Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä tehdä eroahdistuneen koiran auttamiseksi?

Vierailija
16.07.2015 |

Olen saanut koiran haukkumista koskevan valituksen isännältä, mutten oikein tiedä mitä voisin koiran käytöksen muuttamiseksi tehdä. Koira on jo 5-vuotias eikä aiemmissa taloyhtiöissä ole tullut valituksia.

En ole varma minkä verran koira haukkuu yksin ollessaan, tähän mennessä olen vain olettanut haukun keskittyvän vain pois lähtööni ja kestävän joitain minuutteja. Kotona ollessani koira saattaa haukahtaa rappukäytävän ääniä lyhyesti. Nuorempana yksinollessaan koira oli hypännyt useamman kerran pöydälle ja saattoi varastaa esimerkiksi leipäpussin, nykyään ei ole tehnyt tuhoja. Jos käyn viemässä roskat/pesutuvassa koira ei hauku lainkaan, välillä ei hauku lainkaan sillä välillä kun kävelen kotiovelta autoon, usein haukku on kuitenkin äänekästä ja ahdistunutta. Olen pyrkinyt jättämään koiralle luun/kongin lähtiessäni, mutta se lopettaa syömisen kun suljen oven ja jatkaa vasta kun tulen takaisin. Vaikka koira söisi, niin kongi tyhjenee n. 1-3 min, enkä tiedä mitä aktivointia koiralle voisi järjestää päivän ajaksi.

Olisiko kenelläkään antaa neuvoja miten koiran oloa voisi helpottaa? Tällä hetkellä harkitsen ongelman ratkaisuna haukunestopantaa, vaikka olen pitänyt niitä jokseenkin julmina, onko kenelläkään kokemusta ultraäänipannoista? Aiemmin suunnittelin ottavani toisen koiran kaveriksi, mutta olen todennut ettei siihen ole resursseja.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla