Sääliksi käy YH-äitien kasvattamat pojat, jotka eivät harrasta
mitään joukkueurheilua. Nämä itsenäiset modernit YH:t eivät ymmärrä ollenkaan poikien maailmaa. He luulevat kasvattavansa lapsistaan jotain sivistyneitä kaupunkilaisia, mutta oikeasti esim. lätkä tai futisjoukkueessa oleminen opettaa nuorta poikaa paljon enemmän kuin mikään muu ja valmistaa heitä miesten maailmaan.
Huomaan nyt kun omat lapsenikin ovat melkein aikuisia, että ne ketkä pelasivat futista, lätkää, lentopalloa, salibandya jne. olivat aina suosittuja ja heillä oli paljon ystäviä. Ne ketkä eivät mitään joukkuelajia harrastaneet, kasvoivat syrjäytyneiksi aroiksi pojiksi ja ongelmanuoriksi, kun eivät päässeet kisailemaan ja temmeltämään ikätoveriensa kanssa nurmelle.
Kommentit (19)
Meidän poika ei ollut kiinnostunut joukkueurheilusta silloinkaan kun olimme vielä isänsä kanssa yhdessä. Pitääkö se nyt pakottaa potkimaan palloa ettei vaan syrjäydy? Muita harrastuksia kyllä on.
ookoo. Esikoiseni harrasti vain uintia ja on nyt vain yliopistossa. Ei kiinnostanut lätkä eikä futis. Kihloissakin jo. Toinen aikoo yliopistoon sekin, harrastuksesta tulossa ammatti. Edelleenkään ei lätkä tai futis. Poikaparat.
Lätkä ja futis on junttipölöjen lajeja.
Kun ajattelee omia ala-asteaikoja niin lätkän ja futiksen pelaajista tuli semiammattilaispelaajia tai matalapalkka-alan duunareita. Niistä hissukoista lääkäreitä, opettajia ja tutkijoita.
Mieheni on yh-äidin kasvattama. Äiti tuskaili kun hänen poikansa eivät olleet kuten kaikki muut, ei kiinnostanut jääkiekko eikä jalkapallo vaan kamppailu-urheilulajit.
Nyt vanhempi heistä on juristi ja nuorempi opiskelee lääkäriksi.
Aikoinani urheilulukion käyneenä ne jääkiekon pelaajat eivät olleet mitään järjenjättiläisiä.Eivätkä mitenkään sosiaalisesti taitavia. Olivat sitten yh-äidin, -isän, uusio- tai ydinperheen kasvatteja. Paremmin kaikissa aineissa pärjäsivät ihan muiden lajien harrastajat.
Ne lätkänpelaajat joita meidän yläasteella ja lukiossa oli oli kaikki huonoja koulussa, viikonloppuisin joivat ja riehuivat.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 20:30"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 20:29"]Apua, tuleeko mun futista pelaavasta tytöstä poika?Futis kun valmistaa miesten maailmaan.
[/quote]Lesbo se on.
[/quote]
:DD Se on vasta menossa ekalle, mutta ehkä sen jo tietää.
No mites ap sellaisten perheiden pojat joissa vanhemmat eivät ole eronneet eivätkä he silti harrasta arvostamiasi lajeja? Säälitkö heitäkin ja tuleeko heistäkin hissukkaluusereita? Vai vain yh-äitien pojista?
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 20:48"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 20:30"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 20:29"]Apua, tuleeko mun futista pelaavasta tytöstä poika?Futis kun valmistaa miesten maailmaan. [/quote]Lesbo se on. [/quote] :DD Se on vasta menossa ekalle, mutta ehkä sen jo tietää.
Kohtalo on jo sinetöity..[/quote]
Joo, eipä kiinnosta omaa poikaanikaan joukkuelajit. Sai valita itselleen mieleisen harrastuksen ja valitsin jousiammunnan.
Käyn kuntosalilla joka on jäähallin yhteydessä. Usein on yhtäaikaa tulossa tai menossa pieniä jääkiekkoilijoita huoltajineen ja täytyy kyllä sanoa että suurin osa niistä vanhemmista käyttäytyy todella ikävästi. Suurinpiirtein tönitään muita edestä kun meidän tuleva NHL-tähti tässä nyt tulee. Bemareilla ja audeilla ajetaan ihan oven eteen vaikkei siihen saisi parkkeerata. Kaupunginosa on kyllä sellainen etten yhtään ihmettele että näitä tapauksia löytyy. Olen kuitenkin salaa tyytyväinen että omat lapset on valinneet muut harrastukset, itsellä ei nimittäin hermot kestäisi näitä muita vanhempia. Ja jääkiekko on mielestäni hyvä laji, käyn itsekin peleissä, että siitä ei ole kyse.
Aijaa. Täällä meilläpäin lätkää ja futista pelänneet on toimettomia juoppoja
Olet oikeassa mutta pitää olla hyvä pelaaja ollakseen suosittu.
Apua, tuleeko mun futista pelaavasta tytöstä poika?Futis kun valmistaa miesten maailmaan.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 20:29"]Apua, tuleeko mun futista pelaavasta tytöstä poika?Futis kun valmistaa miesten maailmaan.
[/quote]Lesbo se on.
No jahas. Itse yritin innostaa poikaa jalkapalloa pelaamaan. Jätkä vain huuhaili kentällä ja istuskeli nurmikolla kun oli maalivahtina. Halusi mokoma vain soitella kitaraa, rassata polkupyöriä (myöhemmin mopoja), skeitata ja temppupyöräillä.
Tokihan kaikki muut pojat harrastavat joukkuelajeja paitsi yyhooo äitien kasvattamat. Voi luaja taas näitä.
Metsään meni ap sun analyysit. Kaikki yh äitien pojat ei nimittäin tykkää jalkapallosta tai jääkiekosta. Jotkut on huippuja yksilölajeissa kuten maastojuoksu tai pyöräily ja esim uiminen. Kyllä minun poikani on niin suosittu kavereiden keskuudessa että ihan riitoja saattaa tulla. Ne joukkueessa pelaavat tollot taas on tosi ilkeitä ja huonosti käyttäytyviä, kiroilevat aivan hirveästi.