Lomallejäämisärsytys
Ottaa päähän. Kauan odotettu loma alkaa huomenna ja muita reittejä tutut on sen ajankohdan kuullu (tarkoituksella olen ollut matalalla profiililla) ja nyt on pyydetty jo vaikka minne karkeloihin. Meillä on 3 viikkoa yhteistä lomaa perheen kanssa ja suunnitelmia nyt tehtynä, tietenkin. Pakkoko sitä on heti alkaa pyytämään kylään tai tunkemassa meille!! Sanoin tästä jo viime kesänä etten halua ängetä kalenteria ihan täyteen, kun lasten harrastuksen takia menoja on siellä jo muutenkin, mutta nähtävästi ihmiset ei näe tätä samalla tavalla.
Kommentit (6)
Sitten vaan sanot että meillä on silloin jo muita suunnitelmia
Pakkoko niitä ystäviä juuri lomalla on nähdä?
Olisipa minullakin ystäviä ja sukulaisia, jotka tahtovat tavata. Muutenkaan en kyllä ap:n ongelmaa ymmärrä. Eihän se ole kuin ilmoitusluontoinen asia: vietän koko loman perheen parissa.
Ymmärrän mitä tarkoitan. Ajattelen aika samalla tavoin. Vaikka olisi kivoja kutsuja tarjolla, niin oma ensireaktioni saattaa olla ärtymys tai harmi siitä, kun pitää mennä, koska haluaisi olla välillä rauhassa omalla porukalla. Itse en halua täyttää koko lomaa "etukäteen", koska haluan olla lomallani myös kotona. Pidän siitä, että on sekä loma-ohjelmaa, että kiireetöntä kotona oloa. Kaikki ihmiset eivät pidä samoista asioista, sitä minäkin olen tässä koittanut opetella.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:18"]Ymmärrän mitä tarkoitan. Ajattelen aika samalla tavoin. Vaikka olisi kivoja kutsuja tarjolla, niin oma ensireaktioni saattaa olla ärtymys tai harmi siitä, kun pitää mennä, koska haluaisi olla välillä rauhassa omalla porukalla. Itse en halua täyttää koko lomaa "etukäteen", koska haluan olla lomallani myös kotona. Pidän siitä, että on sekä loma-ohjelmaa, että kiireetöntä kotona oloa. Kaikki ihmiset eivät pidä samoista asioista, sitä minäkin olen tässä koittanut opetella.
[/quote]
Kiitos. Hyvä etten ole ainoa. Ystäviä ja sukulaisia ehtii näkemään syksyllä, talvella ja keväällä tai kesällä kun ei ole loma. Mutta stressaavan työn takia haluaisin lomalla myös vain olla enkä juosta kyläpaikasta toiseen.
Eikä kyläily ole poissuljettua, toki voidaan extempore sopiakin että nähdään, mutta en halua lyödä jokaista lomapäivää lukkoon ja loman jälkeen jatkaa töissä samanlaista tiukasti aikataulutettua toimintaa palaverista ja kokouksesta seuraavaan. (Ja tykkään kyllä työstäni ennen kuin joku saivartelija käskee vaihtamaan työpaikka :D)
Niinhän se menee. Toisaalta turha itkeä sitten kun lapset ovat muuttaneet eikä ystäviä enää ole kun et halunnut nähdä.