Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies läväytti pöytään avioehdon!

Vierailija
16.07.2015 |

Olemme olleet naimisissa viisi vuotta. Mieheni työskentelee lentäjänä eräässä isossa norjalaisessa yhtiössä. Olen ollut kotona tämän viisivuotisen ajan ja pitänyt kodista huolta kaikin tavoin.

Eilen pamahti sitten pommi kun mies levitti valmiiksi laaditun avioehdon pöytään ja pyysi nimikirjoitusta. Meni hermot saman tien. Samaan syssyyn kehtasi haukkua laiskaksi vaikka minä olen pitänyt huolta kodistamme koko ajan. Hänellä on iso palkka mutta kehtaa vaatia menemään töihin vaikka pärjäisimme hyvin hänenkin paikallaan. Raivostuttaa vietävästi tämä asia, kuka valvoo kotia kun hän on poissa ja kukakohan on häntä edustanut esim. Ystäviensä juhlissa???

Mitä järkeä jäädä tälläiseen suhteeseen jos joudun allekirjoittamaan sen paperin enkä itse saa mitään? Kaikki aika mennyt kaivosta alas?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 22:13"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 21:56"]Avioehto laaditaan yhdessä. Lue miehesi laatima avioehto huolella läpi ennen kuin alat tehdä omaa versiotasi. Jos vain suinkin mahdollista, tee oma ehdotuksesi yhdessä lakimiehen kanssa. Jos sinä olet ollut kotona yhteisestä päätöksestä, täytyy sinun ansionmenetyksesi tietenkin korvata mahdollisen eron sattuessa. Älä missään nimessä allekirjoita sellaista paperia missä sinä jäisit puille paljaille. Avioehto sinänsä on ihan fiksu juttu mutta sen sisällöstä pitäisi kyllä sopia jo ennen avioliittoa. [/quote] Niin ja avioehdolla ei rajata pois sitä että puolisot ovat elatusvelvollisia toisiaan kohtaan. Ei voi sanoa että nämä on minun rahat eli palkat ja pärjää omillasi. Laki määrää siihenkin kohtuuden eli suurempituloinen kompensoi toiselle jotta puolison tilanne ei ole kohtuuton.

[/quote]

Voihan. Tai siis se elatusvelvollisuus on lapsille...

Vierailija
62/67 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 21:49"]

Olemme olleet naimisissa viisi vuotta. Mieheni työskentelee lentäjänä eräässä isossa norjalaisessa yhtiössä. Olen ollut kotona tämän viisivuotisen ajan ja pitänyt kodista huolta kaikin tavoin. Eilen pamahti sitten pommi kun mies levitti valmiiksi laaditun avioehdon pöytään ja pyysi nimikirjoitusta. Meni hermot saman tien. Samaan syssyyn kehtasi haukkua laiskaksi vaikka minä olen pitänyt huolta kodistamme koko ajan. Hänellä on iso palkka mutta kehtaa vaatia menemään töihin vaikka pärjäisimme hyvin hänenkin paikallaan. Raivostuttaa vietävästi tämä asia, kuka valvoo kotia kun hän on poissa ja kukakohan on häntä edustanut esim. Ystäviensä juhlissa??? Mitä järkeä jäädä tälläiseen suhteeseen jos joudun allekirjoittamaan sen paperin enkä itse saa mitään? Kaikki aika mennyt kaivosta alas?

[/quote]

Älä eroa, sillähän sinä säästyt siltä ettet saa mitään ;) Onko teillä lapsia? Se talo nimittäin pysyy pystyssä ihan pitämättäkin. Jos miehesi olisi sinkku niin talo varmasti odottaa samanlaisena takaisin tullessa miten sen on jättänytkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 22:40"]

