Kirjaimellisesti.. Neuvoin 2-vuotiasta ottamaan " vetta paalle" ruokailun yhteydessa, otti mukin ja teki tyota kaskettya ja kaatoi
mukillisen vettä päähänsä :-) Äidillä ja lapsella kummallakin opeteltavaa...
Kommentit (56)
Kesällä oltiin omassa pihassa ja olin kottikärryillä siirtämässä jotain ja menossa jostain pienehköstä välistä, jossa 2,5v poikani leikki. Kehotin häntä siirtymään pois tieltä. Poika katsoi minua ja totesi vihaisesti että " en minä ole tiellä kun tässä omassa pihassa" . Tielle on siis kielletty menemästä.
Vierailija:
Meidän 3-vuotias tuli jouluaattona lahjat saatuaan eteeni ja osoitti silmäänsä sanoen: en usko tätä silmää, tätä toista kyllä vähän...
" Äiti, eikö se ole aika hankalaa?"
No, eihän tää nyt niin hauska juttu ollutkaan.
sanoo äiti, joka törmäsi tuon nro10 tapaiseen reaktioon kuluvalla viikolla.
Olivat testanneet jotain kellukkeita. Isä selitti että niiden avulla pysyy pinnalla. Poika oli miettynyt hetken ja kysynyt mikä se on se pinna?
huumorintajuun joka päivä, tahallaan...
Mutta on se silti mahtavaa toi kirjaimellisesti ottamisen taito. Joskus ollaan kavereiden kanssa mietitty, että mitä jos joku ottaisi tosissaan kaikki nämä puheet, että se jono oli ainakin sata kilsaa pitkä tai että mä oon sanonut sulle jo tuhat kertaa -vois olla huuli vähän pyöreenä.
No joo, ei toi kirjoitettuna kuulosta yhtään huvittavalta.
kaverin kummipojalle totesin " ootko vähän söötti"
" ei ku mää syön ite..." (3.5v)
Isä ja äiti sanoi menevänsä " levyttämään" eli päivälevolle. Minä terhakkaana kiikutin niille mankan :)
Erittäin fiksu ja omaa hyvän yleistiedon. On kuitenkin tarkka säännöistä ja käskyistä, niitä pitää noudattaa, välillä aika kirjaimellisestikin ;)
Tässä meillä on opettelemista ollut puolin ja toisin ja vaikeinta tätä on selittää muille.
Koulussa joitain tehtäviä ei saa tunnilla tehtyä laisinkaan, kun ei aina kehtaa kysyä onko ymmärtänyt oikein, sen verran monta kertaa on luokkatoverit purskahtaneet nauruun. Mutta onneksi omaa itsekin hyvän huumorintajun, eikä helposti vedä hernettä nenäänsä, vaikka sitäkin on kokeillut kuusi vuotiaana :)
leipää poskeen" - alkoi tökkiä hämmentyneen näköisenä voileivällä poskensa ihoa..
Mieheni sanoi 4-vuotiaalle pojallemme, että illalla vedetään tukka pois. Tarkoitti siis, että leikataan kesäsiili. Poika sanoi kauhistuneena:" Ei vedetä, se sattuu. Leikataan"
Vierailija:
Meidän 3-vuotias tuli jouluaattona lahjat saatuaan eteeni ja osoitti silmäänsä sanoen: en usko tätä silmää, tätä toista kyllä vähän...
kun hän nukkui poikkeuksellisen pitkät yöunet. Sanoin, että: " Nukuitkin ihan kellon ympäri!" Hän katsoi minua hiljaa ja hyvin pitkään ja vastasi: " En, minä nukuin sängyssä!"
Keskustelimme kahden poikani kanssa niitä näitä ja isompi sanoi, että: " Luokkakaveri muutti sallaa(n)..." Pienempi kysyi, etteikö sen vanhemmat tienneet mitään? Yritettiin kovasti selittää, että se muutti Sallaan!
Meni tovi ennen kuin itse ymmärsin, että pienempi ei ymmärtänyt sellaista paikkaa kuin Salla olevan ja ymmärsi lauseen murteella. (salaa-sallaa)
ja hnä tuumasi että, eihän mulla ole huivia. No, eipä onneksi ollut.
Vierailija: