Tajuavatko vanhemmat naiset ollenkaan, kuinka loukkaavia ovat?
Täällä on keskusteltu paljon ikäerosuhteista. No, minä olen 21-vuotias ja mieheni on 10 vuotta vanhempi. Suhteen ongelma ei todellakaan ole ikäero. Ongelma on se, että vanhemmat naiset suhtautuvat tähän todella halveksivasti. Yleisin mielipide on, että mies ei voi välittää musta tosissaan ja kyseessä on vain pinnallinen seksisuhde, josta puuttuu syvyys ja syvälliset keskustelut. Ihan vain tiedoksi: asia ei ole niin.
Kommentit (173)
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 22:54"]
Näissä ketjuissa kirjoittavat miehet tuskin on koskaan edes päässeet parisuhteeseen tai ainakaan pystineet pitämään niitä niin kauan että olisi lapsia hankittu. Vai ajatteletteko omista tyttäristännekin niin että kylläpä on win-win-tilanne jos tyttö pääsee jonkun pikapuoliin nelikymppisen pillutelineeksi :(.
[/quote]
Minä en naisena todellakaan ajattele noin. Mulla ei miehen varallisuudella ole mitään väliä. Etsin nimenomaan sielunkumppania. Jos mun sielunkumppani on 45-v niin so what. Sitten olen sen miehen kanssa. Enkä ole mikään pillunkantoteline vaan nautin seksistä tasaveroisena miehen kanssa.
t.25-v nainen
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 22:45"]Ei ne tajua. Tärkeintä on pahantahtoisuus ja ilkeys. Täällä on todella ilkeitä ihmisiä
[/quote]
Niin on, sekä nuoria että vanhempia, ihan käsittämättömän ilkeitä. Ei ole iästä kiinni, jos oma elämä on niin paska että solvataan anonyymisti muita.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 22:55"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 22:54"]Näissä ketjuissa kirjoittavat miehet tuskin on koskaan edes päässeet parisuhteeseen tai ainakaan pystineet pitämään niitä niin kauan että olisi lapsia hankittu. Vai ajatteletteko omista tyttäristännekin niin että kylläpä on win-win-tilanne jos tyttö pääsee jonkun pikapuoliin nelikymppisen pillutelineeksi :(. [/quote] Ilkeys paistaa läpi.
[/quote]
Mitä olet mieltä itse asiasta? Onko sulla tytärtä? Haluatko että joku selkeästi vanhempi mies kuvailee sitä "nuoreksi pilluksi" ja tarjoaa sille rahaa ja materiaa vaihtokauppana niinkuin ihan itse kuvailet?
[/quote]
Selitä vain itsellesi. Sysimustaa pahuutta sun mieli ja sanat täynnä. Tarkoituksena vain pahan mielen aiheuttaminen ja loukkaaminen. Anna muiden rakastaa ilman sun ilkeitä sanoja ja ajatuksia.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 22:54"]
Näissä ketjuissa kirjoittavat miehet tuskin on koskaan edes päässeet parisuhteeseen tai ainakaan pystineet pitämään niitä niin kauan että olisi lapsia hankittu. Vai ajatteletteko omista tyttäristännekin niin että kylläpä on win-win-tilanne jos tyttö pääsee jonkun pikapuoliin nelikymppisen pillutelineeksi :(.
[/quote]
Miten voi ajatella omasta tyttärestä mitään, jos ei ole lapsia hankittu?? Täh?
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 22:29"]Ehkä ne naiset vain säälii sinua ja tuntuu kyllä helposti,että mies käyttää sinua hyväkseen. Itekään en kyllä tykkäisi jos tyttäreni ottaisi 10 vuotta vanhemman miehen.Ei se johdu siitä,että olisi kateellinen kun mies saa nuoren naisen, vaan säälittää se tyttö. Itselläni mies on 6 vuotta vanhempi ja vaikka se on olematon ikäero, nyt vanhempana tuntuu,että mies ukkoutuu kovaa vauhtia. Sisarellani on mies yli 10 vuotta vanhempi ja nyt kun sisko on vähän yli 60v mies on reilusti yli 70v ja dementia ja muut taudit iskee. Siinäpä sitä sitten hoidat miestä ja katsot perään kun vihdoinkin alkaisi muuten helpot eläkepäivät.
