Jos miehesi antaa sinulle lahjan
niin onko se esine sen jälkeen sinun? Vai miehesi, joka sen maksoi?
Kysyn tällaista siksi, kun meille tuli ero ja mieheni halusi kaikki antamansa lahjat itselleen. Ne on kuulemma hänen, koska hän on ne maksanut. Mun mielestä vähän outoa logiikkaa.
Kommentit (10)
Riippuu kuinka kalliita lahjoja. Exälle annoin takas kalliin timanttisormuksen. Oli hyvä päätös. Tuntui että ero sinetöityi sillä.
Sinun, tietysti. Lahja on lahja eikä antajalla ole oikeutta vaatia sitä takaisin.
Lahjat on lahjoja eli ne on sen saajan. Kihla- ja vihkisormuksetkin on naisen, vaikka mies olisi maksanut tai antanut mummonsa sormuksen.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 00:38"]Kyllä ne sun omaisuutta on. Ihan turha miehen ruikuttaa muuta.
[/quote]
Vahinkoalapeukku
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 00:38"]
Sinun, tietysti. Lahja on lahja eikä antajalla ole oikeutta vaatia sitä takaisin.
[/quote]Juuri näin. Miehes on vaan katkera.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 00:38"]
Riippuu kuinka kalliita lahjoja. Exälle annoin takas kalliin timanttisormuksen. Oli hyvä päätös. Tuntui että ero sinetöityi sillä.
[/quote]
Me ollaan köyhiä ja lahjat sen mukaisia. Ihmettelen vain periaatteesta. Ukko pitäköön lahjansa :)
Olen aina kuvitellut, että lahjan saaja on sen jälkeen sen omistaja.
Lahjat on eri kuin kihlasormus. Se pitäisi mun mielestä palauttaa jos ette ole naimisiin asti päässeet. Jos avioero niin silloin kihla ja vihkisormus jää naiselle.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 00:49"]
Lahjat on eri kuin kihlasormus. Se pitäisi mun mielestä palauttaa jos ette ole naimisiin asti päässeet. Jos avioero niin silloin kihla ja vihkisormus jää naiselle.
[/quote]
Kyse ei ole mistään sormuksista, vaan ihan esim. syntymäpäivälahjoista, joululahjoista....
Tyyliin kamera, sauvasekoitin
Kyllä ne sun omaisuutta on. Ihan turha miehen ruikuttaa muuta.