Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kesälomalla pitää lähteä mökille?

Vierailija
16.07.2015 |

Miksei voi vain lomailla kotona? Olen nyt lomaillut kotona kohta 2 viikkoa. Asun omakotitalossa ja takapihalta aukeaa peltonäkymä. En tiedä mitä lisäarvoa toisi jos makaisin mökillä mistä puuttuu kaikki mukavuudet. Mistä jään paitsi? 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sanoo, että pitää? Eihän se mikään pakko ole.

Vierailija
2/20 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä asun kerrostalossa ja viihdyn mökillä koko kesän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun kerrostalossa mutten silti kaipaa mökille. Tässä lähistöllä on niin hienoja paikkoja joissa voi käydä jos haluaa pois kaupungista. Esim. kansallispuisto teltta-alueineen. Isot vesistöt ympärillä ja lenkkipolkuja vaikka kuinka paljon. Vaellus on ehkä enemmän mun juttuni kuin mökkeily samassa paikassa joka kesä.

Vierailija
4/20 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sanoo, ettei mökillä ole mitään mukavuuksia? Mulla on kaikki mukavuudet ja matkaa kotiin 20km. Ihanaa maata laiturin nokassa katsomassa, kun lapset ui.

Vierailija
5/20 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen mielestä ympäristön vaihdos tekee lomalla hyvää ja auttaa irtoutumaan arjesta. Paikka voi toki olla muukin kuin mökki. Jos ei tunne tarvitsevansa tällaista maiseman vaihdosta vaan tykkää pyöriä samoissa kuvioissa niin ei se ole sen huonompi tapa viettää lomaa. Lomalla monen mielestä tärkeintä on juuri se että se eroaa arjesta, ei välttämättä se pääseekö helpolla päivän askareista.

Vierailija
6/20 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuhan se niihin statuksiin. Hienoa mennä mökille.

Vierailija
7/20 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä aloituksia. Mitä se on sinulta pois, jos joku haluaa mökille? Ja vieläpä vapaaehtoisesti sinne nauttimaan olostaan?

Vierailija
8/20 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:02"]

Miksei voi vain lomailla kotona? Olen nyt lomaillut kotona kohta 2 viikkoa. Asun omakotitalossa ja takapihalta aukeaa peltonäkymä. En tiedä mitä lisäarvoa toisi jos makaisin mökillä mistä puuttuu kaikki mukavuudet. Mistä jään paitsi? 

[/quote]

Et mistään, anna muiden tylstytellä siellä mökillä, jos haluavat.

Vierailija
9/20 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä just nautin siitä kun ei oo kaikkia mukavuuksia. Mieli lepää kun saa puuhastella pitkin päivää, kantaa järvestä vedet saunaan, kannella puita grillille jne... Hellekesinä asuisin varmasti mökillä jos olisi lähempänä. Ihana makoilla laiturilla, lueskella, kuunnella vain luonnon ääniä, onkia, saunoa, uida, käydä matkassa ja sienessä. Mä oon tämmöinen erakko että kaipaan luonnon rauhaa.

Vierailija
10/20 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:49"]Kuka sanoo, ettei mökillä ole mitään mukavuuksia? Mulla on kaikki mukavuudet ja matkaa kotiin 20km. Ihanaa maata laiturin nokassa katsomassa, kun lapset ui.
[/quote]

Askeettisuus on mökkeilyssä se juttu. Ei mökillä tarvitse olla "mukavuuksia", ei sähköjä, ei juoksevaa vettä. Noista voi nauttia kotona ihan riittämiin.

Vierailija
11/20 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökille mua ei saa ees kirveellä. Vietän lomani ulkomailla reissaten.

Vierailija
12/20 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ku se vaan kuuluu kesälomaan! Tykkäsitpä tai et!

Vierailija
13/20 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 18:18"]Mökille mua ei saa ees kirveellä. Vietän lomani ulkomailla reissaten.
[/quote]

Eihän nuo poissulje toisiaan. Minä sekä mökkeilen että ulkomaanmatkustelen.

Vierailija
14/20 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:49"]Kuka sanoo, ettei mökillä ole mitään mukavuuksia? Mulla on kaikki mukavuudet ja matkaa kotiin 20km. Ihanaa maata laiturin nokassa katsomassa, kun lapset ui.
[/quote]

Askeettisuus on mökkeilyssä se juttu. Ei mökillä tarvitse olla "mukavuuksia", ei sähköjä, ei juoksevaa vettä. Noista voi nauttia kotona ihan riittämiin.
[/quote]

Mikähän kermaperse tätäkin alapeukutti :D

Vierailija
15/20 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on pienestä asti tottunut käymään kesällä mökillä jossa on luonto lähellä, sitä kaipaa myös aikuisena. Sauna, järvelle katselu.. sielu lepää. Mutta joku tykkää jostain muusta, ymmärrän senkin.

Vierailija
16/20 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri ihmisillä on eri syitä mökkeillä. Minä näen mökillä rakkaita sukulaisia, jotka asuvat siinä lähellä, ja joihin meillä on normaalisti satojen kilometrien välimatka, eli nähdään harvoin. Oma rana on ihana, ja irtaudun arkiaskareista parhaiten kun vaihdan lomalla maisemaa. Mökillä meillä ei edes ole kelloa, eletään sen mukaan miltä itsestä tuntuu. Vieraita tulee ex tempore milloin vaan, niille tarjotaan mitä kaapista sattuu löytymään ja lapset juoksee jaksaa uida ja räpiä koko päivän. Usein mulla on sama trikoomekko päällä yövaatteena ja päivävaatteena, eikä tule mieleenkään meikata tms. 

Jos ja kun lomailen kotona, siivoan ja touhuan. Kun tulee vieraita, siivoan ja touhuan vielä enemmän että pöydässä on varmasti pullaa ja on siistiä. Katson kelloa ja suoritan päivän rutiineja. En ikinä köllähdä kotona samassa täydellisen rentoutuneessa mielentilassa lukemaan kirjaa kuin mökillä. En vaan osaa.

Nytkin olen lomalla, eli olen koko päivän pistänyt tavaraa kirppikselle, siivonnut, juossut kaupoilla hakemassa sitä ja tätä ja kestinnyt vieraita. Onhan tää hauskaa, mut mieluummin olisin kumpparit jalassa mökkinaapurin terassilla nautiskelemassa kylmää siideriä ja katsomassa järvenselkää. Se ois sitä oikeaa lomaa.

Vierailija
17/20 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen lomailee tavallaan. Itse en tuntisi olevani lomalla, jos olisin kotona.

Vierailija
18/20 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 18:18"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:49"]Kuka sanoo, ettei mökillä ole mitään mukavuuksia? Mulla on kaikki mukavuudet ja matkaa kotiin 20km. Ihanaa maata laiturin nokassa katsomassa, kun lapset ui. [/quote] Askeettisuus on mökkeilyssä se juttu. Ei mökillä tarvitse olla "mukavuuksia", ei sähköjä, ei juoksevaa vettä. Noista voi nauttia kotona ihan riittämiin.

[/quote]

Komppaan, en tykkää liian hyvin varustelluista mökeistä, huviloitahan ne on, ihan eri asia :) Mökkeily on jees, kotona on jees, joka on hyvin varusteltu, mutta myös ulkomaanmatkailu on jees, omatoimisesti tai pakettina, kunhan ei ole ALL... Siinä menee mun raja lomailun suhteen.

Vierailija
19/20 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 18:22"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:49"]Kuka sanoo, ettei mökillä ole mitään mukavuuksia? Mulla on kaikki mukavuudet ja matkaa kotiin 20km. Ihanaa maata laiturin nokassa katsomassa, kun lapset ui. [/quote] Askeettisuus on mökkeilyssä se juttu. Ei mökillä tarvitse olla "mukavuuksia", ei sähköjä, ei juoksevaa vettä. Noista voi nauttia kotona ihan riittämiin. [/quote] Mikähän kermaperse tätäkin alapeukutti :D

[/quote]

Sellainen, jolle askeettisuus ei ole mökkeilyssä se juttu.

Vierailija
20/20 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 18:18"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:49"]Kuka sanoo, ettei mökillä ole mitään mukavuuksia? Mulla on kaikki mukavuudet ja matkaa kotiin 20km. Ihanaa maata laiturin nokassa katsomassa, kun lapset ui. [/quote] Askeettisuus on mökkeilyssä se juttu. Ei mökillä tarvitse olla "mukavuuksia", ei sähköjä, ei juoksevaa vettä. Noista voi nauttia kotona ihan riittämiin.

[/quote]

Askeettisuus on mökkeilyssä se juttu SULLE. Jollekulle muulle se voi olla joku toinen juttu. Tuhannet ihmiset käytännössä asuvat mökillään, varsinkin eläkeläiset. On vaan järkevää, että heillä on siellä sähköt ja sisävessat ja muut mukavuudet. Se tekee heille mökkiympäristöstä paljon turvallisemman, kun ei tarvi pimeässä taskulampun valossa liukastella ulkohuussiin ja takaisin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän