsyttää se, että olen niin lähellä "unelmavartaloani", mutta siltikään en tee asialle mitään. Siis, että suht. pienellä vaivalla voisin olla oikeastikin taas tyytyväinen itseeni. Ikää kun tulee lisää, asia ei ainakaan helpommaksi muutu.
Ap
Olen pari senttiä pidempi, painan 61 kg ja vaatekoko on 36. Vatsa litteä, mutta reidet pulleat. Kun painoin 5 kg vähemmän, kylkiluut paistoivat rumasti ja solisluut törröttivät luonnottoman näköisesti, mutta reidet ne vaan olivat edelleen löllöt :)
Vartalot ovat eri mallisia, joten kaikki eivät voi olla jotain tiettyä kokoa luustonsa vuoksi. Esim. oma leveä lantioni ei muuksi muutu, vaikka kaikki läski ympäriltä lähtisi. Leveä se olisi silti.
46 kg painan, mutta se on liian vähän. Tyytväinen olin silloin, kun painoin 52 kg. Olen hyvin siro, jalkakin kahden raskauden jälkeen vain 36.
Imetyksen aikana paino putosi, vaikka mielestäni söin paljon ja lisäsin rasvaakin reippaasti ruokaan.
Mutta kyllä tämä tästä! Harkitsen imetyksen lopettamista. Lapsi lähentelee puoltatoista vuotta.
Itse olen hoikempana mallia tiimalasi (tai ainakin lähellä sitä, ehkä hieman suorempi vain, koska vyötärön ja lantion välillä vain 20cm:n ero?). Kun lihon, kaikki kertyy lantioon, pappuun ja reisiin. Toki vähän muuallekin. Mutta siis hoikkana esim. sääreni ovat sopusuhtaiset, kun nyt taas reidet ovat paksut suhteessa pohkeisiin. Läskimakkarat tursuilevat housunkauluksesta ja peppu on muhkea, mutta kuoppainen.
Nyt alkaa laihis! Tavoite aluksi 53kg. Mikäli tarvetta, pudotan vielä kilon tai pari siitäkin. Kiloklubiin ylös ruokailut, 1000-1200 kaloria/vrk. Lisäksi lenkkeilyä 3-5 krt/vko :D
Ap
Olen 165 cm ja painan nyt 56,6kg. Ennen painoin 49-50kg ja olin tyytyväinen itseeni. Viimeisen (kolmannen) raskauden aikana paino kipusi ylöspäin hurjasti. Painoin laitokselle mentäessä 75kg! Nyt synnytyksestä 1v2kk ja paino on laskenut,mutta työtä on saanut tehdä.. tarkoitus olisi jatkaa painon pudotusta ainakin sinne 52 kiloon. Jospa sitten uskaltaisi rannalle bikineissä :)
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 11:24"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 11:20"]Katso peiliin mielummin kuin vaakaan. Sopiva paino riippuu kehon rakenteesta, lihaksista ym.
[/quote][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 11:20"]Katso peiliin mielummin kuin vaakaan. Sopiva paino riippuu kehon rakenteesta, lihaksista ym.
[/quote]
Joo, olen kyllä katsonut peiliin. Vaikea vain arvailla, mikä paino olisi se ihanteellisin ja olisi kiva määritellä joku konkreettinen tavoite :)
Viitisen kiloa saa varmasti pudottaa.
[/quote]
Konkreettinen tavoitteesi on koko 36? Vai kilojen pudotus? Vai peilikuva?
Vaikka vaaka näyttää -5kg voi silti olla rasvaa ja makkaraa joten en suosittele vaakaan tuijottelua :)
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 12:28"]
Olen 165 cm ja painan nyt 56,6kg. Ennen painoin 49-50kg ja olin tyytyväinen itseeni. Viimeisen (kolmannen) raskauden aikana paino kipusi ylöspäin hurjasti. Painoin laitokselle mentäessä 75kg! Nyt synnytyksestä 1v2kk ja paino on laskenut,mutta työtä on saanut tehdä.. tarkoitus olisi jatkaa painon pudotusta ainakin sinne 52 kiloon. Jospa sitten uskaltaisi rannalle bikineissä :)
[/quote]
Tsemppiä sulle! Onnistut kyllä, kun olet nytkin noin hienosti saanut painoa pudotettua! Enää loppurutistus jäljellä :) Se on jännä, miten muutama (alle 5 kiloakin) tekee kuitenkin niin ison vaikutuksen ulkonäköön :/
Ap
Olen sun mittanen ja paino on vaihdellut 50-65kg:n välillä (eli kaikki on koettu). Paljon riippuu liikunnan määrästä ja vartalomallista. Mulla läskit kertyy näkyvästi esim selän ja vatsan alueelle, näin varmaan sullakin jos on kapeat jalat. Jos olisi päärynämallia, niin 60kg ois varmaan ihan hyvä paino, mutta tällaisella vartalomallilla olen parhaimmalta omasta mielestä näyttä 54kg painoisena, jolloin harrastin liikuntaakin runsaasti.