Joutuu maksamaan kuitenkin aika hyvät elarit lapsista. eräs tuttu nainen meni naimisiin ja paljastui että miehen vanhemmat ovatkin hieman varakkaampaa väkeä ja ilmeisesti pojan nimiin tehty sijoituksia ym. vanhemmat löivät hääpäivänä avioehtopaperit nenän eteen ja tyhmänä meni laittamaan nimen niihin koska rakkaudesta naimisiin mennään,niimpäniin. naimisissa kun olivat paljastui miehen todellinen luonne vaikka oli aikaisemmin olevinaan ihan ok tyyppi?? Kouluja käynyt,hyvä työpaikka,rahan käytössä ei mitään tolkkua,osti kalliita puhelimia,tietokoneita,kelloja,vaatteita,ruokiksella kävi kalliissa ravintolassa syömässä joka päivä,rahat jos oli loppu,maksettiin luottokorteilla,alkoholisoitui nopeasti,ruokajuomana viinejä,olutta +snapsit,töistä kotiin baarin kautta joka päivä,töistä tuli kenkää,makasi kännissä/rapulassa kaikki vapaat,lopulta ei oikein käynyt edes pesullakaan,yritti paikata suhdetta esittämällä varakasta,ulkomaan ja kotimaan lomareissuja luottokorteilla,paljastui myös että oli velkaa kaikille tutuille. lopulta nainen heitti sen pihalle,äijällä ei ollut kuin paskasia vaatteita kassissa kun lähti kotiin vanhempien luokse,avioehdon takia ei erossa ollut jaettavaa. en tiedä minne tyyppi hävisi? Eron jälkeen ei ole näkynyt tai kuulunut tyypistä mitään????

[/quote]

Eli se avioehto suojasikin sitä naista niistä veloista jotka olisivat voineet olla yhteisiä.

Vierailija
64/67 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 08:21"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 22:13"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 21:56"]Avioehto laaditaan yhdessä. Lue miehesi laatima avioehto huolella läpi ennen kuin alat tehdä omaa versiotasi. Jos vain suinkin mahdollista, tee oma ehdotuksesi yhdessä lakimiehen kanssa. Jos sinä olet ollut kotona yhteisestä päätöksestä, täytyy sinun ansionmenetyksesi tietenkin korvata mahdollisen eron sattuessa. Älä missään nimessä allekirjoita sellaista paperia missä sinä jäisit puille paljaille. Avioehto sinänsä on ihan fiksu juttu mutta sen sisällöstä pitäisi kyllä sopia jo ennen avioliittoa. [/quote] Niin ja avioehdolla ei rajata pois sitä että puolisot ovat elatusvelvollisia toisiaan kohtaan. Ei voi sanoa että nämä on minun rahat eli palkat ja pärjää omillasi. Laki määrää siihenkin kohtuuden eli suurempituloinen kompensoi toiselle jotta puolison tilanne ei ole kohtuuton.

[/quote]

Voihan. Tai siis se elatusvelvollisuus on lapsille...
[/quote]
Avo ja avioliitossa on puolison elatusvelvollisuus. Se on ihan lakiin kirjoitettu. Monesti saa siis joutuu lukemaan siitä että pariskunta laittaa menot tasan puoliksi. Se ei ole avo eikä avioliiton tarkoitus. Pienempituloista ei saa laittaa taloudellisesti huonoon asemaan vaan suurempituloisen tulee antaa tasinkoa joko laskujen tai ihan käteisen rahan muodossa.

Vierailija
65/67 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se koti siellä vahtimattakin pysyy joten töihin vaan!

Vierailija
66/67 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mieheni työskentelee lentäjänä eräässä isossa norjalaisessa yhtiössä." Oisit jättänyt tään pois, niin olis saattanut mennä läpi.

"lentäjänä eräässä isossa norjalaisessa", tihihihihiiiii

Vierailija
67/67 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 11:04"]"Mieheni työskentelee lentäjänä eräässä isossa norjalaisessa yhtiössä." Oisit jättänyt tään pois, niin olis saattanut mennä läpi.

"lentäjänä eräässä isossa norjalaisessa", tihihihihiiiii
[/quote]

Ja viisi vuotta naimisissa. Kouluikäiset lapset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi