Mulla on nivelreuma ja mies nauraa jos pudotan esim. lasin
Aamuisin etenkin olen kömpelö, kun nivelet on jäykkinä.
Onko mieheni kusipää?
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Sinä levität mies vihaa
Ei sukupuoli tässä ole olennainen vaan se että kyseessä on mieheni, kumppani.
Ap
Kuulostaa mukavalta mieheltä, huumorintajuinenkin. Varmasti pidät tällaisesta helmestä kiinni kynsin hampain.
Nauraminen on kuitenkin parempi kuin jos suuttuisi. Mulla on itsellänikin nivelreuma ja tuttua tuo, että varsinkin aamuisin tavarat tippuvat käsistä. Olen joutunut itsekin opettelemaan itselleni nauramisen, vaikka kieltämättä ottaa aina päähän, kun lasi, maitotölkki tms tippuu lattialle.
Itselläni myös nivelreuma ja enpä katselis sairaudelleni naureskelijaa hetkeäkään, mikä pässi.
Miten sinä herjaat miestäsi, jos hän tekee jotain typerää sairauden, alkoholismin tai yleisen typeryytensä vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Nauraminen on kuitenkin parempi kuin jos suuttuisi. Mulla on itsellänikin nivelreuma ja tuttua tuo, että varsinkin aamuisin tavarat tippuvat käsistä. Olen joutunut itsekin opettelemaan itselleni nauramisen, vaikka kieltämättä ottaa aina päähän, kun lasi, maitotölkki tms tippuu lattialle.
En osaa ottaa huumorilla kun toinen nauraa mun vahingoille/sairaudelle. Muutenkin harmittaa kun sormet on kipeät ja jäykät ja sitten toinen hekottaa vieressä.
Ap
No siis pitäiskö sen huutaa vihaisena? Nauru on usein myös hämmentynyt reaktio...
Opettele niveltensäästöotteet, ja toimintateavat, niin ei enää putoile astiat. Esim. aina kaksikätisesti, mukeissa kunnon kahvat jne.
Vierailija kirjoitti:
No siis pitäiskö sen huutaa vihaisena? Nauru on usein myös hämmentynyt reaktio...
;
Eikö tuon pitäisi jäädä teiniaikaan? Millainen aikuinen nauraa jos vaikka vanhus kaatuu kadulla?
Vierailija kirjoitti:
Opettele niveltensäästöotteet, ja toimintateavat, niin ei enää putoile astiat. Esim. aina kaksikätisesti, mukeissa kunnon kahvat jne.
Suuttuminen tai nauraminen on molemmat sairaita reaktioita. Eihän se ihminen tahallaan tiputa astioita lattialle. Oisko myötätuntoinen ja auttava asenne kumppanilta mitään, typerän ja keskenkasvuisen naureskelun sijaan?
Miehelle on suolisto-ongelmia. En ole ikinä nauranut jos hänelle on esim. tullut kova kiire vessaan.
Pitäisikö?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miehelle on suolisto-ongelmia. En ole ikinä nauranut jos hänelle on esim. tullut kova kiire vessaan.
Pitäisikö?Ap
Kyllä. Muista tarjota vaippoja.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö?Ap
No pitäisi, ja laskea leikkiä ankarasti.
voit varautua siihen että jättää sinut....ei halua olla 'omaishoitaja' kun vointisi heikkenee ja tulee enemmä oireita. Voisit ihan realiteetin kautta ajatella asiaa ja valmistautua siihen tai itse ottaa eron, vielä kun pystyt jotain itse hoitamaan.
Tuollaiset ei myötätuntoa tunne ja se rakkaus on jo kadonnut jos toisen kivulle ja sairaudelle nauraa.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö?Ap
No itselle ei tulis mieleenkään naureskella toisen sairaudelle, joten odotan ettei toinen tekisi minullekaan niin. Mutta jos haluat jäädä tuollaiseen suhteeseen, niin anna sitten samalla mitalla takaisin.
No on. Mitä viiittua. Mullakin reuma eikä mieheni todellakaan naureskele mulle.
Miksi olet vielä yhdessä kusipään kanssa? Kusipäätä et voi muuttaa, joten ryve siinä tai lähde
Vierailija kirjoitti:
voit varautua siihen että jättää sinut....ei halua olla 'omaishoitaja' kun vointisi heikkenee ja tulee enemmä oireita. Voisit ihan realiteetin kautta ajatella asiaa ja valmistautua siihen tai itse ottaa eron, vielä kun pystyt jotain itse hoitamaan.
Tuollaiset ei myötätuntoa tunne ja se rakkaus on jo kadonnut jos toisen kivulle ja sairaudelle nauraa.
Arviosi miehestä voi olla aivan oikea, mutta reuman etenemisestä ei. Reuma ei enää ole vammauttava tauti, eikä aapeelle todennäköisesti koskaan ole tulossa mitään sellaista vaihetta, jossa häntä pitäisi hoitaa tai hän ei itse pystyisi hoitamaan asioitaan. Ei ainakaan sen reuman takia.153
Vierailija kirjoitti:
Siis keksit vain nuo vaihtoehdot toisen vahingolle reagoimiseen?
AP on sairastanut reumaa todennäköisesti vuosia, eikä miehensä näe tuota lasin putoamista tms. ekaa kertaa. Eli ei ole "hämmentynyt reaktio" vaan ihan puhdasta kus... empatiakyvyttömyyttä.
Oma vaimoni on paikoin todella huono liikkumaan ja varmaan se näyttää sivullisesta huvittavalta, kun hän pysähtyy lepäämään muutaman rappusen jälkeen. Läheistä se ei huvita yhtään, mutta toki asialle voi nauraa potilaan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arviosi miehestä voi olla aivan oikea, mutta reuman etenemisestä ei. Reuma ei enää ole vammauttava tauti, eikä aapeelle todennäköisesti koskaan ole tulossa mitään sellaista vaihetta, jossa häntä pitäisi hoitaa tai hän ei itse pystyisi hoitamaan asioitaan. Ei ainakaan sen reuman takia.153
Tuo "ei koskaan" taitaa pitää yhtä hyvin kutinsa, kuin "ei alle 40-vuotiaalla voi olla reumaa"... Lääkäriltä kuultu.
Mutta onhan reuman hoidossa edistytty ihan huomattavasti, kuten esim. diabeteksen hoidossa.
Höpöhöpö. Sinä levität mies vihaa