Sinuna alkaisin harrastamaan esim enemmän liikuntaa, ja vähän katsomaan mitä syön. Ei sellaista dieettiä, mutta siis sellaista ettei napostele ylimääräistä, jättää herkut viikonloppuun jne. Katsoa sitten mihin sellainen "terveellinen" elämäntapa vie painon kanssa.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 12:33"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 11:24"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 11:20"]Katso peiliin mielummin kuin vaakaan. Sopiva paino riippuu kehon rakenteesta, lihaksista ym. [/quote][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 11:20"]Katso peiliin mielummin kuin vaakaan. Sopiva paino riippuu kehon rakenteesta, lihaksista ym. [/quote] Joo, olen kyllä katsonut peiliin. Vaikea vain arvailla, mikä paino olisi se ihanteellisin ja olisi kiva määritellä joku konkreettinen tavoite :) Viitisen kiloa saa varmasti pudottaa. [/quote] Konkreettinen tavoitteesi on koko 36? Vai kilojen pudotus? Vai peilikuva? Vaikka vaaka näyttää -5kg voi silti olla rasvaa ja makkaraa joten en suosittele vaakaan tuijottelua :)
[/quote]
Siis kilotavoite. Motivoi enemmän ;) Käytän Kiloklubia apuna.
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 12:34"]
Olen sun mittanen ja paino on vaihdellut 50-65kg:n välillä (eli kaikki on koettu). Paljon riippuu liikunnan määrästä ja vartalomallista. Mulla läskit kertyy näkyvästi esim selän ja vatsan alueelle, näin varmaan sullakin jos on kapeat jalat. Jos olisi päärynämallia, niin 60kg ois varmaan ihan hyvä paino, mutta tällaisella vartalomallilla olen parhaimmalta omasta mielestä näyttä 54kg painoisena, jolloin harrastin liikuntaakin runsaasti.
Sinuna alkaisin harrastamaan esim enemmän liikuntaa, ja vähän katsomaan mitä syön. Ei sellaista dieettiä, mutta siis sellaista ettei napostele ylimääräistä, jättää herkut viikonloppuun jne. Katsoa sitten mihin sellainen "terveellinen" elämäntapa vie painon kanssa.
[/quote]
Totta. Liikuntaa aionkin lisätä. Oon pitkään syönyt tosi epäsäännöllisesti ja napostellut jatkuvasti. Parempi varmasti syödä esim. kolme ateriaa päivässä, olla ilman sokeria ja pitää erikseen kohtuullinen herkkupäivä max. kerran viikossa :) Karkkia tai suklaata en juurikaan syö, mutta sipsejä ja muuta suolaista kyllä :P
Pupulandia-blogin Jenni on saman pituinen ja sinua vain 2 kg hoikempi ja on ihan mallin mitoissa... joten vaikea kuvitella, että sinulla läskit pursuaisivat.
Normaalipainoisen ihmisen muutaman kilon painonpudotus ei kyllä juuri näy eikä tunnu missään. Oletko varma, että olisit muutama kilo hoikempana merkittävästi onnellisempi ja tyytyväisempi itseesi? Ehkä voisi olla paikallaan pikemmin opetella hyväksymään itsensä. Jatkuva itsensä kriittinen tarkastelu tuskin tekee hyvää kenellekään, kun siis ei ole ylikiloista kyse kuitenkaan...
Hälytyskellot soi lukiessa ap:n tursuilevista läskeistä noilla mitoilla. Syömishäiriö?
Olen 165 pitkä ja painan 54 kiloa. Käytän kokoa 34. Olen melko lailla tiimalasimallinen; rasvaa on lähinnä pepussa ja reisissä. Jännä tajuta, että saman pituinen ja painoinen voi käyttää niin eri vaatekokoa.