Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mita tarkoittaa retro? Osaako joku suomentaa? Olen jo googlettanut, mutta en loytanyt faktaa. Ma olen aina elanyt uskossa, etta retro on jotain uutta, joka jaljittelee vanhaa.

Vierailija
26.09.2006 |

Kuitenkin esim. huutiksessa ihan mitä tahansa 90-luvun potkuhousuista 50-luvun sohviin myydään retrona. Ja toisaalta Arabia on kuulemma tehnyt aikoinaan retrokuppeja kansalle... I' m confused.

Toinen hämmennyksen aihe on vintage - onko mikä tahansa vanha vaate vintage, vai pitääkö sen olla myös tyylikäs?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viittaa mun mielestä uudelleen muotiin tulleeseen ennen muotia olleeseen. eli ikäänkuin kertaustyyli. kyllä puhekielessä retrovaatteita on esim. aidot 70-luvun lasten vaatteet. Minulle ' aito retro' tarkoittaa alkuperäistä, vanhaa.

Vierailija
2/6 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusi tuote, tehty vanhalla " tyylillä" (esim. 70-luku tyyliin).

Nykyään retroa on ikävä kyllä nämä vanhat käytetyt vaatteetkin, vaikka oikeesti niillä on ihan oma nimityskin. Jota nyt en muista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se ole lähelläkään retroa. Retro on mielestäni se osittain karmea muoti niin sisustuksessakin kuin muodissa, joka oli vallalla 50-70- luvulla.

Vierailija
4/6 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä retro, kun en tajua mitä sana tarkoittaa! Ja mikä hiton menneisyyteen katsova, kyllä mä ton kuvataidenäyttelystä käsitän, että siinä luodaan katsaus taiteilijan tähänastiseen tuotantoon, mutta tohon määreeseenhän mahtuisi sitten kaikki maailman vaatteet ja tavara, joka ei ole ihan upouutta. Sitäkö on sitten retro?

ap

Vierailija
5/6 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

retro tarkoittaa

Vierailija
6/6 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaankin jokin Glorian koti -lehden toimittaja, sisustuslikkkeen omistaja ja tavallinen ihminen käyttää sitä sanaa *eri tavoin*. Sanalla on siis erilaisia merkityksiä.

Jos laittaisin huutonettiin sohvan myyntiin ja sanoisin sen olevan retrotyyliä, tarkoittaisin sillä että se on 20-40-vuotta vanha sohva, joka edustaa oman aikakautensa tyypillistä muotoilua/ verhoilua

ja jonka tyyli on nyt taas muodissa. Eli 1960-, 1970- tai (varhainen) 1980-luku. Koska ne ovat nyt uudestaan muodissa.

Mutta miksipä ei parin vuoden päästä jo 90-lukukin voisi olla retroa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän