Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hanat auki 3h ja mies raivoaa minulle kohtuuttomasti! Mitä mieltä olette?

Vierailija
17.07.2015 |

Meillä oli pyykki- ja tiskikone pyörimässä. Mies pisti päiväunille ja minä aloin valmistelemaan töitäni, ja siinä sivussa ideoimaan muutakin. Neljä tuntia myöhemmin mies herää kuin myrskyn merkki, heti aloittaa huudon ja raivoamisen että en ole sammuttanut koneita ja laittanut hanoja kiinni. Tietty vielä kirosanojen sävyttämänä.

Normaalisti tässä vaiheessa romahtaisin, pelkäisin suunnattomasti huutoa ja vaan vapisisin, mutta nyt jostain syystä sain voimaa sanoa vastaan. Että se oli vaan vahinko, vahinkoja sattuu. Mies suuttui entisestään. Joo ymmärrän että se on vesivahinkoriski, mutta ei tämä ole maailmanloppu.

Mies räyhäsi vielä aikansa, nimitteli minua ylimieliseksi ja ties miksi muuksi ja sitten lipsautti motiivinsa; "sinun olisi pitänyt tehdä jotain järkevää". Ja hänen "järkevänsä" meinasi sitä, että en olisi saanut tehdä töitäni ja harrastuksiani, vaan minun olisi " esim. pitänyt laittaa ruokaa". Eli kytätä milloin mies herää, jotta ruoka olisi ollut valmiina hänelle! Kysyin mitähän se muu järkevä tekeminen olisi ollut. Ilmeisesti sitten siivousta, tai muuta miehen mielestä "sallittua".

Mielipiteitä, oliko kolmen tunnin tiski- ja pyykkikoneen hanan päälle unohtaminen nyt kamala virhe, että saa kirota, huutaa ja haukkua, ja olinko nyt "saatanan ylimielinen" kun kehtasin sanoa vastaan?

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 10:22"]Kohtuuton reaktio yhdestä hanojen unohtamisesta. Jos teillä menee huonosti ja yhdessä eläminen tuntuu hankalalta, kannattaisiko teidän kokeilla erilleen muuttamista. Voittehan te seurustella vaikka asuisittekin eri osoitteissa. 

Jos on epävarma siitä, millaista käytöstä mieheltä pitäisi sietää, niin kysy itseltäsi mitä mieltä olisit jos vaikkapa ystäväsi mies kohtelisi häntä samalla tavalla kuin miehesi sinua. Tuntuisiko käytös silloin törkeältä tai loukkaavalta? Kun tilannetta ajattelee jonkun muun kohdalle, sen voi nähdä selkeämmin, tavallaan ulkopuolisen silmin. Voimia arkeen, pidä puolesi!
[/quote]
Näin olen alkanut tehdä. Ja kun laitan tapahtumat ja ajatukset tänne sanoiksi, sekin saa minut ajattelemaan asiaa uudelöa tavalla.
Kiitos!
Ap

Vierailija
2/99 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 11:35"]Hauska nähdä nyt jatkossa kun pidät puolesi, että muuttuuko mies vai lähdettekl omille teillenne. Haluaisin sellaisen nökökulman tuoda, että oma isä käyttäytyi äitiä kohden tolleen kun hän petti toisen akan kanssa. Purki omaa syyllisyyttä tolla tavoin ettimällä toisesta "vikaa".
[/quote]

Kun on ihastunut toiseen, sitä vikaa näkee varmaan etsimättäkin ja kaikki toisessa olevat piirteet alkavat ärsyttää. Vaikka ne normaalisti olisivat ihan mitättömiä juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 09:56"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 09:27"]

Ihmeellistä, minäkin olen alkoholistiperheestä ja sieltä poispäästyäni ongelma on pikemminkin siinä että en siedä yhtään mitään.

Ehdotan että kasvatat/ostat selkärangan ja joko pidät puolesi nykyisessä suhteessa tai annat melko surkealle äijällesi monoa ja haet jostain paremman. Niitäkin löytyy jos ei yritä löytää samanlaista kuin se edellinen jonka voi sitten kasvattaa kunnolliseksi.

[/quote]

Pelkään niin suunnattomasti sitä että toinen suuttuu minun tekemisistäni ja saisin turpaani. Tämä on ollut sellainen selviytymismekanismi, jota en ole kunnolla edes tajunnut. Kaikki on kehunut minua niin kiltiksi, että olen luullut että se on sitten oikein. Olla kiltti ja sietää kaikkea mitä toiset minulle tekee.

En ole vielä henkisesti valmis monottamaan miestä. Kasvattelen vielä selkärankaani, ja toivon että se alkusuhteen herttainen mies osaa kömpiä takaisin.

Joo on ehkä naiivia ja turhaa tässävaiheessa, mutta tuntuu että olen vielä liian heikko etten uskalla tehdä mitään suurempaa.

Ap
[/quote]
Voi vittu mikä tossu oot. Joko lähdet tai sit et, mutta itse sinä sanelet oman elämäs, tulevaisuutes ja onnes. Miehes on kusimulkku ja idiootti jne, mutta sinä oot vastuussa omasta elämästäs ja miehes omastaan.

Vierailija
4/99 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä, että mies tulee nyt hieromaan sopua, näkee luultavasti sen itseltään isonakin hyvyyden tekona. Voit osoittaa arvostavasi sitä, että mies haluaa ottaa ensiaskeleen sovun tekoon. Asiaa ei silti pidä jättää puhumatta eikä hän saa nyt tällä tempulla päästä kuin koira veräjästä, tai muuten tähän asti hyvin vetämäsi rajat sulavat taas ja työ on ollut turhaa.
-
Eli samaa tiukkaa linjaa mitä olet erittäin hienosti vetänyt tähän asti, mutta pientä tunnustusta miehellekin, mikä saattaa tehdä hänestä yhteistyöhaluisemman. Jos ei tee, niin enempää ei sinun pidä mennä vastaan. Pidä nyt ennen kaikkea huolta siitä, että sinua kohdellaan kunnioittavasti - jos mies ei siihen pysty, niin sinun itse pitää tehdä se, niin kuin nyt oletkin.

Vierailija
5/99 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 09:19"]

So much trolls, so little time!

[/quote]

many.... 

So many trolls

Vierailija
6/99 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti näitä tyhjästä kiukkuavia miehiä on paljon. Huono käytös tuntuu lisääntyvän iän mukana. Itsellänikin oli sellainen mies. Yritin kauan parantaa asioita ja kävimme terapiassakin, mutta eihän se mitään auttanut, kun se raivoava ja huutava mies ei oikeasti halua muuttua. Lopulta meni lusikat jakoon. Ap, sanoit, ettei teillä ole lapsia. Silloin on oikeasti tosi helppo lähteä.

Vierailija
7/99 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinuna ottaisin ja lähtisin, mutta minä en voi sanoa mitä sinä teet, sen täytyy lähteä sinusta itsestäsi. Voin kertoa oman kokemukseni. Olen itse alkoholistiperheestä. Näin ja koin aivan liikaa - riitoja, joista pahin oli sellainen, että näin isäni yrittävän tappaa äitini. Järkyttävimmät kokemukset liittyivät seksuaaliseen hyväksikäyttöön. Tämän kokemuksen jäljiltä olin ihmisraunio.

Pelkäsin riitoja ja juoppoja, kaipasin järjestystä ja turvallisuuden tunnetta elämääni. Valitsin puolisoksi isähahmon, ihmisen joka tuntui jämäkältä ja turvalliselta. Se oli virhe. Sen sijaan, että olisin kasannut itseni kokonaiseksi, itsetuntoiseksi ihmiseksi, alistuinkin toisen tahtoon ja kuvittelin olevani onnellinen. Mies päätti kaiken puolestani, vahti mustasukkaisesti ja käytti henkistä väkivaltaa, mm. haukkui minua tai mm. vaatemakuani muiden läsnäollessa. Lopulta mies valitsi vaatteenikin ja ruoat joita söin. Yli kymmenen vuotta katselin tätä. Sitten jostain aloin kehittämään selkärankaa ja huomasin kuinka onneton olin. Aloin järjestelemään asioita ja suunnittelemaan eroa. 

Sain asian sanottua ja laitoin paperit vetämään, muutin omilleni. Kävin terapiassa ja sisäiset solmuni alkoivat aukenemaan. Aloin olemaan pikkuhiljaa ihminen raunion sijasta. Nyt olen onnellisessa ja tasa-arvoisessa avioliitossa. Uusi puolisoni kunnioittaa minua ja minä häntä. Teemme päätökset yhdessä ja uskallan ilmaista mielipiteeni. Lapset kasvavat tasapainoisessa perheessä ja tuntevat itsensä rakastetuiksi, toisin kuin mitä minulla oli. 

Ap, yritän sanoa sitä, että tutkiskele itseäsi. Oletko onnellinen? Oletko ehjä? Älä pelkää tehdä rankkojakin ratkaisuja ja käy ihmeessä puhumassa ammattilaisen kanssa lapsuudestasi. Voimia ja tsemppiä, tie ei ole helppo, mutta kyllä sitä pystyy itsensä korjaamaan, ajan kanssa.

Vierailija
8/99 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 11:01"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 10:05"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 09:29"] Juupajuu. Kas kun ei mies ole ruuvannut jääkaapista valoa sähköä säästääkseen, tai vuorannut ikkunoita foliolla.......   [/quote] Kyse ei ollut veden säästämisestä, vaan siitä että jos tiski- ja pyykkikoneen hanat jättää päälle, ne saattaa luoda painetta ja aiheuttaa vesivahingon. Tai näin mies on joskus minulle selittänyt. Joka tapauksessa, tuo reaktio oli ihan liioiteltu. Ap [/quote] Luoda painetta? Excuse moi? :D Tiedän ihmisiä, jotka pitää aina hanoja auki. Kai suljette aina yöksi ja käytön jälkeen koko asunnostakin vedet, ettei vain pääse suihkuun tai vessan hanoihin painetta ja tule vesivahinkoa?

[/quote]

Tiedät sitten myös ihmisiä joiden vakuutusyhtiö ei korvaa täysmääräisessti vahinkoa.Jos joku toijmii idioottimaisesti ei se toiminta oikeaksi muutu vaikka sinunkin tuttavasi toimivat samoin.

Vierailija
9/99 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisit sanonut, että koneet pysähtyi vasta 5 min sitten..

Vierailija
10/99 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 09:23"]

Tiski- ja pyykkikone joo.. oikeinkirjoitus taas kukoistaa av:lla.

[/quote]ihan oikeinhan tämä on kirjoitettu. Mikä kommentoijan mielestä vikana?

Vierailija
11/99 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 11:28"]Mitä hyvää tässä miehessä on? Miksi olet hänen kanssaan?

41v m
[/quote]
Miehessä oli ennen pajonkin hyviä puolia. Nyt tuntuu että elo on pelkkää tappelua. Tai siis sitä että mies huutaa kummallisista asioista ja minä yritän parhaani mukaan pitää itseni kasassa.
Ap

Vierailija
12/99 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 11:28"]Mitä hyvää tässä miehessä on? Miksi olet hänen kanssaan?

41v m
[/quote]
Miehessä oli ennen pajonkin hyviä puolia. Nyt tuntuu että elo on pelkkää tappelua. Tai siis sitä että mies huutaa kummallisista asioista ja minä yritän parhaani mukaan pitää itseni kasassa.
Ap
[/quote]
Lähde äläkä vingu.

Vierailija
13/99 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 11:35"]Hauska nähdä nyt jatkossa kun pidät puolesi, että muuttuuko mies vai lähdettekl omille teillenne. Haluaisin sellaisen nökökulman tuoda, että oma isä käyttäytyi äitiä kohden tolleen kun hän petti toisen akan kanssa. Purki omaa syyllisyyttä tolla tavoin ettimällä toisesta "vikaa".
[/quote]
Kiitos.
Sitä minäkin jännitän. Olen pahasti pettynyt jos mies ei yritä parantaa tapojaan. Se meinaisi että olen vain tuhlannut aikaani.
Mutta enää en halua palata samanlaiseksi surkimukseksi, joka kuuntelee ja tottelee sanaakaan sanomatta.
Ap

Vierailija
14/99 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 11:37"]Miksi ihmeessä edes olet tuollaisen ihmisen kanssa? Mieti. Koko loppuelämäsikö haluat sietää tuollaista kohtelua kun on olemassa miehiä joiden kanssa voi KESKUSTELLA, jotka ARVOSTAVAT ja joiden kanssa saa nauraa, ei pelätä. Se, jonka tässä ihmisenä pitäisi parantua, on miehesi. Tadat olla narsistin otteessa? 
[/quote]
Nyt alan vähitellen heräämään tähän. Että en voi antaa mieheni kohdella minua miten sattuun. Joka suhteessa on varmasti ylä ja alamäkiä, mutta nyt tuntuu että tämä on ollut yhtä alamäkeä josta mies hyötyy.
Ap

Vierailija
15/99 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 11:57"]
Kun on ihastunut toiseen, sitä vikaa näkee varmaan etsimättäkin ja kaikki toisessa olevat piirteet alkavat ärsyttää. Vaikka ne normaalisti olisivat ihan mitättömiä juttuja.
[/quote]
En tiedä kehen hän voisi olla ihastunut, kun olen tyyliin ainoa ihminen hänen elämässään. Hänellä on pieni perhe, ei ole muiden sukulaisten kanssa tekemisissä, ei ole kavereita, eikä viihdy työkavereiden kanssa. Tämä ihastus tulisi kyllä niin puskan takaa että.
Ap

Vierailija
16/99 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 11:58"]
Voi vittu mikä tossu oot. Joko lähdet tai sit et, mutta itse sinä sanelet oman elämäs, tulevaisuutes ja onnes. Miehes on kusimulkku ja idiootti jne, mutta sinä oot vastuussa omasta elämästäs ja miehes omastaan.
[/quote]
Totta, tiedän. Mutta en ole vielä valmis. Odotan sitä viimeistä niittiä. Tyhmää, tiedän.
Ap

Vierailija
17/99 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 09:34"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 09:23"]

Jos nyt oletetaan, että tämä on totta: Kysy, ap, itseltäsi, miksi annat toisen kohdella sinua noin? Se on ainoa vastaus, jonka tarvitset. Toivon, ettet osaa vastata vaan pistät suhteen vähintään jäähylle ja etsit oman onnesi ilman tuota miestä. Tällä palstalla on monesti todettu vanha viisaus: Ihmistä kohdellaan juuri niin huonosti kuin hän sallii itseään kohdeltavan. Älä siis ota tuollaista vastaan enää yhtään vaan ala arvostaa itseäsi.

[/quote]

Niinpä. Sitä olen kysynyt itseltäni useat kerrat. Olen pelännyt muutosta. Olemme olleet yhdessä niin kauan. Se ei siltikään ole mikään syy antaa kohdella minua kuin pahaista rakkia. Nyt yritän olla pelkäämättä ja kasvaa ihmisenä.

Ap

[/quote]

Pelätä sinun ei tietenkään kannata, mutta se, jonka pitäisi kasvaa ihmisenä, on miehesi. Voit tietysti jäädä odottelemään, josko hän muuttuisi, mutta pelkäänpä ettei hän muutu, jos omasta mielestään hänessä ei ole mitään vikaa. Ja sinähän et voi häntä muuttaa.  Seuraavan kerran, kun miehesi väläyttää erilleen muuttamista, sano että hyvä ajatus: kannattaa varmaan kokeilla, kun kumpikaan ei ole tyytyväinen tilanteeseen.

Vierailija
18/99 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen viimeisen niitin tarvitse olla mikään iso tai dramaattinen tapahtuma. Luultavasti tulee vain jossain kohtaa hetki, jolloin todella sisäistät ja ymmärrät tilanteen, jonka jo periaatteessa tiedät. Kasvu voi viedä hetken aikaa, mutta väistämätöntä on kuitenkin turha lykätä loputtomasti. Se on vähän niin kuin laastarin repäisy. :)

Vierailija
19/99 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
20/99 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on usein samanlaista. Mies röjähtää jostain pikkujutusta, vaikka oikea syy on ihan muualla.
Paremman avioliiton perheleirit auttaa aina aikansa. Siellä saa hyvää vertaistukea.