Sinä vela, joka paheksut lasten ääniä klo 10 junassa Turusta Helsinkiin
Kovaääninen tuhahtelusi häiritsee meitä enemmän kuin lapset. Ota korvatulpat mukaan ensi kerralla!
Kommentit (59)
Itse torstaina matkustin koirani kanssa lemmikkivaunussa ja taakse tuli likaisissa koirankoulutusliiveissä ja tuulihousuissa sellanen harmaahiitulainen nainen koiransa kanssa. Ulkonäöstä päätellen oisin olettanut koiran osaavan käyttäytyä, mutya hei alkuun se murisi agressiivisesti mun koiralle, joka nukkui mun jaloissa pylly siihen päin. Sitten koko pari tuntisen matkan aina, kun joku kulki sen koiran ohi niin se pisti kauheen murinametakan pystyyn ja omakin koira oli ihan ihmeissään, että pitääkö tässä nyt pelätä vai ei, kun penkin takaa murisee joku. Omistaja vaan lässytti koiralle ihan kun ois jollekin lapselle puhunut mm "Miksi on nyt noin paha mieli?" , "Eikö olla juteltu, että pitää käyttäytyä?". Nauratti omistajan puheet ja ärsytti ja hermostutti koiran räyhääminen.
Lasten äänet on aika laaja käsite... joku muu voisi kuvata samaa tilannetta irtipäästetty sonnilauma.
Oltteko lasten leikkivaunussa vai tavallisessa? Jos leikkivaunusta ostaa paikkalipun, saa syyttää itseään. Jos tavallisessa vaunussa lapset juoksee pitkin käytävää, kiljuu ja kiipeilee, saa syyttää lasten vanhempia. Minulla on lapsia, mutten silti siedä rasittavia penskoja, joille ei ole opetettu toisten huomioon ottamista.
Onneksi kello on jo yli kymmenen...
Okei lapsista lähtee aina ääntä mutta voisi edes vähän yrittää hillitä sitä mekastusta ja keksiä lapsille matkan ajaksi jotain hiljaista tekemistä. Kaikki ei todellakaan pidä lapsista ja niiden metelöinnistä.
Oliko äänet nyt normaalia lasten jutustelua, vai sitä nykypäivän kilajhtelua, kimeällä äänellä kovaan ääneen puhumista, huutamista jne. mitä vanhemmat vain katselevat munattomana vierestä, yrittämättä lainkaan ohjata lapsiaan kohti sosiaalisia normeja?
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 10:22"]
Itse torstaina matkustin koirani kanssa lemmikkivaunussa ja taakse tuli likaisissa koirankoulutusliiveissä ja tuulihousuissa sellanen harmaahiitulainen nainen koiransa kanssa. Ulkonäöstä päätellen oisin olettanut koiran osaavan käyttäytyä, mutya hei alkuun se murisi agressiivisesti mun koiralle, joka nukkui mun jaloissa pylly siihen päin. Sitten koko pari tuntisen matkan aina, kun joku kulki sen koiran ohi niin se pisti kauheen murinametakan pystyyn ja omakin koira oli ihan ihmeissään, että pitääkö tässä nyt pelätä vai ei, kun penkin takaa murisee joku. Omistaja vaan lässytti koiralle ihan kun ois jollekin lapselle puhunut mm "Miksi on nyt noin paha mieli?" , "Eikö olla juteltu, että pitää käyttäytyä?". Nauratti omistajan puheet ja ärsytti ja hermostutti koiran räyhääminen.
[/quote]
Ihan tuli tästä mieleen se, junareissu, jolloin ravintolavaunussa eräs naisihminen jutteli samaan sävyyn miehelleen:"Eikös tästä ole juteltu, ei oteta liikaa, eikä murista ainakaan." Jeeeee!!!
Kasvatus jäi menneisyyteen, lapset rulettaa
Tuli tuosta koiravaunusta mieleen, matkustan silloin tällöin kahden terrierini kanssa koiravaunussa noin viiden tunnin matkan. Kerran vaunuun tuli noin 7-v tyttö, käytöksestä päätellen hän oli ns erityislapsi. Hän liimautui viereeni ja räpelöi koiriani ja kaikkien muidenkin koiria lähes koko matkan ajan, ei lähtenyt vaikka sanoi että äiti varmaan ihmettelee missä hän on tai että koirat haluaisivat nukkua. Lopulta se mamma sieltä saapui, hymistellen sanoi että Mirkku niin tykkää olla eläinvaunussa. No mammalla oli varmasti rentouttava matka kun koko lemmikkivaunu viihdytti hänen kersaansa. Juna oli pysähtynyt useammalle asemallekin, ei näköjään edes pelännyt että lapsi olisi hypännyt junasta jonnekin Hankasalmelle.
Mulla oli kerran korvatulpat tällaisessa häirikkövaunussa, mutta äänet kuuluivat silti läpi. Kyllä vitutti.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 10:24"]Oltteko lasten leikkivaunussa vai tavallisessa? Jos leikkivaunusta ostaa paikkalipun, saa syyttää itseään. Jos tavallisessa vaunussa lapset juoksee pitkin käytävää, kiljuu ja kiipeilee, saa syyttää lasten vanhempia. Minulla on lapsia, mutten silti siedä rasittavia penskoja, joille ei ole opetettu toisten huomioon ottamista.
[/quote]Tavallisessa vaunussa. Lapset kyllä lähtivät jo leikkivaunuun. -ap
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 10:21"]Mistä tiedät, että hän oli vela?
[/quote]Ulkonäön ja käyttäytymisen perusteella. Olen itsekin vela, ja hän sopii hyvin tyyppiin. En viitsi antaa tarkempia tuntomerkkejä, mutta olisin valmis lyömään satasen vetoa, ettei hänellä ole lapsia. -ap
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 10:24"]Oltteko lasten leikkivaunussa vai tavallisessa? Jos leikkivaunusta ostaa paikkalipun, saa syyttää itseään. Jos tavallisessa vaunussa lapset juoksee pitkin käytävää, kiljuu ja kiipeilee, saa syyttää lasten vanhempia. Minulla on lapsia, mutten silti siedä rasittavia penskoja, joille ei ole opetettu toisten huomioon ottamista.
[/quote]
Joskus täydessä junassa olen saanut paikkalipun lastenvaunuun. Mukava yllätys huomata junassa missä se paikka on.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 10:24"]Oltteko lasten leikkivaunussa vai tavallisessa? Jos leikkivaunusta ostaa paikkalipun, saa syyttää itseään. Jos tavallisessa vaunussa lapset juoksee pitkin käytävää, kiljuu ja kiipeilee, saa syyttää lasten vanhempia. Minulla on lapsia, mutten silti siedä rasittavia penskoja, joille ei ole opetettu toisten huomioon ottamista.
[/quote]
Miksi et ottanut paikkaa teille sieltä leikkivaunusta? Lauantaina tuskin on junat niin täynnä. Etkö itse kestä muiden lasten ääniä?
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 10:31"]Mulla oli kerran korvatulpat tällaisessa häirikkövaunussa, mutta äänet kuuluivat silti läpi. Kyllä vitutti.
[/quote] Niin, muiden ihmisten seurassa kun matkustaa, voi tosiaan joutua kuulumaan ääniä ja puhetta, HUI! Matkusta autolla, saat olla yksin ja ääneti. Vain Suomessa ollaan heti hysteerisiä, kun muista lähtee ääntä, paitsi juoppoja ja hörhöjä tietysti siedetään.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 10:26"]Oliko äänet nyt normaalia lasten jutustelua, vai sitä nykypäivän kilajhtelua, kimeällä äänellä kovaan ääneen puhumista, huutamista jne. mitä vanhemmat vain katselevat munattomana vierestä, yrittämättä lainkaan ohjata lapsiaan kohti sosiaalisia normeja?
[/quote]Normaalia mutta aktiivista puhetta tavallisella kimeällä äänellä.paljon "äiti äiti" -kyselyä mutta ei mitään remuamista. Olisin itsekin mieluummin ilman tuota, mutta eipä tuosta oikein sanoakaan voi. -ap
Siis ap on vela, joka haluaisi kuunnella lasten kiljumista?
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 10:37"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 10:24"]Oltteko lasten leikkivaunussa vai tavallisessa? Jos leikkivaunusta ostaa paikkalipun, saa syyttää itseään. Jos tavallisessa vaunussa lapset juoksee pitkin käytävää, kiljuu ja kiipeilee, saa syyttää lasten vanhempia. Minulla on lapsia, mutten silti siedä rasittavia penskoja, joille ei ole opetettu toisten huomioon ottamista.
[/quote]
Miksi et ottanut paikkaa teille sieltä leikkivaunusta? Lauantaina tuskin on junat niin täynnä. Etkö itse kestä muiden lasten ääniä?
[/quote]Luetun ymmärtäminen? -ap
Olenkin juuri täällä vauvapalstalla tuhahtelemassa. Hyvin jäljitetty! Toivottavasti juna ei ole myöhässä.