Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suututtaa ja itkettää miehen puheet.

Vierailija
16.07.2015 |

Odotan ensimmäisellä kolmanneksella meidän esikoista ja nyt mies alkanut vihjailla jotain kummallisuuksia ja haikailla isyystestistä. Mikä sitä vaivaa, vaikka tietää 100% olevansa isä? Munhan tässä pitäis sekoilla hormonihuuruissa, eikä miehen.

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne testit pitää saada jokaisen miehen tehdä. Omilla rahoillaan kuitenkin, se on kallista puuhaa. Aikojen saatossa myös monet avioparit ovat ihan luottaneet toisiinsa mutta joilta tämä luottamus parisuhteesta puuttuu, niin testatkaa ihmeessä.

jokuhan täällä sanoi niinkin, että mies hoki ettei ole hänen lapsi mutta kun olisi saanut testata, niin ei halunnutkaan.

Vierailija
22/98 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies yritti esittää vastaavanlaista kysymystä (mulla vaativa työ ja venähtävät työpäivät), ja pamahdin ällistyksekseni raskaaksi 10 vuoden "antaa vauvan tulla jos on tullakseen"-kauden jälkeen. Siis olimme jo haudanneet koko haaveen. Sanoin että käydään vain testissä, mutta sitä ennen ja sen jälkeen sä nukut sitten rangaistusaitiossa olkkarissa ja anteeksi-sana hyväksytään vain kontillaan asennossa otsa kiinni lattiassa mun varpaitani nuollen ja ehkä ristiäisten jälkeen, jos satun olemaan sillä tuulella. Sen koommin testistä ei ole ollut puhetta, ja poika on kuin kopio isänsä vauvakuvista. Isi on hoitovapaalla ja päristelee leluautoja pitkin lattioita.

(Vanhemmat kersat 11 ja 15 vuotta. Ensimmäinen vauva-uutisen kuultuaan: Hyi te ootte ollu sillai? YÄK! Te ootte ällöttäviä! Hänellä on ilmeisesti käsitys, että aikuisten kesken harrastetaan seksiä vain ehkä hyvin harvoin. Joka tapauksessa vartavasten pikkuveljeä on käynyt katsomassa nyt melkoinen lauma kersojen kavereita)

N43

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nykyajan ihmisiä vaivaa? Isyystutkimus ei ole aivan halpa toimitus. Jos jokainen "varmuuden vuoksi" tutkituttaisi lapsensa, olisi yhteiskunnassa taas valtava menoerä hourupäiden palvelemiseksi. Ihme mies, joka saattaa naisen, johon ei luota raskaaksi. Minusta nämä "varmistamiset" pitäisi järjestään itse maksaa. Terveydenhuolto, joka nämä testit tekee, on minusta tarkoitettu aivan muuhun, kuin epäkypsien yhteiskunnan palveluiden turhan suurkuluttajien mielen rauhoittamiseksi.

No taas joku mielestään fiksu tulee vaatimaan miehelle samanlaista oikeutta olla varma vanhemmuudestaan, kuin naisella on. Luonto nyt vaan on sellainen, että täyttä varmuutta ei ole ollut ennen. Ei sitä lasta ole pakko tehdä. Luottamusta sen sijaan pitäisi parisuhteessa olla.

Vierailija
24/98 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:51"]

Hanki oma asunto, muuta pois miehen luota ja ilmoita, että lastenvalvoja ottaa yhteyttä, kun isyystesti on ajankohtainen. Parempi lähteä nyt kuin vauva kainalossa.

[/quote]

Tämä.

Ei tuollainen ap ole normaalia :/

Nyt laitat asiat järjestymään, saat asunnon tuota pikaa sosiaalitoimiston kautta kun olet raskaana. Ja lastenvalvojalta sitten ukolle ilmoitus.

Paljon voimia!

Onko sinulla perhettä ja ystäviä keihin tukeutua?
[/quote]
Miksi kaikki luulee että sossun kautta joku asunto järjestyy?
Harvemmin niillä mitään tukiasuntoja on, ainakaan aikuisille suomalaisille.
Raskaus kyllä itsessään laittaa kärkeen asuntojonossa. Sossulla harvemmin mitään tekemistä asian kanssa oo. Voihan ne puoltaa asunnon saantia mutta ei oikein muuta.

Vierailija
25/98 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:51"]Hanki oma asunto, muuta pois miehen luota ja ilmoita, että lastenvalvoja ottaa yhteyttä, kun isyystesti on ajankohtainen. Parempi lähteä nyt kuin vauva kainalossa.
[/quote]

Sairaalloisen mustasukkaiset käyttäytyy kuvailemallasi tavalla. Pahenee vaan iän myötä. Kokemusta on.

Vierailija
26/98 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 12:00"]

Mikä nykyajan ihmisiä vaivaa? Isyystutkimus ei ole aivan halpa toimitus. Jos jokainen "varmuuden vuoksi" tutkituttaisi lapsensa, olisi yhteiskunnassa taas valtava menoerä hourupäiden palvelemiseksi. Ihme mies, joka saattaa naisen, johon ei luota raskaaksi. Minusta nämä "varmistamiset" pitäisi järjestään itse maksaa. Terveydenhuolto, joka nämä testit tekee, on minusta tarkoitettu aivan muuhun, kuin epäkypsien yhteiskunnan palveluiden turhan suurkuluttajien mielen rauhoittamiseksi.

No taas joku mielestään fiksu tulee vaatimaan miehelle samanlaista oikeutta olla varma vanhemmuudestaan, kuin naisella on. Luonto nyt vaan on sellainen, että täyttä varmuutta ei ole ollut ennen. Ei sitä lasta ole pakko tehdä. Luottamusta sen sijaan pitäisi parisuhteessa olla.

[/quote]

Halvempaa se silti on , kuin maksaa 18 vuotta lapsesta , joka ei ole oma.

Ja kuinkahan paljon se naisten osuus terveydenhoitokuluista muuten olikaan?

Miksi asia pelottaa sinua noin paljon?

Samalla logiikalla voidaan lopettaa naisten rintasyöpäseulonnat, eihän jokainen nainen saa riintasyöpääkään?

Vierailija
27/98 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vittu mikä homo saatana

Vierailija
28/98 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 18:22"]

On se  vaan saatana naiselle iso asia antaa vakuutus isäehdokkaalle etä se varmati on isä. Miksi, mitä hävettävää tai peättävää siinä on jos olet itsekin varma että se on sen lapsen isä. En ymmärrä miksi akat vauhkoaa isyys testistä!

[/quote]Jotain salattavaahan siellä on. Sama homma on aina menoissa, jos niitä jotenkin peittelee ja syytellään mustasukkaiseksi jos kysellään, että kenenkäs kanssa olit iltaa viettämässä, niin jotain salattavaa on. parisuhteessa pitää voida avoimesti ekrtoa ja kysellä asioita. Siellä missä on savua, on myös tulta. Itse teen heti lasta yrittäessä selväksi, että haluan sitten isyystestin - se ei ole epäluottamuslause sinua kohtaan, mutta haluan olla 100% varma.

Vierailija
29/98 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 20:01"]Aikuisellehan verikoe ei ole juttu eikä mikään - ei isälle eikä äidille. Vasta kun on pidellyt omaa lastaan siinä kun suonta kaivellaan esiin, tajuaa, että vauvalle juttu onkin vähän ikävämpi.
[/quote] Isyystesti otetaan suun limakalvoilta vauvalta.

Vierailija
30/98 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta testiin pitäisi suostua kummankin vaatimuksesta, ja testi pitäisi maksaa itse. Toivottavasti mies, jonka vaimon ei tulisi mieleenkään pettää, ymmärtää, että testin jälkeen naisen on vaikea luottaa mieheen.Asiahan on niin, että vain siitä osaa toista epäillä, minkä itsekin olisi valmis tekemään, tai on jo tehnyt.

Nämä sakset kiinni huutelijat voisivat itse pitää pilinsä pöksyissään, niin ei isyyksiä tarvitse epäillä.

Vierailija
31/98 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 12:13"]

Minusta testiin pitäisi suostua kummankin vaatimuksesta, ja testi pitäisi maksaa itse. Toivottavasti mies, jonka vaimon ei tulisi mieleenkään pettää, ymmärtää, että testin jälkeen naisen on vaikea luottaa mieheen.Asiahan on niin, että vain siitä osaa toista epäillä, minkä itsekin olisi valmis tekemään, tai on jo tehnyt.

Nämä sakset kiinni huutelijat voisivat itse pitää pilinsä pöksyissään, niin ei isyyksiä tarvitse epäillä.

[/quote]

Kyse ei ole epäluottamuslauseesta , vaan asian varmentamisesta. Kaksi eri asiaa.

Itse olen ainakin asian selväksi tehnyt avovaimolleni, eli jos raskautuu, niin isyystesti tulee olemaan selviö.

Naiset pettää siinä missä miehetkin.

Vierailija
32/98 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikos isyystestiä tehdä naisen tietämättä siitä mitään? Aattelin, että satavarmasti haluan sellaisen tehdä, mutta en toisaalta halua loukata tyttöystävää.

Vierailija
33/98 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 12:11"] Isyystesti otetaan suun limakalvoilta vauvalta.

[/quote]

Isyystestin voi tehdä monella eri tapaa, eikä tarvitse odottaa synnytystä. Viimeistään 12. raskausviikosta eteenpäin ihan äidin verikokeesta, ei vauvan vaan äidin. Euroopassakin saa jo tilattua kotikittejä äidin verikokeen ottamiseksi ja miehen suun limakalvoilta sekä analyysin jenkkilabrassa, maksaa 900-1500€. Täysin riskitön sekä lapselle että äidille. En ole tutkinut mutta ehkä Suomestakin löytyy jo vastaavia.

Ei todellakaan tarvitse enää amniocentesistä tai CVSssää tehdä, jossa molemmissa on pienet riskinsä. Jos haluaa tietää asiasta lisää googlettaa vaikkapa prenatal paternity test, tai non-invasive prenatal paternity.

Vierailija
34/98 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 12:25"]

Voikos isyystestiä tehdä naisen tietämättä siitä mitään? Aattelin, että satavarmasti haluan sellaisen tehdä, mutta en toisaalta halua loukata tyttöystävää.

[/quote]

Synnytyksen jälkeen tietysti voit, tosian tarvitaan vain lapsen ja isän suista limakalvonäytteen, eli tikulla kaavitaan pikaisesti. Ei satu, ei riskiä. Kuten yllä raskauden aikanakin onnistuu, jos nyt pakko toimia valehtelemalla niin pitäisi äidiltä saada verikokeen jollain verukkeella.

Vierailija
35/98 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 09:06"]

Voi, voi kun sitä ollaan niin herkkänahkaisia että oikeen loukkaannutaan kun mies haluaa varmuuden.

En ole mies, mutta voisin jotenkin kuvitella, että joku mies saattaa tuntea itsensä hieman  ulkopuoliseksi johtuen tuosta naisen ja lapsen kiistattomasta yhteydestä. Isyystestillä epävarma isä saa sen takuun siitä yhteydestä. Eli näkisin, ettei aina ole kyse siitä, että mies epäilisi naista uskottomuudesta vaan miehen omista syvistä tunteista. Kaikki eivät ole niin luottavaisia, jotkut tarvitsevat enemmän vakuutteluja. 

Kuvittele itsesi miehen asemaan hetkeksi.

[/quote]

Jos sinun puolisosi alkaisi syyttämään sinua pettämisestä ja ilmoittaisi ettei luota sinuun, niin miten itse siihen suhtautuisit? Etkö loukkaantuisi lainkaan?

Vierailija
36/98 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 22:48"]

miksi helvetissä se on akalle paha asia käydä tekemässä DNa testi?

Helpotushan se kaikille on kun tietää varmuudella lapsen isän.

[/quote]

Eihän yhdenkään akan tarvitse käydä tekemässä mitään dna-testiä. Mies voi ihan hyvin viedä lapsen ja itsensä verikokeisiin, jos haluaa. Oikeasti, kuinkahan moni mies saa varattua verikokeisiin ajan, syötettyä ja puettua vauvan sekä mentyä vauvan kanssa testeihin oma-aloitteisesti? Mihinkään nettitestiin en olisi suostunut, niiden laatuun en luota.

Vierailija
37/98 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 12:56"]Jos sinun puolisosi alkaisi syyttämään sinua pettämisestä ja ilmoittaisi ettei luota sinuun, niin miten itse siihen suhtautuisit? Etkö loukkaantuisi lainkaan?

[/quote]

Niin jos kysyisi vaikka yhteisen asunnon ostamisen yhteydessä että saako tarkistaa puhelimeni viestit, tai facebookin, tai mun vanhan deittisaitti-tilin tai tinderin, että ei hän epäile mutta oman mielirauhan vuoksi haluaisi nähdä etten käytä tai etten viestittele muitten kanssa. Niin pitäisikö minun silloin lähteä ovet paukkuen ja naista kiroen karkuun ja lopettaa suhde semmoisen paskiais-naisen kanssa jolla ei ole luottamusta kumpaniin eli minuuun? Siis niinhän tässä jotkut sanovat että pitäisi menetellä jos mies pyytää isyystestiä, joten tuossa käänteisessä tapauksessa minunkin pitäisi menetellä näin?

Vierailija
38/98 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 10:42"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 23:07"]

Ylipäätään mitä aihetta miehellä on ehdotella mahdollista isyystestiä, jos hän kerran on kuitenkin varma olleensa vain itse asialla? 

[/quote]

Yhteenkään ämmään ei voi 100% luottaa, siksi isyystestien tulisi olla pakollisia.

[/quote]

Kylläpä puhut rumasti äidistäsi. Tiedätkö, kuka on oikea isäsi? Et kai vaan ole uskonut äitisi puhetta, kai hänellä on ollut näyttää dna-testit?

Vierailija
39/98 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:08"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 22:48"]

miksi helvetissä se on akalle paha asia käydä tekemässä DNa testi?

Helpotushan se kaikille on kun tietää varmuudella lapsen isän.

[/quote]

Eihän yhdenkään akan tarvitse käydä tekemässä mitään dna-testiä. Mies voi ihan hyvin viedä lapsen ja itsensä verikokeisiin, jos haluaa. Oikeasti, kuinkahan moni mies saa varattua verikokeisiin ajan, syötettyä ja puettua vauvan sekä mentyä vauvan kanssa testeihin oma-aloitteisesti? Mihinkään nettitestiin en olisi suostunut, niiden laatuun en luota.

[/quote]

Ei se yleensä ole verikoe jos lapsi on syntynyt, usko jo. Ei eletä 80-lukua enää.

Vierailija
40/98 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:11"]

Kylläpä puhut rumasti äidistäsi. Tiedätkö, kuka on oikea isäsi? Et kai vaan ole uskonut äitisi puhetta, kai hänellä on ollut näyttää dna-testit?

[/quote]

En ole se ämmittelijä kenelle vastasit, mutta itse asiassa olen miettinyt joskus että onko isäni varmasti biologinen isäni, ja käynyt mielessä että miten näytteen saisi otettua ilman hänen tietämystään. Isäni hän on riippumatta perimästä, enkä mainitsisi kummallekkaan vanhemmilleni asiasta, mutta saisinpa varmuuden kuitenkin.

Niin ja äitiäni kunnioitan ja rakastan kovasti, niin kuin useimmat miehet vaikka sitä ei sanota ääneen. Silti on mahdollista että hän kävi vieraissa, hänhän oli teini 60-luvulla ;)