Päivän hyvä työ, valistin tuntematonta teiniä Lidlissä
Joku teini oli tänään Lidlin leipähyllyllä. Oli jo ottamassa pihdeillä pussiinsa rasvaista kreemipäällysteistä munkkia. Sanoin teinille, että ei noin. Ei ole terveellistä mättää kaloripommeja naamaansa, edes nuorena vaikka aineenvaihdunta onkin vilkkaampaa kuin meillä iäkkäimmillä. Opastin teinin kädestä pitäen hedelmähyllylle ja painoin hänen kämmenellen persikan. Paljon terveellisempää.
Tuli hyvä mieli tuollaisesta pyyteettömästä auttamisesta. :)
Kommentit (37)
Liikutuksen kyyneleet silmissä luen tätä ketjua. Ihanaa, että pyyteettömiä hyväntekijöitä vielä riittää!
Ymmärrän nyt, että oli ihan OK viedä se vahingossa tipahtanut pullonpalautuskuitti pojannulikoilta, koska karkkiahan ne olisivat sillä ostaneet.
Mä saan muuten näistä oluttölkeistä vielä pantin takaisin, joten kyllä se se karma vaan toimii.
Olin viemässä mummolleni sairaalaan tuliaiseksi munkkeja, mutta sitten joku akka tuli länkyttämään tuubaansa, jostain hedelmistä joihin mummon hampaat ei pysty. :( Pelkäsin, että hän on joku avohoitopotilas enkä uskaltanut sanoa mitään. :( Hain munkit sitten myöhemmin!
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:58"]
Olin viemässä mummolleni sairaalaan tuliaiseksi munkkeja, mutta sitten joku akka tuli länkyttämään tuubaansa, jostain hedelmistä joihin mummon hampaat ei pysty. :( Pelkäsin, että hän on joku avohoitopotilas enkä uskaltanut sanoa mitään. :( Hain munkit sitten myöhemmin!
[/quote]
=) =)
huomasitko että teini räkäsi sun lapsen naamaan
Mä olisin pyyhkinyt persettä sillä sun persikalla! Wunderbar!
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:58"]
[/quote]
Niin, valitettavasti terveydenhuollon tason romahtaessakaan nykyajan teinit eivät halua ottaa hoito"taakkaa" omista isovanhemmistaan, saati että tuntisivat siihen velvollisuudentuntoa. Teinit ottavat kaiken itsestäänselvyytenä nykyisin ja elävät asenteella "kaikki mulle heti nyt", kunnon teini tietysti paloittelisi hedelmävetsellä hedelmän suuhun mahtuviksi viipaleiksi. Kädestä pitäenkö sekin pitää uusavuttomille pullamössösukupolven edustajille näyttää ja opettaa?
Terveisin ap
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:56"]
Liikutuksen kyyneleet silmissä luen tätä ketjua. Ihanaa, että pyyteettömiä hyväntekijöitä vielä riittää!
Ymmärrän nyt, että oli ihan OK viedä se vahingossa tipahtanut pullonpalautuskuitti pojannulikoilta, koska karkkiahan ne olisivat sillä ostaneet.
Mä saan muuten näistä oluttölkeistä vielä pantin takaisin, joten kyllä se se karma vaan toimii.
[/quote]
Kaljaa olisivat myös saattaneet yrittää ostaa. Onneksi kassatyöntekijät on opastettu kysymään paperit nykyisin kaikilta alle 30-vuotiaan näköisiltä.
terveisin ap
Minä päivystän usein talouspaperihyllyn luona ja näppään sormille kaikkia talouspaperin ottajia. Sitten pidän valistuspuheen siitä, kuinka turhaa kulutusta talouspaperin käyttö on ja kuinka ilman sitä tulee mainiosti toimeen. Kun olen saanut pidettyä vähintään neljä valistuspuhetta talouspaperin turhuudesta, siirryn siivousainehyllylle, jossa miellyttävästi marmatan jokaiselle, joka yrittää ostaa jotain keittiösuihkeita, vessanraikastimia, lian räjäyttäviä pesuaineita yms. myrkkyjä. Heille ojennan käteen palan mäntysuopaa. Sillä pärjää jo todella pitkälle :)
.
Joissakin kaupoissa on ajattelevaisesti laitettu talouspaperit ja siivousaineet samalle hyllyvälille. Se on hyvä juttu, sillä silloin voin hoitaa kaksi kärpästä yhdellä iskulla ja ehdin vielä ennen kotiinlähtöä opastamaan pilttipurkkeja ostavia mammoja soseuttamaan lapsensa ruuat ja hedelmäsoseet itse.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 21:39"]
Joku teini oli tänään Lidlin leipähyllyllä. Oli jo ottamassa pihdeillä pussiinsa rasvaista kreemipäällysteistä munkkia. Sanoin teinille, että ei noin. Ei ole terveellistä mättää kaloripommeja naamaansa, edes nuorena vaikka aineenvaihdunta onkin vilkkaampaa kuin meillä iäkkäimmillä. Opastin teinin kädestä pitäen hedelmähyllylle ja painoin hänen kämmenellen persikan. Paljon terveellisempää.
[/quote]
Kumassakos Porvoon Lidlissä tämä tapahtui?
Minä talutin erään puiston puskassa onanoivan miespuolisen henkilön Omenahotellin eteen ja kehotin päivystämään siinä. Onpahan yksi henkilö pelastettu kieroselkäisyydeltä, sokeudelta ja ylenpalttiselta kämmenkarvoitukselta.
Hahaa, joku mielisairaala on taas näemmä suljettu kesäksi... Minkä ihmeen takia vieraita ihmisiä ei voi jättää rauhaan? Häpeä ap, sulle ei tippaakaan kuulu vieraan ihmisen syömiset.
[/quote]
Mulle on joskus irtokarkkeja valitessa joku mummo sanonut että "ei kannata,ne on epäterveellisiä" mutta silleen hauskasti pilke silmäkulmassa.Jos joku oikeasti toimisi niin kuin ap,vaikuttaisi kyllä kummalta tyypiltä :D
Minä seison usein viinakaupan ovella ja vetelen turpaan kaikkia sisälle pyrkijöitä, kas alkkoholihan on kaiken pahan alku ja juuri ja rappeuttaa terveyden ja vie käyttäjänsä turmioon. Usein ovat niin kiitollisia, että saan juosta karkuun kun pyrkivät peräti halailemaan. Homot.
[/quote]
Tuttu teini taisikin kertoa toiminnastasi fb:ssa. Sait kyllä paljon iloa aikaan :)
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 21:49"]Mainio juttu! Minä olen kerran opastanut vanhan mummon pois näkkileipähyllyn luota muistuttaen, että tekohampaita ei kannata käyttää kovan korpun pureskeluun. Kannattaa ostaan oikein pehmeää leipää. Eikä vanhana kannata kaloreita miettiä, kuolo korjaa kuitenkin aika pian.
[/quote] kiitos.Illan naurut
Taidat olla sairas. Minä olisin työntäny sen persikan erääseen paikkaan sulle.