Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun katat kahvipöytään tarjoomuksia...

Vierailija
17.07.2015 |

...niin saako kaiken tarjolla olevan syödä? Nyt ei ole kyseessä mitkään juhlat, joissa on oletettavaa, että muitakin ottajia on, vaan ihan tavallinen kahvittelu kaverin kanssa.

Jos katat teille kahdelle esimerkiksi viisi korvapuustia, närkästytkö, jos vieras syö neljä? Ja jos närkästyt, niin miksi katat enemmän tarjolle kuin on tarkoitus tarjota?

Tuli mieleeni kun kaveri suuttui kun vieraat oli vastaavassa tilanteessa syöneet kaikki tarjolla olleet pikkuleivät. Ei mitään valtavaa määrää eikä keksipakettia tyhjäksi, vaan tyhjentäneet tarjoiluvadin. Minä taas en ymmärtänyt, mistä kaveri riehui, kun meillä saa kaiken tarjolla olevan syödä, jos siltä tuntuu. Tietty jos vasta avattu kilon Oltermanni katoaa parin voileivänsyöjän kitaan niin ensi kerralla saattaisin laittaa siivuina tai ostaa kaupasta tuplat.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken pöytäänlaitetun saa syödä, mutta kieltämättä pidän tuollaista rohmuamista outona. Olen kuitenkin tottunut siihen, että yleensä LAPSET syövät kaikki pullat, muffinssit, keksit jne. joten nähtävästi se on normaalia. Itseni kuitenkin on kasvatettu niin, että kylässä ei rohmuta ja saman olen opettanut omille lapsileni, olkoonkin vanhanaikaista.

Meillä oli juuri kylässä lapsiperhe. Omat lapseni söivät 2 muffinssia ja muutaman keksin. Tuttavan lapset söivät 3-5 muffinsia per nenä ja kipollisen keksejä. Minusta tuo älytön makean syöminen ei ole järkevää, vaikka hyvähän se oli, että rääppeitä ei jäänyt kaapeissa säilöttäväksi.

Olen siis tottunut tuohon lasten käytökseen. Jos aikuiset tyhentäisivät pullavadin (jokainen söisi useita pullia), niin miettisin kyllä millaisen kasvatuksen he ovat saaneet. 

Vierailija
22/71 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen iloinen, jos tarjoomukseni kelpaavat.

Saa syödä murut ja nuolla lautasenkin:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ne on vaan koristeina :D

Vierailija
24/71 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 23:06"]

Jos vapaamuotoisesti kaverin kanssa kahvitellessa nostan pöytään keksi- ja korppupurkin, oletan että niitä ei syödä tyhjiksi. Jos taas varsinaisesti laitan jotain tarjolle erityisiin tarjoiluastioihin, kaiken saa syödä.

[/quote]

No en laittais kokonaista pakettia pöytään jos ei sitä saa syödä tyhjäksi. Sen verran tarjolle kun saa ottaa.

Vierailija
25/71 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 23:14"]Tietty saa syödä.En ole pihi.Voi kun ois vieraita usein.
[/quote]

Kelpaako kahviseura?:)

Vierailija
26/71 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 08:33"]

Jos vapaamuotoisesti kaverin kanssa kahvitellessa nostan pöytään keksi- ja korppupurkin, oletan että niitä ei syödä tyhjiksi. Jos taas varsinaisesti laitan jotain tarjolle erityisiin tarjoiluastioihin, kaiken saa syödä.

[/quote]

No en laittais kokonaista pakettia pöytään jos ei sitä saa syödä tyhjäksi. Sen verran tarjolle kun saa ottaa.

[/quote]

Minulle taas olisi itsestäänselvää, että jos joku laittaa keksipaketin pöytään, siitä jokainen kahvittelija ottaa pari keksiä. Ei koko paketillista.

Sama jos nostaisin leipäpussin pöytään, niin olettaisin jokaisen ottavan pari leipää, ei kymmentä. En mä siitä suuttuisi, jos joku söisi kaiken, pitäisin sitä vaan outona (aikuisille).

23

Vierailija
27/71 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää anoppi tosi paljon koska se laittaa kaikkea esille vain yhden per naama. Ruokaakin laittaa minimaalisen määrän, lisää ei voi ottaa. Meidän suku on karjalasta joten ruoka- ja kahvipöytä on aina täynnä herkkuja ja pihtailu olisi suorastaan törkeää. Itsekin laitan pullaa ym. esille niin paljon kun sitä on ja lisääkin pitää aina olla. Jos on epävirallisempi kahvittelu esim. kavereiden kanssa niin isken koko paketin pöytään keksejä jne. ja kaikki on tarkoitus syödä. Ja ei siis olla mitään läskejä, se on vaan ihan suvun tapa ja perinne että kaikkea riittää. Ruoka on rakkautta ja paljon ruokaa on paljon rakkautta.

Vierailija
28/71 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on yksi niitä kaikkein älyttömämpiä huolenaiheita. En ole ikinä edes miettinyt asiaa.

Vierailija
29/71 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 08:26"]Kaiken pöytäänlaitetun saa syödä, mutta kieltämättä pidän tuollaista rohmuamista outona. Olen kuitenkin tottunut siihen, että yleensä LAPSET syövät kaikki pullat, muffinssit, keksit jne. joten nähtävästi se on normaalia. Itseni kuitenkin on kasvatettu niin, että kylässä ei rohmuta ja saman olen opettanut omille lapsileni, olkoonkin vanhanaikaista.

Meillä oli juuri kylässä lapsiperhe. Omat lapseni söivät 2 muffinssia ja muutaman keksin. Tuttavan lapset söivät 3-5 muffinsia per nenä ja kipollisen keksejä. Minusta tuo älytön makean syöminen ei ole järkevää, vaikka hyvähän se oli, että rääppeitä ei jäänyt kaapeissa säilöttäväksi.

Olen siis tottunut tuohon lasten käytökseen. Jos aikuiset tyhentäisivät pullavadin (jokainen söisi useita pullia), niin miettisin kyllä millaisen kasvatuksen he ovat saaneet. 
[/quote]

juuri näin!

Vierailija
30/71 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 00:11"]

Tietty saa syödä, ja parempi niin. En kai mä niitä pöydässä seisoneita kuivia/sotkettuja känttyjä enää halua säilöä tai itse syödä, laitan vaan sen mitä arvelen että voisi mennä ja sitten lisää jos siltä näyttää.

Enkä söisi enää sellaisen ihmisen luona joka lataa koko kilon juustonsa ja ties mitä siihen pöytään happanemaan ja sitten pokkana kaappiin takaisin kun kaikki ovat siitä paskaisin kätösinsä höylänneet ja juusto sun muut ovat ottaneet kivan tummahkon värin.

[/quote]

Tosi inhottavaa, jos teidän tuttavapiirissä vieraat ei pese käsiään. :( Meillä kaikki osaa pestä ne, ja ottaa kiinni juuston muovista eikä itse juustosta. Eikä ole juusto vielä hapantunutkaan normaalin kahvittelun aikana, nostan välillä sen pois kylmään, jos oikein juttu luistaa. Kannattaisi ehkä tutkituttaa Valiolla juusto, joka noin äkkiä pahenee. 

Vierailija
31/71 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 08:47"]Mua ärsyttää anoppi tosi paljon koska se laittaa kaikkea esille vain yhden per naama. Ruokaakin laittaa minimaalisen määrän, lisää ei voi ottaa. Meidän suku on karjalasta joten ruoka- ja kahvipöytä on aina täynnä herkkuja ja pihtailu olisi suorastaan törkeää. Itsekin laitan pullaa ym. esille niin paljon kun sitä on ja lisääkin pitää aina olla. Jos on epävirallisempi kahvittelu esim. kavereiden kanssa niin isken koko paketin pöytään keksejä jne. ja kaikki on tarkoitus syödä. Ja ei siis olla mitään läskejä, se on vaan ihan suvun tapa ja perinne että kaikkea riittää. Ruoka on rakkautta ja paljon ruokaa on paljon rakkautta.
[/quote]

"Ruoka on rakkautta ja paljon ruokaa on paljon rakkautta." -Löytyikö nyt syy jo lasten lisääntyvään ylipaino-ongelmaan?

Vierailija
32/71 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 08:54"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 08:26"]Kaiken pöytäänlaitetun saa syödä, mutta kieltämättä pidän tuollaista rohmuamista outona. Olen kuitenkin tottunut siihen, että yleensä LAPSET syövät kaikki pullat, muffinssit, keksit jne. joten nähtävästi se on normaalia. Itseni kuitenkin on kasvatettu niin, että kylässä ei rohmuta ja saman olen opettanut omille lapsileni, olkoonkin vanhanaikaista.

[/quote]

juuri näin!
[/quote]

Vahinko alapeukku, sori!

Vierailija
33/71 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 08:56"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 08:47"]Mua ärsyttää anoppi tosi paljon koska se laittaa kaikkea esille vain yhden per naama. Ruokaakin laittaa minimaalisen määrän, lisää ei voi ottaa. Meidän suku on karjalasta joten ruoka- ja kahvipöytä on aina täynnä herkkuja ja pihtailu olisi suorastaan törkeää. Itsekin laitan pullaa ym. esille niin paljon kun sitä on ja lisääkin pitää aina olla. Jos on epävirallisempi kahvittelu esim. kavereiden kanssa niin isken koko paketin pöytään keksejä jne. ja kaikki on tarkoitus syödä. Ja ei siis olla mitään läskejä, se on vaan ihan suvun tapa ja perinne että kaikkea riittää. Ruoka on rakkautta ja paljon ruokaa on paljon rakkautta.
[/quote]

"Ruoka on rakkautta ja paljon ruokaa on paljon rakkautta." -Löytyikö nyt syy jo lasten lisääntyvään ylipaino-ongelmaan?
[/quote]
Ei? Meillä ei ole mitään lihavuusongelmaa suvussa. Minusta pihtailu ruoan ja juoman kanssa antaisi juuri sellaisen viestin "en halua sinua tänne." Ruoan määrä on aina osoittanut sitä että kaikista vieraista välitetään ja heille halutaan tarjota vain parasta.

Vierailija
34/71 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla on tarkoitus säästää jotain vaikka seuraavaan päivään, sen verran jää kaappiin. Yleensä laitan sen verran mitä arvelen menevän ja hiukan yli. Kaikki saa mennä. 

Vierailija
35/71 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 23:16"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 23:06"]Jos vapaamuotoisesti kaverin kanssa kahvitellessa nostan pöytään keksi- ja korppupurkin, oletan että niitä ei syödä tyhjiksi. Jos taas varsinaisesti laitan jotain tarjolle erityisiin tarjoiluastioihin, kaiken saa syödä. [/quote] No voisitko ilmoittaa tästä etukäteen? T. Herkkupeppuvieras, varmasti syön kaiken mitä pöydällä on :D Tai laita puolet kaappiin. Tosin saatan kyllä kysyä että oisko sulla lisää, kun pöydällä olleet loppuvat :P

[/quote]

Oikeasti? Herkkupeppuvieras ja kymmenet yläpeukuttajat, kehtaatteko kyläpaikassa pyytää lisää jos pöydästä loppuu herkut?

Vierailija
36/71 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kaikki saa syödä mitä onkin tarjolla. Opiskelijana olen tehnyt pari kertaa sen virheen, että laitan pöytään esim. koko paketin kalliita keksejä ja konvehteja, ovat tietty kadonneet. En tietenkään sanonut mitään, tarjolle asetetut saakin syödä. Mutta ensi kerralla leivoin itse omenapiirakkaa ja kaurakeksejä. Ei maksanut paljon mitään ja kaiken saa syödä. :) tarjottavat budjetin mukaan.

Vierailija
37/71 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kaiken saa syödä!
Pahoittaisin mieleni siitä jos tarjottaviin ei edes koskettaisi!

Vierailija
38/71 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 17:19"]

[/quote]

[/quote]

Sinä et laittaisi. Minä taas en jaksa siirrellä tarjottavia edestakaisin, vaan laitan koko purkin esille. Ei ole kyllä kukaan kavereista vielä innostunut syömään kerralla pariakymmentä keksiä ja viittätoista korppua...

[/quote]

No jos ei viitsi laittaa keksejä lautaselle ja jättää itselle jemmaan niin monta kun ajattelee että pitäisi jäädä niin itseään saa syyttää jos vieras syökin kaikki keksit. (Kato joskus vaan käy niin kun juodaan kahvia rennosti kaverien kesken) Jos haluan että varmasti jää niin jemmaan loput kaappiin. Enkä mene aaveelle vittuuntuneena kirjoittelemaan että perkele vieras söi kaikki keksit vaikka yritin telepaattisesti viestittää että kaikkia tarjolle laitettuja ei saa ottaa! Teki mieli sanoa mutta en kehdannut sanoa! Mitä nyt neuvoksi!?

Huoh!

Vierailija
39/71 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 17:48"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 17:19"]

[/quote]

[/quote]

Sinä et laittaisi. Minä taas en jaksa siirrellä tarjottavia edestakaisin, vaan laitan koko purkin esille. Ei ole kyllä kukaan kavereista vielä innostunut syömään kerralla pariakymmentä keksiä ja viittätoista korppua...

[/quote]

No jos ei viitsi laittaa keksejä lautaselle ja jättää itselle jemmaan niin monta kun ajattelee että pitäisi jäädä niin itseään saa syyttää jos vieras syökin kaikki keksit. (Kato joskus vaan käy niin kun juodaan kahvia rennosti kaverien kesken) Jos haluan että varmasti jää niin jemmaan loput kaappiin. Enkä mene aaveelle vittuuntuneena kirjoittelemaan että perkele vieras söi kaikki keksit vaikka yritin telepaattisesti viestittää että kaikkia tarjolle laitettuja ei saa ottaa! Teki mieli sanoa mutta en kehdannut sanoa! Mitä nyt neuvoksi!?

Huoh!

[/quote]

No tuota, minähän en ole koskaan tullut vittuuntuneena av:lle kirjoittamaan, kuinka joku on syönyt purkillisen keksejä. Kavereillani nimittäin on sen verran tapoja, etteivät he ajattele että se purkki pitäisi tyhjentää kun se kerran on pöytään laitettu.

Vierailija
40/71 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi rasittavaa jos täytyy tolleen laskea että montako kukakin mahdollisesti ottaa ja sitte jälkeenpäin että montako kukakin otti. Pitäkää nyyttäreitä tai niin että jokainen tuo omat eväät. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan