Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjaimellisesti.. Neuvoin 2-vuotiasta ottamaan " vetta paalle" ruokailun yhteydessa, otti mukin ja teki tyota kaskettya ja kaatoi

Vierailija
26.09.2006 |

mukillisen vettä päähänsä :-) Äidillä ja lapsella kummallakin opeteltavaa...

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isänsä sanoi hänelle että HEITETÄÄN äiti töihin ennen hoitopaikkaan menoa.

Vierailija
22/56 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoin tokaluokkalaiselle pojalle, että " raha ei kasva puissa" . aiheena oli jonkun uuden lelun hankinta. Poika katseli kummissaan minua miettien, että kyllähän hän tietää että puussa ei raha kasva...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti sanoi että ei se taida lähteä kuin kulumalla. Systeri meni hinkkaamaan kättään sitten johonkin pöydän kulmaan...

No systeri tietysti luuli että äiti tarkoitti kulmaa (oululaisittittain sanottuna " kuluma" ) eikä kulumista :-)

Vierailija
24/56 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kyseli jostain tavarasta, että missä se on, että " Ota silmä käteen ja kato" . No vähän se oli hämillään, mutta rupes sitten kaivamaan sitä silmäänsä. Ei sentään saanu irti.

Vierailija
25/56 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalle oli kaksivuotiaana kysynyt isältään, mitä Ilta-Sanomien lööpissä luki. Jari oli lukenut kuuliaisesti lapselleen: " Lola kärähti ratista." Kalle tätä kirkkain silmin ihmettelemään: " siksikö se on niin musta?" :)

Vierailija
26/56 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

mutta ei se mitään, itse olin kaksvitosena miehen mummolassa savonmaalla ja siellä mummo kahvipöydässä kehotti laittamaan sekaan. minä hämmentyneenä sekotin jo maitoa ja sokeria kahvikupissani ja änkytin että johan tässä on...myöhemmin minulle selitettiin että se tarkoitti ota pullaa. mummoni pohjanmaalta taas tarjosi keittoa ja pidin häntä höperönä, ruokana kun oli perunamuussia ja jtn. keitto kuulemma on mitä vain keitettyä...

Vierailija
27/56 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 3-vuotias tuli jouluaattona lahjat saatuaan eteeni ja osoitti silmäänsä sanoen: en usko tätä silmää, tätä toista kyllä vähän...

Vierailija
28/56 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meidän 3-vuotias tuli jouluaattona lahjat saatuaan eteeni ja osoitti silmäänsä sanoen: en usko tätä silmää, tätä toista kyllä vähän...

Vierailija
29/56 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se johtuukin vain siitä, että aina on käsketty " heittämään" vaatteet päältä!

Vierailija
30/56 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kovasti oli enoni hesalaistunutkin ja puhui ihan kummallisesti. Olimme ruokapöydässä ja syömisestä ei tahtonut tulla mitään, kun eno oli niin kiinnostava tapaus pitkästä aikaa nähtynä. Eno tuumasi aikansa venkurointiani katseltuaan, että " tunge nyt sitä ruokaa sinne puhelimeen" . Olin kuulemma ollut jo menossa lusikkani kanssa kohti puhelinpöytää ennen kuin äiti pääsi hätiin...

Sanon 1v9kk ikäiselle kuopuksellemme usein, että " höpönassu" , kun hän tekee jotain päätöntä esim. hyppää jonnekin ja kaatuu. Olimme kaupassa ja pyörätuolilla liikkunut nainen pudotti jotain lattialle ja kurkottui samantien, salamannopeasti sitä poimimaan (olisin toki rynnännyt auttamaan, jos vain olisin ehtinyt ensin) ja putosi lattialle kontalleen. Meidän tytteli sitten purskahti nauramaan ja huusi " TÄTI PÖPÖTATTU" . Ei nainen varmastikaan ymmärtänyt tuota, mutta itsellä oli pokerinaaman kanssa vähän säätämistä. Menin nostamaan naista tuoliin ja suunnilleen tyrskin samalla nauruani pidätellen. Nolo*

Vierailija
31/56 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi vähän vastaava tilanne aikoinaan vakikuppilassa, kun yritin kerran uuden vuoden jälkeen tilata lasilliset cokista ja vettä. Baarin neiti tuijotti mua hölmistyneenä ja selitin sitten hänelle nätisti, että mulla on tipaton tammikuu meneillään. Aika kauan sain tilaustani toistella, ennen kuin myyjä hoksasi, etten raittiuden puuskassani kuitenkaan halua vettä ja cokista samaan lasiin...

Vierailija
32/56 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. " anna käsi" . Irtikö se pitäis repiä?! =)

Vierailija
33/56 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(tarkoittaen tietysti poikaani). Hänpä osoitti minun nenääni. NOT!

Nämä on kyllä aivan ihania juttuja :) Kun muistaisi enemmän näitä..

Vierailija
34/56 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika 4 v: " Miksi se putosi?"

Pieni hetki meni kelatessa, että mikä putosi ja minne :-)

Koulussa olen huomannut, että kolmasluokkalaiset eivät vielä ymmärtäneet montaakaan kielikuvaa/vertausta, mutta neloset jo ymmärsivät suurimman osan.

Vierailija
35/56 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika (pari vuotta sitten) ihmetteli kovasti, kun sanoin hälle että " pannaan tämä korvan taa" . Kyse oli jostakin asiasta, mitä poika ehdotti ja hän näytti varsin kummastuneelta, että mitä äiti oikein höpisee.

ei myöskään ihan auennut, kun hiljattain sanoin hälle että " niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan" . Asiasta käytiin pitkä filosofinen keskustelu : ). Minusta on kiva puhua pojalle vertauskuvilla ja huomaan, että hän onkin aika edistyksellinen ikäisekseen näissä jutuissa.

Vierailija
36/56 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun sanon vaikka, kipitä vessaan, hän lähtee etenemään hyvin hauskalla tyylillä. Pompipas tänne, aina sitten pompitaan...

Vierailija
37/56 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe oli lähdössä retkelle ruukkialueelle. Sisko kysyi äidiltä, että mitä päälle. Äiti vitsikkäästi, että parhaat päälle! Siskoni oli ollut sitten kansallispuku päällä sillä retkellä. Parasta, mitä hän tiesi!

Toinen sisko taas oli hitusen ihmeissään, kun olitiin lähdössä ravintolaan, siis ulos syömään. Talvipakkasilla hän kiskoi päälleen toppahaalareita ja muita lämpimiä kamppeita ja muut olisivat vain takit laittaneet ja kevyemmät kengät.

Vierailija
38/56 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Tulipa hieno pissa ja kakka kaupan päälle!"

Vierailija
39/56 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taapero tarttui omaan korvaan :D

Vierailija
40/56 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 1v jo tajuaa puhetta eikä ota " kirjaimellisesti" .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi