Sopiva paino 165 cm:lle?
Olen tällä hetkellä 56,5 kg ja läskiä on vyötäröllä, lantiolla ja reisissä ihan reilusti. Vaatekoko 38. Haluan koon olevan 36. Haluan myös pudottaa painoa, en vain kiinteytyä. Rakenteeltani olen sirohko; mm. hartiat, pohkeet, nilkat ja ranteet kapeat. Suosittele minulle näillä vajavaisilla tiedoilla ihanteellinen paino! :D
Kommentit (46)
Mulla on kaksi lasta, ikää 36 ja pituus 165 cm. Painan 59 kg ja mielestäni mulla on liikaa massaa vatsassa. Olen tyytyväinen muuhun kroppaan, mutta maha saisi olla paljon litteämpi. Olen kai sit omenalihava? Käytän kyllä vaatekokoa 36, mutta ihon myötäisissä vaatteissa näytän vatsasta raskaana olevalta.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 12:55"]
Normaalipainoisen ihmisen muutaman kilon painonpudotus ei kyllä juuri näy eikä tunnu missään. Oletko varma, että olisit muutama kilo hoikempana merkittävästi onnellisempi ja tyytyväisempi itseesi? Ehkä voisi olla paikallaan pikemmin opetella hyväksymään itsensä. Jatkuva itsensä kriittinen tarkastelu tuskin tekee hyvää kenellekään, kun siis ei ole ylikiloista kyse kuitenkaan...
[/quote]
Itse olen täysin eri mieltä. Nimenomaan hoikalla ne ensimmäiset liikakilot vasta näkyvätkin, samoin niiden pudottaminen. Mitä enemmän painoa, sitä enemmän saa laihduttaa, ennen kuin kukaan edes huomaa.
Toki voisin vaan opetella hyväksymään itseni, mitä olen tehnytkin sellaisten asioiden kohdalla, joihin en voi vaikuttaa (tai isolla rahalla korkeintaan ;) ). Sen sijaan painoani en halua hyväksyä, vaan tehdä sille jotakin. Tässä tilanteessa hyväksyminen olisi vain itseni huijaamista. Olen täysin terve, eikä minulla ole mitään muuta estettä hoikempaa olemukseen kuin mukavuudenhalu ja laiskuus ;) Tätähän valheellista kilojensa hyväksymistähän moni reippaasti lihava harrastaa, kun painonpudostus onkin jo useamman kuin muutaman kilon takana. Anteeksi vain suora mielipide, ei koskea tietenkään kaikkia! Hyviä vinkkejä olen saanut monilta, kiitos niistä! :)
Ap
Jotenkin todella outoa, kun tuon verran painava puhuu makkaroista. Minä olen 165 cm ja painan tällä hetkellä 68-69 kg, eikä minulla mitään makkaroita ole. Reisissä on läskiä, mutta ne on paksut huomattavasti hoikempanakin. Nyt housukoko 40 eli ei mikään överi. Vatsa on lähes litteä ja kylkiluutkin paistaa vähän. Ehkä minulla on vaan leveä luusto ja enemmän lihasta kuin keskivertonaisella, vaikken erityisemmin kuntoile. En siis ole siroa mallia. Ajattelin pudottaa vielä pari kiloa, mutta rinnat alkaa jo nyt katoamaan.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 16:14"]
Olen saman pituinen ja sirorakenteinen, ja kaikkein parhaimmalta koen näyttäväni n. 52 kiloisena (+/- 1 kg). Minullakin alkaa vyötäröllä, lantiolla ja reisissä näkymään vähän ylimäräistä jos paino nousee yli 55 kilon, toisaalta alle 50 kilon painoisena rinnat ja naama nahistuu rumasti ja muutenkin alan näyttämään riutuneelta.
[/quote]
Luulen, että itsellenikin paras paino olisi sama kuin sulla. Ensimmäisen raskauden jälkeen laihduin 49 kiloon. Olin kyllä silloin jo hieman riutuneen näköinen, kasvoista eniten. En siis alle 50 kiloiseksi halua :)
Ap
Olen saman pituinen ja sirorakenteinen, ja kaikkein parhaimmalta koen näyttäväni n. 52 kiloisena (+/- 1 kg). Minullakin alkaa vyötäröllä, lantiolla ja reisissä näkymään vähän ylimäräistä jos paino nousee yli 55 kilon, toisaalta alle 50 kilon painoisena rinnat ja naama nahistuu rumasti ja muutenkin alan näyttämään riutuneelta.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 11:24"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 11:20"]Katso peiliin mielummin kuin vaakaan. Sopiva paino riippuu kehon rakenteesta, lihaksista ym.
[/quote][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 11:20"]Katso peiliin mielummin kuin vaakaan. Sopiva paino riippuu kehon rakenteesta, lihaksista ym.
[/quote]
Joo, olen kyllä katsonut peiliin. Vaikea vain arvailla, mikä paino olisi se ihanteellisin ja olisi kiva määritellä joku konkreettinen tavoite :)
Viitisen kiloa saa varmasti pudottaa.
[/quote]
Sinun tapauksessa se vaakaan tuijottaminen ei auta vaan salille siitä kiinteytymään ja katso peilistä miltä sitten näytät. Muutos ei välttämättä edes näy vaa-assasi koska lihas painaa läskiä enemmän. Itse olen ollut 165cm ja 60 kg, hoikka kokoa 38 käyttävä. Nyt vähän enempi..