[/quote]
Meillähän ei kenelläkään ole elämää käsikirjotetu etukäteen ja ikinä ei tiedä mitä tulee tapahtumaan. Onhan se varmasti todennäköisempää, että vanhempi mies kohtaa ikääntymiseen liittyvät sairaudet aikaisemmin kun 10 vuotta nuorempi puoliso. Mutta mitäpä jos oma miehesi joutuu aikanaan vaihtamaan sinun vaippojasi tai hoitamaan arjen pyörittämistä, kun itselläsi on alzheimerin tauti. Sitähän ei kukaan toivo, mutta aika naurettavaa yleistämistä. Tiedän monia iäkkäitä samanikäsiä pariskuntia, joissa toinen toimii toisen omaishoitajana. Tuskin ketään nuorempi osapuoli pariskunnasta myöskään kaipaa sinun tai yhtään kenenkään sääliä. Monet on Ap. Kapeakatsaisia ja tulevat sitä aina olemaan.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 23:02"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 22:55"] [quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 22:54"]Näissä ketjuissa kirjoittavat miehet tuskin on koskaan edes päässeet parisuhteeseen tai ainakaan pystineet pitämään niitä niin kauan että olisi lapsia hankittu. Vai ajatteletteko omista tyttäristännekin niin että kylläpä on win-win-tilanne jos tyttö pääsee jonkun pikapuoliin nelikymppisen pillutelineeksi :(. [/quote] Ilkeys paistaa läpi. [/quote] Mitä olet mieltä itse asiasta? Onko sulla tytärtä? Haluatko että joku selkeästi vanhempi mies kuvailee sitä "nuoreksi pilluksi" ja tarjoaa sille rahaa ja materiaa vaihtokauppana niinkuin ihan itse kuvailet? [/quote] Selitä vain itsellesi. Sysimustaa pahuutta sun mieli ja sanat täynnä. Tarkoituksena vain pahan mielen aiheuttaminen ja loukkaaminen. Anna muiden rakastaa ilman sun ilkeitä sanoja ja ajatuksia.
[/quote]
Eli sulla ei ole tyttäriä. Toivoisin että kuitenkin joskus miettisit sinäkin muotoilujasi että miten kunnioittavaa on tuollainen nuorista pilluista puhuminen näiden muodostamien suhteiden vertaaminen käytännössä prostituutioon ihan kuin juuri kukaan tyttö sellaista hakisi, jos on yhtään oppinut rakastamaan itseään ja oppinut elämänallintaa.
No ei varmasti olekaan. Totta kai rakkaus voi roihuta erikäisten kesken! Itse puolestani tiedän avioliiton, jossa mies on vaimoaan 20 vuotta nuorempi, ovat olleet naimisissa onnellisesti jo parikymmentä vuotta, vaimo jo eläkkeellä.
Miksi edes kyselet ap ihmisiltä kommentteja, varsinkaan tällaisilta nettipalstoilta, joilla kirjoitellaan anonyymisti? Ihan varmasti saat kurat nistaan ja ilkeilyä.
Minä katson "nenänvartta pitkin" ainoastaan sellaisia suhteita, joissa oikeasti hyväksikäytetään toista osapuolta, ja niin, että se vahvempi osapuoli on hyväksikäyttäjä. Tällaisia ovat esim. jotkin - eivät todellakaan kaikki - etniset liitot, joissa länsimaalainen mies hakee kehitysmaasta vaimon, jota pitää sitten suurin piirtein kotiorjana, ilman mahdollisuuksia opiskella kieltä ja hankkia työtä ja pitää yhteyttä sukulaisiin ja ko. maassa asuviin maannaisiinsa. Tapahtuu tuota varmaan miehillekin (siis länsimainen nainen ottaa miehen kehitysmaasta), mutta harvemmin joutuvat lännessä samalla lailla alistettuun asemaan ja esim. puolisonsa pahoinpitelemäksi.
Samoin paheksun seksuaalista hyväksikäyttöä.
Mutta että kaksi eri-ikäistä aikuista vapaasta tahdosta ja toistaan rakastaen menee parisuhteeseen - siihen ei pitäisi kenelläkään olla nokan koputtamista.
Kannattaa myös ymmärtää, että vaikka ap:lla nyt ei olisikaan tästä kyse, niin aika moni hakee jossakin määrin taloudellista etua tai sosiaalista hyötyä valitsemalla miehensä/vaimonsa hyötynäkökohdat huomioiden. On sitten ikäeroa tai ei ole,
Jotenkin minun on ap vaikea uskoa, että tuollainen paheksunta ja ennakkoluulot koskisivat vain vanhempia naisia. Eiköhän ennakkoluuloisuutta ole ihan nuorissakin. Käsi sydämelle, mitä itse ajattelisit sisällä sisimmässäsi alussa mainitsemastani tuttavapariskunnasga, jossa mies on parikymmentä vuotta vaimoaan nuorempi...?
T. Viisikymppinen
No kuka tahansa vanhempi mies panee mieluummin tiukkaa pillua ja puristelee kiinteitä tisuja, kuin vanhaa löysää lihaa
Säälittävää se lähinnä on, että nuorella naisella on ikäiseni mies. Vaikka ei 10 v ole vielä paha. Ajatelkaa te, joilla on esim. 20 v vanhempi mies, että millaista elämänne on sitten kun olette itse esim. 45 ja miehenne 65v. Viiskymppisellä naisella on virtaa enemmän kuin nuoremmilla, sensijaan viiskymppinen mies on jo kovasti väsähtänyt. Ei tarvitse kuin katsella ympärilleen, käydä taidenäyttelyissä, teatterissa, kuntosalilla, konserteissa, missä tahansa, aina on ylivoimainen enemmistö naisia ja usein juuri keski-ikäisiä ja vanhempia naisia. Vanhemmat miehet eivät enää jaksa, se on ihan vaan tosiasia.
Tai ajatelkaa yli 50-v vauvan isää...65-70 v teinien isää. Miettikää omaa tulevaa seksielämäänne. Naisen seksuaalinen kukoistuskausi on n. 40-55 v, miehellä alkaa alamäki 40+. Muistakaa, että miehet ovat vanhempana huonokuntoisempia ja sairaampia kuin naiset ja miesten vanheneminen alkaa aiemmin. Kaikenkukkuraksi miehet elävät keskimäärin 10 v lyhyemmän elämän. Vanhojen naisten on vaikea löytää uutta kumppania, koska omanikäiset ovat joko todella huonokuntoisia tai kuolleita ja nuoremmat enimmäkseen varattuja. Eli omaishoitajuuden jälkeen voi olla pitkä yksinäinen aika edessä, pahimmassa tapauksessa siis.
Kaikkea hyvää vaan toivon jokaiselle ja järkeä päähän.
Ihmiset on pahoja toisilleen. Miksi hajoittaa kauneutta, jota ei itse pysty rakentamaan?
Miksi jeesustelet, kun et edes tiedä mistä toisten suhteissa on kyse ja miten he asian kokevat? Et voi puhua kaikkien suulla.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 22:57"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 22:50"]
Miksi olisivat kateellisia kun ovat ite aikanaan saaneet panna nuorta, kiinteää ja hyvännäköistä miestä.Ai kadehtia pitäisi jos joku nuori antaa kurppanan höylätä itteään.Vähän todellisuudentajua.
[/quote]
Öh, jos minä nussin 25-vuotiaana 35-45-vuotiaita miehiä, niin eivät ne mitään kurppanoita ole.
[/quote]
Tätä palstaa kun lukee, niin kaikki 30+ ikäiset todellakin on kurppanoita, mummoäitejä, hedelmättömiä jne. Nytkö se poikkeus sitten löytyi? Yllätys yllätys: miehistä! :D
Sielunkumppaneita hyvinkin.:D, Kyllä siinä sielunkumppanuutta tarvitaankin kun on itse 45v nainen parhaassa iässä ja ukko on eläkkeellä oleva eturauhasvaivainen, mutta toki sitä voi hakea uusia sielunkumppaneita pari vuoden päästä.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 23:08"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 22:57"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 22:50"] Miksi olisivat kateellisia kun ovat ite aikanaan saaneet panna nuorta, kiinteää ja hyvännäköistä miestä.Ai kadehtia pitäisi jos joku nuori antaa kurppanan höylätä itteään.Vähän todellisuudentajua. [/quote]
Öh, jos minä nussin 25-vuotiaana 35-45-vuotiaita miehiä, niin eivät ne mitään kurppanoita ole. [/quote] Tätä palstaa kun lukee, niin kaikki 30+ ikäiset todellakin on kurppanoita, mummoäitejä, hedelmättömiä jne. Nytkö se poikkeus sitten löytyi? Yllätys yllätys: miehistä! :D
[/quote]
Näinpä :D
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 23:06"]Säälittävää se lähinnä on, että nuorella naisella on ikäiseni mies. Vaikka ei 10 v ole vielä paha. Ajatelkaa te, joilla on esim. 20 v vanhempi mies, että millaista elämänne on sitten kun olette itse esim. 45 ja miehenne 65v. Viiskymppisellä naisella on virtaa enemmän kuin nuoremmilla, sensijaan viiskymppinen mies on jo kovasti väsähtänyt. Ei tarvitse kuin katsella ympärilleen, käydä taidenäyttelyissä, teatterissa, kuntosalilla, konserteissa, missä tahansa, aina on ylivoimainen enemmistö naisia ja usein juuri keski-ikäisiä ja vanhempia naisia. Vanhemmat miehet eivät enää jaksa, se on ihan vaan tosiasia.
Tai ajatelkaa yli 50-v vauvan isää...65-70 v teinien isää. Miettikää omaa tulevaa seksielämäänne. Naisen seksuaalinen kukoistuskausi on n. 40-55 v, miehellä alkaa alamäki 40+. Muistakaa, että miehet ovat vanhempana huonokuntoisempia ja sairaampia kuin naiset ja miesten vanheneminen alkaa aiemmin. Kaikenkukkuraksi miehet elävät keskimäärin 10 v lyhyemmän elämän. Vanhojen naisten on vaikea löytää uutta kumppania, koska omanikäiset ovat joko todella huonokuntoisia tai kuolleita ja nuoremmat enimmäkseen varattuja. Eli omaishoitajuuden jälkeen voi olla pitkä yksinäinen aika edessä, pahimmassa tapauksessa siis.
Kaikkea hyvää vaan toivon jokaiselle ja järkeä päähän.
[/quote] yleensä se vanhempi mies heivataan pois siinä vaiheessa ja viedään puolet omaisuudesta. Näin ainakin niissä tapauksisssa, mitkä tiedän
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 23:09"]Sielunkumppaneita hyvinkin.:D, Kyllä siinä sielunkumppanuutta tarvitaankin kun on itse 45v nainen parhaassa iässä ja ukko on eläkkeellä oleva eturauhasvaivainen, mutta toki sitä voi hakea uusia sielunkumppaneita pari vuoden päästä.
[/quote]
Ilkeä ihminen. Sääliksi käy sun miestä ja lähipiiriä.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 22:40"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 22:36"]Sitten ymmärrätte kun omat lapset on nuoria tyttöjä ja naisia. Eipä sitä haluaisi että 20-vuotias tytär seukkaa 35 -vuotiaan kanssa tai jotain vastaavaa. [/quote]Ei tietenkään. Fakta kuitenkin on että 35 v mies pystyy jo varojensakin puolesta tarjoamaan 20v naiselle ihan jotain muuta kuin 20v kolli.... Win-win-tilannehan tuo inon. Mies saa nuorta pillua ja nuori pillu saa paljon materiaa. Yksinkertainen vaihtokauppa
[/quote]Tämähän siinä inhottavaa onkin. 35v kurppa on sen 20 vuotiaan, vielä kuitenkin monesti aika naivin tytön kanssa vain sen nuoren pillut takia. Ja eihän se tyttö sitä voi tajuta, nuori ja kokematon kun on, mutta nämä vanhemmat naiset sen tietää niin kuin sinäkin ukkelit, (kun kerran osasit sen tänne kirjoittaakin) ja sen takia tyttöä säälivät ja varoittelevat. Mikään ei ole niin vastenmielinen kuin mies joka luulee,että nuoret tytöt antavat muka rahasta nuoret vehkeensä käyttöön. Rakkaudesta ne raukat sen tekee ja luulevat ,että mieskin, mutta vielä mitä . Mies on vain nuoren pillun perässä ja luulee,että raha korvaa muun. Muka hyvä vaihtokauppa. Raha vastaan nuoren naisen elämä. Ja paskat sanon minä.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 23:10"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 23:08"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 22:57"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 22:50"] Miksi olisivat kateellisia kun ovat ite aikanaan saaneet panna nuorta, kiinteää ja hyvännäköistä miestä.Ai kadehtia pitäisi jos joku nuori antaa kurppanan höylätä itteään.Vähän todellisuudentajua. [/quote]
Öh, jos minä nussin 25-vuotiaana 35-45-vuotiaita miehiä, niin eivät ne mitään kurppanoita ole. [/quote] Tätä palstaa kun lukee, niin kaikki 30+ ikäiset todellakin on kurppanoita, mummoäitejä, hedelmättömiä jne. Nytkö se poikkeus sitten löytyi? Yllätys yllätys: miehistä! :D
[/quote]
Näinpä :D
[/quote]Ja kaikki alle 25-vuotiaat ovat mistään tietämättömiä teinejä.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 22:57"]
Mitä loukkaavaa siinä on jos rehellisesti sanoo että toivoisi oman tyttärensä löytävän suurin piirtein oman ikäisensä kumppanin tällä vuosien mittaan karttuneella elämänkokemuksella? Ihan kuin joku helkkarin Julmia Juoninen olisi sen takia...
[/quote]Sinun toiveillasi pyyhitään persettä. Täällä on jokainen vapaa.